بازدید 7070

کاهش دمای تهران تا ۸ درجه

کد خبر: ۱۰۸۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 10 November 2021

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از جمعه تا یکشنبه (۲۱ تا ۲۳ آبان ماه) کاهش محسوس دما به‌طور میانگین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران از امروز تا صبح فردا (۱۹ تا ۲۰ آبان ماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش ملایم باد و در مناطق پرتردد شهری همراه با کاهش کیفیت هوا و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

ازظهر فردا تا پیش از ظهر شنبه (۲۰ تا ۲۲ آبان ماه) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، آسمانی ابری گاهی با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال وقوع رگبار و رعد وبرق و در ارتفاعات بارش باران و برف مورد انتظار است.

از جمعه تا یکشنبه (۲۱ تا ۲۳ آبان ماه) در ارتفاعات شمالی یخبندان شبانه سطح زمین و گاهی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

ازظهر شنبه (۲۲ آبان ماه) با وزش باد نسبتا شدید، کاهش ابر و روز یکشنبه (۲۳ آبان ماه) آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد مورد انتظار است. از عصر یکشنبه با پایداری نسبی جو، انباشت آلاینده‌های جوی و غبار محلی در نواحی پرتردد دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه آلودگی‌سنجی فیروزکوه با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۰ آبان ماه) نیمه‌ابری تا ابری و غبار صبحگاهی در بعد از ظهر وزش باد با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۱ آبان) ابری و بارش باران و مه رقیق و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از پنجشنبه شب تا ظهر شنبه (۲۰ تا ۲۲ آبان ماه) بارش باران گاهی همراه با وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، بارش باران و برف در ارتفاعات و دامنه‌ها در استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در پی حاکمیت این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی، آبگرفتگی موقت بعضی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مه و کولاک برف در ارتفاعات شمالی انتظار می‌رود و نسبت به احتیاط درتردد درون شهری و جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، عدم توقف و اتراق درحاشیه رودخانه‌ها و مسیل ‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در مسافرت‌های بین شهری توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار آمده است: از ظهر جمعه تا صبح یکشنبه (۲۱ تا ۲۳ آبان ماه) کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۸ درجه سلسیوس در نیمه شمالی، کاهش محسوس دمای ۴ تا۶ درجه سلسیوس در نیمه جنوبی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

از مخاطرات این شرایط جوی می‌توان به یخبندان شبانه سطح زمین در بعضی نواحی شمالی استان، یخبندان سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات، احتمال آسیب به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها اشاره کرد و نسبت به محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها، کنترل دما و مدیریت حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی