بازدید 6914
۵

در حال ورود به پیک ششم هستیم

ناظمی متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نباید آزموده‌های گذشته را تکرار کنیم، گفت: در حال ورود به پیک ششم کرونا هستیم، ولی هنوز با روند افزایشی مواجه نشدیم.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 07 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی شریفی‌زارچی، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت هم با حضور در برنامه "تیتر امشب"با اشاره به شروع شیوع کرونا در کشور از اسفند ۹۸ گفت: از زمان شیوع کرونا در کشور تا کنون پنج موج کرونا را پشت سرگذاشته‌ایم.

وی بیان کرد: مجموع میزان آمار بستری در سراسر کشور در ۶۰ روز گذشته روند نزولی دارد، ولی برخی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، سمنان، قزوین و یزد به‌ویژه در دو هفته اخیر روند افزایشی و در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: طبق آمار، بسیاری از شهرستان‌های کشور، از ۲۳ مرداد در اوج قله پیک پنجم کرونا و در وضعیت قرمز قرار داشت و به تدریج در شهریورماه روند نزولی شد.

شریفی‌زارچی گفت: موج پنجم از استان سیستان و بلوچستان و جنوب شرق آغاز و به شمال‌غرب کشور ختم شد.
وی ادامه داد: از ابتدای آبان در برخی شهر‌ها به صورت پراکنده دوباره روندشیوع کرونا افزایشی شد.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تأکید کرد: اگر به موقع به داد شهر‌های قرمز درگیر کرونا برسیم، وضعیت حادی را نخواهیم داشت.

شریفی‌زارچی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های درست و به موقع مانع از انتشار گسترده‌ی کرونا می‌شود، تصریح کرد: استان گیلان بالاترین و سیستان و بلوچستان پایین‌ترین درصد دریافت واکسن را دارند.

ناظمی، متخصص بیماری‌های عفونی دیگر مهمان برنامه گفت: ما در برخی از شهر‌ها شاهد افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوت هستیم.

وی بیان کرد: در حال ورود به پیک ششم کرونا هستیم، ولی هنوز با قله و روند افزایشی و شیب صعودی مواجه نشدیم.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ممکن است با بازگشایی مدارس آن هم به‌طور یکسان در تمام استان‌ها در پایان آبان ماه وارد پیک ششم خواهیم شد.

ناظمی تصریح کرد: نباید آزموده‌های گذشته را تکرار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه واکسن باعت می‌شود نمیریم نه اینکه نگیریم، گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت تزریق واکسن ۹۷ درصد به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد مبتلایان سرپایی به تدریج در حال افزایش است و در صورت عادی انگاری ممکن است در این استان بلافاصله پیک ششم را آغاز کنیم.

وی بیان کرد: ۸۵ درصد افراد ۱۸ سال به بالای استان دز اول واکسن کرونا و ۷۰ درصد افراد ۱۸ سال به بالا دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: ۷۱ درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ سال دز اول و ۳۶ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

آقازاده گفت: شهر‌های قرمز رنگ در استان آذربایجان غربی کمتر از متوسط کشوری واکسن زده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: برای ایمنی جمعی باید واکسیناسیون به موقع انجام شود.
محمد دهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۱۱ شهر خراسان جنوبی امروز (شنبه) سه شهر قرمز شده است.

وی بیان کرد: واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش تعداد فوتی‌های مبتلا به ویروس کرونا شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
پس آزار دارین مدرسه ها رو باز کردین؟ کاسبی با مریضی مردم بهتون ساخته
آیا سرپرست محترم آموزش و پرورش هم این مطالب را می خوانند
پاسخ ها
حسام الدین فیاضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
دولت با بازگشایی مدارس دنبال بهره برداری سیاسی هست . ثابت کنه در واکسیناسیون موفق بوده . دولت قبلی هر چقدر خائن بود دولت فعلی هم متاسفانه از عده ای بیسواد و غیر متخصص تشکیل شده فقط خدا به داد مردم به ایران برسه نه منابعی برای مردم باقیمانده نه روحیه ای برای ادامه زندگی
تاسفانه وزارت علوم اصرار به بازگشایی حضوری کلاسها دارد، در حالی که واکسیناسیون دانشجویان از اواسط شهریور شروع شده و بسیاری از افراد از واکسن آسترازنکا استفاده کرده اند و دوز دوم این واکسن سه ماه بعد، یعنی اواسط آذر است و از طرفی ایمنی هم دو هفته بعد، یعنی اواخر آذر ایجاد میشود. از طرفی طبق گزارش های رسمی وزارت بهداشت، برخی از افراد با وجود تزریق دو دوز از واکسن از خانواده سینوفارم هم فوت کرده اند. با توجه به عدم ایجاد ایمنی کافی توسط واکسن های خانواده سینوفارم و از طرفی در راه بودن کرونای لامبدا این کار جان بسیاری از افراد را به خطر می اندازد. طبق گزارش پرو، سینوفارم 90 درصد خطر مرگ در برابر کرونای لامبدا را کاهش میدهد در حالی که بدون واکسن هم انسان 80 درصد امینی در برابر کرونای لامبدا دارد. همچنین به دلیل سرد شدن هوا، امکان سرماخوردگی و در نتیجه تضعیف سیستم ایمنی وجود دارد که خود باعث کاهش اثر واکسن میشود. چه خوب است اگر این نیمسال فقط امتحانات حضوری شود.
محیط و اتاق های دربسته خوابگاه ها و کلاس ها در فصل سرد و جابجایی دانشجویان با اتوبوس بین شهرها، یعنی انتقال کرونا به تمامی دانشجویان. در محیط سلف سرویس هم همه مجبور به درآوردن ماسک برای غذا خوردن هستند. سوال این است که در یک شهر غزیب چه کس میتواند از یک دانشجوی بیمار پرستاری کند، اورا به بیمارستان ببرد و برایش غذای مناسب و دمنوش گیاهی برای بیماری درست کند. از طرفی آیا محیط برای قرنطینه در خوابگاه وجود دارد؟ آیا میتوان یک دانشجوی بیمار را مجبور به بازگشت به خانه با وسایل حمل و نقل عمومی کرد؟
از طرفی با توجه به افزایش شدید هزینه اجاره منزل و مواد غذایی، امکان اجاره خانه و تهیه غذا به صورت شخصی نیز برای اکثریت دانشجویان وجود ندارد.
از کادر درمان میتوانید در مورد افرادی که با وجود زدن دو دوز واکسن به کرونای شدید مبتلا شده اند و البته با مراقبت بهبود یافته اند، تحقیق کنید.
از مسئولین محترم تقاضا داریم این مسائل را در بازگشایی دانشگاه ها مد نظر داشته باشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل