بازدید 5685
در ارتباط با پروژه نورد استریم ۲

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

آمریکا که به تحریم کشور‌ها برای رسیدن به مقاصد و اهداف سیاسی خود اعتیاد یافته، اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه یک شرکت روسی در ارتباط با پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ اعمال کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۴ 23 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد شرکت "ترانسادریا" وابسته به روسیه و دو کشتی آن به دلیل حضورشان در تکمیل پروژه نورد استریم ۲ تحریم شده اند.
بلینکن مدعی شد که وزارت امور خارجه آمریکا مطابق با قانون سال ۲۰۱۹ محافظت از امنیت انرژی اروپا، گزارشی به کنگره ارائه کرده است. در این گزارش نام دو کشتی و شرکت "ترانسادریا" وابسته به روسیه که در پروژه نورد استریم ۲ مشارکت داشته اند، قرار دارند. ترانسادریا تحت قانون محافظت از امنیت انرژی اروپا تحریم خواهد شد و کشتی آن به نام "مارلین" به عنوان دارایی مسدود شده در نظر گرفته خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ کاملا تکمیل شده است.

شالوده عملیات احداث خط لوله نورد استریم ۲ در سال ۲۰۱۸ ریخته شد. طول این خط لوله ۱۲۳۰ کیلومتر است و قرار است سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز از روسیه از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل کند.

حال مشخص شده است که آلمان گواهینامه نورد استریم ۲ را به حال تعلیق درآورده است. همچنین آلمان اعلام کرده است که به منظور تمدید این گواهینامه، اوپراتور نورد استریم ۲ باید اساسی سازمانی مطابق به قوانین آلمان داشته باشد.

براساس اعلام منابع آلمانی، تعلیق گواهینامه خط لوله نورد استریم ۲ توسط پیمانکار آلمانی می‌تواند منجر به تعویق راه اندازی خط لوله تا مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) شود.

پروژه نورد استریم ۲ حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او ام وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است.

اوکراین و لهستان کشور‌های تزانزیت کننده گاز روسیه به اروپا مخالفان سرسخت طرح خط لوله گاز نورد استریم۲ هستند و بار‌ها از غرب و اروپا خواستار تحریم این طرح و شرکت‌های مشارکت کننده در آن شده اند.

آمریکا تاکنون چندین بسته تحریم در مورد مجریان این طرح وضع کرده است و در زمان حاضر هم چند تن از نمایندگان جمهوریخواهان در کنگره درصدد تدوین قانون جدید برای وضع تحریم‌های دیگر بر خط لوله گاز نورد استریم ۲ هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی