بازدید 5723

امیرعبداللهیان: حصول توافق با آژانس امکان پذیر است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: حصول توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی امکان پذیر است.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۶ 25 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در گزارشی توییتری از دیدار و گفتگو با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در تهران با رافائل گروسی گفتگو‌هایی صمیمی، صریح و نتیجه‌بخش انجام شد.
وزیر امور خارجه ایران افزود: در مورد ادامه همکاری‌ها توافقات خوبی کردیم، اما نهایی‌کردن متن، نیاز به کار بیشتر در مورد چند واژه دارد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: حصول توافق امکان‌پذیر است. سیاسی کردن مسائل فنی غیرسازنده است. قرار شد بزودی نشستی مشترک برگزار و متن نهایی شود.
به گزارش ایرنا، امیر عبداللهیان روز سه شنبه در دیدار با گروسی بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای تعامل سازنده با آژانس در چارچوب موافقتنامه پادمان‌ها تاکید و اظهار امیدواری کرد که در سفر مدیرکل آژانس اعتماد متقابل و همکاری‌های طرفین بیش از پیش تقویت شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر اهمیت کار فنی، حرفه‌ای و بی‌طرفانه آژانس و ضرورت بی‌اعتنایی به فشار‌های سیاسی خارجی تاکید کرد.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز متقابلا ضمن تاکید بر رویکرد فنی، حرفه‌ای و بی‌طرفانه آژانس، سفر خود را نشانه‌ای از اراده برای گفتگو و درک متقابل، حل مسائل و ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و از آمادگی آژانس برای حل و فصل موضوعات باقی مانده طی ماه‌های آتی در همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه نیز در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین با تشریح رایزنی‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران با ۱+۴ و سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران تاکید کرد: توافق اصولی برای حل مشکلات فنی با آژانس در این سفر حاصل شده و پیگیر صدور بیانیه مشترک در نخستین فرصت ممکن هستیم.
مذاکرات درباره ازسرگیری اجرای برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه ایران قرار است هشتم آذر (۲۹ نوامبر) در وین برگزار شود.
تا کنون ۶ دور مذاکره در وین میان ایران و گروه چهار به علاوه یک انجام شده است. علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که ریاست هیات ایرانی در مذاکرات وین را برعهده دارد، در گفتگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: باید روی جدی بودن مذاکرات وین تمرکز کرد. تمرکز ما بر رفع تحریم‌های ظالمانه است و آمریکا هم هیچ گزینه‌ای جز قبول واقعیت جدید درباره توافق نامه هسته‌ای ندارد.
وی یادآورشد که ما به فعالیت‌های هسته‌ای خود و توسعه آن مطابق با مفاد توافق هسته‌ای ادامه خواهیم داد. ما خواهان ضمانت‌هایی درخصوص رفع تحریم‌ها هستیم و واشنگتن هم باید آن را در مذاکرات وین ارایه کند.
معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: اگر توافق هسته‌ای برخورداری ایران از آن را تضمین نکند، پنجره توافق هسته‌ای تا ابد باز باقی نخواهد ماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار