بازدید 5796
۱

۱۰ زخمی و ۴ کشته طی دو روز تعطیلی در آمریکا

مردم آمریکا درحالی که در تعطیلات جشن شکرگزاری به سر می‌برند، خشونت‌های مسلحانه در چند ایالت، طی دو روز تاکنون کام ۱۴ خانواده را تلخ کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱ 27 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از تیراندازی جمعی در آپارتمانی در شهر نشویل در ایالت تنسی و کشته و زخمی شدن چند نفر است.

شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد در این تیراندازی ۳ نفر کشته و ۴ نفر مجروح شدند. مجروحان این تیراندازی به دانشگاه پزشکی واندربیلت منتقل شده اند، اما از حال یا شدت جراحت این افراد خبری منتشر نشده است.

طبق گزارش‌های محلی، تمام افراد مجروح نوجوان یا جوانان زیر ۲۰ سال هستند.

پلیس اعلام کرده درحال تحقیق در مورد این تیراندازی است و هنوز مشخص نیست متهمان تیراندازی از محل فرار کرده یا درمیان مجروحان این تیراندازی هستند.

شبکه "سی بی اس نیوز" آمریکا نیز اعلام کرد روز گذشته بر اثر تیراندازی در ایالت پنسیلوانیا یک مرد در داخل خانه خود کشته شد.

به گزارش پلیس، این مرد درحالی که در خانه اش مشغول خوردن شام به همراه خانواده به مناسبت جشن شکرگزاری بود، یک گلوله سرگردان از پنجره خانه به او اصابت می‌کند.

اعضای خانواده این مرد به پلیس گفتند پس از شندین چندین صدای شلیک گلوله، شیشه پنجره شکسته شد و گلوله به این فرد برخورد کرد.

پلیس درحال جستسجو برای مظنون ۱۹ ساله‌ای هستند که به گفته آن‌ها مسلح و خطرناک است.

اما در ایالت کارولینای شمالی بر اثر تیراندازی در یک مرکز خرید ۶ نفر مجروح شدند.

به گزارش واشنگتن پست، پلیس آمریکا اعلام کرد بر اثر تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر دورهام در ایالت کارولینای شمالی، شش نفر مجروح شدند.

یک سخنگوی مرکز خرید موسوم به خیابان‌ها در نقطه جنوبی گفت: تحقیقات در حال انجام هستند. گزارش‌های اولیه حاکی از زخمی شدن دستکم شش نفر است.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی آمریکا نشان می‌دهد که خریداران در این مرکز به صورت سراسیمه از آن خارج می‌شوند و پلیس نیز مشغول هدایت افراد است.

این تیراندازی درحالی اتفاق افتاد که بسیاری از مردم آمریکا برای خرید در روز موسوم به "جمعه سیاه" به مراکز خرید در سرتاسر این کشور می‌روند.

به گفته پلیس در میان مجروحان یک کودک ۱۰ ساله حضور دارد که برای مداوا به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی وی خوب گزارش شده است.

پلیس همچنین اعلام کرده است افرادی که این تیراندازی را انجام داده اند از محل متواری شده اند.

بر اساس داده‌های آرشیو خشونت‌های مسلحانه در شهر دورهام، در سال جاری ۱۵۴ مورد تیراندازی در این شهر اتفاق افتاده است که بر اثر آن‌ها ۳۹ نفر کشته و ۱۴۰ نفر مجروح شده اند. در سال گذشته از مجموع ۱۵۶ مورد تیراندازی در این شهر ۳۶ نفر کشته و ۱۵۲ نفر مجروح شدند.

روز پس از جشن شکرگزاری در آمریکا، جمعه سیاه نام دارد. خشونت، جرم و درگیری در جمعه سیاه یکی از دلایلی است که پلیس این نام را برای این روز در نظر گرفته‌است. در گذشته قتل‌ها و درگیری‌های مختلف در فروشگاه‌های آمریکا در روز جمعه سیاه اتفاق افتاده است.

در سال ۲۰۱۰ درگیری در یک فروشگاه وال مارت منجر به کشته شدن ۱۰ نفر و مجروح شدن ۱۱۱ نفر دیگر شد.

به گزارش سی ان ان، نیمی از کشور‌های توسعه یافته جهان حداقل یک مورد تیراندازی کشتار جمعی بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۹ داشته اند و دیگر کشور‌های جهان نیز طی ۲۲ سال گذشته بیش از هشت مورد را شاهد بوده اند، اما آمریکا طی این مدت شاهد ۱۰۰ مورد کشتار جمعی با سلاح گرم بوده که دوهزار کشته و مجروح برجای گذاشته است.
آمریکا تنها کشور درجهان است که شمار اسلحه در آن از شمار افراد بیشتر است. بنابر داده‌های موسسه سوئیسی «اسمال آرمز سُروی» (Small Arms Survey (SAS) در ازای هر یکصد شهروند آمریکایی ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد.

این گزارش می‌افزاید: این آمار در قیاس با دیگر کشور‌های جهان رقم بسیار بالایی است، چنانچه در منطقه‌ای همچون جزایر فالکند، در ازای هر ۱۰۰ نفر ۶۲ قبضه اسلحه وجود دارد و به این ترتیب در رتبه دوم پس از آمریکا قرار می‌گیرد. در یمن نیز در ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۳ قبضه اسلحه وجود دارد که این کشور را در رتبه سوم مالکیت سلاح در میان کشور‌های جهان قرار می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
چرا فقط آمار کشته ها و زخمی های آمریکا دقیق و کامل و به موقع اعلام می شود!!!!؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل