بازدید 6103

رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک باقری در وین

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران که به وین سفر کرده است امروز (یکشنبه) در آستانه برگزاری دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام گفتگو‌های فشرده‌ای را در قالب جلسات دو جانبه و چند جانبه با مشارکت کنندگان برجام برگزار کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵ 29 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به وین، باقری که دیروز در راس هیاتی برجسته از کارشناسان ایرانی در حوزه‌های مختلف حقوقی، بانکی و انرژی وارد وین شد پیش از ظهر جلسات کارشناسی متعددی را در قالب‌ها و موضوعات مختلف با اعضای هیات کشورمان داشت. وی سپس دیدار‌هایی را با مذاکره کنندگان ارشد روسیه، چین و همچنین انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد برگزار کرد.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: چین، ایران و روسیه امروز رایزنی‌های سه جانبه غیررسمی را برای آماده‌سازی ازسرگیری رسمی مذاکرات وین برگزار کردند. وی افزود که این تبادل نظر برای درک موضع به روز رسانی شده طرف ایرانی مفید بود.

فردا (دوشنبه) دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام پس از پنج ماه وقفه در هتل کوبورگ با حضور دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴، ایران و نماینده اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

مذاکره کننده ارشد ایران لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام از جمله تحریم‌های اعمال شده در چارچوب کارزار فشار حداکثری را شرط لازم برای موفقیت مذاکرات اعلام کرده است. وی در گفت‌وگویی با تاکید بر مواضع ایران برای ادامه مذاکرات وین، هشدار داد که گفتگو‌ها در صورتی که تمام تحریم‌ها لغو نشود؛ با شکست روبرو خواهد شد. به گفته این دیپلمات کشورمان، هر گونه پیشرفت در مسیر مذاکرات باید با لغو همه تحریم‌های آمریکا همراه باشد و تضمینی مبنی بر اینکه دولت آینده در واشنگتن یک بار دیگر مانند دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا از توافق خارج نشود، وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل