بازدید 8059

رضایی: ایران قابل محاصره نیست

معاون اقتصادی رییس جمهور در مراسم چهلمین روز از درگذشت شهید علی لندی، گفت: خیلی رویداد عجیبی است که یک نوجوان که دیده مادر و خواهر شهید در شعله‌ها می‌سوزند، در همان لحظه تصمیم تاریخی بزرگ می‌گیرد، درست مثل همان لحظات حساس برای قوم بختیاری.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳ 05 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محسن رضایی در امروز (پنجشنبه) در چهلمین روز از درگذشت علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای، با گرامی داشت ۱۳ آبان ماه، اظهارکرد: نوجوانان عزیز انقلابی ما نقش موثری در تاریخ انقلاب داشتند و یک روز مخصوص آن‌ها گذاشته شد. از طرف دیگر امروز روز مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی است که این روز را هم گرامی می‌داریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ۴۰ روز از شهادت علی لندی گذشته است، اما مردم امروز همان حسی را دارند که علی لندی آن روز شهید شد و این حضور جای تشکر دارد.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: در سرزمین بختیاری تصمیمات بسیار بزرگی در تاریخ ایران گرفته شد و از همین ایذه زمانی سردار اسعد، خوانین بختیاری را در همین دشت جمع کرد و گفت باید کاری کنیم که اسم خوانین بختیاری در تاریخ بماند. ما باید به تهران برویم و مجلس شورای اسلامی را که دستاورد ملت ایران است و توسط محمد علی شاه به توپ بسته شده است، آزاد کنیم و تحویل ملت ایران بدهیم. ۱۰۰ سال پیش مردم ما از همین جا تصمیم تاریخی می‌گیرند که تصمیم گیری سخت و خیلی مهم بود. ابتدا لشکر‌های اصفهان را خلع سلاح کردند و بعد با عزیمت به تهران، این شهر را محاصره و در نهایت مجلس شورای ملی را آزاد و تحویل ملت ایران دادند. سرزمین بختیاری، سرزمین تصمیم گیری‌های مهم و سخت است.

وی بیان کرد: در زمان شیرعلیمردان خان نیز زمانی که رضا شاه چادر‌ها را از سر زن‌ها درآورد و کلاه فرنگی بر سر مردم گذاشت، شیرعلیمردان خان در بیش از ۲ ماه شهرکرد را آزاد کرد و پرچم چم مقدس "لا الا الی الله محمد رسول الله" را در این شهر به اهتزاز در آورد و هر چه به او حمله کردند، موفق نبودند و حریف او نشدند.

رضایی افزود: در انقلاب اسلامی نیز شاهد تصمیم گیری سخت دیگری از سوی بختیاری‌ها بودیم؛ رژیم شاه در این کشور قدرت داشت، ولی بختیاری‌ها پشت سر امام راه افتادند و در نهایت توانستند انقلاب را پیروز کنند.

وی عنوان کرد: تصمیم گیری سخت دیگر بختیاری‌ها در زمان جنگ بود؛ همین روستایی که در آن حضور داریم، یک روستای کوچک است، اما بیش از ۱۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است. کدام ملت‌ها چنین سابقه تاریخی دارند و تصمیم گیری‌های مهم انجام می‌دهد؟

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: ما امروز آمده ایم و یکی دیگر از صحنه‌های زیبای همین تصمیم گیری‌های بختیاری‌ها را ببینیم؛ خیلی رویداد عجیبی است که یک نوجوان که دیده مادر و خواهر شهید در شعله‌ها می‌سوزند، در همان لحظه تصمیم تاریخی بزرگی می‌گیرد و درست مثل همان لحظات حساس برای قوم بختیاری. او الله اکبر می‌گوید و به میانه شعله‌های آتش می‌رود.

وی بیان کرد: امروز نیز بختیاری ها، بهمئنی ها، زاگرس نشینان، لر‌ها و بقیه قوم‌ها نیز باید یک تصمیم تاریخی بگیرند و محاصره اقتصادی آمریکا را با دست خودمان بشکنیم؛ بیش از سه سال است که بدون دلیل قانونی ما را محاصره اقتصادی کرده‌اند. ما نفت مان را به صورت قاچاق می‌فروشیم، ولی اگر درلاری در خارج به دست آوریم باید مخفیانه وارد کشور کنیم تا قیمت دلار در کشور حفظ شود. چرا ما را محاصره اقتصادی کرده اند؟

رضایی افزود: گفتند ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد که دولت ما در مذاکرات برجام، هرچه آن‌ها می‌خواستند، داد. برجام توافق و امضا شد و بعد نیز دولت بعدی آمریکا آن را زیر پا گذاشت و ما را محاصره اقتصادی کرد. اخیرا نیز در حال فروش یک کشتی نفت بودیم که به ناخدا‌های آن فشار آوردند و وارد یک بندر کردند تا آن کشتی را بدزدند و ببرند، اما فرزندان غیرتمند ایران کمین کردند و چند ساعت ناو‌های مدرن آمریکا و قایق‌های ایران مانور داشتند و حتی ناو‌های آن‌ها استاندارد‌های نظامی را زیر پا گذاشتند تا قایق‌های سپاهی و بسیجی را کنار بگذارند، ولی برادران ما ثابت کردند دوران بزن در رو تمام شده است و ایران قابل محاصره نیست و نمی‌شود چیزی از ایران دزدید.

وی با بیان این که نیاز به یک قیام اقتصادی داریم، ادامه داد: این قیام باید از همین ایذه شروع شود، لوله‌های گاز از همین شهر می‌گرد و چرا همین جا نباید یک پتروشیمی احداث شود تا حداقل برای پنج هزار نفر در این منطقه شغل ایجاد شود و صنایع پایین دست پتروشیمی، کشاورزی، فولاد و تبدیلی فعال شوند. من به استاندار خوزستان هم گفتم برنامه اقتصادی ایذه را آماده کند تا ببینیم چطور جوانان ایذه‌ای در بخش‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند و این منطقه آباد و شکوفا می‌شود. اکنون زمانی نیست که مقاومت منفعلانه داشته باشیم. مقاومت ما مقاومت فعال است و تماشاگر و نظاره گر نیستیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: مبارزه ما با آمریکا در حرکت و فعالیت ما است؛ در این است که صنعت و کشاورزی مان را فعال و فقر و بیکاری را از کشور بیرون کنیم و روی پای خودمان بایستیم. البته اکنون تحریم‌ها داخلی از تحریم‌های خارجی خیلی بیشتر و خطرناک‌تر است و ما نیز مصمم هستیم که تحریم‌هایی که دست و پای صنعتگران، کشاورزان و جوانان کشور را بسته است، باز کنیم. الان زمانی است که زاگرس باید بار دیگر علیه آمریکایی‌ها قیام کند. من زنان و مردان بختیاری را می‌شناسم. زنان بختیاری کمتر از بی بی مریم نیستند. جوانان ما کمتر از علی مردان بختیاری نیستند و علی لندی یکی از این جوانان است. شهید لندی دست به کار بزرگی زد و اکنون اسم او در تمام دنیا است و بار دیگر نام مردم پرافتخار ایذه بلندآوازه شد. امروز باید محاصره اقتصادی آمریکا را بشکنیم و می‌توانیم و این کار باید از همین ایذه شروع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار