بازدید 23027
۷
آخرین تحولات خاورمیانه

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره عادی سازی روابط با اسرائیل/ هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق/ هشدار مقتدا صدر نسبت به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات عراق/ واکنش روسیه به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره عادی سازی روابط با اسرائیل، هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق، هشدار مقتدا صدر نسبت به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات عراق، واکنش روسیه به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و رایزنی هیأت روس با امیرعبداللهیان و خاجی در تهران درباره اوضاع سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 22 November 2021

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره عادی سازی روابط با اسرائیل/ هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق/ هشدار مقتدی صدر نسبت به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات عراق/ واکنش روسیه به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: بیانیه وزارت خارجه عراق درباره عادی سازی روابط با اسرائیل، هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق، هشدار مقتدا صدر نسبت به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات عراق، واکنش روسیه به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و رایزنی هیأت روس با امیرعبداللهیان و خاجی در تهران درباره اوضاع سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

وزارت امور خارجه عراق، روز یکشنبه دوباره بر حمایت از موضوع فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دوباره بر موضع شناخته شده خود، یعنی موضع ثابت عراق در حمایت از موضوع فلسطین و حقوق مشروع فلسطینی‌ها و مخالفت قاطع با موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل تاکید می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: آنچه یک رسانه منتشر کرده بود با جعل هویت یک مؤسسه دیگر بدون اطمینان از صحت آن صورت گرفت، به ویژه اینکه فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق چه در کنفرانس منامه یا مصاحبه‌های تلویزیونی متعدد بر مخالفت با عادی سازی تاکید کرده است.

گفتنی است، برخی رسانه‌ها از قول «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق مدعی اظهاراتی از سوی وی مبنی بر عدم مخالفت بغداد با عادی سازی روابط با تل آویو شده بودند.

هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق 

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق هدف قرار گرفته است.

به گزارش تارنمای شفق نیوز عراق، یک بسته انفجاری در مسیر کاروان لجستیک ارتش آمریکا در منطقه الدیوانیه واقع در جنوب عراق منفجر شده است.

بر اساس این گزارش، این انفجار در هنگام عبور کاروان لجستیک ارتش آمریکا رخ داد؛ اما به کسی آسیبی نرسیده است.

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره عادی سازی روابط با اسرائیل/ هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق/ هشدار مقتدی صدر نسبت به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات عراق/ واکنش روسیه به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران

حملات به کاروان‌های پشتیبانی، منافع و نیروهای آمریکایی در عراق در طول یک سال و نیم گذشته به نحو برجسته افزایش یافته و برخی از گروه‌های مقاومت توانسته‌اند، پایگاه‌های نظامی آمریکا را در «عین الاسد» (الانبار)، «الحریر» (اربیل) و «ویکتوریا» (نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد) هدف قرار دهند.

چند ماه پیش نیز چهار حمله جداگانه در استان‌های مختلف عراق به کاروان‌های نظامی آمریکا صورت گرفت که در نتیجه به تجهیزات جنگی ایالات متحده خساراتی وارد شد.

هشدار مقتدا صدر نسبت به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات عراق

رهبر جریان صدر عراق، چند روز مانده به اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی، نسبت به هرگونه تلاش برای تغییر نتایج انتخابات هشدار داد.

به گزارش شفق نیوز، مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق عنوان داشت که کمیسیون انتخابات در کشورش تحت "فشارهای سیاسی و امنیتی" قرار دارد.

در بیانیه‌ای که در حساب توییتر خود منتشر کرد، بر "شفافیت کمیسیون مستقل انتخابات عراق و دقت و حرفه‌ای بودن آن در تمام جزئیات" تاکید کرد.

وی با ابراز امتناع از مداخله در کار این کمیسیون، بر حفظ امنیت اعضا و تمامی افراد وابسته به آن تاکید کرد.

رهبر جریان صدر ادامه داد: همه فشارهای سیاسی و امنیتی که کمیسیون از روز اول کار تا به امروز بر آن وارد شده است را محکوم می‌کنیم.

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره عادی سازی روابط با اسرائیل/ هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق/ هشدار مقتدی صدر نسبت به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات عراق/ واکنش روسیه به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران

صدر که جریان او بر اساس نتایج اولیه جایگاه اول را در انتخابات به دست آورد، نسبت به هرگونه مداخله در کار دستگاه قضائی هشدار داد.

در انتخابات پارلمانی اکتبر جریان صدر بیش از ۷۰ کرسی از مجموع ۳۲۹ کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورد و در جایگاه نخست قرار گرفت.

واکنش روسیه به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز یکشنبه به سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توییتری در این باره نوشت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روزهای ۲۲ تا ۲۳ نوامبر (دوشنبه و سه شنبه، اول و دوم آذر) به تهران سفر خواهد کرد.

«میخائیل اولیانوف» در این ارتباط اضافه کرد: این فرصت خوبی برای آژانس و مقامات جدید در ایران خواهد بود تا تماس‌ها و همکاری‌های نزدیک‌تری را در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک برقرار کنند. آرزو می‌کنیم که دوطرف گفتگوهای سازنده‌ای داشته باشند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۸ آبان ماه سال جاری با صدور بیانیه‌ای از دیدار رافائل گروسی، مدیرکل این آژانس با مقامات ایران طی سه شنبه هفته جاری خبر داده بود.

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره عادی سازی روابط با اسرائیل/ هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق/ هشدار مقتدی صدر نسبت به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات عراق/ واکنش روسیه به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این بیانیه اعلام کرده بود: می‌توانم تأیید کنیم که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه شنبه ۲۳ نوامبر (۲ آذر) با مقامات عالی رتبه ایران در تهران دیدار خواهد کرد.

گفتنی است، پیش از این هم اعلام شده بود که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوایل آذرماه برای دیدار و گفتگو با مسئولان کشورمان به تهران سفر خواهد کرد.

گروسی قرار است در سفر روز سه‌شنبه خود به تهران با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کند.

رایزنی هیأت روس با امیرعبداللهیان و خاجی در تهران درباره اوضاع سوریه

«الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه این کشور که به تهران سفر کرده‌اند، روز یکشنبه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

این هیأت همچنین با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، همکاری‌های منطقه‌ای و اوضاع سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در این دیدار با اشاره به مبارزه مشترک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه، بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دو کشور در حفظ حاکمیت، بازسازی و کمک به ثبات سوریه تأکید کرد.

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه ۲۸ مهر ماه نیز با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در ژنو، درباره آخرین وضعیت بحران سوریه، به ویژه شرق فرات و ادلب، رایزنی و گفت‌وگو کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در دیدار امروز در تهران به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای نشست سران روند آستانه اشاره کرد و اهمیت پیگیری راهکار سیاسی حل بحران سوریه در روند آستانه و استمرار گفت‌وگو‌های سوری - سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه را مورد تأکید قرار داد.

هیأت روسیه که پیش از این به دمشق سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند و به منظور گفت‌وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شده، از استقبال گرم طرف ایرانی قدردانی کرد و یادآور شد که گفت‌وگو و رایزنی با طرف‌های ایرانی در سطوح مختلف، همواره موثر و مهم بوده است.
مقامات روس اهمیت راهکار سیاسی برای بحران سوریه و تقویت گفت‌وگوهای سوری - سوری را مورد اشاره قرار داد و نسبت به انجام دیدارها در چارچوب روند آستانه و همچنین رایزنی‌های دوجانبه، اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، الکساندر لاورنتیف، روز چهارشنبه هفته گذشته در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و دو طرف درباره مسائل مختلف و همکاری‌های دو‌جانبه گفت‌وگو کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
همه کار می کنند تا ما را از پیشرفت و سهم خواهی باز دارند با تحریم تهدید به جنگ و تطمیع.
ایران،۳ درصد اقتصاد سوریه رو در دست داره درحالی که ترکیه یکی از عاملان اصلی جنگ در سوریه و اشغالگر،۳۰ درصد اقتصاد این کشور رو در دست داره!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
چرا اسد به کشوری که اشغالش کرده 30 درصد تجارت خارجیش رو داده. ولی به شوری که نجاتش داده فقط سه دردصد داده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
سند؟
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
علی 12:46 شما مطمئن هستی شرکت های ایرانی درخواست فعالیت دادن و سوریه قبول ندارد؟ فکر کردی برای چی امریکا مرز عراق با سوریه را کنترل می کند؟
وزیر خارجه دولت سیزدهم وعده داد برای ورود و خروج بدون مشکل ایرانیان خارج از کشور به زودی سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود. او می‌گوید "ایران‌هراسی" در میان ایرانیان خارج از کشور به یک معضل تبدیل شده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان