بازدید 17577
دکتر طغیانی در گفتگو با تابناک اقتصادی پاسخ داد؛

چرا «پرمصرف‌ ها» باید به قیمت تمام شده برق، پول بدهند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مابه‌التفاوت قیمت تمام شده با تعرفه، هر چقدر زیادتر باشد، فشار‌های بودجه‌ای ایجاد می‌کند و وقتی دولت از پس آن برنمی‌آید و نمی‌تواند این بودجه‌ی مورد نیاز را تامین کند، نتیجه‌ی آن این می‌شود که بدهی به پیمانکاران و تولیدکنندگان برق افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 07 November 2021

به گزارش تابناک اقتصادی؛ صنعت برق کشور می‌تواند صنعت پیشران توسعه کشور باشد. از این رو لازم است به صورت همه جانبه نظامات عرضه و تقاضا برق در کشور را مورد توجه قرار داد تا نه تنها این بخش به پاشنه آشیل توسعه صنعتی کشور تبدیل نشود بلکه این بخش آغازگر توسعه صنایع مختلف در کشور باشد.

راهکار‌های مختلفی مانند ساخت نیروگاه‌های مکمل با آب شیرین‌کن‌ها، اصلاح نظامات قیمت‌گذاری برق و ... توسط کارشناسان مطرح می‌شود که هرکدام باید مورد بررسی قرار بگیرند. البته اصلاحات قیمتی تنها شامل مشترکین پرمصرف خواهد شد و مشترکین عادی که بیش از ۹۰ درصد مشترکین برق خانگی هستند، حتی شامل تخفیفاتی نیز خواهند شد.

پیرامون مسئله وضعیت صنعت برق و قطعی‌های اخیر برق با دکتر مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم.

این نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی، درباره دلایل قطعی برق در تابستان گفت: دلایل مختلفی دراین زمینه وجود دارد. متاسفانه در سال‌های اخیر در بحث مصرف بسیار افزایش تقاضا داشته‌ایم و موازی با این موضوع در تولید سرمایه گذاری نشده است. در کنار این مسئله‌ی اصلی مسائل پیرامونی دیگری نیز وجود داشت؛ مثلا خشکسالی سال‌های اخیر باعث شد که بخشی از برق نیروگاه‌های برق‌آبی از مدار خارج شود و یا گرمای شدید هوا بسیار به تشدید مصرف کمک کرد.

او ادامه داد: در انرژی‌های تجدیدپذیر هم ما عقب ماندگی‌های زیادی داریم. تاکنون باید برای ۴۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر زیرساخت ایجاد میشد، ولی این زیرساخت به ۱۰۰۰ مگاوات هم نرسیده است و روی عدد ۷۰۰-۸۰۰ مگاوات باقی مانده است. درنهایت هم موضوع استخراج رمز ارز‌ها و ماینینگ مطرح است که آن را به عنوان مهم‌ترین عامل کمبود برق مطرح می‌کردند. نیاز است همه‌ی این عوامل بررسی شوند.
 
این نماینده مجلس در پاسخ به راهکار حل این مشکل گفت: یکی از راه‌های مدیریت مصرف، تعرفه‌گذاری پلکانی است که در قانون هم آمده است، ولی متاسفانه به خوبی اجرا نشد. روش‌های دیگری هم وجود دارد. مثلا در بحث فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم یا اصلاح مدیریت تعرفه‌گذاری و قیمت‌گذاری برق در کشور، این‌ها مسائلی است که جا دارد روی آن‌ها کار شود و اصلاحات لازم انجام شود که به مرحله‌ی عمل برسند.

چرا «پرمصرف‌ ها» باید به قیمت تمام شده برق، پول بدهند؟
 
اشخاصی وجود دارند که برق را خارج از الگوی مصرف استفاده می‌کنند که باید با نرخ تمام شده قیمت برق این افراد را محاسبه کرد و پایین‌تر از آن قیمت توجیحی ندارد
او درباره اثرگذاری طرح اصلاح تعرفه گذاری پلکانی پرمصرف‌ها و زمان اجرای این طرح گفت: افراد و خانواده‌هایی وجود دارند که براساس الگو مصرف می‌کنند که تبعا به این افراد می‌شود برق با قیمت یارانه‌ای داده شود، ولی در مقابل اشخاصی هم وجود دارند که برق را خارج از الگوی مصرف استفاده می‌کنند که باید با نرخ تمام شده قیمت برق این افراد را محاسبه کرد و پایین‌تر از آن قیمت توجیحی ندارد. میانگین نرخ تمام شده‌ی برق هم موجود است و مشخص است که با چه قیمتی تولید می‌شود و این باید ملاک عمل باشد برای کسانی که بالاتر از الگو مصرف می‌کنند. در بحث الگو و مقدار تعرفه‌ی الگو هم، میتوان بصورت پلکانی مدیریت کرد.
 
بیشتر بخوانید:
 
او در زمینه کمبود احتمالی گاز در زمستان و لزوم اصلاح و بهینه سازی تعرفه‌های پرمصرف‌های بخش گاز پیش از بحران زمستان گفت: قطعا باید اقدامات لازم انجام شود، ولی مسئله‌ای که وجود دارد این است که بعضی از اقدامات برای اینکه ما با مشکل کمبود گاز مواجه نشویم، اقداماتی است که به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و انبوه نیاز دارد یعنی فقط مسئله‌ی زمان نیست، مسئله‌ی مقدار سرمایه گذاری مورد نیاز هم وجود دارد. در حال حاضر که یک مقدار بودجه تحت فشار است و تخصیص‌ها به شکل انقباضی انجام می‌شود، درنتیجه برای تأمین این حجم سرمایه‌های موردنیاز، طبیعتا مشکلاتی وجود دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره یارانه‌ی پنهان انرژی اشاره کرد: در این رابطه اختلاف نظر زیاد است و برآوردی که ارائه می‌شود این است که ما در مجموع یارانه‌ی پیدا و پنهان‌مان، دو برابر بودجه‌ی عمومی کشور است که بخشی از آن یارانه‌ی پنهان انرژی است که اختصاص پیدا کرده است و خب هدفمند کردن و بهینه مصرف کردن آن مسئله‌ی خیلی مهمی است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک اقتصادی، مبنی بر اینکه طرح برق امید و گاز امید توانسته مصرف مشترکین پرمصرف را کاهش دهد و زمینه‌ی صرفه جویی را فراهم کند؟ گفت: آن طرح اصلا موثر نبوده است. امیدواریم که در این دولت در بررسی و آسیب‌شناسی تجارب قبلی، اصلاحات جدی صورت بگیرد تا مدیریت مصرف تا حد ممکن اتفاق افتد.

او درباره اثر مخرب یارانه‌های پنهان انرژی بر صنعت انرژی کشور از جمله نیروگاه سازی گفت: این مابه‌التفاوت قیمت تمام شده با تعرفه که تحت عنوان انرژی پنهان هم می‌شود نام برد، هر چقدر که زیادتر باشد، فشار‌های بودجه‌ای ایجاد می‌کند و وقتی دولت از پس آن برنمی‌آید و نمی‌تواند این بودجه‌ی مورد نیاز را تامین کند، نتیجه‌ی آن این می‌شود که بدهی به پیمانکاران و تولیدکنندگان برق افزایش می‌یابد.

وی افزود: ۶۰ درصد تولیدکنندگان برق کشور خصوصی هستند و برآورد می‌شود وزارت نیرو مبلغ زیادی به پیمانکاران و بخش تولید بدهکار است. با وجود این بدهی ها، متاسفانه پیمانکار و تولیدکننده، نقدینگی را از دست می‌دهد و آسیب می‌بیند و توان سرمایه‌گذاری جدید یا حتی حفظ سرمایه‌های قبلی را ندارد.

او درباره راهکار مناسب گفت: تعرفه گذاری پلکانی و مدیریت مصرف یکی از راهکار‌هایی است که باید انجام شود. همچنین باید بدانیم که بالاخره مصرف برق کشور در حال افزایش است و فقط هم مصرف نهایی نیست، بخشی از آن به عنوان کالای واسطه مصرف می‌شود یعنی تولیدکننده‌ها استفاده‌ی آن را می‌برند. اگر ما بخواهیم این را هم محدود کنیم و سقف بندی کنیم، عملا به این معناست که تولید را محدود کرده‌ایم، در حالی که رشد تولید در کشور، نیازمند برق است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۱
۶۰ تا ۷۰ هزار ! میلیارد تومان. فقط دو میلیارد دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
تو اصلا بگو هزار میلیارد چرا باید همچین رانت پنهانی برای کی عده باشه
ناشناس
| Romania |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
اگر توان تولید و نوسازی ساختار را ندارید که نباید از مردم هزینه کنید. در آمریکا هر کس بیشتر مصرف کنه از تخفیفات بیشتری هم برخورداره اما ما در ایران باید تاوان ندانم کاری مسئولان را بدین چون پولدارها بردند چطور جبران کنند و فقط مردم عادی آسیب می بینند
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
جالب اینجاست که طبق نظر مجری یکی از برنامه های رادیویی سطح مصرف را جوری تعریف کردند که با یه دونه یخچال و چند تا لامپ همه میشن پر مصرف
شما که زورتون به اونا نمیرسه، برق رو گرون میکنین و مردم عادی بدبخت تر میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
الگوی مصرف بر چه اساسیه؟
تعداد افراد رو در نظر میگیرن؟
متراژ رو حساب میکنن؟
آخه قرار نیست دو نفر با ۱۰ نفر الگوی مصرفشون یه جور بشه
مردم استانهای شمالی کشور امسال به دلیل گرمای هوا و شرجی بودن مجبور شدند از کولر گازی استفاده بیشتری کنند پس ایا پر مصرف به حساب می ایند و باید پول بیشتری بدهند . این نهایت بی انصافی است . قبض های برق در خطبه شمال کشور بالای ده برابر نسبت به پارسال افزایش داشته است و کسی هم حرف دل این مردم رو نشنید و براشون تره هم خورد نکرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
خب کولر آبی استفاده کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
استاد جان مناطق مرطوب نمیشه از کولر آبی استفاده کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
تو شمال کولر آبی بزنی خفه میشی برادر. توشرجی کولر آبی کار نمیکنه. همین جور تو جنوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
کولر آبی تو شرجی جواب نمیده این برقیا و وزارت نیرو و .. هم راهشو یاد گرفتن پوست می کنن.
در منزل یک کولر گازی داشتیم شب فقط روشن بود روز خاموش. تلویزیون و یخچال که همه دارند. لباسشویی و ظرفشویی شب در ساعات کم بار روشن کردیم. لامپ کم مصرف تعداد کم روشن بوده . ۵۲۳ هزار تومن در یک دوره پدل برق اومده. کلا دو نفریم. دیگه چه طور صرفه جویی میکردیم. اتو و سماور برقی هم نداریم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
ستار جان کولر آبی استفاده کن برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
آب نایاب تره یا برق ؟
کاملا طبیعی است کسانیکه مصرف زیادی دارنداگرهم جریمه ای نشوندحداقل هزینه واقعی مصرف رابدهند.دلیلی ندارد واصولا انصاف ومنطق نیست که هزینه افرادمسرف ازجیب عموم مردم پرداخت شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
اینا منظورشون اینه که یه شعله لامپ 12 وات یه یخچال ولا غیر. وگرنه باید 20 برابر پول بدی .حیف که نمیفهمی
حضرات چرا فرا فکنی میکنند! هیچ کس با جریمه افراد پر مصرف مخالف نیست اما معیاری که برای الگوی مصرف تعیین کرده اند مضحک است. یک خانواده بازنشسته در خانه محقرش اگر در طول ۲۴ ساعت ۸ تا ده ساعت بخاطر رهایی از گرما و شرجی هوای مازندران کولرش را روشن کند طبق الگوی معین شده مشمول جریمه میشود و در حالی که مستمری اندکش را به ریال میگیرد باید پول برقش را به دلار بدهد! ...
متوسط مصرف خانوارها در ایام مختلف را در اختیار دارید . متناسب با شرایط آب و هوایی در فصول مختلف درصدی تغییرات هم قابل قبول است .
انشااله که بر اساس این متوسط مصرف برای مشترکین مختلف تصمیم گیری شود .
دکتر! شما ده برابر قیمت تمام شده هم بگیرید فایده ای نداره چون مدیریت فشل و فساد زیاد است. نگاه به صنعت دردانه خودرو بیاندازید تا فاجعه را درک کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
بهتر از هیچیه خب
خخخخخ قرار دادن مردم روبروی هم . این پولداره اون فقیره اون داره از جیب تو می دزده !!!! دولت ناکارامدی خودش را پنهان میکنه ؟!! هدفش فقط گران کردن است گرانی که پر مصرف و کم مصرف را شامل میشه !!!بازه های کم مصرفی اصلا قابل اجرا نیست بخصوص که در تناقض با ترویج خانواده های پرفرزند است تعداد بیشتر مصرف برق یخجال لباسشویی و خنک کننده ها و دستگاههای متعدد را افزایش میدهد پس خانواده های پر جمعیت که اغلب کم درامد هم هستند هم مصرفشان بالاست
چرا حقوق ها کمتر از یکدهم اکثر کشورهای دنیاست؟ چرا همه منابع کشور در اختیار حکومت است ولی باز هم مردم باید هزینه بدهند؟
فعلا دولت پول میگیره خرج بریز و بپاش میکنه
کدوم پول به نیروگاه دار دادن
حرف درستیه. کسی که دوست داره پرمصرف باشه، اشکال نداره، فقط پولش را هم به نرخ واقعی به دولت بده
بلاخره کسری بودجه باید یکجوری از جیب مردم جبران شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
امثال تو نمیذارید مملکت درست بشه دهتا زاهمین پولا از جیب مردم بره شماها خالی میشید حالا همشون طرفدار پولدرا شدن ملت عجیب غریب
نمی توانید مملکت اداره کنید فقط بلدید گرون کنید ....
نکته مهم اینه که کم مصرف ها تخفیف هم بگیرند
ما چه گناهی کردیم که باید برای چهار تا خانواده توی یه ساخمون اوقافی چون اداره برق یه واحد درنظر میگیره کلی پول برق بدیم؟؟
بله مقصر کمبود برق مصرف بالای مشترکین است نه ماینرهای چشم بادمی های عزیز چطور با توجه به کاهش جمعیت چطور مصرف برق بشدت بالا رفته؟؟؟؟
شما بی کفایتی مدیران را با گران کردن برق نمی توانید جبران کنید. جلوی فساد و دزدی را بگیرید.
هر کاری از دستتون بر میاد انجام بدید این یک قرون دوزار افزایش حقوق ها هم خرج برق و گاز بشه بره خیالتون راحت بشه .... پرمصرف کیه؟!!!! قبضمون شده 250 هزار تومان با همون مصرف تقریبا معادل سال گذشته ..... فکر اساس کنید که کمر مردم خورد شده
هر کاری از دستتون بر میاد انجام بدید این یک قرون دوزار افزایش حقوق ها هم خرج برق و گاز بشه بره خیالتون راحت بشه .... پرمصرف کیه؟!!!! قبضمون شده 250 هزار تومان با همون مصرف تقریبا معادل سال گذشته ..... فکر اساس کنید که کمر مردم خورد شده
تعریف تون از پر مصرف ها کیاس؟
همه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
فرمول داره توی قبوض برق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
عه فرمول داره؟
آقا خیال همه راحت، فرمول داره میرن از 4 درصدی ها پول اضافه میگیرند مثل فرمول بنزین متعادلا پول اضافه نمیدن.
همه ی دنیا سال هاس رفته سمت انرژی های تجدیدپذیر اینا با این همه صحرا هنوز تو کلان شهرها مازوت میسوزونن ولی ماشین ها زوج و فرد ادم میمونه بخنده یا گریه کنه
این اخبارم برای اماده کردن ذهن مردم ندادن برای اطلاع 4 درصدی ها نوشتن ...
پر مصرفی وجود ندارد! الگوی مصرف شرکت نیرو به اندازه چند لامپ است! از نظر این شرکت همه مشترکان پرمصرف اند!
شرکت برق علاوه بر محاسبه افزایش 23 درصدی سالانه بطور غیرقانونی مبلغ محاسبه شده را دو یا چند برابر می کند و مشترکان را پرمصرف جلوه می دهد!
تا کی همه چی به نفع پولدار هاست نیمشه که علی کریمی صد برابر من مصرف کنه نمیشه اگر میکنه باید پولش بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
علی کریمی صدبرابر تو مالیات وعوارض میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
صدبرابر مالیات وعوارض میدهد؟؟؟ چی میگی برای خودت؟ غیرممکنه. اینا دنبال فرار از مالیات هستند
متاسفانه سرمایه های این مملکت جای اینکه خرج نیروگاه و زیر ساختها بشه، رفته از این مملکت بیرون. دور هم جمع شدین یکمشت آدم گدا و فقیر و رکود و تورم سرسام آور. حقمونه دقیقا
تا توانستید کمر مردم را شکستید .من سری قبلی اول مرداد اینترنت گرفتم 300 گیگ به قیمت 130 هزار تومان به خاطر این کلاسهای آنلاین الان خواستم شارژ مجدد انجام بدم 100 گیگ را میده 197هزار تومان یعنی حد اقل پنج برابر نرخ 6 ماه پیش .با این کلاسهای آنلاین هر ماه حداقل 200 گیگ مصرف اینترنت سه تا بچه هست چطوری باید این هزینه ها را پرداخت کنیم ...
بهره وری نیروگاهها بسیار پایین است. تعداد پرسنل نیروگاهها بسیاز زیاد است. بخاطر تحریم قطعات یدکی جهت تعمیر نیروگاهها را با چندین برابر قیمت می خریم. حقوق مدیران نجومی است. خوب معلوم است که دخل و خرج نمی خواند. اون وقت می ندازن گردن مردم. چرا من مصرف کننده باید چوب این بی تدبیریها را بخورم؟ مگر من باعث و بانی تحریم هستم؟ مگر من باعث و بانی بهره وری پایی نیروگاهها هستم؟ ارزش پول ملی را آوردید پایین و دلار ۴۰۰۰ تومن شد ۲۸۰۰۰ تون. خوب معلومه اعداد و ارقام با معیارهای جهانی همخوانی نخواهد داشت. چرا ملت را متهم می کنید. بخدا کسی دوست ندارد انرژی بیخودی مصرف کند.
بنزین ارزانتر از نوشابه و اب معدنی دوغ برق مفت گاز مفت ملتی که هزار برابر مصرف میکنند یارانه انرزی ایران بشتر از چین دیگه پولی نمیمانه با این همه کارمند و مصرف انرزی
ناتوانی خودتون رو از جیب مردم جبران میکنین. مملکت با این همه منابع و ثروت و آفتاب و مناطق بادخیز، چکار کردین که تابستون برق ندارین زمستون گاز.
اقای دکتر مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شما اول به اداره برق دستور دهید صورتحساب هزینه برق را ماهیانه صادر نمایند تا ببینیم پر مصرف چه کسانی هستند وقتی صورتحساب ها توسط اداره برق 75 روزه صادر میشود همه پرمصرف میشوند
ولی تا من میدونم قرار بود اب و برق مجانی بهمون بدن نه اینکه چند صد برابرش کنن .
ازهمه طرف فشار .
با این سیستم..محاسبه .....روشن بودن یخچال..تلویزیون = پر مصرف بودن هست..باید ۳...۴ برابر پول قبض برق بدی..
برادر آیا دو خانه صدمتری یکی شش نفر و دیگری سه نفر آب و برق یکسانی مصرف دارند
تشویق در افزایش جمعیت خانواده را کجا قرار میدهیم چرا خانواده شش نفره باید پول بیشتری بدهد مگر میشه مصرف سه نفر با شش نفر را به متر مربع حساب کنید
و خداوند توجیه را آفرید
اگر الگو مصرف را براساس لوازم برقی مصرفی و ساعات مصرف در طول شبانه و روز محاسبه کنید ، متوجه می شوید که رعایت آن امکان پذیر نیست ! پس به شعور مردم توهین نکنید !...
سوال من این است چرا علی کریمی باید قبض خودرا منتشر کند ودر دفعه دوم خود شرکت برق اینکار می کند؟ آیا هماهنگی برای این کار هست؟ من فکر می کنم این انتشار فقط برای موجه کردن افزایش قیمت برق است اگر نه امثال کریمی در حالتی می توانند پرداخت کنند .ماند مصرف رایگان زیر 100کیلو وات که معلوم نیست چه کسانی هستند
از الان دارن برنامه ریزی میکنن واس نقره داغ کردن مردم
مردم دارن از گرونی میمیرند اگر خیالتان راحت میشه همه چیزو گرون کنید
بجای تهدید و ارعاب کارتان را درست انجام دهید. بجای صرف هزینه های هنگفت مستقیم و غیر مستقیم برای نیروگاه اتمی بوشهر از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنید. کلا کارتان شده تهدید. مردم کم مصرف کنند کم بخورند کم..... پس شماها چکاره اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
مردم باید مفت خوری و پرتوقعی را کنار بگذارند از جمله شما پرمصرف و پرتوقع گرامی
اول از مثلا پولدارها حرف ميزنيد بعد به همه تعميم ميدهيد. اين بازيها نخ نما شده
1- الگوی برق به درستی تعیین شده و هر کس بیشتر مصرف کند باید به نرخ جهانی بهای آن را بپردازد از جمله خودم
2- برای گاز و آب هم الگوی مشابهی باید تدوین گردد و بهای اضافه به نرخ جهانی دریافت شود
3- مالیات سنگین از ثروتمندان مشابه بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشورهای سرمایه داری حتی، باید با قدرت و بدون تبعیض اجرایی شود
4- مالیات از خودروهای لوکس، خانه های لوکس، زمینهای بلااستفاده و افراد بیش از 3 پلاک خودرو و 3 آپارتمان با قدرت و بدون ترس از افراد ذی نفوذ، سلبریتی ها و ورزشکاران محبوب با قدرت و به صورت نقد و نه به هنگام فروش اموال اجرایی شود.
اگر توان انجام این کارها را داشتید، میتوانید ادعا کنید که در مملکت اسلامی، عدالت اسلامی و علوی را اجرا کرده اید که البته انشاءالله دردولت انقلابی امید به اجرای آن وجود دارد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
البته بازرسانی کلیه انشعابات آب و برق را در منازل پولدارها در همه قسمت های خانه بررسی کنند زیرا اکثرا غیر قانونی هستند..با امتحان لوله آب حیاط و باغچه نمیتوان به انشعابات غیر قانونی پی برد.
برای هر نفر یک الگوی مصرف انرژی و آب به صورت منصفانه تعیین و با نرخ بسیار کم محاسبه کنید، اضافه بر آن را به نرخ جهانی و دلار آزاد دریافت کنید. پول حاصل از آن را صرف توسعه نیروگاهها و شبکه های آب و فاضلاب کنید. مطمئن باشید چنین طرحهایی در افزایش جمعیت هم موثر خواهد بود.
کلی اصطلاح تخصصی استفاده کردید که بگید مشکلی که لااقل از زمان احمدی‌نژاد بوده هنوز هم هست و قراره همان راه‌حلی براش استفاده بشه که اون‌موقع پیاده شد و جواب نداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
دکتر روحان قرار بود حلش کنه گنده ترش کرد داد دولت بعدی
پر مصرف ها اصلا کنتور ندارند کجای کاری
در حالی که همه کشورهای دنیا به سمت انرژی های پاک بادی و خورشیدی می روند. ایران همچنان دنبال انرژی اتمی است که بیش از 40 سال است فقط داریم برای آن هزینه می کنیم. مردم نقره داغ هستند.
پر مصرف های داخلی پولش را میدهند ولی برای برق صادراتی که خیلی هم ارزان حساب میشود چون تحریم هستیم، پولی دریافت نمیشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
پر مصرف ها آب و برق را از طریق انشعاب غیر قانونی تامین و این فیش ها مصرف اصلیشان نیست.
نیروگاه بسازید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
جای اصلاح الگوی مصرف صورت مساله رو پاک کنی بهترین کاره
قیمت فروش برق به کشورهای همسایه که پولش را هم نمیدهند چقدر است؟ با پر مصرفهای داخلی هم همانقدر حساب و پولش را نقداً دریافت کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس