بازدید 24208
دو هزار و هشتصد و چهل و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

تاجیک: اصلاح طلبان نیاز به انقلاب در درون خود دارند / هشدار یک نماینده درباره تضییع حق آبه ایران توسط ترکیه / تذکر احمدی بیغش به برخی کارکنان دستگاه قضا / ذوالنوری: طراحی نا آرامی‌های اصفهان با بیگانگان بود

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند رئیس «ام آی ۶»: ایران در فهرست تهدید‌های انگلیس قرار دارد / فرهنگی: روحانی در اجرای «برجام» عجله کرد / دیپلمات سابق ایران: نشانه‌هایی که در مذاکرات می‌گویند، موفقیت‌آمیز ارزیابی کردند، چه بوده؟ / جلال زاده: برنامه تیم مذاکره کننده لغو تمامی تحریم‌های آمریکاست و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 30 November 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

حمله کیهان به عارف: این شرم آور است که چشمتان را روی واقعیات ببندید

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری خطاب به محمدرضا عارف نوشت: «انباشت» بحران‌ها، مشخصاً ماحصل بی‌تدبیری متراکم دولت مدعی تدبیر و امید، و لاپوشانی اکثریت ائتلافی «امید» در مجلس دهم بود که ضمن وانهادن همه مسئولیت‌ها، همه مشکلات قابل چاره‌جویی را موکول به توافق با آمریکا و برجام می‌کردند.

روزنامه کیهان در شماره امروز خود با اشاره به یادداشت انتقادی اخیر محمدرضا عارف نوشت: رئیس شورای سیاستگذاری منحله اصلاح‌طلبان می‌گوید اگر منتخبان واقعی ملت بر مصدر امور قرار می‌گرفتند، با انباشت بحران‌های مختلف روبه‌رو نبودیم.محمدرضا عارف در یادداشتی که در فضای مجازی منتشر شد، نوشت: «آنچه در ایران امروز می‌گذرد، ناشی از نامدیریتی‌ها و انحراف از منطق مصالح ملی در سالیان اخیر است. اگر منافع و مصالح ملی در سالیان اخیر کانون سیاست‌ورزی حاکمیت قرار می‌گرفت و منتخبان واقعی ملت، بر مصدر امور قرار می‌گرفتند، در برابر نهادهای منتخب ملت سنگ‌اندازی نمی‌شد، نخبگان ایرانی در بخش‌های مختلف اجازه می‌یافتند به ساختار حاکمیت ورود کرده و تصمیم و تدبیر در سطوح مختلف با محوریت دانش و تجارب بشری و بر اساس اراده عمومی ایرانیان می‌بود، با انباشت بحران های مختلف‌، بسان آنچه در اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری با آن می‌گذرد، مواجه نبودیم.»

این نوشته آقای عارف قبل از هر چیز توهین و اهانت نسبت به خویش است، چه این که در چند ده سال اخیر، به جز مقاطعی کوتاه، اغلب هم‌طیفان و هم مسلک‌های سیاسی وی- و خود وی- در مصدر امور قرار داشته‌اند! خود آقای عارف نیز غیر از حضور در مناصبی مانند وزارت علوم و معاون اول رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات، به مدت چهار سال به عنوان نماینده تهران در مجلس دهم حضور داشت اما آن قدر در مسند نمایندگی ناتوان عمل کرد که حتی صدای اعتراض اصلاح‌طلبان را هم درآورد. از طرف دیگر «انباشت» بحران‌ها، مشخصاً ماحصل بی‌تدبیری متراکم دولت مدعی تدبیر و امید، و لاپوشانی اکثریت ائتلافی «امید» در مجلس دهم بود که ضمن وانهادن همه مسئولیت‌ها، همه مشکلات قابل چاره‌جویی را موکول به توافق با آمریکا و برجام می‌کردند. بنابراین شرم‌آور است که آقای عارف، چشمش را به واقعیات غیرقابل انکار ببندد و ادعا کند «اگر منتخبان واقعی ملت به مصدر امور قرار می‌گرفتند، با انباشت بحران‌های مختلف روبه‌رو نبودیم.»

فریدون عباسی: اگر مازوت نسوزانیم، ۲۵درصد کشور خاموش می‌شود

وی گفت: کامیون‌های فرسودۀ دودزا شب‌ها اجازه تردد دارند، در حالی که اگر روز در خیابان‌ها باشند، شاید آلودگی کمتر از شب باشد. این عوامل باعث آلودگی هوای تهران می‌شود و وقتی هوا سرد باشد و باد هم نیاید، این آلودگی پایین می‌ماند و برای همین از حد مجاز خارج می‌شود. وی ادامه داد: ما باید دو کار را همزمان انجام دهیم تا بتوانیم وقتی از مازوت استفاده می‌کنیم، آلودگی ایجاد نکند. اول این که، وزارت نفت شروع کند و در مدت زمان مشخص عناصر ناخالص مازوت را به زیر استاندارد برساند؛ مثلا گوگرد را از ۳ تا ۶ درصد باید به نیم درصد برسانیم، حتی برای کشتی‌ها که در اقیانوس رفت و آمد دارند هم این استاندارد باید رعایت شود. وزارت نفت هم باید تلاش کند که ناخالصی‌های نفت کوره را پایین بیاورد و دوم آن که، وزارت نیرو باید به نیروگاه‌ها دیکته کند که از فیلتر استفاده کنند.

نماینده مردم کوهچنار و کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: الان ما باید مدیریت کنیم، مازوت در نیروگاه‌هایی که دور از مناطق مسکونی است، استفاده شود. عباسی تاکید کرد: استفاده از مازوت اجتناب ناپذیر است و فقط باید آن را مدیریت کنیم. وی بیان کرد: در حال حاضر وزارت نفت و نیرو نمی‌توانند این ناخالصی‌های مازوت را بگیرند و از فیلتر استفاده کنند، پس به مردم توصیه می‌کنیم اگر به فکر محیط زیست هستند مدیریت مصرف داشته باشند و خودشان مصرف گاز را پایین بیاورند تا گاز به نیروگاه‌ها و صنایع برسد و ما این مقدار متضرر نشویم. عباسی با تاکید بر صرفه جویی در مصارف خانگی گفت: زمانی که هوا سرد می‌شود بیشترین مصرف انرژی در مصارف خانگی است و برای تامین گاز مردم، گاز نیروگاه و صنایع را قطع می‌کنند، چون نمی‌شود مردم را در سرما رها کرد.

وی گفت: در شرایط امروز باید مردم به اقتصاد کشور کمک کنیم و صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشند تا بتوانیم گازوییل صادر کنیم. عباسی در پاسخ به این که در حال حاضر چند درصد از صنایع و نیروگاه‌ها در تهران از مازوت استفاده می‌کنند گفت: صنایع در تهران زیاد از مازوت استفاده نمی‌کنند، بلکه از گاز و گازوییل استفاده می‌کنند. من موافق سوزندان گازوییل هم نیستم و معتقدم باید از مازوت استاندار استفاده شود.

ذوالنوری: کدهای زیادی داریم که طراحی ناآرامی‌های اصفهان با بیگانگان بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ناآرامی‌های اخیر اصفهان ما کدهای زیادی داریم که نشان می‌دهد، طراحی پشت صحنه این حرکات توسط بیگانگان انجام شده و متأسفانه در مقطعی توانستند بعضی‌ها را با خودشان همراه کنند.حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در اصفهان به دنبال مشکلات آبی، گفت: امروز کل کشور با مشکل کمبود آب مواجه است که دلایل آن هم به تغییر اقلیم بازمی‌گردد و هم نتیجه اجرای اتخاد و اجرای تصمیمات نادرست در حوزه منابع آبی است که البته با سیاست‌گذاری‌های درست و سرمایه‌گذاری در این حوزه این مشکل را می‌توان مدیریت کرد.وی افزود: اردوکشی و تحصن و اقدامات این چنینی کمکی به رفع مشکل آب نمی‌کند، بلکه کار را پیچیده‌تر می‌کند، اما اینکه مردم بتوانند درد و مشکلشان را به صورت مسالمت‌آمیز به گوش مسئولان برسانند امر پسندیده و قابل قبولی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همیشه در مطالبات بحقی که افراد دلسوز کشور آن را مطرح می‌کنند و می‌خواهند نقیصه‌ای برطرف شود و نمی‌خواهند با کشور و دولت درگیر شوند، در این موارد دشمن سعی دارد تا مسیر اعتراض مسالمت‌آمیز اعتراضات را از ریل خود خارج کند و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند تا بهره‌های لازم را ببرد.ذوالنوری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمن این است که در آستانه مذاکرات هسته‌ای برای اینکه دستش در میز مذاکرات پر باشد، با تحریک عده‌ای از افراد و ایجاد آشوب، ایران را کشوری آشوب‌زده معرفی کند.

تذکر احمدی بیغش به برخی کارکنان دستگاه قضا

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که «حرمت مردم از سوی برخی قضات و کارمندان رعایت نمی‌شود» گفت: این موضوع موجب نارضایتی مطلق مردم شده است.محمود احمدی بیغش در جلسه علنی امروز ( سه شنبه) در تذکری گفت: یکشنبه ۷ آذر ماه جلسه مشترکی میان مسئولان عالی قضایی و مجلس برگزار شد که هیچ خیری برای مردم نداشت.وی افزود: مشکل مردم شورای عالی قضایی نیست؛ هرچند رئیس قوه قضائیه و شورای عالی قضایی در پیشگاه الهی و مردم باید پاسخگو باشند، امروز مشکل مردم با دادگاه‌ها، دادسراها و مجتمع‌های قضایی است.این نماینده مجلس در عین حال با قدردانی از همه قضات و کارمندان پاکدست افزود: مردم از قضاتی که خود را بالاتر از مردم می‌بینند و به مراجعان توهین می‌کنند ناراضی هستند؛ خطبه حضرت امیر (ع) کجاست که می فرماید قاضی باید شاکی و متهم را با یک چشم نگاه کند.احمدی بی غش ادامه داد: مجموعه های قضایی وقتی صحبت از پاسخگویی می‌شود می گویند تفکیک قوا؛ ما می‌گوییم که حرمت مردم را نگه دارید، نمی‌گوییم حکمی را تغییر دهید بلکه می گوییم با مردم درست صحبت کنید. مجموعه قضایی باید در برابر مجلس پاسخگو باشد، ما به تفکیک قوا اعتقاد داریم اما حرمت مردم از سوی برخی قضات و کارمندان رعایت نمی‌شود، این موضوع موجب نارضایتی مطلق مردم شده است.

توئیت اولیانوف درباره برنامه آمریکا برای لغو تحریم‌ها

نماینده روسیه در وین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا آمریکا عزمی جدی در لغو تمامی تحریم‌های ایران دارد یا نه، گفت این کشور آمادگی‌اش برای لغو تحریم‌ها را اعلام کرده اما جزئیاتی وجود دارد که باید بررسی شوند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در صفحه توییترش در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر این که آیا آمریکا در لغو تمامی تحریم‌های ایران جدی است، گفت: آمریکا آمادگی‌اش برای لغو تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام را در ازای بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای تایید می‌کند؛ اما در دیپلماسی دوجانبه این جزئیات هستند که دردسرسازند. لیست قطعی تحریم‌هایی که باید لغو شوند، موضوع مذاکرات است.

جلال زاده: برنامه تیم مذاکره کننده لغو تمامی تحریم‌ های آمریکاست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، برنامه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در دور جدید ‎مذاکرات وین لغو تمامی تحریم های دولت زیاده خواه آمریکاست.وحید جلال زاده با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «برنامه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در دور جدید ‎مذاکرات وین نه بر روی مسائل هسته ای، بلکه بر روی لغو تمامی تحریم های یک جانبه برجامی و فرابرجامی دولت زیاده خواه آمریکاست.غفلت از این نکته مهم، راهبرد جمهوری اسلامی را تضعیف می کند و موجب خسارت مجدد می گردد.» نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام به ریاست مشترک علی باقری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا عصر روز دوشنبه هشتم آذر برگزار شد.هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مساله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران با ترکیبی حقوقی-اقتصادی در این نشست حضور یافته است.

هشدار یک نماینده درباره تضییع حق آبه ایران توسط ترکیه

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیه با سدسازی بر رودهای منتهی به کردستان و آذربایجان شرقی حق آبه ایران را تضییع می کند.سید کاظم موسوی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری گفت: ترکیه با سدسازی بر رودهای منتهی به کردستان و آذربایجان شرقی حق آبه ایران را تضییع می کند. این سد با برنامه پنجاه سال و ذخیره میلیاردها مترمکعب آب احداث می شود.وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آینده جهان با بحران بی آبی مواجه می شود ترکیه در نظر دارد یک لیتر آب را در برابر یک لیتر نفت تهاتر کند.این نماینده مجلس تاکید کرد: وزارت نیرو و وزارت خارجه باید هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند، منطقه مغان که یک پنجم نیاز گندم کشور را تامین می کند با کمبود آب مواجه می شود.

تاجیک: اصلاح طلبان نیاز به انقلاب در درون خود دارند

محمدرضا تاجیک گفت: آنانی که زلف زیبای اصلاح‌طلبی را به زلف زمخت قدرت گره زدند، امروز جریان اصلاح‌طلبی را به حاشیه بردند. جریان اصلاح‌طلبی قرار بود که یک جریان گفتمانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشد اما عده‌ای آن را محبوس در قفس آهنین قدرت کردند و رنگ قدرت را بر تمامی پیکر او پاشیدند و حیات آن را به قدرت گره زدند که چون در ساحت قدرت باشند. بی‌تردید، ما در آینده با نوعی شقاق در جریان اصلاح‌طلبی مواجه خواهیم بود. بعضی از اصلاح‌طلبان از نیستان خود می‌برند اما اصل خویش باز نمی‌جویند، چون در این اصل طراوت و شکوفایی را نمی‌بینند.ما در آینده همچنین شاهد جریان های اصلاح‌طلبی در صورت‌ها و سیرت‌های متفاوتی هستیم. در درون جریان رسمی نیز، تحولاتی خواهیم دید. اصلاحات در شرایط کنونی نیازمند یک نوع انقلاب است، که این خود نوعی پارادوکس است. اصلاحات از آن روی که از طبیعت خود خارج شده است، تنها یک انقلاب و تنش شدید درون جریانی می‌تواند آن را به طبیعت خود برگرداند تا نبضش به صورت طبیعی بتپد. در شرایط و وضعیت کنونی، نشانی از این انقلاب نمی‌بینیم، باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. عده‌ی زیادی دیگر این نوع روش و منش جریان اصلاح‌طلبی را برنمی‌تابند، عده‌ای به نام نامی اصلاح‌طلبی صرفا در صدد تامین منافع و قدرت خودشان هستند، بارها گفته‌ام از جریان اصلاح‌طلبی یک برج بابلی ساختند که از آن بالا بروند و بتوانند به قدرت و منفعت خود برسند. کاملا به‌مثابه آپاراتوس یک یک دستگاه قدرت از اصلاح‌طلبی استفاده ابزاری می‌کنند. این‌ها به لحاظ فردی نه روش و منش اصلاح‌طلبی دارند و نه هیچ گونه افزوده‌ی نظری و گفتمانی اصلاح‌طلبانه داشته‌اند، اما مفروض‌شان این است که چون به این جریان بیاویزند، می‌توانند سهمی از قدرت را از آن خود کنند. من معتقدم تا وقتی ویترین اصلاح‌طلبی این‌ها هستند، کسی نمی‌ایستد داخل ویترین را نگاه کند، کسی وارد این مغازه نمی‌شود که جنسی بخرد، باید ویترین را عوض کرد در این ویترین افرادی هستند که چنبره زدند و دیری است که از پیکره‌ی جریان اصلاح‌طلبی خون، قدرت و منفعت را می‌مکند.

دیپلمات سابق ایران: نشانه‌هایی که در مذاکرات می‌گویند موفقیت‌آمیز ارزیابی کردند، چه بوده؟

دیپلمات سابق ایران در سازمان ملل گفت: «صرف نظر از اینکه رسما این دور را چه بنامیم، با توجه به اینکه دستاورد‌های ادوار قبلی مذاکرات در بهار گذشته به عنوان مبنای کار پذیرفته شده است، می‌توان این دور را ادامه کار مذاکرات قبل دانست و غیر رسمی دور هفتم نامید.»کوروش احمدی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» در تحلیل روز اول مذاکرات و اظهارات طرفین که جلسه اول را مثبت ارزیابی کرده بودند، گفت: «برداشت من این است که توافقات مقدماتی در روز اول بیش از حد انتظار بوده، که البته با توجه به تاکید مقامات دولت سیزدهم طی دو سه هفته اخیر مبنی بر اینکه هدفشان بازگشت به تعهدات برجامی است، خیلی خلاف انتظار هم نبود.»

وی گفت: چند نکته مهم در روز اول روشن شد: نکته اول این است، آنطور که از صحبت‌های انریکه مورا برمی‌آید، مذاکراتی که در شش دور گذشته انجام شد به عنوان مبنایی برای کار‌های پیشرو پذیرفته شده است. به عبارت دیگر، صرف نظر از اینکه رسما این دور را چه بنامیم، ولی با توجه به اینکه دستاورد‌های ادوار قبلی به عنوان مبنا پذیرفته شده است، می‌توان این دور را به صورت غیر رسمی دور هفتم نامید و آن را ادامه مذاکراتی دانست که در بهار گذشته انجام شد.» او اضافه کرد: «نکته دوم در تایید نکته اول مربوط به احیای فعالیت سه گروه کاری است که در شش دور قبلی ایجاد شده بودند: یعنی گروه کاری هسته‌ای، گروه کاری تحریم‌ها و گروه کاری ترتیب و توالی.»

احمدی در مورد گروه کاری ترتیب و توالی، تصریح کرد: «وظیفه این کارگروه این است که مشخص کند کدام طرف، کدام تعهد برجامی را به چه ترتیبی و در چه مقطع زمانی انجام دهد. برنامه اعلام شده گروه کاری تحریم‌ها سه شنبه و گروه کاری هسته‌ای چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد. این ترتیبات حکایت از ادامه کار مطابق توافقات گذشته دارد.»این کارشناس مسائل بین‌الملل درمورد نکته سوم مذاکرات، مطرح کرد: «نکته سوم این است که آنطور که پیداست و اطلاع دارم، مسئولین و کارشناسان مجرب و مطلع وزارت خارجه که در ادوار قبلی حضور داشتند، (به استثنای آقای عراقچی) در این دوره هم حضور دارند. این بدان معناست که صرف نظر از مقامات عالیرتبه در سطح معاونین وزرا که در تیم جدید هستند و من اطلاعی از میزان تجربه و تخصص آن‌ها در این حوزه ندارم، ولی نکته امیدوار کننده این است که تیم کاربلد همیشگی حضور دارد و می‌توان تصور کرد که این تیم در این دو گروه کاری شرکت می‌کنند و از این نقطه نظر هم می‌توان گفت، کار، همان روال قبلی را خواهد داشت.»

طرح «صیانت» به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد

با رای اعضای کمیسیون مشترک صیانت، این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود.در جریان جلسه گذشته کمیسیون طرح صیانت اعلام شد که وزیر ارتباطات در نامه‌ای خواستار اصلاح برخی مواد طرح شده است.شنیده‌ها حاکی از این است که این فرایند با پیگیری رئیس مجلس انجام شده و در پیش‌نویس پیشنهادات دولت نیز مباحث مربوط به اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب تغییرات جدی دارد. مقرر شد طرح به مرکز پژوهش ها بازگردد تا مرکز پژوهش ها به مدت ده روز مطالعه تطبیقی داشته باشد و نظر خود را به کمیسیون ارجاع کند.

فرهنگی: روحانی در اجرای «برجام» عجله کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت روحانی کاملا شتاب‌زده و بدون حساب و کتاب همه تعهدات خود در برجام را انجام داد اما این بار باید در ابتدا غربی‌ها تعهدات خود را عملیاتی کنند.محمدحسین فرهنگی با اشاره به آغاز دور جدید از مذاکرات احیای برجام که اولین دور از مذاکرات دولت سیزدهم است، گفت: تکلیف ما در مذاکرات هسته‌ای کاملاً روشن است و توپ در زمین آنها است.وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دولت روحانی کاملاً شتاب زده و بدون حساب و کتاب همه تعهدات خود در برجام را انجام داد، اما طرف غربی عضو برجام نه تنها هیچ اقدامی برای اجرای تعهدات خود انجام نداد، بلکه شرایط را هم بدتر کرد.نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ما منابعی در دست کشورهای خارجی داریم که طبق توافقات گذشته، آنان باید منابع و اموال ایران را آزاد کنند. همچنین آنها محدودیت‌های بی‌دلیلی را بر کشور ما اعمال کردند که باید این محدودیت‌ها را هم کامل بردارند.

رئیس «ام آی 6»: ایران در فهرست تهدیدهای انگلیس قرار دارد

رئیس سازمان «ام آی 6» (سازمان جاسوسی خارجی انگلیس) در تازه‌ترین اظهارنظرات خود مدعی شده است که ایران، چین و روسیه در صدر فهرست تهدیدهای انگلیس قرار دارند.بنا بر گزارش روزنامه «سیاتل تایمز»، «ریچارد مور» مدعی شده است که سه کشور مذکور و تروریسم بین‌المللی، چهار موضوع امنیتی بزرگی است که جاسوسان بریتانیا با آن روبرو و در تقابل هستند. وی در اولین سخنرانی عمومی خود از زمانیکه در اکتبر ۲۰۲۰، به عنوان رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس یا همان ام آی ۶ منصوب شده است، گفت: چین «بزرگ‌ترین اولویت» سازمان جاسوسی خارجی انگلیس محسوب می‌شود زیرا پکن به طور فزاینده‌ای برای پیشبرد منافع خود از «اقدامات جسورانه و قاطعانه» حمایت می‌کند.این مقام اطلاعاتی انگلیس از چین بعنوان «دولتی مستبد با ارزش‌هایی متفاوت از ما (انگلیس)» نام برد و مدعی شد، پکن «عملیات‌ جاسوسی وسیعی» علیه انگلیس و هم پیمانان این کشور انجام می‌دهد و تلاش می‌کند تا «گفتمان عمومی و تصمیم‌گیری سیاسی را مخدوش کند» و فناوری را صادر می‌کند که موجب می‌شود شبکه‌ای از مستبدان در جهان بتوانند کنترل امور را به دست داشته باشند.

نماینده مجلس: قانونی برای راه افتادن مراکز رسمی همسریابی تصویب کردیم
 
امیر حسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت  درباره راه اندازی مراکز مجاز همسریابی در کشور گفت: ما تاکنون قانونی برای مراکز همسریابی رسمی قانونی در کشور نداشتیم و تا پیش از تصویب قانون جوانی جمعیت کلیه مراکز همسریابی موجود در کشور غیر قانونی بود و فقط یک مرکز همسریابی رسمی در کشور مجوز داشت. به گفته این نماینده مجلس، در قانون جوانی جمعیت که تصویب شد اعطای مجوز به مراکز همسریابی در نظر گرفته شده است، زیرا مراکز مجاز همسریابی جزو نیاز مردم است و به این وسیله مراکز همسریابی رسمی راه‌اندازی شود که مورد اعتماد مردم باشد.

چمران: مشکلات شهر با گفتاردرمانی حل نمی‌شود
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه علیرضا زاکانی شهردار پایتخت باید برای حل این چالش به میدان بیاید، افزود: شهردار باید تلاش کند آنچه حذف شده برگرداند و وضعیت بهتری را برای شهرداری رقم بزند و از ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها نیز برای این موضوع حیاتی استفاده شود. وی گفت: رضایت عمومی شهر برای انقلاب و کشور لازم و ضروری است و اگر مسئولان شهرداری‌ها خوب کار نکنند، نارضایتی عمومی حاصل می‌شود و مشکلات را با گفتار درمانی نمی‌شود رفع کرد. چمران با اشاره به مناسبت‌های پیش رو ادامه داد: فردا دهم آذر سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس در سال ۱۳۱۶ و روز مجلس است که باید راه،  تلاش ها، زندگی،  مبارزه ها، ساده زیستی و شجاعت وی را به عنوان الگو قرار دهیم و مسیر وی را دنبال کنیم.

حداکثر تلاش برای پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث انجام شد، اما عده‌ای به هیچ یک از تذکرات توجهی نکردند
 
رئیس‌کل دادگستری اصفهان با تاکید براینکه بی‌شک حساب کشاورزان از عاملان حوادث اخیر جداست، گفت: افرادی آگاهانه و با برنامه‌ریزی، نظم عمومی و آرامش و آسایش جامعه و مردم را به مخاطره انداختند. جعفری افزود: با توجه به اینکه حداکثر تلاش در حوزه پیشگیری از وقوع این گونه حوادث از سوی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی استان در قالب‌های مختلف انجام شد، متأسفانه عده‌ای از افراد به هیچ یک از تذکرات توجهی نکرده و مبادرت به اخلال در نظم عمومی، سلب آرامش و آسایش، تخریب اموال دولتی و اشخاص، درگیری با مأموران دولتی و انتظامی کردند و بدون شک دستگاه قضایی استان با جدیت و بدون هیچگونه ملاحظه وفق قانون با این گونه افراد برخورد خواهد کرد و بر این اساس پرونده‌های قضایی برای عاملان این حادثه به‌صورت ویژه در دادسرای مرکز استان تشکیل و پس از انجام مراحل، تحقیقات قضایی با سرعت در شعب ویژه محاکم رسیدگی می‌شود. رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: بی‌شک حساب کشاورزان زحمتکش که به دنبال مطالبات قانونی خود بودند با عاملان این حوادث جداست.

معاون رییس جمهور: در آستانه مذاکرات، برخی به اسم کشاورز اغتشاش کردند
 
سیدمحمد حسینی: در آستانه مذاکرات برخی به اسم کشاورز در اصفهان دست به اغتشاش زدند که هدفشان آن بود تا اگر عده‌ای در خارج کشور سخن از تحریم بزنند، در داخل نیز با آن‌ها همراهی شده باشد. حسینی افزود: بحث آب یک مشکل چندین و مزمن ساله است که مربوط به امسال و پارسال نیست. برخی در این خصوص کمکاری و تعلل کردند بعد انتظار دارند دولت کنونی در اقدامی سریع مشکل را حل کند. وی ادامه داد: دولت اکنون در راستای رفع مشکل آب استان‌های مختلف "شورای آب" را راه‌اندازی کرده است. در حالی که بسیاری از همین شورا‌ها مانند شورای عالی فضایی کشور پیش از این تعطیل بود، ولی اکنون با همین برنامه‌ها اجرای کار‌های کشور در حال پیشروی است. معاون رییس جمهوری در امور مجلس گفت: دولت در همین مدت کوتاه فعالیت‌های خوبی داشته، اما شاید ضعف در اطلاع‌رسانی و انعکاس دستاورد‌ها وجود دارد لذا شورای اطلاع‌رسانی دولت شکل گرفته تا فعالیت‌ها برای مردم بیان شوند.  

رئیس گمرک: ورود آلات موسیقی به کشور ممنوع است
 
رئیس گمرک ایران با اشاره به پرونده جنجالی واردات آلات موسیقی با بیان این که این کالا جزو گروه چهار بوده گفت: به استناد رای مراجع قضائی، قرار بود با پرداخت دو برابر حقوق و عوارض گمرکی، محموله ترخیص شود، اما محموله هم‌اکنون متوقف شده است. مهدی میراشرفی معاون وزیر اقتصاد و رئیس گمرک ایران در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده واردات ۱۱ کانتینر آلات موسیقی که در یکی از گمرکات مرزی کشور پیش آمده است، گفت: این کالا جزو کالا‌های گروه چهاری است که ورود آن به کشور ممنوع است، اما به استناد برخی آرای مراجع قضائی قرار بوده که با پرداخت دو برابر حقوق و عوارض ترخیص شود. وی افزود: در حال حاضر جلوی ترخیص این کالا‌ها گرفته شده و مرجع قضائی صادرکننده حکم آن را متوقف کرده است. در نتیجه هم‌اکنون این آلات موسیقی متوقف هستند و باید آنچه قانون تعیین کرده است، در این خصوص اجرا شود، مگر اینکه حکم جدیدی برای آن صادر شود.

کاهش ۵۰ درصدی مصرف میوه در کشور
 
رییس اتحادیه بارفروشان اظهار داشت: میزان عرضه صیفی‌جات در میادین افزایش یافته، اما از سوی دیگر تقاضا نیز کاهش یافته است. کاهش قدرت خرید مردم، ۵۰ درصد مصرف میوه را در کشور کاهش داده است مصطفی دارایی‌نژاد با اشاره به وفور انواع پیاز در میدان، گفت: انواع پیاز از جمله پیاز زرد، سفید و قرمز به میزان کافی در میدان موجود است و در زمینه عرضه سیب‌زمینی و پیاز با مشکلی مواجه نیستیم. وی قیمت پیاز در میدان را کیلویی ۴ تا ۶ هزار تومان عنوان کرد و افزود: پیاز در اصفهان، تبریز و بندرعباس به اندازه کافی تولید می‌شود. هم اکنون بیش از نیاز داخلی پیاز در انبار‌ها موجود است. دارایی‌نژاد بابیان اینکه در سال جاری بیش از ۲ هزار تن پیاز در کشور تولید شد، افزود: پیاز به عراق، ارمنستان، ترکمنستان، روسیه، قزاقستان، افغانستان و... صادر می‌شود. وی با اشاره به کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی برخی صیفی‌جات و سبزی‌ها در میدان، تصریح کرد: هویچ، کاهو، کاهو پیچ، شلغم، گل کلم و. در روز‌های اخیر افت قیمت را تجربه کردند. این فعال اقتصادی تصریح کرد: میزان عرضه صیفی‌جات در میادین افزایش یافته، اما از سوی دیگر تقاضا نیز کاهش یافته است. کاهش قدرت خرید مردم، ۵۰ درصد مصرف میوه را در کشور کاهش داده است. به گفته وی، پرتقال، کیوی، انار، سیب، نارنگی در میدان مانده است.

طرح صیانت برگشت خورد
 
با رای اعضای کمیسیون مشترک صیانت، این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود. در جریان جلسه گذشته کمیسیون طرح صیانت اعلام شد که وزیر ارتباطات در نامه‌ای خواستار اصلاح برخی مواد مطرح است. شنیده‌ها حاکی است که این فرایند با پیگیری محمد باقر قالیباف رئیس مجلس انجام شده و در پیش‌نویس پیشنهادهای دولت نیز مباحث مربوط به اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب تغییرات جدی دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸۲
مشگل بی ابی اصفهان که بخاطر ندانم کاری و غیر کارشناسی و نگذاشتن بوجه کافی برای زیرساخت کشاورزی و استفاده کردن اب بصورت سنتی حالا بیاٸید هزار و یک وصل به این مردم بیچاره بزنید .
پاسخ ها
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
این که مردم بیایند در خیابان شعار بدهند و خواسته هایشان را مطرح کنند چیز منفی نیست. مسولان و نمایندگان نباید از این قضیه بترسند. این کار باعث امنیت بیشتر در کشور می شود. فقط باید مردم یاد
بگیرند که به اموال عمومی آسیب نزنند و مشکلات را دقیقا و صنفی مطرح ککنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
دوست قشنگم حامد الوفی
کف رودخونه خشک اموال عمومی کجا بود؟؟
تا حالا شنیدید که این مجلس ها یک حرف درست بزنند یا یک تصمیم و قانون درست بگیرند،از مجلس هیچ انتظاری ندارند و بابت گفتار انها کسی بهایی نمی دهد....یک نظر سنجی بابت کاراٸی مجلس بگذارید ببینید و بفمید که این مجلس در کجا قرار دارد البته خودتان بهتر از همه می دانید
آقا سیدکاظم نماینده محترم اینهمه کشوردارن به انحا مختلف حق ایران رامیخورند ترکیه هم روش. اصلا یکی ازبرکات تحریمهای ایران برای کشورهایی مثل ترکیه وهند وقاچاقچیای بین المللی و البته چین بزرگ وروسیه کبیر که برکسی پوشیده نیست.
یک مجلسی :دولت روحانی کاملاً شتاب زده و بدون حساب و کتاب همه تعهدات خود در برجام را انجام داد، اما طرف غربی عضو برجام نه تنها هیچ اقدامی برای اجرای تعهدات خود انجام نداد) یعنی ما هنوز مطابق قطعنامه های ضد ایرانی قبل برجام هنوز برای دنیا تهدیدیم !!! یعنی فعالیت هسته ای ما برسمیت شناخته نشده است !!! یعنی ما تا قبل از سال 96 اصلا نتونستیم نفت بفروشیم و 100 میلیارد ذخیره کنیم !!! یعنی ما آخرین نسل سانتریفوژها و علم استفاده از ان را نداریم !!! یعنی روحانی تا تونست برای دوران ترامپ غذا و دارو تهیه نکرد!!! طوری وانمود می کنند انگار برجام هیچ و پوچ بود !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
چه جالب ، اول گفتند اخ است اتیشش زدند ، گفتند ترکمن چای است.... الان میگویند خوبه ولی تند اجرا شد!!!!!!!
سلام بر همه

با آرزوی توفیق وسلامتی برای ایرانیان


اینجا هوا خوب و روزها زیباست و شب ها زیباتر


خلاصه مذاکرات وین
انریکه:خب خوشامدید.
باقری :تا تحریم لغو نشه مذاکره نشه
اولیانوف:حرف منطقی است.
نماینده چین.خب راست می گه
نماینده فرانسه:باید یک سر برم هتل بغلی
نماینده انگلیس:برگشتیم دوباره به نقطه اول
نماینده آلمان:هر توافقی بشه باید اسم ما هم توش باشه.
باقری:ما هم باید برویم تهران مشورت
و



این دور باطل برای هفته ها وماه ها وسال ها و دهه ها و قرن ها ادامه می یابد.
خدابیامرزمحمود میگفت خشکسالی هم کاربیگانگان است چون ابرهای درحال حرکت بسوی ایران را درآسمان میدزدند. البته بعدحذف از قدرت دیگه ازین حرفا نزد.
مملکت ما همه چیز داره مردم در رفاه و آسایش این همه فقر و فساد و بی آبی و گرسنگی وجود خارجی ندارد و تمام این داد و بیداد ها هم از طرف دشمن است . خدایا ما را از برخی مسئولین و دنیای خیالی و دشمن فرضی که در ذهن خود ساخته‌اند نجات بده . آمین
همه ی مشکلات را به دشمن ربط میدید که پاسخگوی مردم نباشید

کار دیگه ای بلد نیستید

گیر چه آدمایی افتادیم.
تاکتیک ربط دادن مشکلات داخلی به دشمن ، تاریخ گذشته و نخ نما شده
آقای ذوالنوری شما و دوستانتان یاد گرفته اید که همه ناکارآمدی های خود را به بیگانگان نسبت بدهید پس نقش شما در این وسط چیست!؟ خودتان را به خواب زده اید و آدمی که خودش را به خواب زده نمی‌شود بیدار کرد!!!!!
تذکر احمدی بیغش به برخی کارکنان دستگاه قضا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با تشکر از جناب احمدی بیغش ، ریاست قوه قضاییه یا بازرسان این قوه که قدم رنجه نمی فرمایند حضرتعالی کسانی را بفرستید که دو روز پشت درهای دادگاههای شهرستان سنگر در گیلان داد و هوارها و بد و بیراههای قضات این دادگاههاخطاب به مردم و مراجعه کنندگان را بشنوند
مردم برای آب اعتراض کنند میگویند طراحی بیگانگان !!!! مردم از تشنگی و گرسنگی بمیرند و خدای ناکرده به شما اعتراض نکنند.
تابناک! سخنگوی دولت فرمودند امروز مایحتاج عمومی جلوی درب منازل تحویل می شود و نیازی به صف و معطلی نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
احتمالآ برای آنها مببرند و آنها هم نیازی به صف ماندن ندارند .
جناب عباسی، بفرمایید شرکت نفت با کدام ابزار باید درصد گوگرد مازوت را پایین بیاره، سالهاست که هیچ تکنولوژی جدیدی وارد ایران نشده، تجهیزات پالایشگاهها همه فرسوده اند، مواد شیمیایی وارد نمی شود، با چنگ و دندون فقط جون می کنیم که حاملهای انرژی را تامین کنیم. با تمام دنیا سر دعوا داریم دنبال کیفیت زندگی مثل مردم دنیا هم هستیم؟
تا کی دروغ تا کی
بسته .
برای اب اعتراض می کنند می گید بیگانگان بودند.

. آخه حداقل بچه ها تونو نفرستید همون کشورهای بیگانه.

البته درست می گید بیگانه ملت فلک زده ایرانه نه شما
جناب ذوالنوری شما مختاری سرت رو مثل کبک توی برف بکنی که نبینی اما به خطرات این سر فرو بردن در برف هم فکر کردی ؟!!
فقط مشت اهنین میتواند جلوی دشمنان را بگیرد تصور میکنید روسیه موافق هسته ای شدن ما است او میداند ان کابوسی برای خود روس ها است تا ریخ ما را تهاجم روس ها از شمال دراویل نوزدهم به ورطه انحطاط کشانده باید پیچیده ترین بازی ها را در عین سادگی با انها داشته باشید فقط تردید ندارم با استفاده بسیاری از ایده ها میاوان توان نفیکیک جدا سازی ایزوتوپ را به حدود 500 سو رساند برای ازمایش و اینکه لو نرود باید طوری طراحی کنید به جای خالص کردن 235 که الودگی دارد لو میرود 238 را از غلظت 99/3 در صد به 99/999در صد برسانید کمی طراحی متفاوت میشود اما میتوانید تمامی ایده ها را ازمایش کنید خطر الودگی زیر زمینی بشدت کاهش مییابد لو نمیرود تعداد ماشین گریز مرکز کمتری میخواهید برق کمی مصرف میکند بازی عوض میشود از طرف دیگر باید بمب هیدروژنی طراحی کنید در حد یک مگاتن در تستوانه ای به قطر 500میلی متر در طول 1000میل جا بگیرد بهترین و مینیاتوری ترین بمب را در ماژول ها طراحی کنید و موازی ان را توسعه دهید هیچ کس نداند کجای کار طراحی است جود را با این که مدام با زحمت با این ماشین های بازده پایین غنی کنید ذخیره کنید انها را تحریک کنید مشغول نکنید توسعه پیدا کنید کار یک سال را در یک روز میکنید تردید نکنید هیچ کس به ما رحم نخواهد کرد چین و روسیه هم در راهبردشان استفاده عملی از ایران است ابدا ایران هسته ای قوی در برنامه انها نیست لذا بازیتان باید بشدت جند لایه در عین حال ساده باشد تا وحشت نکنند تا با امریکا اجماع پیدا کنند
آقا مگه تحریم ها نعمت نبودند؟؟ چهل نفر راه افتادن برن این نعمت ها را از سر ملت،بردارن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
برای خیلی‌ها که نعمت بود واقعا مثل جنگ، مثل همین کرونا!! ما از این نعمات زیاد داریم
۱_ مدیریت در کشور ما یعنی اینکه مشکل ودردسر ومسئولیت پاسخگویی آنرا را به جای حل به گردن دیگری ودر نهایت مردم بیاندازیم بماند که تصمیمات اصلی وتاثیرگذار وحیاتی اصولا" پاسخگو ندارند .
۲_ وقتی گفته می شود از مشکلی عبور کردیم ، اگر کسی از خارج آمده باشد فکر می کند که مشکل را حل کرده اند ولی خودمان که بااین ادبیات آشنا هستیم می فهمیم که یعنی مردم به آن عادت کرده اند !
۳_بصورت تصاعدی فردا از امروز دیرتر وپس فردا از دیروز دوبرابر دیرتر وپسون فردا از پس فردادچهار برابر دیرتر است ! ای که دستت می رسد کاری بکن پیش از آن کزتو نیاید هیچ کار .
۴_ نه تنها بادنیا که باید با خودمان هم اول آشتی کنیم .
کلا بیگانگان نشستند از بام تا شام بر ضد ما نقشه طراحی می‌کنند و مردم هم گوش به حرفشون می دن و مسوولان هم کلا مبرا از هر گونه گناه .
مردم ناراضی هستند کاری هم به بیگانگان ندارد
جناب دوالنوری اگر سند و مدرکی دال بر دست داشتن بیگانگان در حوادث دردناک اصفهان دارید ، نشان دهید

عده زیادی از مردم و کشاورزان بینایی چشم های خودشان را بخاطر اصابت گلوله ساچمه ای از دست دادند

فیلمهای بسیار زیادی در شبکه های مجازی مردمی وجود دارد که نیروهای نظامی بشدت و خشونت برخورد کردند

اگر اعتراصات که طبق اصل ۲۷ قانون اساسی ازاد است را نمی خواهید ، لطفا مقدمات قانونی و رفراندوم آزاد و سراسری و سالم برگزار کنید

و اعتراصات قانونی را ممنوع کنید تا مردم نجیب ایران ، دیگر تنها امید کوچک شان نیز قطع گردد
جناب احمدی بیغش مصوبات شما در مجلس چه دردی از مردم را دوا کرده است اینها توهین به مردم نیست که گیر به کارکنان دستگاه قضا دادی مردم نسبت به قانون جهل دارنر باید موضوع را ۵۰ بار توضیح بدی خود شما چقدر حوصله داری جواب مردم را بدی
الان اين صحبتها و توجيهات را كه معترضين را اغتشاشگر و طراحي اعتراضات را خارجيها مي ناميد براي چه كساني مي گوييد؟!مردم كه خودشان شرايط را مي بينند و در گير مشكلات هستند.وقتي اين صحبتها را بايد انجام دهيد كه كشور هيچ مشكلي نداشته باشد و مردم در آسايش و رفاه باشند!در شرايط فعلي اين حرفها خريدار ندارد جز اينكه بهانه اي باشد براي مجازات سنگين معترضان!
شب به خیر جناب ذالنوری و .... !؟بیش از ده روز از تجمع بدون مجوز به اصطلاح کشاورزان در کف رودخانه می گذشت و هر بی سوادی می فهمید آخر این معرکه که با سکوت معنادار مسئولین اصفهان و از جمله نیروی انتظامی همراه بود ختم به خیر نمی شود! چطور شما نفهمیدید و حالا با فرافکنی آن را به مذاکرات و بیگانگان پیوند می زنید؟؟؟ چطور باید به امثال شماها تفهیم کرد که مردم گاگول نیستند!! جناب آقا.!
دشت مغان: سرزمینی که صاحب ندارد. تابستان امسال رود ارس خشک شد و تمام کشاورزان متضرر شدند. توصیه می کنم یکبار به این دشت سفر کنید تا از ظرفیتهای کشاورزی و دامداری آن حیرت زده شوید.
آفرین بر نماینده‌ی اردبیل که برخلاف نماینده‌ی پیشین بوکان، منافع موهومی قومیتی را، ارجح بر منافع ملی ندانست. در مورد منافع ملی، کل مردم ایران ایران، صمیمانه پشت هم‌اند.
یک کشوردیگرکه اندکی آرامش دارددرمنطقه باقی مانده که آنهم ببرکت دشمنان مشترک بین ماوترکیه میخواهندبهم بریزند لعنت براستعمار
در مورد قوه قضائیه وزیر مجموعه های آن دقیقاً این نماینده زده تو خال، واقعاً در دادگاه ها، وادارات ثبت اسناد و املاک مردم ارزش ندارند، اگر نمونه خواستید خیلی راحت وبصورت غیر محسوس یک نفر را اعزام کنید به دادگاه تجدید نظر استان تهران، شعبه ۵۹ ببینید منشی دادگاه شما را آدم حساب می کند و همچنین اداره ثبت رودهن همین وضعیت حاکم است
واقعیت‌ اینه‌ که اندازه‌ و توانایی‌ مردم‌ کشور‌ ایران‌ از اینی‌ که هست‌ بیشتر نیست‌ و بنظر میرسد برای‌ پیشبرد‌ صخیح‌ امور مهمی مانند اقتصاد‌ و اموزش‌ باید از مستشاران کار شته‌ خارجی استفاده بشه .
اصلاح طلب اصولگرا هر دو فرصت طلب و نون به نرخ روز خور
همین اقای دکتر عارف گفت طبق دستور اقای خاتمی من به برای ارای پیشتر برای اقای روحانی کنار میروم چطور شد حالا از دیگران انتقاد میکند ومیکوید آنچه در ایران امروز می‌گذرد، ناشی از نامدیریتی‌ها و انحراف از منطق مصالح ملی در سالیان اخیر است اصلاح طلبان که همه مدافح اقای روحانی بودن خلاصه باید جواب کو باشید
جناب ذوالنوری:
ذهن مردم را مخدوش نکنید
حرف توی دهن مردم ایران نگذارید
فرافکنی نکنید
هر وقت مردم نسبت به دریافت خدمات و امکانات در کشور معترض می‌شوند فوراً ناراحتی و اعتراض مردم ایران را به بیگانگان و دشمنان ربط می دهید!!!!!

بیخیال جناب ذوالنوری
دیگه بس است
من خودم دیروز رفتم پشت بوم و شیر کولر رو بستم و برگشتم پایین
خشم مردم جدی است و خودتان هم می دانید و فقط با این جملات خودتان را گول بزنید
پس به مردم توصیه می کنیم اگر به فکر محیط زیست هستند مدیریت مصرف داشته باشند و خودشان مصرف گاز را پایین بیاورند
رسما شرم و حیا رو گذاشتید کنار ها !!! چه جوابی بهت بدم که سانسور چی تابناک تایید کنه ؟؟؟
علیرضا زاکانی شهردار پایتخت باید برای حل این چالش به میدان بیاید.
ایشون مشغول دعا خواندن جهت جاری شدن صیغه عقد موقت خواهری بین تهران و نجف هستند وقت ارزشمند ایشون رو نگیرید ، این درخواست ملت ایران هست .!!!
مسولین رسیدگی کنید
امروز رفتم با قابلمه در خونه مردم رو زدم طرف اومده میگه آقا بفرمایید نذری تموم شد
آخه این چه وضعشه؟
ذوالنوری: کدهای زیادی داریم که طراحی ناآرامی‌های اصفهان با بیگانگان بوده است:
جناب ذوالنوري كد اشتباه به شما داده اند
برعكس
طراحي ناآرامي ها در داخل كشور شروع شد و به امروز رسيد.
بي تدبيري چند دهه مسئولين در ارتباط با خشكسالي و عدم تفكر و تدبير درست در مديريت آب كشور شرايط را به اينجا رساند.
کسی نیست به این نماینده بی سواد بگوید رودی از ترکیه به کردستان ایران نمی ریزد که ترکیه حق ایران را تضییع کند.
و در مورد رود مشترک با آذربایجان صد مشترکی در آذربایجان غربی دارند و مشترک استفاده می کنند.
برو کمی جغرافی یاد بگیر
شک نکنید حوادث اصفهان کاملا برنامه ریزی شده بود توسط یه عده در آستانه مذاکرات که کشور و مسئولان رو تحت فشار بدن تا شرایط دشمن رو قبول کنند ، بزودی ابعاد تازه این جنایت‌ها روشن خواهد شد در آستانه مذاکرات این حرکات کاملا هدفمند بود .
آقای عارف سکوت ۸ ساله شما باعث شد روحانی تبدیل به یک رییس جمهور ترسو تبدیل بشه که هم سیاست رو نابود کرد و هم اقتصاد رو
کاهش مصرف میوه کار کیه؟
هرکس در مورد مشکلات کشور انتقاد کنه بیگانه هست و تمام.
آرزو به دل شدیم در این 43 سال یکبار فقط یکبار اگر عده ای خواستند به حقوقشان برسند و تجمعی کردند اینها نگویند کار دشمن خارجی و ..... بود . قط انایی ه 22 بهمن تجمع می کنند دست دشمن خارجی در کار نیست . برو بابا
بله آقای حسین شریعتمداری!
و در همین چند دهه اخیر، شما و هم مسلکان و هم طیفان شما در قوا و نهادهای پرقدرت در حال گذاشتن چوب لای چرخ تدابیر دولتهای برآمده از اراده اکثریت قاطع ملت و تحمیل سیاستهای مطلوب خود، به این دولتها(به ویژه در حوزه سیاست خارجی) بوده اید و هرگز در ناکام کردن سازندگی و اصلاخات و تدبیر و امید لحظه ای تردید به خود راه نداده اید و لحظه ای درنگ نکرده اید.
آقای شریعتمداری! ما ملت ساده لوحی هستیم و البته مظلوم، اما هرگز احمق نیستیم،
یاحق
چطوری اعتراضات مردم را اغتشاش خطاب میکنید؟
وسط بستر رودخانه که به لطف شما اکنون بیابان است چه اغتشاشی ممکن است صورت بگیرد؟ آنجا که دیگر نه بانک هست نه اموال عمومی . مردم را چه فرض میکنید؟؟
روس‌ها از ملک ما بیرون شوید

ورنه غرق رودبار خون شوید

این بخارا نیست خاک اولیاست

این خراسان قلب پاک آسیاست
ذوالنور این کد ها که می گویی در ذهن خود شماست نه جایی دیگر بیش از ده سال است کشاورزان با مشکلات غیر قابل تحمل ادامه حیات می دهند و شماها در خوابید هنوز هم
چقدر این بیگانگان نفوذ دارند که ۹۰درصد مردم ایران را مخالف کرده!!! در عمل صفر ولی در حرافی بیست میگره آقای ذون نور
تابناک واقعا خجالت بکش
یعنی چی طراحی تظاهرات اصفهان کار بیگانه بود ؟
بابا کشاورزا بدبخت شدند ، می فهمی ؟؟؟؟؟ بدبخت شدند
و از وعده های الکی خسته شدند . می فهمییییییییی؟؟؟
نتیجه دستور رئیسی به استاندارهای چهار استان چی بود ؟؟؟ چی شد ؟؟؟؟؟
خجالت بکش !!!!!!!!!!!!!!
جناب نوری آن اغتشاشگران که می گویی مردم هستند نه دخالت بیگانگان بلکه عدم کفایت مسئولان موجب آزار و اذیت مردم شده است.
آقای ذوالنوری لطفا دیگه ......
مشخصه کع مردم از نظر شما سال هاست که بیگانه هستن. واقعا ارزش داره که اینطور خون ملت و توی شیشه میکنید؟
طراحی بیگانگان بوددددد !!!!!؟؟؟؟ عبارت نخ نما به چه معناست ؟
روسیه و چین و حتی اروپا در صورت امکان توافق ما با امریکا و رفع مشکلات فی ما بین مان

با توجه به خلاصه ذیل بشدت متضرر و نگران خواهند شد و لذا اصلا و به هیچ وجهی واسطه و حَکَم صالحی بین ما و امریکا نبوده و نمی باشند . !!!!

یکم چین : از دست دادن بازار ارزان ما در حوزه نفت ارزان و تهاتر با لوازم بنجل و غیر رقابتی دلخواه چینی به ما !!
و وجود با ارزش امتیاز کارت ما در دست چین برای تقابل و مناسبات سیاسی نظامی چین با امریکا
و مشغول نگهداشتن امریکا در خاور میانه و تضعیف و تاخیر در عملیات نطامی امریکا در تایوان و دریای جنوب چین .

دوم روسیه : هرگونه رفع تحریم هاو تنش امریکا با ما ، امکان توسعه سرمایه گزاری و اجرای صدور پر سود گاز ایران و قطر به اروپا را دارد
که با احداث این خط لوله ، خسارات جدی به بازار انحصاری بسیار پر سود ۶۰ ساله روسیه را در بر خواهد داشت
و یکی از دلایل حضور روسیه در سوریه همین است
هر گونه رفع تنش امریکا با ما ، امکان حضور و تمرکز انها را در جابجایی شان به حوزه شرق اروپا و کریمه و اوکراین را میسر می سازد که رگ حیاتی روسیه است
سوما : پس از تحریم نفت ما ، روسیه و عراق ۳ میلیون بشکه از سهمیه بازار نفت اوپک ما را عملا غصب کردند !!

و روسیه در فروش خدمات و تجهیزات و سوخت اتمی
و نگهداری و توسعه نیروگاه جدید بوشهر و فروش تسلیحات قدیمی و قطعات یدکی گران خود به ما سود عالی دارد

و انتقال ارز و امور بانکی و فروش نفت ما در بازار سیاه به منافع عالی رسیده است .

سوم اتحادیه ۳ کشور اروپایی : با توجه به اینکه اروپا یک ایران اتمی و قدرتمند را بخاطر احتمال خطرات قرار داشتن در بُرد موشکها و خطرات جدی احتمالی هسته ای را اصلا و ابدا تحمل نمیکند
همچنین بخاطر وجود فشار لابی پر قدرت صهیونیستها و نفوذ پر قدرت اسراییل بر اروپا ،
لذا با هدف تضعیف و مستهلک کردن ما ، اصلا راضی به توافق برجام و تقویت ما با امریکا نمی باشد .

نتیجه : حال چرا ما باز هم اصرار داریم تا همچنان از طریق چین و روسیه و اروپا که هیچکدامشان
، اراده و انگیزه و خواست و سودی را در این توافق و عادی سازی لازم را ندارند
و حتی توافق ما با امریکا به ضرر انها می باشد را واسطه و پل ارتباطی با امریکا قرار دادیم ؟؟؟؟،؟!!!!!

مگر انکه ، مسولان ارشد ما مخصوصا جناح تند روی حاکم فعلی ، نیز کلاً و اصلا همچنانکه بارها شاهد بودیم ، خواستار رفع تنش و عادی سازی با امریکا نبوده و نیستند .

و احتمالا فکر می کنند که اگر به توان بالای موشکی و هسته ای خاص !!!! برسیم ، میتوانند با دست بالا با تمام این کشورها و از جمله کشور های منطقه از موضع قوی و بالتر مقابله و مذاکره کنیم !!!!!!

و اصلا توجه نمی کنند که اولا نزدیک شدن به ان هدف جاه طلبانه بزرگ ( اگر بشود خیلی خوب است ) ولی تقریبا محال است ،
چون اولا تحریم های سخت تر و بردن ما به شورای امنیت و استفاده از بند ذیل ۷ منشور ملل ، قطعا امکان برخورد سخت و جدی نظامی ، از جنس عراق و افغانستان و لیبی و سوریه را برای ما حتمی و ممکن میسازد .

و مضافا به اینکه هر گونه دفاع و اقدام نطامی و تحمل شرایط بسیار بسیار سخت ، آن شرایط خطیر فعلی که تقریبا در محاصره قرار گرفته ایم و صادقانه عملا متحدی نداریم !!!

علاوه بر نداشتن امکانات نطامی و دفاعی در حد فوق العاده از نطر تکنیکی و پیشرفته و به میزان کامل و بسیار زیاد

و همچنین نیاز به حمایت و پشتیبانی تمام و کمال اکثریت مردم راضی و خشنود و با روحیه و آماده همچون جنگ ۸ ساله با عراق و به تعداد اکثریت جمعیت را داریم

که مردم باید کاملا از نظر امادگی دفاعی و قبول مشارکت در دفاع ذهنی و نظامی و کیفی از این خط مشی دفاع کنند .

لذا قضاوت شکست یا پیروزی کلی این فرضیه بسیار پر خطر و ریسک بالا ،
را با تجزیه و تحلیل اوصاع بحرانی مالی و عدم رضایت و اعتماد اکثریت مردم ا در مقایسه به گذشته و حال مان
، اصلا سخت نیست که بحران خطیر فعلی و نبود امادگی ذهنی و جسمی و مالی را متوجه شویم
لذا قضاوت نهایی را به عهده تک تک مردم و مسولان با روحیه و مدعی این طرح می سپارم !!!!! ق ح
اقای ذوالنوری تا کی میخواهی سرت را زیر برف قایم کنی ؟ مردم عقل دارند ، چشم دارند . شکمت سیرهست ازگرسنه خشمگین خبرنداری
ذوالنوری: کدهای زیادی داریم که طراحی ناآرامی‌های اصفهان با بیگانگان بوده است
چرا هر گونه اعتراض مردمی با هر موضوعی سریعا آنرا به بیگانگان ربط می دهید؟؟؟؟؟
مگر این کشور از مشکل تورم و بیکاری و بی آبی و اقتصاد بیمار و مدیریت فشل و تجرد جوانان و گرانی مسکن و غولهای بی شاخ و دم شرکتهای خودرو و قیمتهای کذایی محصولات بی کیفیت و صدها مشکل دیگر رنجی نمی برد؟؟؟؟ که هر گونه اعتراض و شکایت مردم به مسیولین را نقشه بیگانگان می دانید... پس مردم چگونه صدای خود را به گوش مسئولین بی کفایت برسانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خب با مدیریت درست همه این بهانه ها را از دشمن بگیرید و اینقدر گزافه گویی نکنید.
جناب ذوالنور سفسطه و فرافکنی تا کی؟
جناب فرهنگی در دولت قبلی برای داماد عزیزش (دکتر شیاری معارف) پست قابلی نتوانست دست و پا کند. الان در حال رایزنی برای رییس شدن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خودشان است. علی برکت الله
ورود آلات موسیقی به کشور ممنوع است.زیرا ما فقط باید عزاداری کنیم
جرا نیروگاه های مازوت سوز را در کنار شهرهای بزرگ شاختید؟
ما هم کدهای زیادی داریم که شما سرتان را در برف فرو برده اید.
نمایندگان محترم به جای طرح باصطلاح صیانت به مشکلات واقعی مردم و کشور رسیدگی کنید این طرح یعنی پنهان کردن مشکلات و انباشت آن د ر نهان ،آیا میتوان مشکلات را روی هم تلنبار کرد و فقط اجازه طرح ان را نداد و ادعا کرد مشکلی وجود ندارد ؟ این طرح بدترین ضربه ها را به کشور و مردم خواهد زد مسئولین بهتر است اول خود را از شعارهای دوران جنگ سردی رها کنند بعد بدون شعار به فکر حل مسائل و مشکلات کشور باشند
فریدون عباسی: اگر مازوت نسوزانیم، ۲۵درصد کشور خاموش می‌شود

اگر فرقه شما بر سر کار نباشد همه مشکلات کشور حل می شوند
آقای شریعتمداری خودت را به کوچه علی چپ نزن.منظور عارف کاملا روشن است.دولت روحانی و...هم انتخاب واقعی مردم نبود.انتخاب واقعی و دمکراسی واقعی ملزوماتی دارد که فعلا مشاهده نمی شود.
ذوالنوری: کدهای زیادی داریم که طراحی ناآرامی‌های اصفهان با بیگانگان بوده است

افاضات ایشون که به طورحتم و یقین به تئوری توطئه گره کور خورده مسبوق به سابقه است. اگر کلمه دشمن را از فرهنگ لغات محدود وی حذف بشه تنها چیزی که می مونه چندتا فعل و حروف ربطه.
شک نکنید که اگر ایران تمام مسائل خودرا با همه کشورها حل بکنه باز هم امثال این شخص میگردند و یه دشمن برای نا کارمدی خودشون پیدا میکنند حتی خارج از زمین و تو مریخ یا خارج از کهکشان راه شیری
کیهان هر چقدر دوست داری به اصلاح طلبا حمله کن این دعواهای زرگری دیگه به چشم کسی نمیاد کسی هم ککش نمیگزه
نه شما بهتر از اونایید نه اونا بهتر از شما
بجثای سر تقسیم غنائم برای کسی دیگه جذابیت نداره
کل مجموعه خبریتون اندازه دو خط خبر بدرد بخور نداشت
به نماینده اردبیل باید گفت: ککدوم رودخانه هست که از ترکیه میاد و از اذربایجان شرقی رد میشه؟


یروز اومده میگه ارزش حق ابه کامل ماست ابش ر نمیدیم به دریاچه ارومیه یا به تبریز. الان که نماینده های اونا میگن هر شهری حق ابه قانونی از ارس داره و مهمل نبافید ناکارایی خودتون رو میندازید گردن ترکیه هیچ مرزی با شما نداره.
ذوالنوری: کدهای زیادی داریم که طراحی ناآرامی‌های اصفهان با بیگانگان بوده است.

این حنا دیگر رنگی ندارد.
رئیس‌کل دادگستری اصفهان با تاکید براینکه بی‌شک حساب کشاورزان از عاملان حوادث اخیر جدا است،...
آقای اژه ای این رییس کل دادگشتری شما در اصفهان هنوز نفهمیده است مشکلات را زیر فرش جارو زدن دردی را دوا نکرده و به نقطه انفجاری بدتری رهنمن مینماید.
کرونا هم توطئه بیگانگان بود
...ذوالنوری: کدهای زیادی داریم که طراحی ناآرامی‌های اصفهان با بیگانگان بوده است...

جناب ذوالنوری: احتمالا ماشین کد یابیتون هک شده!
آقای ذالنوار، وقتی هیچ کس سرجاش نباشه، و ارتباطبمون با دنیا در حد خرید لوکس باشه و تفریح و رفتن به ورزشگاه بارسلاونا باید متوجه نشیم کشوری مثل قطر و امارت دارند تپه های شنی رو هم درخت می کارن و ما به بهانه باران نیست همه چی رو ول کردیم و دنبال کدها دست داشتن بیگانه گان بی گردیم
البهت مقصر خودمون وقتی ملاک انتخاب عقلانیت و کاردانی نباشه هرکسی به مجلس و دولت ورود می کنه
نماینده اردبیل نمیداند که هیچ رودی از ترکیه به اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی نمیریزد ؟؟!!!!!
با سلام
من خودم مردم اصفهان هستم ولی مردم اصفهان مانند کسی که روی شاخه ای نشسته و ان شاخه را با اره می برد حالا هم شعار دادیم چند روزی اب در راینده رود جاری شد فردا تابستان باید بار کنی از این شهر به خاطر بی ابی بروی چون ابی در کار نیست تما سرچشمه ها خشک کوها شده است بدون برف کویر فقط باید دست به دامن خداوند شد خدایا ما ادمهای گنا کار تو که بزرگی یک رحمی به ما بکن از این بی ابی در شهرما ایران ما جهانما ن آمین
با سلام
من خودم مردم اصفهان هستم ولی مردم اصفهان مانند کسی که روی شاخه ای نشسته و ان شاخه را با اره می برد حالا هم شعار دادیم چند روزی اب در راینده رود جاری شد فردا تابستان باید بار کنی از این شهر به خاطر بی ابی بروی چون ابی در کار نیست تما سرچشمه ها خشک کوها شده است بدون برف کویر فقط باید دست به دامن خداوند شد خدایا ما ادمهای گنا کار تو که بزرگی یک رحمی به ما بکن از این بی ابی در شهرما ایران ما جهانما ن آمین
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر