بازدید 18301
۴
کیوسک بین الملل تابناک

هشدار روسیه درباره احتمال درگیری با ناوهای آمریکا در دریای سیاه/سرقت اطلاعات دیپلمات‌های خارجی به درخواست آژانس جاسوسی آمریکا/ ادعای معاون بایدن درباره بازگشت به برجام/ ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی و محسن حججی در سوریه توسط روس ها

هشدار روسیه درباره احتمال درگیری با ناوهای آمریکا در دریای سیاه،سرقت اطلاعات دیپلمات‌های خارجی به درخواست آژانس جاسوسی آمریکا، ادعای معاون بایدن درباره بازگشت به برجام، ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی و محسن حججی در سوریه توسط روس ها و رزمایش چتربازان روسیه و بلاروس در مجاورت مرز لهستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ 12 November 2021

هشدار روسیه درباره احتمال درگیری با ناوهای آمریکا در دریای سیاه/سرقت اطلاعات دیپلمات‌های خارجی به درخواست آژانس جاسوسی آمریکا/ ادعای معاون بایدن درباره بازگشت به برجام/ ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی و محسن حججی در سوریه توسط روس ها

کیوسک بین الملل تابناک: هشدار روسیه درباره احتمال درگیری با ناوهای آمریکا در دریای سیاه،سرقت اطلاعات دیپلمات‌های خارجی به درخواست آژانس جاسوسی آمریکا، ادعای معاون بایدن درباره بازگشت به برجام، ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی و محسن حججی در سوریه توسط روس ها و رزمایش چتربازان روسیه و بلاروس در مجاورت مرز لهستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

هشدار روسیه درباره احتمال درگیری با ناوهای آمریکا در دریای سیاه

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل رفتار ناوهای جنگی آمریکا در دریای جنگی را «تحریک‌آمیز» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، این مقام روسیه‌ای گفته که رفتار این ناوها تحریک‌آمیز است و جلوگیری از درگیری مستقیم، هر روز دشوارتر می‌شود.

وی در جمع خبرنگاران گفت: «این را فراموش نکنید که ناوهای آمریکا در حال حاضر در دریای سیاه هستند و بسیار تحریک‌آمیز رفتار می‌کنند. بنابراین، روز به روز جلوگیری از درگیری مستقیم در دریای سیاه دشوارتر می‌شود و ما به همکاران آمریکایی‌مان هشدار داده‌ایم که این، تنش‌زایی صرف است.»

پولیانسکی در بخش دیگری از اظهاراتش ادعاهای مطرح‌شده در یک رسانه آمریکایی درباره برنامه‌ریزی روسیه برای حمله به اوکراین را نیز رد کرد. او گفت: «ما هرگز برای چنین چیزی برنامه‌ریزی نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.»

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ شامگاه پنجشنبه مدعی شده بود آمریکا به متحدان اروپایی‌اش هشدار داده روسیه، با توجه به شدت گرفتن تنش‌ها میان مسکو و اتحادیه اروپا بر سر مهاجران و عرضه انرژی ممکن است حمله احتمالی به اوکراین را در دست بررسی داشته باشد.

هشدار روسیه درباره احتمال درگیری با ناوهای آمریکا در دریای سیاه/سرقت اطلاعات دیپلمات‌های خارجی به درخواست آژانس جاسوسی آمریکا/ ادعای معاون بایدن درباره بازگشت به برجام/ ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی و محسن حججی در سوریه توسط روس ها

روسیه می‌گوید استقرار نیروهای نظامی در مرزهایش، یک مسئله داخلی این کشور است و ارتباطی به هیچ برنامه تهاجمی ندارد. مسکو همچنین از آمریکا بابت دامن زدن به تنش‌ها از طریق آوردن ناوهایش در دریای سیاه انتقاد کرده است.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

پولیانسکی گفت که موضع روسیه درباره عدم برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین تا مادامی که کی‌یف یا کشورهای دیگر تحرکاتی انجام ندهند که روسیه وادار به دفاع از حاکمیت ملی خود شود، پابرجا خواهد بود.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرده بود ایالات متحده در حال ایجاد یک گروه نظامی چند ملیتی نزدیک مرز روسیه با استفاده از قلمروی اوکراین است.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، در حال حاضر ناوشکن موشک انداز «پورتر» نیروی دریایی ایالات متحده، و ناو فرماندهی «مونت ویتنی» در دریای سیاه مستقر هستند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود که دو فروند بمب‌افکن راهبردی برد بلند «بی‌-1» نیروی هوایی ایالات متحده پروازهایی را بر فراز دریای سیاه در فاصله 100 کیلومتری مرز با روسیه انجام دادند و چنین اقداماتی یک عامل بی‌ثبات کننده در منطقه است و به ویژه بهره برداری نظامی از خاک اوکراین را دنبال می‌کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نیروهای مسلح روسیه به طور مستمر و از نزدیک اوضاع را دنبال می‌کنند و ناوگان دریای سیاه روسیه مجموعه‌ای از اقدامات را برای ردیابی استقرار کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه انجام می‌دهد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه نیز گفت، ناوهای موشک انداز آمریکا و کشتی‌های جنگی ناتو که وارد دریای سیاه می‌شوند در تلاش هستند تا قدرت ناوگان روسیه در سواحل دریای سیاه و نحوه حفاظت از مرزهای جنوبی روسیه را آزمایش کنند.

وزیر دفاع روسیه چندی قبل اظهار داشت که آلمان، از متحدان اصلی آمریکا باید عواقب استقرار نیرو در مجاورت مرزهای روسیه را بداند. شویگو در پاسخ به اتهام‌پراکنی‌های «آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر» همتای آلمانی خود گفت: «ناتو در پس‌زمینه درخواست برای "مهار" روسیه، به‌طور متناوب نیروهای خود به سمت مرزهای ما منتقل کرده است».

وزیر دفاع روسیه افزود: «وزیر دفاع آلمان باید به‌خوبی این را بداند که آخرین باری که آلمان و اروپا چنین کاری کردند، قضیه چطور ختم شد.»شویگو متذکر شد، امنیت اروپا فقط در صورتی قابل دستیابی است که به‌طور مشترک با روسیه بوده و با منافع مسکو در تضاد نباشد.»

این مقام ارشد دولت روسیه افزود: «با این حال، ناتو برای گفت‌وگویی منصفانه آمادگی ندارد. علاوه بر این، درک ناتو از اقدام برای "بازدارندگی" در برابر افغانستان به فاجعه‌ای منجر شد که اکنون تمام جهان با آن مواجه است».

سرقت اطلاعات دیپلمات‌های خارجی به درخواست آژانس جاسوسی آمریکا

بر اساس گزارش‌ها، یک هکر مرتبط با آژانس‌های جاسوسی نامشخص ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ به سایت رزرو هتل Booking.com حمله کرد و دیپلمات‌های خارجی و سایر افراد در خاورمیانه را هدف قرار داد و شرکت «بوکینگ» مشتریانش را از این حمله هکری مطلع نکرد.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه توسط یک روزنامه هلندی منتشر شد، عامل مظنون با نام مستعار «اندرو» جزئیات هزاران رزرو هتل را در سراسر کشورهای غرب آسیا به سرقت برد. در این گزارش به اتهاماتی اشاره شده که در کتاب جدیدی توسط روزنامه‌نگاران مطرح شده است.

یک کارمند در دفتر مرکزی شرکت مشترک ایالات متحده و هلند در آمستردام پس از اینکه با دسترسی غیرمجاز از طریق یک سرور با امنیت ضعیف مواجه شد، به طور تصادفی این هک را کشف کرد. این نقض به اندرو و همکارانش امکان دسترسی به داده‌های مشتریان، برنامه‌های سفر و شماره‌های شناسایی شخصی (PIN) منحصر به فرد برای هر کاربر را داد.

هشدار روسیه درباره احتمال درگیری با ناوهای آمریکا در دریای سیاه/سرقت اطلاعات دیپلمات‌های خارجی به درخواست آژانس جاسوسی آمریکا/ ادعای معاون بایدن درباره بازگشت به برجام/ ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی و محسن حججی در سوریه توسط روس ها

به گزارش شبکه «راشا تودی»، این هک توسط سه متخصص امنیتی سابق و یکی از مدیران شرکت در زمان رخنه تأیید شد. تیم امنیتی سایت مذکور با به خدمت گرفتن بازرسان خصوصی ایالات متحده دو ماه بعد مشخص کرد که اندرو برای شرکتی کار می‌کرد که مأموریت‌های سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده را انجام می‌داد. آژانس واقعی دخیل در این حادثه مشخص نشده است.

اگرچه این سایت به آژانس اطلاعاتی هلند هشدار داد، اما ظاهراً کاربران یا سازمان حفاظت از داده هلند (AP) را در جریان قرار نداد و بعداً این تصمیم را به این شکل توجیه کرد که در آن زمان از نظر قانونی الزامی به انجام آن نبود. این هک قبل از اجرای مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا (GDPR) انجام شده، این مقررات افشای نشت داده‌ها به مقامات دولتی را الزامی می‌کند.

با این حال، منابع ناشناس فاش کردند که متخصصان فناوری اطلاعات شرکت از تصمیم مدیریت - بر اساس توصیه‌های شرکت حقوقی «هوگان لاولز» مستقر در لندن - برای پنهان نگه داشتن این نقض ناراحت بودند. طبق قوانین مربوط به حریم خصوصی در آن زمان، شرکت موظف بود در زمانی که سرقت داده «احتمالاً تأثیرات نامطلوبی بر زندگی خصوصی افراد دارد» به افراد آسیب‌دیده اطلاع دهد.

این شرکت با ادعای اینکه هیچ اطلاعات حساس یا مالی در این افشاگری در دسترس قرار نگرفت، در بیانیه‌ای گفت که رهبری آن در آن زمان طبق اصول قانون حفاظت از داده هلند اقدام کرد. بر اساس آن قانون، به شرکت‌ها توصیه می‌شود «فقط در صورتی که اثرات منفی واقعی بر زندگی خصوصی افراد وجود داشته باشد، اطلاعیه‌ صادر کنند».

به نوشته این رسانه روسی، این گزارش تقریباً هشت سال پس از آن منتشر می‌شود که «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا وجود برنامه‌ای به نام «دربان سلطنتی» را که توسط آژانس جاسوسی بریتانیا GCHQ اداره می‌شد، فاش کرد که بیش از ۳۵۰ هتل میزبان دیپلمات‌ها و مقامات خارجی را تحت نظر داشت.

در حالی که اسناد اسنودن هیچ وب‌سایت رزرواسیون خاصی را مشخص نکرده، یک متخصص امنیتی سابق سایت مذکور به این روزنامه هلندی گفت احمقانه می‌بود اگر این سایت در آن فهرست نبود.

ادعای معاون بایدن درباره بازگشت به برجام

«کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا عصر جمعه (به وقت تهران) در سخنانی گفت که تمایل واشنگتن برای بازگشت به برجام روشن است.

وی که طی کنفرانس خبری در پاریس صحبت می‌کرد از استقبال مقام‌های فرانسوی از وی قدردانی کرده و دیدار با مقام‌های این کشور را مثمر ثمر خواند.

معاون رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «من معتقدم که این سفر تاکید مجددی بر تعهد آمریکا به همکاری با شرکایمان در سرتاسر جهان است».

کامالا هریس گفت که ما در دوران جدید قرار گرفته‌ایم که علاوه بر موضوع همه گیری ویروس کرونایی که روی داد، در برابر تغییرات آب و هوایی قرار داریم که در فوریت بالایی قرار دارد.

وی در بخشی از سخنرانی خود در پاسخ به سوالی درباره بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس گفت: «ما بسیار نگران بوده و از نزدیک این شرایط را زیر نظر داریم».

هشدار روسیه درباره احتمال درگیری با ناوهای آمریکا در دریای سیاه/سرقت اطلاعات دیپلمات‌های خارجی به درخواست آژانس جاسوسی آمریکا/ ادعای معاون بایدن درباره بازگشت به برجام/ ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی و محسن حججی در سوریه توسط روس ها

هریس افزود: «من معتقدم که رژیم لوکاشنکو درگیر فعالیت‌های بسیار نگران کننده‌ای شده و چشمان جهان و سران آن، در حال نظاره رویدادهایی هستند که اتفاق می‌افتد».

طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند.

این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

وی گفت که باید با متحدان درباره آمادگی در خصوص هرگونه همه‌گیری دیگری که ممکن است در آینده روی دهد رایزنی شود و درباره مسئولیت‌ها و تعهداتی که ملت‌های ما باید انجام دهند، صحبت شود.

کامالا هریس گفت که همه‌گیری کرونا بسیاری از ضرورت‌هایی که پیش از وقوع همه‌گیری نیاز است را برجسته کرد.

خبرنگار لوموند در این کنفرانس خبری از کامالا هریس درباره بحران اخیر در روابط میان آمریکا و فرانسه در خصوص توافق زیردریایی با استرالیا پرسیده و گفت که آمریکا چه راهکارهایی برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در آینده دارد که هریس پاسخ داد: «هدف من از این سفر، بحث درباره این موضوع نیست اگر چه درباره آن صحبت خواهد شد. ما درباره منافع دوجانبه رایزنی خواهیم کرد و درباره چالش‌هایی که در روابطمان وجود دارد صحبت می‌کنیم. همچنین درباره اتفاقاتی که در آفریقا روی می‌دهد که بر روی امنیتمان تاثیر گذار بوده بحث خواهیم کرد».

ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی و محسن حججی در سوریه توسط روس ها

بنای یادبود قهرمانان مبارزه با تروریسم در سوریه ساخته می شود که در آن نقوش برجسته سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و محسن حججی شهید بزرگوار مدافع حرم زینت بخش آنهاست.

 یک گروه روسی به ریاست یوگنی گونچاروف از افسران روس شرکت کننده در عملیات ویژه ضدتروریستی در سوریه، ایده ساخت بنای یادبود قهرمانان ضدتروریستی سوریه را تحقق می بخشد.

گونچاروف روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآورشد که این بنای یادبود در سال ۲۰۲۲ در شهر اسقیلیبیه در استان حما سوریه ساخته خواهد شد.

هشدار روسیه درباره احتمال درگیری با ناوهای آمریکا در دریای سیاه/سرقت اطلاعات دیپلمات‌های خارجی به درخواست آژانس جاسوسی آمریکا/ ادعای معاون بایدن درباره بازگشت به برجام/ ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی و محسن حججی در سوریه توسط روس ها

وی توضیح داد، بنا از دیواری تشکیل شده که چهره های چندتن از قهرمانان مبارزه با تروریسم در سوریه از جمله سردار شهید سلیمانی و شهید حججی در آن به صورت برجسته نقش بسته است.

بر بالای این دیوار عقاب بزرگی به نشانه افتخار و سربلندی قهرمانان جنگ ضدتروریستی در حالی که بالهایش را گشوده نصب می شود.در جلوی این دیوار نیز دو سرباز به صورت تمام قد نصب خواهد شد.
آرشیتکت این بنا، هنرمندی از مسکو به نام لیانا سورووا است.

رزمایش چتربازان روسیه و بلاروس در مجاورت مرز لهستان

با افزایش تنش در مرزهای اتحادیه اروپا بر سر بحران پناهجویان، روسیه و بلاروس روز جمعه رزمایش مشترک برگزار کردند.

به نوشته وبگاه «دیفنس پست»، وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد گردان مشترک چتربازان این کشور و روسیه، در منطقه «گوژسکی» در غرب بلاروس رزمایش انجام داده‌اند.

در این بیانیه آمده است، رزمایش چتربازان روسیه و بلاروس با هدف «تقویت فعالیت‌های نظامی» دو کشور در مجاورت مرزهای بلاروس و اتحادیه اروپا انجام گرفته است.

این وزارتخانه می‌افزاید، هواپیمای روسی «Il-76» و بالگردهای نظامی بلاروس در این رزمایش حضور داشته و سربازان «چند عملیات تمرینی رزمی» را انجام دادند.

این رزمایش در حالی انجام شده که دو بمب‌افکن دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای روسیه روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی وارد آسمان بلاروس شدند.

هشدار روسیه درباره احتمال درگیری با ناوهای آمریکا در دریای سیاه/سرقت اطلاعات دیپلمات‌های خارجی به درخواست آژانس جاسوسی آمریکا/ ادعای معاون بایدن درباره بازگشت به برجام/ ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی و محسن حججی در سوریه توسط روس ها

وزارت دفاع روسیه در این‌باره گفت، این گشت‌زنی به منظور تضمین امنیت این کشور متحد مسکو انجام شده و هدف آن تهدید علیه هیچ کشور دیگری نیست.

روز چهارشنبه نیز در بحبوحه افزایش تنش بین مینسک و ورشو بر سر بحران مهاجران در مرز مشترک، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد دو بمب‌افکن استراتژیک روسیه بر فراز بلاروس پرواز کردند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، اوایل روز چهارشنبه پس از آنکه لهستان در اتهام‌زنی بدون سند خود، مسکو را «مغز متفکر» رویدادهای مرزی خواند، کرملین قرار داشتن در پس این بحران فزاینده را رد کرد.

به نوشته ایندیپندنت، آخرین تحولات در بحبوحه پرتنش‌ترین دوره تا به امروز پس از ماه‌ها مهاجرت سنگین در مرزهای بلاروس با لهستان، لیتوانی و تا حدی با لتونی رخ می‌دهد.

اتحادیه اروپا دولت «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس را به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی با موج جدیدی از مهاجرت دسته جمعی به اتحادیه اروپا متهم کرده است. رهبران اتحادیه اروپا می‌گویند بلاروس در حال تلافی تحریم‌هایی است که این اتحادیه علیه دولت لوکاشنکو اعمال کرده است.

«ماتیوس موراوتسکی» نخست‌وزیر لهستان روز سه‌شنبه گفت که وضعیت در مرز لهستان با بلاروس بخشی از «جنگ از نوع جدید» است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
پس هریس از برجام چی گفت؟
گول روسها رو نخورید ، قرآن سر دار میکنند
روسیه ما رو یاد داستانهای قدیمی می ندازه
عقاب بزرگ بر بالای دیوار ، روی دیوار نقش برجسته
این بنای یادبود بیشتر برای بیان قدرت آمریکاست تا بزرگداشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی