بازدید 5241
۱

اعلام آخرین آمار واکسیناسیون دانش آموزان

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره آخرین آمار واکسیناسیون دانش آموزان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 01 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت تدوین پروتکل های بهداشتی مدارس اظهار داشت: در آبان ماه پروتکل جدیدی را ما ابلاغ کردیم. البته قبل از اعلام کرونا پروتکل ۰ یا اولیه را ابلاغ کردیم ، بعد از اعلام بیماری پروتکل ۰۱ نوشتیم و به مرور با توجه به باز بودن برخی مدارس و امتحانات و شرایط روز بیماری، پروتکل ها را تغییر داریم که آخری به پروتکل ۰۷ رسید.

در پروتکل اخیر بحث تهویه جدی تر و واضح تر شده، همچنین تاکید پروتکل بر پیشگیری از طغیان و بیماری یابی در مدارس است زیرا تعداد محدودی از کودکان امکان دارد دوباره دچار بیماری شوند و مهم این است که اینها را زودتر پیدا کنند تا بچه های دیگر آلوده نشوند.

وی ادامه داد: این پایش از منزل شروع می شود یعنی اگر دانش آموزی علائم بیماری دارد او را به مدرسه نفرستند. واکسیناسیون کادر مدرسه هم بسیار مهم است و اگر کسی واکسن نزده باید تست منفی داشته باشد . خیلی از معلمان ما میانسال هستند و دارای بیماری زمینه ای. بنابراین معلمی که بیماری زمینه ای دارد و واکسن هم زده نباید قربانی همکاری شود که واکسن نزده است.

وی افزود: پروتکل وزارت بهداشت می گوید ، کادر مدرسه برای ورود به مدرسه یا باید واکسن زده باشد یا باید تست منفی پی سی آر داشته باشد.

برکاتی درباره آخرین آمار واکسیناسیون دانش آموزان گفت: 81 درصد دوز اول و 61 درصد پوشش کامل داشته اند و برخی استان ها مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان با این آمار فاصله داشتند و برخی استان ها بالای 90 درصد دوز اول و بالای 65 درصد دوز دوم را زده بودند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به اینکه از مهرماه واکسیناسیون دانش آموزان شروع شده ، همکاری مردم قابل رضایت است. امیدواریم تا هفته های آینده به اعداد بالای 90 درصد برسیم اگرچه اصل فاصله گذاری است که در پروتکل 2.25 متر مربع برای هر دانش آموز است و بحث تهویه و شستن دست و زدن ماسک باید رعایت شود حتی اگر 100 درصد دانش آموزان واکسینه شوند. خصوصا اینکه در متوسطه دوم هدف ما این است کسی بدون واکسن و تست پی سی آر وارد مدرسه نشود.

وی افزود: در دبستان ها فعلا برنامه ای برای واکسیناسیون نداریم اما انتظار داریم رعایت پروتکل ها در مدارس و بین همکاران در آموزش و پرورش بسیار جدی حراست شود و حتما اگر موارد بیماری دیده شد گزارش شود و موارد مثبت را در نزدیکترین مراکز خدمات جامع سلامت که مربوط به کووید است بررسی و با دانشگاه علوم پزشکی تعامل کنند. اگر موارد مشکوکی در دانش آموزان بود حتما ارجاع دهند و تکلیف هم سرویسی ها و همکلاسی هایش نیز روشن شود.

به گفته وی، اگر دانش آموزی مثبت شود نباید 14 روز به مدرسه برود و مدارس کد ملی دانش اموز را دارند و او را رصد می کنند و باید ورودش به مدرسه با تست منفی باشد. این سخت گیری به دلیل حساسیت در مدارس و کاهش سطح رعایت پروتکل ها در بچه های با سنین پایین است. حراست از مساله آموزش مهم است زیرا اگر تصمیم به بازگشایی مدارس شده باید با ایمنی لازم باز بمانند. مگر اینکه شرایط طوری شود که ستاد ملی تصمیم بگیرد که مدارس بسته شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
1- رفتم مدرسه دخترم با مديرشون حرف بزنم مي بينم ماسک نزده آب دماغش اويزونه.
2- وقتي بچه هاي يک کلاس را به چند گروه تقسيم مي کنيد روزهايي که معلم با يک گروه کار مي کند به صورت حضوري ديگران که داخل خانه اند هيچ چيزي بدستشان نمي رسد. حداکثر کاري که براي بچه من کرده اند اينست که در روزهاي حضوري يکي از مادرها مامور شده فيلم بگيرد و ظهر براي بقيه بفرستد.خوب اين اموزش را بشدت تکه پاره کرده و اثرات منفي اش بسيار بيشتر از اثرات مثبت ان است
3- هيچ پايشي از نتايج حضوري کردن ارائه نشده
4- هيچ بازرسي درست و حسابي از ميزان رعايت وجود ندارد
5- کلاس دختر من 34 نفره است. ولي اينها مي گويند در هر سري فقط 15 نفر بيايند چون ما 15 نيمکت داريم. قرار نبود به تعداد نيمکتها باشد. قرار بود از هر طرف 2 متر فاصله باشد. الان از عقب و جلو فقط 20 سانت فاصله است و از کنارهم 2 متر نمي شود ولي تاييد شده و مشغولند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر