بازدید 25202
پیمانه اقتصادی

بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مسکن در تهران را اعلام کرد/ جزئیات ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای به کیش/ صادرات افغانستان به ایران ۵۰ درصد بیشتر شد/ تصمیم چراغ خاموش در بازار دلار و واکنش معامله‌گران

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان مثبت شاخص کل بورس در معاملات امروز، ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟ برآورد ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی، کسری بودجه آمریکا چقدر است؟ و انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از مقاومت برخی وزارتخانه‌ها در برابر مولدسازی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 29 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان مثبت شاخص کل بورس در معاملات امروز، ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟ برآورد ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی، کسری بودجه آمریکا چقدر است؟ و انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از مقاومت برخی وزارتخانه‌ها در برابر مولدسازی را در بر دارد.

نوسان مثبت شاخص کل بورس در معاملات امروز

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۹۹ واحدی معادل ۰.۱۰ درصدی به یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۳ واحد رسید، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد ۱۸۷۰ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر

ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۶۷ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۱ درصد معادل ۱۰ هزار و ۶۶۲ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۴۰ تومان رسیده است. /نبض بورس

بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مسکن در تهران را اعلام کرد

گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در آبان ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۳۲ میلیون و ۹ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ درصد و ۱۷.۷ درصد افزایش دارد.  علاوه بر این، تعداد معاملات انجام شده در این ماه، حدود ۷.۳ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل  و در مقایسه با ماه مشابه در سال قبل به ترتیب ۳۳.۵ و ۶۳.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد و بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۳۲ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مسکن در تهران را اعلام کرد/ جزئیات ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای به کیش/ صادرات افغانستان به ایران ۵۰ بیشتر شد/ تصمیم چراغ خاموش در بازار دلار و واکنش معامله‌گران

این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه ۷۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۱۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده که هر یک از آنها با افزایش ۳۲.۲ درصدی در منطقه یک و ۲۰.۶ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.

برآورد ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۵۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۸۴ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.      

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۷ هزار و ۴۵۵.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۳۳۰.۸۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۲ درصد افزایش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۶۱۰.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۰۲ درصد افزایش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۲۰۲.۵۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۴۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۰ درصد افزایش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۹ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۹۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۶۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۰۱ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۶.۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۹۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۹ درصد کاهش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۷۱ درصد کاهش

جزئیات ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای به کیش

به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد، محموله لوازم خانگی کره‌ای وارد جزیره کیش شده است، در حالی که در کنار ممنوعیت واردات لوازم خانگی از سال ۱۳۹۷ تا کنون، چندی پیش مقام معظم رهبری نسبت به واردات لوازم خانگی هشدار داده و آن را ممنوع اعلام کردند؛ بنابراین، با اینکه امکان ورود از کانال برخی سهمیه‌ها مانند کولبری، ته لنجی و مرز نشینی و از طریق ثبت آماری برای واردات محدود وجود داشت، شورای عالی مناطق آزاد در مهرماه امسال به مناطق اعلام کرد که ثبت آماری و ورود لوازم خانگی با نشان تجاری ساخت کره جنوبی به محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ممنوع است، ولی تاکید شد که کالاهایی که ثبت اموال آن از سازمان مناطق آزاد تا ۲۴ مهر ماه یعنی قبل از این ابلاغیه به مناطق، صادر شده باشد از شمول این ممنوعیت مستثنی هستند؛ اما ویدئو اخیر حاکی از ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای در اوایل آذرماه بود، این در حالی است که پیگیری این جریان از گمرک حاکی از تایید ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای در سوم آذرماه بود.

به گفته معاون فنی گمرک ایران، این محموله در انبار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد و فعلا تا تعیین تکلیف تحویل صاحب کالا نشده است؛ هر چند عنوان شده قرار است این اقلام داخل منطقه آزاد کیش عرضه شود و جدای از آن با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، امکان ورود به سرزمین اصلی را ندارد، حتی اگر این کالا کره ای نبود. به نقل از ایسنا، وی در ادامه به جریان ورود لوازم خانگی اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر با وجود ممنوعیت واردات لوازم خانگی، بخشی از طریق سهمیه های مرزنشینی، کولبری و ته لنجی و با ثبت آماری وارد کشور می شود، یادآور شد که حتی برای این کالاها منشا ارز تایید و طبق قانون و مقررات، برای آنها ثبت آماری انجام می‌شود که خود نشان می‌دهد، بخش قابل توجهی  از لوازم خانگی از این طریق و کانال رسمی و قانونی وارد کشور می‌شود و نمی‌توان گفت تمام لوازم خانگی موجود در بازار قاچاق است.

انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از مقاومت برخی وزارتخانه ها در برابر مولدسازی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مولدسازی دارایی‌ها دولت می‌تواند به جبران کسری بودجه کمک کند، ادامه داد: حجم نقدینگی در اقتصاد کشور در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان است، یعنی تاکنون حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دولت شناخته شده است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت روش‌های مختلفی مانند واگذاری، بهره برداری در قالب قرارداد‌های اجاره ای، مشارکت و... دارد، ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت برنامه عملیاتی و اراده و عزمی برای مولدسازی دارایی‌ها نداشته است. وی در تشریح دلایل عدم مولدسازی دارایی‌های دولت توضیح داد: برخی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در برابر مولدسازی دارایی‌ها مقاومت کرده و حاضرند حتی دارایی‌ها آن‌ها بلااستفاده ذیل وزارتخانه و سازمانشان بماند، اما مولدسازی نشود. این نگاه بخشی و وزارتخانه ای، یکی از دلایل عدم مولدسازی دارایی‌های دولت است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل ناموفق بودن مولدسازی دارایی‌های دولت، عدم تعریف دقیق از انتفاع دستگاه‌های مربوطه از مولدسازی دارایی‌هایشان است، ادامه داد: از آنجا که دستگاه‌ها مطرح می‌کنند که از مولدسازی دارایی‌هایشان چه نفعی می‌برند، وزارت امور اقتصادی و دارایی باید برای این موضوع برنامه ریزی کرده و مشخص کند به طور مثال در برابر مولدسازی X مقدار دارایی چه اعتباری به دستگاه مربوطه برمی گردد و چه اعتباری وارد خزانه می‌شود. پورابراهیمی تصریح کرد: این موضوعات نیازمند بازنگری و اصلاح از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی و تعریف برنامه راهبردی برای تحقق این مهم است، به گونه‌ای که ذی مدخل به ذی نفع تبدیل شود و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بدانند که از مولدسازی دارایی ها، منتفع شده و سهم می‌برند. با این روش سازمان‌ها به مولدسازی دارایی‌ها کمک خواهند کرد. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت به معنای چوب حراج زدن به دارایی‌های دولت نیست، تصریح کرد: هر چند فروش اموال روشی برای مولدسازی اموال است، مولدسازی دارایی‌ها فراتر از موضوع فروش بوده و به استفاده از ظرفیت دارایی‌ها در قالب اجاره، مشارکت، اهرمی کردن و... باز می‌گردد.

 

کسری بودجه آمریکا چقدر است؟

به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه نوامبر به ۲۸ تریلیون و ۹۹۴  میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۷ هزار و ۵۴ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۲۹ هزار و ۷۰۶ دلار بوده است. کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه نوامبر به دو تریلیون و ۸۰۴ میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۵۰ میلیارد و ۸۰ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۹۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۱۷ میلیارد و ۹۵۹ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با  ۴۱۸ میلیارد و ۴۲۸ میلیون دلار است.

صادرات افغانستان به ایران ۵۰ درصد بیشتر شد

اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری افغانستان اعلام کرد صادرات افغانستان به ایران امسال ۵۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است. به گزارش ایسنا، پایگاه خبری طلوع نیوز گزارش کرد صادرات به ایران عمدتا شامل محصولات کشاورزی، میوه های خشک و زغال سنگ است. ارزش صادرات افغانستان به ایران به ۱۷ میلیون دلار رسیده است. محمد یونس موماند، مدیر اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری افغانستان اظهار کرد: ما ۳۰ تا ۳۵ سال به ایران کالا صادر کرده ایم اما ایران همچنان بعضی از کالاهای مهم را وارد نمی کند. ایران تعرفه بالایی برای واردات کالاهای افغان تعیین کرده است. ما از ایران می خواهیم به ما مانند کشورهای دیگر تعرفه های ترجیحی دهد.

به گفته مدیر اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری افغانستان، ایران یکی از کشورهایی بوده که افغانستان بیشترین صادرات را به آن دارد. ۴۰ درصد صادرات از ولایات جنوب غربی شامل سنگ مرمر، میوه خشک و محصولات کشاورزی به ایران صادر شده است. بر اساس گزارش وب سایت ANINews، آمار اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری افغانستان نشان می دهد، ایران بزرگترین صادرکننده به افغانستان است و ارزش صادراتش امسال به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.

آغاز ثبت نام کارت سوخت المثنی از امروز

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آغاز ثبت نام کارت‌های سوخت المثنی از امروز خبر داد و گفت: ثبت نام برای کارت سوخت المثنی که بعد از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت قطع شده بود، از امروز از سرگرفته شد. کاهی با تاکید بر اینکه فاصله بین درخواست تا صدور کارت سوخت تا پیش از این به کمتر از یک ماه رسیده بود، گفت: با توجه به وقفه پیش آمده اکنون صدور کارت سوخت، حداکثر ۴۵ روزه انجام خواهد شد.

تصمیم چراغ خاموش در بازار دلار و واکنش معامله‌گران

بانک مرکزی در ابتدای هفته بخشنامه‌ای را منتشر کرد که فروش ارز را در سرفصل‌های ۲۵‌گانه به صرافی‌ها ابلاغ کرد. در این فهرست ۲۵‌گانه خبری از فروش ارز سهمیه‌ای نبود. به این ترتیب، می‌توان گفت که بازارساز به صورت چراغ خاموش پرداخت ارز سهمیه‌ای را متوقف کرده است. برخی فعالان می گویند، به زودی سمت عرضه ارز تقویت خواهد شد. این در حالی است که دسته دیگری باور دارند، ممکن است قطع فروش ارز سهمیه‌ای به دلیل کمبود ذخایر باشد. به نظر می‌رسد، بازار هنوز نسبت به اثرات تصمیم بازارساز برای قطع فروش ارز سهمیه‌ای به جمع‌بندی نرسیده است و بیشتر در شرایط کنونی به مذاکرات هسته‌ای دقت دارد که قرار است از روز جاری مستقیم بعد از ماه‌ها از سر گرفته شود. در صورتی که خبر مثبتی طی روزهای آتی از مذاکرات منتشر شود، قیمت دلار حداقل مرز ۲۹ هزار تومانی را به صورت موقت از دست خواهد داد. البته بخشی از معامله‌گران باور دارند که بازار نسبت به شرایط توافق احتمالی نیز حساس است. /دنیای اقتصاد

برنامه ریزی برای فعال کردن خط تولید خودرو در سوریه

سیدرضا فاطمی امین در جریان سفر  به سوریه گفت: ایران با سوریه پیوندهای عمیق فرهنگی و اجتماعی دارد، اما در بعد اقتصادی این روابط ضعیف است و تقویت نشده است. وی با اشاره به فعالیت خطوط تولید ایرانی در سوریه از جمله در بخش لوازم خانگی و برنامه ریزی برای فعال کردن خط تولید خودرو در این کشور، اظهار کرد: سوریه یک کشور در حال بازسازی است و امکان سرمایه گذاری گسترده در این کشور وجود دارد. از طرف دیگر سوریه در آستانه ورود مجدد به اتحادیه عرب است؛ بنابراین، به گفته وی اگر بتوانیم صنایع مونتاژ را در این کشور مستقر کنیم، می‌توانیم از ظرفیت تجارت آزاد بین کشورهای عربی استفاده و به مصر، اردن و سایر کشورها صادرات داشته باشیم. این مقام مسئول همچنین در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد سوریه در جمع خبرنگاران، گفت: تمرکز من در این سفر روی روابط اقتصادی در بخش‌های مختلف با کشور سوریه است و حتی می‌توان طرح‌های چند جانبه‌ای داشته باشیم؛ برای مثال می‌توان محصولات متعددی در سوریه تولید و به دیگر کشورهای عربی و منطقه صادر کرد.

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
این وسط کسری بوجه امریکا چه ربطی به مردم ایران دارد
چرا از کسری بوجه افریقای جنوبی و یاسوید و یا ژاپن چیزی نمی نویسید
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
چون ما تحریم آمریکا هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
ربط ان این است که هزینه انرا همه کسانی میپردازند که با دلار معامله میکنند یعنی همه مردم دنیا
یادمان باشد امریکا تنها کشور جهان است که با ارز داخلی خودش از جهان جنس میخرد
مرگ بر امریکای دزد بی شرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
کیهان شریعتمداری فقط اخبار منفی امریکا ، هر چند کوچک کم ارزش را منعکس و منتشر میکند !!!؟

گیرم که امریکا و اسراییل نابود شوند !!!!؟

ایا مشکلات ناکارامدی و فساد و اختلاس و بدبختی ما

در طراحی و اجرایی پروژه هایی که محیط زیست و

اقتصاد مردم را نابود کرده درست میشوند !!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
چون اقتصاد آمریکا و چین برای دنیا مهم هست
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
خودت دنبال جی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
مسولان گرامی شما با موج بزرگ ورود جوانان دهه 60 برای شغل مسکن و .... آماده شده بودید یا نه ؟؟؟وضعیت مسکن ، لوازم مورد نیاز یک زندگی مشترک و ... چقدر هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
مسکن ملی گلبهار مشهد هنوز در وضعیت گود برداری هست بعد از 2 سال دریافت پول از مردم بیگناه
لطفا آقای رئیسی رسیدگی کنید
اگر کیفیت محصولات داخلی خوب باشد وتولیدکننده ها ولی نعمت مردم نباشند واردات خوب نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
یکدستگاه کوییک ار صفر کیلومتر را ۶ ماهه خریدم

یکبار عید سنسور اکسیژن خراب و ۲ ماه معطل بودم

و از ابتدا وقتی کمی کار کرده و گرم می شود

کلاچش تمام بدنه و شبشه ها را می لرزاند

نمایندگی میگوید این مدل این اشکال کوچک !!!؟

را دارند و باید با ان کنار بیایید !!!؟
از طرفی مسئولان به دنبال کاهش سهمیه بنزین خودروها و اختصاص سهمیه به همه افراد هستند تا افراد بدون خودرو سهمیه بنزین خود را بفروشند در مقابل سهمیه ارز دولتی برای همه مردم قطع می شود چون سهمیه ارز سالانه خود را می فروشند!!!!
میزان بدهی های دولت آمریکا را اعلان کردید حالا درآمد سالانه را هم اعلان کنید تا بفهمیم که چرا با این بدهی های تریلیون دلاری ارزش دلارشان تکان نمی خورد ولی در کشور ما با کوچکترین کسری بودجه ارزش ریال به قعر سقوط می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
دلیلش ان است که همه دنیا با دلار خرید و فروش میکند .
بعلاوه نکته دیگر انستکه در واقع ارزش دلار کم میشود ولی معلوم نمیشود . برای فهمیدن ان به تغییرات قیمت طلا در طول سالیان توجه کن که مثلا از 30 سال پیش تا حالا بیش از 10 برابر شده یعنی در واقع دلار بوده که ارزشش ده برابر کم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
من چند تا مثال از کاهش ارزش پول نقد کلیه کشورها بگم شاید کمک کننده باشه، طلا ۴۰ سال پیش ۳۰۰ دلار بود و الان ۱۸۰۰ دلار شده، یا جنگنده ای که ۴۰ سال پیش ۱۰ میلیون دلار بود الان با همون امکانات شده ۵۰ میلیون دلار، یا قیمت بقیه فلزات و .... و این یعنی پول همه کشورها در مقابل کالا کاهش داشته ولی چون همشون با هم کاهشی میشن و ما هم تورم های شدید داریم زیاد متوجه نمیشیم، قدرت خرید مردم آمریکا الان به اندازه ی ده ها سال قبل نیست و دلیلش هم چاپ بدون پشتوانه پول هست.
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
تورم توی هرکشوری باید باشه و در اقتصاد تورم منفی برای اقتصاد سم هست و کسی سراغ تولید نمیره و باید تورم باشه و طلا اگر ۶ برابر شده توی ۳۰ سال یعنی تورم ۵ درصد و خیلی تورم متناسب و خوبیه و به معنی چاپ پول نیست و بانک مرکزی امریکا میدونه چکار میکنه. مث ایران تورم ۷۵۰۰۰ درصدی تو این سی چهل سال نیست.. یکم تفکر
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
برادر من تورم موتور محرک اقتصاد است .اما تورم به اندازه و کنترل شده و دلیل آن کاملا واضح است چون در دنیا ثروت دایم در حال تولید است و انباشته میشود .درصدی از آن مصرف شده و مقدار زیادی تبدیل که ثروت ی میشود که معمولا بصورت طلا یا ضمانتنامه ها در نزد بانک های مرکزی نگاهداری میشود .بهرحال اینکه طلا یا دیگر کالا نادر طول سالها بنظر گران تر شده اند درست است ولی باید به همان مقدار درآمد عموم مردم بالاتر رفته باشد تا تعادلی نسبی بوجود آید .شاید صد سال پیش داشتن یک ساعت برای کسی تجمل محسوب میشد ولی الان اینطور نیست.
تورمی که باعث فلاکت میشود تورم غیر قابل کنترل است که تغییرات آن به مولفه‌های خارج از کنترل دولت و بخش اقتصادی وابسته شده و ....عاقبت آن ورشکستگی و بی ارپول خواهد بودزشی
چه کسی به اعلام متوسط قیمت هر متر(مربع) مسکن در تهران توسط بانک مرکزی اهمیتی می دهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
برای دلالان خیلی مهمه چون از پایین امدن قیمت نگران هستند بخش مهمی از املاک هم دست بانکهاست پس تعجبی نداره که بانک مرکزی هر ماه اصرار داره این امار را که مطمئنا بخش اصلی اش مهندسی شده است به طور منظم اعلام کنه تنها کار منظمی که بانک مرکزی انجام می ده همین کاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
مسکن راهی جز سقوط قیمت نداره چه بخوان چه نخوان و با مهندسی هم نمیشه جلوشو گرفت!
مگر افغانستان به غیر از مشتقات خشخاش!! صادرات دیگری هم دارد؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
مواد معدنی زیاد داره
صادرات چی دقیقا؟
قدرت رقابت با محصولات خارجی ندارند محصولات بی کیفیت داخلی رو با زور به ملت قالب میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
اگر باعث افزایش اشتغال بشه و پولش به شاغلین برسه نه سرمایه داران مشکلی نداره
وقتیکه به بنگاههای املاک مراحعه میکنی و میگویی بانک مرکزی گفته قیمت هر متر مربع فلان تومان است . با یک حا لت تمسخر می گوید برو از بانک مرکزی بخر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
وقتی می بینی اینجوریه چرا به این املاکی ها مراجعه می کنی؟!!!
ارزش وقاعی ملک کمتر از یک هزارم قیمتهای ای که بانک مرکزی میده هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
کسی تا حالا مسکن با متوسط قیمت نخریده که آقا دومیش باشه! ولی میخواد بگه این قیمت توهمی برای خرید خوبه و املاکی ها از این بالاتر قیمت میدن!
ولی عافل از اینکه هیچ عاقلی بیشتر از ارزش مسکن پول به مسکن نمیده حتی اگه هزار سال هم هزار سال هم قیمت مسکن پائین نیاد و واقعی نشه!
قیمت واقعی مسکن یکهزار قیمت اعلامی توسط املای ها و بانک مرکزیه
خدایی صادارت افغانستان به ایران رو خیلی خوب اومدی . نیم ساعته دارم میخندم .
دمشون گرم واقعا پشت کار دارن
صادرات افغانستان به ایران ؟!!!! هان ، بله بله متوجه شدم . ۵۰%
اسفند ۹۷ ملکموفروختم دلارخریدم حالا ارزش دلار من دوونیم برابرشده اماقیمت همان ملک چهاربرابررشدکرده کسی میدونه چرا؟؟؟!
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
تو کاری که علم نداری وارد نشو دلیلش علم کمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
چون قیمت ملک کم کم بالا رفته و دلار یک جهش چند برابری در یک زمان کوتاه داشت. هر کالای سرمایه ای در مدت بیشتری به هرحال قیمت خودش رو به دلار می‌رسونه.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
برادر کار درستی کردی دلار خریدی چون ملک مشتری ندارد. و دوم اینکه افزایش قیمت مسکن بدلیل کاهش ساخت و ساز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
این قیمتها که می بینی همش هوائیه و واقعی نیست و تا حالا هم کسی با این قیمتها خونه نخریده
این قیمتها رو فقط برای دلخوشیشون اعلام می کنن ولی نمی تونن بفروشن
99.5% این قیمتها کاذبه و تا این قیمتهای کاذب حذف نشه فروشی هم در کار نخواهد بود!
فروش با چنین قیمتهائی که توسط املاکی ها داده میشود خیالی خام بیش نیست!
تنها راه مسکن سقوط آزاد قیمتهای توهمی است! چه بخواهند و چه نخواهند!
مردم همش می گویند در ایران هر روز همه چیز گران می شود بی انصاف نباشید الان 42 سال است که هر روز ریال دارد ارزانتر می شود هر روز ارزانتر از دیروز چند وقت دیگه می توانید کیلویی بخرید.
این آمار رو از املاکی ها گرفتن که قرارداد صوری می بندن و جعل می کنن و اینکار رو بخاطر ادامه حیاتشون می کنن تا بتونن یه عده رو گول بزنند تا شاید حجره هاشونو باز نگه دارن و به تیغیدن مردم ادامه بدن!
اگه بانک مرکزی راست مگه باید طبق سند رسمی تعداد معاملات رو اعلام کنه اونوقت دیگه این املاکی ها نمی تونن قرارداد جعل کنن و برای معاملات صوریشون باید کلی مالیات هم بدهند! اونوقت آمار معاملات صفر و واقعی اعلام خواهد شد. همانطور که از 5 سال پیش حتی یک مورد هم با این قیمتهای توهمی کاذب فروش وجود نداشته!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل