بازدید 17899
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله موشکی به پایگاه نیرو‌های ترکیه درشمال عراق/ واکنش بایدن به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق/ کشته شدن ۱۷۰ یمنی از جمله ۷۰ کودک در سه ماه/ نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرور‌های اطلاعاتی اسرائیلی

حمله موشکی به پایگاه نیرو‌های ترکیه درشمال عراق، واکنش بایدن به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق، کشته شدن ۱۷۰ یمنی از جمله ۷۰ کودک طی سه ماه، نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرور‌های اطلاعاتی اسرائیلی و خبرسازی فرانسوی‌ها درباره احضار سفیر ایران در هانوی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ 08 November 2021

حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه درشمال عراق/ واکنش بایدن به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق/ کشته شدن ۱۷۰ یمنی از جمله ۷۰ کودک طی ۳ ماه/ نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرورهای اطلاعاتی اسرائیلی

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله موشکی به پایگاه نیرو‌های ترکیه درشمال عراق، واکنش بایدن به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق، کشته شدن ۱۷۰ یمنی از جمله ۷۰ کودک طی سه ماه، نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرور‌های اطلاعاتی اسرائیلی و خبرسازی فرانسوی‌ها درباره احضار سفیر ایران در هانوی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه درشمال عراق

رسانه ها از حمله موشکی به یک پایگاه نیروهای ترکیه در شمال عراق گفتند.

شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد، پایگاه «بعشیقه» واقع در شمال عراق که نیروهای ترکیه در آن مستقرند، هدف بیش از پنج فروند راکت قرار گرفت.

شبکه خبری سومریه نیوز هم به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که دو فروند راکت به پایگاه نیروهای ترکیه در موصل اصابت کرده است.

این رسانه عراقی، موشک ها را از نوع کاتیوشا اعلام کرد و یادآور شد راکت ها نزدیک این پایگاه در شهر موصل اصابت کرده است. در پی این حادثه، نیروهای امنیتی تدابیر شدیدی اتخاذ کردند.

واکنش بایدن به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، حمله به اقامتگاه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید، بایدن در این بیانیه که روز یکشنبه به وقت محلی منتشر شد، افزود: من حمله تروریستی که اقامتگاه نخست وزیر عراق کاظمی را هدف قرار داد، به شدت محکوم و از رهبری وی در دعوت به آرامش، خویشتن داری و گفتگو برای حفاظت از نهادهای کشور و تقویت دموکراسی ـ که عراقی ها بسیار سزاوار آن هستند ـ تمجید می کنم.

حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه درشمال عراق/ واکنش بایدن به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق/ کشته شدن ۱۷۰ یمنی از جمله ۷۰ کودک طی ۳ ماه/ نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرورهای اطلاعاتی اسرائیلی

رییس جمهوری آمریکا ادعا کرد، به تیم امنیت ملی خود دستور داده است که در تحقیقات این حمله و شناسایی عاملان، به نیروهای امنیتی عراق کمک های لازم را ارائه دهند.

بایدن مدعی شد که واشنگتن در کنار تلاش دولت و مردم عراق برای حفظ حاکمیت و استقلال این کشور ثابت قدم می ایستد.

محل سکونت نخست وزیر عراق در منطقه سبز بغداد، بامداد امروز هدف حمله پهپاد انفجاری قرار گرفت که الکاظمی از این عملیات ترور جان سالم بدر برد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، حمله بامداد روز یکشنبه به منزل نخست وزیر عراق را محکوم کرد و خواستار تحقیقات درباره عوامل و اهداف این حمله شد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی المنار لبنان، در این بیانیه که عصر یکشنبه منتشر شد، آمده است: حزب الله با تندترین لحن، حمله خائنانه به منزل نخست وزیر عراق مصطفی کاظمی را محکوم می کند و سلامتی او و همراهانش را تبریک می گوید.

حزب الله لبنان همچنین خواستار «تحقیقات دقیق و قاطعانه» برای کشف «شرایط این حمله و عوامل و اهداف شوم آن» شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در واکنش به سوءقصد علیه نخست وزیر عراق نوشت: سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق، فتنه جدیدی است که رد پای آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد.

علی شمخانی در واکنش به سوء قصد به مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد پای آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد که از سال‌ها قبل با ایجاد شد و پشتیبانی گروه‌های تروریستی و اشغال این کشور، جز ناامنی، ایجاد اختلاف و بی‌ثباتی، ارمغانی برای مردم مظلوم عراق نداشته‌اند.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با محکوم کردن سوءقصد به نخست وزیر عراق، گفت: این گونه حوادث در راستای منافع طرف‌هایی است که به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه‌ای خود بوده‌اند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در پی تلاش برای سوء قصد به نخست وزیر عراق، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با فواد حسین همتای عراقی خود با ابلاغ سلام رییس جمهوری اسلامی ایران به مصطفی الکاظمی از سلامتی نخست وزیر عراق، کسب اطمینان و ابراز خرسندی کرد.

در این گفت وگوی تلفنی، حسین امیرعبدالهیان چنین اتفاقاتی را خلاف ثبات و امنیت کشور دوست عراق برشمرد که از سوی بدخواهان عراق و در جهت بر هم زدن آرامش عراق انجام می‌شود.فواد حسین نیز در این گفت وگو ضمن تشکر از اهتمام رییس جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه و توضیح آخرین تحولات مرتبط با این حادثه به نیابت از الکاظمی از رییس جمهوری کشورمان نیز تشکر کرد.

وی تاکید کرد: هیچ فردی در این حمله آسیب ندیده‌ است و مقامات مسئول عراقی پیگیر تحولات هستند.

کشته شدن ۱۷۰ یمنی از جمله ۷۰ کودک طی سه ماه

گزارش صادره از سوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از کشته شدن ۱۷۰ غیرنظامی از جمله ۷۰ کودک و زخمی شدن ۳۵۹ تن دیگر در یمن خبر داد.

به گزارش سایت النشره، در گزارش این نهاد بین‌المللی آمده است، در اثر درگیری‌های روزافزون ۵۲۹ قربانی در نتیجه درگیری مستمر در یمن یعنی‌ ماه‌های ژوئیه، اوت، سپتامبر طی یک سوم سال ۲۰۲۱ رصد شده است. این قربانیان شامل ۱۷۰ کشته، ۳۵۹ زخمی است که ۷۰ تن کشته‌ها کودک و ۴۱ تن زن هستند.

حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه درشمال عراق/ واکنش بایدن به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق/ کشته شدن ۱۷۰ یمنی از جمله ۷۰ کودک طی ۳ ماه/ نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرورهای اطلاعاتی اسرائیلی

طبق این گزارش، ماه سپتامبر به تنهایی خونبارترین ماه بوده، به طوری که طی آن ۲۳۳ شهروند یمنی کشته و زخمی‌ شده‌اند. شهروندان این کشور همچنان برای هفتمین سال بهای سنگین درگیری‌ها و جنگ در کشورشان را می‌پردازند.

نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرورهای اطلاعاتی اسرائیلی

گروه هکری «Moses staff» (عصای موسی)، در ساعات پایانی شب گذشته (شنبه، ۶ نوامبر)، با حمله به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش های مالی و ..به دست آمده در این حمله هکری را فاش کرد.

پایگاه عبری «واللا»، روز یکشنبه به نقل از «مای بروکس - کمبلر» کارشناس سایبری نوشت که گروه هکری عصای موسی، همانند گروه هکری «سایه سیاه» (Black Shadow)، از یک ماه پیش در پی انتشار گزارش‌های متعدد در حساب کاربری خود در اپلیکیشن تلگرام مبنی بر هک موفقیت‌آمیز طرف‌های اسرائیلی، معروف شد.

وی اذعان داشت: گویا تمرکز روی هدف قرار دادن آگاهی عمومی در اسرائیل باید باشد، نه کسب درآمد اقتصادی یا چیزی شبیه آن.

این کارشناس در ادامه افزود: در این مرحله، بیشتر اطلاعات هک شده از سوی این گروه، در خصوص دفاتر مهندسین، مشاوران مالیاتی و وکلا متمرکز است؛ جایی که مقادیر زیادی اطلاعات حساس وجود دارد، اما روش‌های حفاظتی در آنجا با حساسیت داده‌ها مناسب نیست.»

حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه درشمال عراق/ واکنش بایدن به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق/ کشته شدن ۱۷۰ یمنی از جمله ۷۰ کودک طی ۳ ماه/ نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرورهای اطلاعاتی اسرائیلی

بروکس - کمبلر توصیه کرد: «در صورت آلوده شدن فایل‌ها به بدافزار از دانلود و اسکن فایل‌ها خودداری کنید. دفاتر دارای اطلاعات حساس باید سطح حفاظت خود را بررسی کنند و حداقل مراحل زیر را انجام دهند: از تمام اطلاعات سازمانی نسخه پشتیبان تهیه کنید و مطمئن شوید سیستم‌های اطلاعاتی بروزرسانی شده‌اند و در حال کار هستند و آگاهی و آمادگی کارکنان را در برابر خطرات سایبری افزایش دهید.»

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، سه شنبه پیش نیز گروه هکری عصای موسی، سه شرکت مهندسی رژیم صهیونیستی را هک و اعلام کرد که این حمله هکری شامل پروژه‌ها، نقشه‌ها، قراردادها، تصاویر، نامه‌ها و تصاویر ویدئوکنفرانس‌ها بوده و اطلاعاتی را که درز داده است، شامل تمامی اطلاعاتی که دارد، نیست و به تدریج باقی اطلاعات را منتشر خواهد کرد.

جروزالم‌پست در این خصوص گزارش کرد که گروه هکری عصای موسی که چند هفته پیش اقدام به هک سایت وزارت جنگ اسرائیل کرده بود، بر خلاف گروه هکری سایه سیاه که اخیراً به چندین شرکت صهیونیستی حمله سایبری کرده‌، تاکنون درخواست پول یا چیز دیگری را نکرده‌ است.

خبرسازی فرانسوی‌ها درباره احضار سفیر ایران در هانوی

خبرگزاری فرانسه در خبری مدعی شد که سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی در پی توقیف نفتکش این کشور توسط سپاه پاسداران به وزارت خارجه ویتنام احضار شده است. در همین خصوص یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که هیچ احضاری در میان نبوده و سفیر ایران در ویتنام به وزارت خارجه ویتنام دعوت و جزییاتی درباره وضعیت نفتکش توقیف شده داده است.

لازم به ذکر است، در همین خصوص نیز سخنگوی وزارت خارجه ویتنام اعلام کرد که این کشور در حال گفت‌وگو با ایران به منظور حل هر چه سریع‌تر موضوع و اطلاع از سلامت سرنشینان نفتکش است.

حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه درشمال عراق/ واکنش بایدن به سوء قصد به جان نخست وزیر عراق/ کشته شدن ۱۷۰ یمنی از جمله ۷۰ کودک طی ۳ ماه/ نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرورهای اطلاعاتی اسرائیلی

وزارت خارجه ویتنام هم از سوی دیگر اعلام کرد که همه خدمه نفتکش این کشور ـ که از سوی ایران توقیف شده ـ سالم هستند و ناخدای این نفتکش از خوش‌برخوردی مسئولان ایرانی رضایت داشته است.

گفتنی است، خبرگزاری فرانسه چندی پیش در خبری مدعی شد که وزارت خارجه ویتنام، با احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی، از وی خواسته تا درباره نفتکش ویتنامی توقیف شده توضیح دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۴
نتیجه این تنش با آمریکا نمی تونه بصورت فعلی ادامه پیدا کنه واقعا وضعیت فعلی تاکجا می خواد ادامه پیدا کنه یا کامل جنگ کنیم یا صلح کنیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
حق پیروز نهایی است.
حوادث عراق کاملا به ضرر ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
خبر خوبی است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
قدرت پوشالی از پس یمن برنیامد.
حمله به خانه الکاظمبی یک حمله نمایشی است که حتما از طرف کسانی که اورا سرکار آورده اند و به عراق تجاوز کردند و جنگ کردند و نهاد داعش را در آنجا به ارمغان آوردند و همچنان در تمام سیاست آنجا و کشورهای همسایه دخالت می کند برای محبوب کردن الکاظمی و دلیلی برای ماندن ارتش تروریستی آمریکا نیست. این سناریو های تکراری آمریکا و هم پیمانانش دیگر رنگی برای عراق و ایران اسلامی و یا سوریه و لبنان و حتی یمن و افغانستان ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
حتما به یک روانپزشک مراجعه کن
این دیگه چه مسخره بازیی است ده تا خبر را باهم میذارید البته خدا نکند به تریج قباتون بر بخوره ها .
عامل تداوم جنگ در منطقه گروه های تندرو هستند....
این نفتکش ویتنامی همان نفتکشی نیست که ادعا شد از دست آمریکایی ها در آمده است ؟؟؟؟
حمله به پایگاه های ترکیه کاری درست و به جا است که باید ادامه پیدا کنه. فرقی بین اشغالگر آمریکایی و ترکیه ای نیست. دیگه وقت آن است که مردم عراق در مورد حضور نحس و ناشگون ترکیه بیشتر حساسیت به خرج بدهند. مسائل و مشکلات به وجود آمده در شمال غرب ایران گواه آن است.
احضار و دعوت یکی نیست؟؟
ایران باید به ویتانم بگه بازیچه امریکا و ادائی داخلی اونها نشه
میشه بفرمایید فرق دعوت با احضار چیه؟ کلمه فارسی و انگلیسی آنها فرق دارد اما در مفهوم یک بار معنایی دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی