بازدید 25006
مرور روزنامه‌های دوشنبه دهم آبان

شریعتمداری: دفاع از مرجعیت به گروه خون شما نمی‌خورد! /تبعات روانی گرانی‌های اخیر/بورس در دو راهی جبران یا اصلاح؟

رمزگشایی از خبرخوش آذرماه، آسیب‌شناسی ریزش‌های اخیر بورس، ایران، خانه دوم مسئولان ایرانی! روایت باهنر از اختلاف خط‌ امامی‌ها، شتاب تورم در بخش خدمات، دورنمای امیرعبداللهیان از آینده مذاکرات، جلسه غیرعلنی دولت و مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان، برگ برنده مردم سودان و دپوی ۷ میلیون تن کالا‌های اساسی در گمرک و بنادر کشور، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳ 01 November 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکنشبه دهم آبان در حالی چاپ و منتشر شدند که زمزمه‌های ازسرگیری مذاکرات وین، وعده تثبیت بازار در سه ماه آینده، ریزش آوار بورس برسر سهامداران و نمره مردودی در طرح تردد شبانه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


بورس در دو راهی جبران یا اصلاح؟

مهدی حسن زاده طی یادداشتی در شماره امروز خراسان با عنوان بورس در دو راهی جبران یا اصلاح؟ نوشت: این روز‌ها صفحات فضای مجازی پر از انتقاد‌ها و گلایه‌ها درباره وضعیت بورس و سقوط ارزش سهام است. دولتی که با سرعت دادن به واردات و تزریق گسترده واکسن کرونا و همچنین حضور میدانی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در بین مردم توانست امید را در دل بسیاری از آحاد جامعه روشن کند، این روز‌ها در چالش با انتظارات سهامداران به سر می‌برد. تردیدی نیست که وضعیت فعلی بورس را باید یکی از میراث‌های شوم بی تدبیری‌های دولت قبل دانست. دولتی که نظاره گر شکل گیری حبابی بزرگ در بازار سهام بود.


حبابی که با دعوت مسئولان و وعده حمایت آن‌ها از بازار سرمایه و عرضه سهام دولتی، این ذهنیت غلط را در بسیاری از افراد ایجاد کرد که دولت به هر طریقی رشد مداوم بازار را تضمین می‌کند در حالی که افزایش چهار برابری شاخص کل بورس در پنج ماه نخست سال ۹۹، اتفاقی بی سابقه در تاریخ بازار سهام ایران و حبابی بزرگ به معنای واقعی و علمی کلمه بود. پس از ریزش بازار بسیاری از سهامداران خرد و تازه وارد که پس از شکل گیری حباب وارد بازار شده بودند، با ترکیدن آن دچار زیان شدند. در این میان سرنوشت سهام صندوق‌های دولتی دارا یکم و پالایشی، سرنوشت تلخی است. خریداران سهام دولتی دارایکم در نقطه سر به سر و پالایشی در زیان سنگین قرار دارند. حتما این وضعیت، تلخ و انتظار سهامداران برای جبران این زیان قابل درک است، ولی بحث بر سر این است که آیا زیان رخ داده شده را می‌توان جبران کرد و آیا این جبران از جیب بودجه‌ای با کسری نجومی قابل جبران است و تبعات آن چه خواهد بود؟ آن هم در شرایطی که مردم از زبان برخی مسئولان وعده‌های گزاف حل سه روزه مشکل بورس و برخی وعده‌های دیگر را شنیده اند. تردیدی نیست که هیچ منطق اقتصادی اجازه نمی‌دهد که با استقراض و تزریق پول از جیب بیت المال، زیان سهامداران را جبران کنیم.


در این میان حداکثر می‌توان و لازم است که زیان خریداران سهام دولتی از طریق پرداخت سهام جدید به صورت هبه از سوی دولت جبران شود. بیش از این، تزریق منابع از محل بودجه به بازار سهام، نه ممکن است و نه اساسا تاثیر ماندگاری بر رشد بازار می‌گذارد، چنان که تزریق منابع بانک‌ها و بخشی از منابع وعده داده شده از صندوق توسعه ملی صرفا تاثیر کوتاه مدت بر بازار داشت و پس از مدتی، وضعیت شاخص کل به روال نزولی قبلی بازگشت. وظیفه دولت به طور عام و وزارت اقتصاد و سازمان بورس به طور خاص، ایجاد بستر مناسب برای حضور مردم در بازار سرمایه است. در وهله نخست چنان که به تازگی وزیر اقتصاد اعلام کرده است، توقف فروش اوراق را باید ادامه دهد و دیگر روش‌های تامین مالی از جمله فروش اموال مازاد دولت را در دستور کار قرار دهد. فراتر از این وظیفه وزارت اقتصاد و سازمان بورس، بهبود کارآیی بازار سرمایه از طریق ایجاد شفافیت بیشتر، حذف رانت‌ها و به ویژه حذف قیمت گذاری دستوری است.


با وجود برخی تلاش‌ها و همراهی در مواردی نظیر سیمان، تلاش برای حذف قیمت گذاری دستوری در زمینه فولاد و خودرو، باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد. این موضوع باید فراتر از وزارت اقتصاد با همراهی مجموعه دولت محقق شود. مسئله مهم دیگر، پالس نرخ ارز به بازار است. بورس بیش از هر عامل دیگری تحت تاثیر تغییر نرخ ارز است. بازار باید به طور شفاف مطمئن باشد که در بهترین شرایط ارزی و با فرض رفع کامل تحریم‌ها و دسترسی کامل به درآمد‌های ارزی، نرخ ارز از محدوده‌ای مشخص پایین‌تر نخواهد رفت و تجربه غلط دولت‌های گذشته در زمینه ارزپاشی و سرکوب نرخ ارز و خالی کردن منابع ارزی کشور تکرار نخواهد شد. همین پالس و حفظ نرخ ارز در محدوده‌ای مشخص، سهم مهمی در جلوگیری از ریزش بازار خواهد داشت. در نهایت تجربه غم انگیز فراخواندن مردم به بورس نشان داد که هم مردم باید واقعیات اقتصاد و سواد مالی را جایگزین وعده‌های دولتمردان کنند و هم دولتمردان از قمار بر سر بازاری که قرار است مامن سرمایه‌های مردم باشد پرهیز کنند و اجازه دهند این بازار به روال طبیعی خود حرکت کند نه بر مدار سلیقه مسئولان.


تبعات روانی گرانی‌های اخیر

محمدصالح نشان طی یادداشتی در شماره امروز آفتاب یزد با عنوان تبعات روانی گرانی‌های اخیر نوشت: از نگاه علم روانشناسی یک واقعیتی ثابت شده است که آدمی نیاز‌های خود را بر طبق یک سلسله مراتب دنبال می‌کند. سطح اولیه نیازهانیاز‌های زیستی است. یعنی نیاز به خوراک، پوشاک، مسکن و نیاز‌های بیولوژیکی که باعث زنده ماندن انسان خواهد شد در اولویت قرار دارد. سطح دوم نیازها، نیاز به امنیت و وجود شرایط با ثبات برای انسان است که به دنبال تامین نیاز‌های سطح اول این بار این نیاز برای فرد مهم می‌شود. بعد از این نیاز، نیاز به احترام و دوست داشتن و دوست داشته شدن فعال می‌شود و به همین ترتیب نیاز‌های بعدی انسان به دنبال این روند پیدا می‌شوند. نکته مهم این است که اگر هر یک از سطوح این نیاز‌ها به خطر افتد ما به سطح قبلی و نیاز قبلی باز می‌گردیم. یعنی تا زمانی که نیاز به امنیت تامین نشود نیاز به احترام در ما فعال نمی‌شود. اگر نیاز‌های زیستی به خطر افتد نیاز به امنیت برای ما بی‌معنا می‌شود. یعنی دیگر برای ما مهم نیست که آیا در شرایط امن و باثباتی هستیم یا نه؟ آیا اقداماتی که انجام می‌دهیم امنیت خودمان یا اطرافیانمان را به خطر می‌اندازد؟ در این موقعیت هدف فرد رفتن به سمت تامین نیاز‌های زیستی و اولیه می‌شود؛ بنابراین آنچه که ما در وضعیت فعلی شاهد آن هستیم به خطر افتادن وضعیت نیاز‌های زیستی انسانی است. سفره مردم روز به روز کوچک‌تر می‌شود و گرانی به گونه‌ای اتفاق می‌افتد که افراد نه تنها از تامین نیاز‌های ثانویه خود صرف نظر می‌کنند بلکه از تامین برخی از نیاز‌های اولیه خود نیز ناتوان هستند.

 

این شرایط وضعیت خطرناکی را در سیستم روان جامعه ایجاد می‌کند که به تبع آن حداقل وضعیتی که ما خواهیم دید شدت گرفتن اضطراب‌ها در افراد است. اضطراب برای بودن یا نبودن؛ که این اضطراب می‌تواند از تخریب عزت نفس به عنوان بنیاد سلامت روان فراتر رفته و حتی موجودیت انسانی را به خطر بیاندازد. به همین واسطه منجر به این خواهد شد که فرد برای فرونشاندن اضطراب دست به خیلی از کار‌ها می‌زند. آنچه که نگرانی بیشتری ایجاد می‌کند تبدیل این اضطراب به خشم‌ها است. خشم‌هایی که نمونه‌های آن به وفور در جامعه دیده می‌شود. در کنار این وضعیت یک فاکتور دیگر را باید به این مسئله اضافه کنیم و آن هم بحث شرایطی است که مردم در فضای مجازی زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه می‌کنند. چراکه در فضای مجازی افراد زندگی‌های با کیفیت‌تری را به نمایش می‌گذارند و خیل عظیمی از جامعه از این نوع سبک زندگی‌ها محروم هستند. این مورد شدت خشم و اضطراب‌ها را در افراد بیشتر می‌کند و آن‌ها را برای آسیب‌هایی مانند افسردگی، پرخاشگری، جرائم و بزهکاری ها، اعتیاد، تنش‌ها و تعارضات مستعد‌تر می‌سازد. اگر برای این مشکلات چاره جویی نشود ممکن است زمان را از دست بدهیم. از طرفی بسیاری از آسیب‌هایی که این مسائل در جامعه ایجاد می‌کند حتی با برطرف شدن عامل اصلی آن ممکن است بهبود پیدا نکند و تبعات آن تا سالیان سال با ما همراه باشد.


شریعتمداری: دفاع از مرجعیت به گروه خون شما نمی‌خورد!

حسین شریعتمداری در بخشی از یادداشت روز امروز کیهان با عنوان دفاع از مرجعیت به گروه خون شما نمی‌خورد! نوشت: این روزها، سخنان حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار آقای قالیباف با ایشان به موضوعی پُر تنش تبدیل شده است. آیت‌الله صافی در این دیدار فرموده بودند «توصیه حقیر این است که باید با تمام کشور‌های دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشور‌ها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید... امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.»


درپی انتشار این خبر، یک جریان سیاسی بدنام که سابقه‌ای سیاه در مقابله با مرجعیت و برخی از مبانی اسلام و انقلاب دارد به گونه‌ای هماهنگ با رسانه‌های غربی و عبری و عربی، ضمن تقدیر از حضرت آیت‌الله صافی (که از جانب آن‌ها باور کردنی نبوده و نیست) اعلام کردند که نظر ایشان برقراری ارتباط با آمریکا (و حتی اسرائیل) است! بدیهی است که این اتهام با مواضع و عملکرد ایشان فاصله‌ای پر ناشدنی دارد مخصوصاً آنکه حضرت آیت‌الله صافی در سخنانی که از ایشان نقل شده نیز بر حفظ منافع کشور، عقلانیت، عزت و تعامل سازنده تاکید داشته‌اند. آیت‌الله صافی به خوبی می‌دانند که ساز مخالفت با جمهوری اسلامی ایران از جانب دشمنان تابلو‌دار اسلام و انقلاب کوک شده و با کینه‌توزی و باج‌خواهی ادامه یافته است. دشمنان ایران اسلامی بار‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که تنها در صورت تسلیم کامل و تمام عیار ایران اسلامی و تحویل کشور به آنان از دشمنی با ایران اسلامی دست برمی‌دارند. از این‌روی، به یقین می‌توان گفت حضرت آیت‌الله صافی که عمری را در خدمت به اسلام گذرانده‌اند هرگز نمی‌توانند با تسلیم کشور به دشمنان اسلام و مردم مسلمان این مرز و بوم موافق باشند و بی‌تردید نه فقط قهر، بلکه دشمنی و خصومت ایران با دشمنان یاد شده را ضروری می‌دانند.


۳- ایران در سیاست خارجی خود از رابطه با آمریکا که صد‌ها نمونه از قتل و غارت و خونریزی و توطئه علیه ایران را در کارنامه خود دارد، پرهیز کرده و می‌کند و نابودی و محو رژیم جعلی، کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی از جغرافیای سیاسی جهان را، ضروری می‌داند. بدیهی است که حضرت آیت‌الله صافی با این دو فقره از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز کمترین مخالفتی ندارند. و، اما از سوی دیگر، سیاست خارجی ایران نسبت به سایر کشور‌های جهان تابع قوانین و روال تعریف شده بین‌المللی است و مانند هر کشور دیگری در برخی از موارد تحفظ‌های خاص خود را دارد. این بخش از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هم نمی‌تواند با دیدگاه حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی منافاتی داشته باشد. تا اینجای ماجرا هیچ نمونه‌ای را نمی‌توان یافت که با روال شرعی، قانونی و منطقی ناسازگار بوده و باعث نگرانی حضرت آیت‌الله صافی شده باشد. پس ماجرا چیست و از کجا شروع شد؟!


۴- شبکه عنکبوتی دشمن که متاسفانه رشته‌های درهم تنیده‌ای در داخل کشور دارد و کسانی که نتانیاهو از آن‌ها با عنوان «بزرگترین سرمایه اسرائیل» یاد می‌کرد مدیریت داخلی این شبکه را برعهده دارند بلافاصله بعد از اظهارات آیت‌الله صافی دست به کار شده و سخنان ایشان را اعتراض به قطع رابطه با آمریکا و بعضاً کنار گذاشتن مخالفت و مقابله با رژیم صهیونیستی قلمداد کردند! یعنی آرزو‌های برزمین مانده خود و دنباله‌های داخلی خویش را به حضرت آیت‌الله صافی نسبت دادند! و از حق نباید گذشت و با عرض پوزش از محضر واجب‌الاحترام حضرت آیت‌الله صافی باید گفت، متاسفانه بیان نه چندان دقیق حضرت ایشان در سوءاستفاده طیف یاد شده بی‌تاثیر نبوده است. اگرچه ساحت حضرت آیت‌الله صافی و سوابق ایشان از این شائبه به دور بوده و هست.


۵- برای معرفی هویت واقعی جریان بد‌نام مورد اشاره که این روز‌ها به سوءاستفاده از اظهارات حضرت آیت‌الله صافی روی آورده و به دروغ سنگ دفاع از مرجعیت را به سینه می‌زند، اشاره به چند نمونه از مواضع صریحاً اعلام شده آن‌ها که فقط اندکی از بسیارهاست ضروری به نظر می‌رسد و می‌تواند از چهره واقعی این جریان هرزه سیاسی پرده بردارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۶۳
تو اين مملكت فقط كيهان حق اظهار نظر دارد. بقيه دشمن هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
کیهان نیاز به درمان پزشکی توهم همیشگی توطئه دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
اتفاقا کیهان حقیقت رو گفته . از نظر غرب زده ها مرجعیت بده مگر آنکه بر نوکری غرب زده ها تاییدی ارسال کند . واقعا در حد گروه خونیتان اظهار نظر کنید . شما را چه به مرجعیت . از هالوین و اوباما بگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
استراتژی کیهان و هم پیمانانش اینه که همیشه باید با دشمنان جنگید.
واقعا این دیگه اسمش بورس نیست شورش رو درآوردن.
کیهان ساز ارتباط با آمریکا را از سر گشادش میزند. ملت مدتهاست میداند که جناح مطلوب شما دنبال کسب افتخار ارتباط با آمریکاست و آن همه کار شکنی در امور هم به همین دلیل بوده است .
کیهان ساز ارتباط با آمریکا را از سر گشادش میزند. ملت مدتهاست میداند که جناح مطلوب شما دنبال کسب افتخار ارتباط با آمریکاست و آن همه کار شکنی در امور هم به همین دلیل بوده است .
گویا ایشان از باطن آدما اطلاع دارند.
شریعتمداری جان لطفاً سکوت!
پاسخ ها
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
این حرف شما با سیاست و شعار آزادی بیان تضاد دارد.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
جالب اینجاست که این اقا شریعتمداری، جرات نمی کنه حرفی به ایت الله صافی بزنه چون می دونه که نه عددی هست و نه توان مقابله داره.
بیچاره مردم همین
ارتباط بین دو کشور صفر و یک نیست می توان مراتب ارتباط دو کشور را بدین گونه (غیردقیق) طبقه بندی کرد که البته باز هم در گذر زمان نوسان خواهد داشت:
1- جنگ مستقیم
2- جنگ غیرمستقیم
3- نه جنگ نه صلح
4- توافق آتش بس بین دو طرف
5- صلح و ترک مخاصمه
6- تبادل سفیر و ارتباط دیپلماتیک
7- ارتباط تجاری
8- سرمایه گذاری های مشترک
9- همکاری های اطلاعاتی
10- پیمان نظامی
11- کشور دوست
از نظر شما اقای کیهان که همه هرزه و منحرف هستند به جز خودتان! سالهاست که به خاطر نابود کردن اسراییل زندگی را بر ما تلخ و ناگوار کرده‌اید. اگر می توانی یک بار برای همیشه تکلیف اسراییل را روشن کن. اگر نمی توانی حق نداری رنج و مرارت را به ملت ایران تحمیل کنی. نابودی اسراییل بهانه‌ای شده برای پوشاندن بی کفایتی های مسئولان
بابا این مملکتو کامل بدین به این آشیخ حسین بلکه دیگه دست از سر این ملت برداره!!!!!
آقای شریعتمداری و جمع اندکی همفکرانش، یک ملت 80 میلیونی را به خاطر اهداف شخصی به نابودی کشانده اند. آقای شریعتمداری اگر آمریکا بد است روسیه هزار بار بدتر از آمریکاست. بلاهایی که روس ها بر سر ایران و ایرانی آورده اند یک میلیونیوم آنرا آمریکا انجام نداده است. اما شما خود را بنده و برده روسیه می دانید. واقعاً بس کنید این خصومت بی پایه و اساس را . دست بردارید از نابودی بیشتر این ملت بیچاره. شما چکاره هستید که مرتباً از جانب ملت ایران صحبت می کنید. اگر راست می گوئید چرا از خود ملت سوال نمی کنید که دوست دارند با آمریکا رابطه داشته باشند یا نه.
عاشق شریعمتداری هستیم
جناب شریعتمداری: نظرتون در مورد کشتار مسلمانان اویغور به دست دولت چین چیه؟ اگه ممکنه در مقاله بعدی، بدون سفسطه و واضح بفرمایید!
اما توهین به مخالف یا حتی منتقد حتی اگر مرجعیت باشد دقیقا به گروه خونی شما میخوره جناب شریعتمداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
دقیقا مثل توهین به آیت الله سیستانی از طرف کیهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
عالی گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
حرف حساب همینه
بله آقاي شريعتمداري دفاع از مرجعيت تا زماني برشماست كه درمخالفت با گفتار وكردار شما وخط فكري شما وسياست شما نباشد
شما هم از مراجع استفاده ابزاری می کنید و تا زمانی احترامشان را نگه می دارید که خلاف منافع شما حرفی نزنند آیت الله صافی گلپایگانی حرف الکی نزده گفته با همه کشورها جهان رابطه داشته باشیم و تمام دار و ندار خود را توی سبد روسیه و چین نگذاریم گفته به فکر مردم ایران باشید این کجاش بد بوده که برای بعضیا فشار آمده
کیهان؛ مگه تو وکیل و وصی مردمی؟ جریانی هرزه هست که سالهاست برای مردم کشورش بدترین ها را خواسته. نظر مراجع مشخصه و نظر مردم که تریبون ندارند را میشه با همه پرسی دانست
اقای شریعتمداری! ایا کاسبان تحریم هم از نظر شما هرزه هستند یا خیر؟
جناب آقای شریعتمداری با سلام ، چرا نظر حضرت آیت صافی را شما تحلیل میکنید. مگر از ایشان نظر تکمیلی خواستید؟
اینکه رابطه با کی داشته باشیم ، موضوعی است که بالاخره با زور ادامه پیدا نمی کند. شما میتوانید تضمین کنید 20 ،30 ،50 سال بعد هم به همینگونه باشد؟؟ آمریکاو اسرائیل با رفتارشان موجبات نارضایتی مردم پدید آورده اند. اگر آدم شدند و منافع ملی و اسلامی در آن باشد ، چرا که نه.
همین کیهان زمان روحانی چقدر به خاطر گرانی ایشون را مورد باد انتقاد قرار می داد.. الان چقدر انتقادهاش نرم شده!!!! بسان یک نسیم ملایم
ابلیس یا همان انگلیس کاری با ما کرد که زبان از بیانش قاصرست....
به گروه خونی تو چی می خوره؟
ای کاش میلیونها نفر انسان اگاه و نترس مثل شریعتمداری داشتیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خبر های خوبی در ماه آذر در راه است!!!!!!!!!!!!!!!!!
تاحالا چه خبر خوبی دادی ولکن بابا
به نیت 14 معصوم این 14 بند را برای مسئولان بورس و دولت فعلی مینویسم: 1- قرار بود با عوض شدن دولت دست تو جیب مردم نکنند که کردند 2-قرار بود با عوض شدن دولت جنسها گران نشود که شد -3- قرار بود با عوض شدن دولت بساط قیمت گذاری دستوری و دخالت دولت در بازار کم شود که بیشتر شد- 4- قرار بود با عوض شدن دولت بساط فساد و رانت در بورس جمع شود که متاسفانه بیشتر شد- 5- قرار بود با عوض شدن دولت بورس مثبت شود اما منفی منفی تر شد -6- قرار بود با عوض شدن دولت شاخص و قیمت سهام دستکاری نشود که شد -7- قرار بود با عوض شدن دولت عرضه اولیه ها بیشتر و کارشناسی تر شود و شرکتها به مردم واگذار شود که برعکس عمل کردند - 8- قرار بود با عوض شدن دولت از بورس تحقیق تفحص شود و با مفسدین سابق برخورد شود اما نه تنها برخورد نشد بلکه همه آنها بر سر کار ماندگار شدند - 9- قرار بود با عوض شدن دولت سهام عدالت آزاد شود و سود سهام عدالت و سهام ها بموقع از سجام پرداخت شود اما نه فروش سهام عدالت آزاد شد و نه سودها از سجام پرداخت شد -10- قرار بود با عوض شدن دولت افراد کاردان سکان دار کشور شوند اما برعکس عمل کردند -11- قرار بود با عوض شدن دولت دلار پایین تر بیاد قیمت خودرو و مسکن پایین بیاد اما همگی با هم بالا رفتن و فقط قیمت سهام مردم در بورس پایین آمد -12- قرار بود با عوض شدن دولت مردم حق اعتراض داشته باشند و از حقشون بتوانند استفاده کنند اما همین حق در قانون اساسی هم از مردم گرفتند- 13- قرار بود با عوض شدن دولت قیمت سوخت بالا نرود اما زمزمه افزایش قیمت ها بگوش می رسد- 14- قرار بود دولت فعلی کارهای دولت قبلی را انجام ندهد اما دقیقا به نحو احسن دارد کسری بودجه امسال را مثل دولت سابق از جیب مردم برداشت میکند- علی برکت الله
وقتی دو نفر با هم اختلاف دارند و می ایند نظر سومی را تفسیر کنند
نظرخودشون را تفسیر و تبیین می کنندو نه سومی را !
بهتر است این دو گروه دعوا خودشون را بکنند و نه تفسیر برای سومی
مردم خودشون می فهمند و لازم باشه می روند از سومی حی و حاضر می خواهند
حرفش را تفسیر کند !
البته اگر این دو گروه بشنوند حرف من را
ولی برچسب زدن و همه را دشمن فرض کردن به گروه خونی تو بدجور میخوره!!!!
چرا نظرات رو منتشر نمی کنید ؟ چرا تو نوشته ها دست میبرید ؟چرا ناقص منتشر میکنید ؟ خواهشا دست از این رویه بردارید، در غیر اين صورت شما هم هیچ فرقی با روزی نامه کیهان ندارید! اینبار دیگه سانسور نکنید!ا
اقای شریعتمداری حرف حق حتی اگه از دهان دشمن هم باشد باید قبول کرد . متاسفانه شما شمشیر را برداشته اید و به همه حمله میکنید و دلیل کم فروشی روزنامه بزرگ کیهان به دلیل دشمنی با همه مردم است که اگه به اجبار به ادارات دولتی ندهید فکر کنم کل فروش روزنامه کیهان از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر میشود
یک کلمه هم از آیت ا... العظمی شریعتمداری رئیس کیهان بشنو.
مربا بده بابا !
آقای شریعتمداری حالا که آیت‌الله صافی اعلام کردند که از افراد و جریان‌ها هیچ گله و شکایتی ندارند تو چرا همچنان بر طبل تفرقه افکنی می کوبی.
کلام امام علی علیه السلام تقدیم به کیهان و کیهانی اندیشان:
حكمت را هر جايي است فرا بگير و نگاه كن به آنچه گفته مي‌شود نه به گوينده سخن.
آقای شریعتمداری تاریخ مصرف تو هم تمام می شود.دنیای سیاست بد جوری عزیز و ذلیل می کند حداقل برای یکبار از روی منطق در راستای منافع مردم یعنی خلق خدا بنویس.
هر کسی می تواند از نظرات کسانی که در جهت منافع مردم حرکت می کنند دفاع کند حالا اگر به نظر شما هرزه هستند مشکل شماست.
عزت و افنخار فقط برای شریعتمداری ومردم در فقر و فلاکت اهمیتی ندارد ایشان در عزت باشن.پول مفت مردم صرف مخارجت میشه و روزنامه ات جزء سبزی فروشی جایی به فروش نمیره.
شریعتمداری توجیه گر همه بدبختیهایی است که بر سر ملت می آید .
مدعیان توهم توطئه قطعا مزد میگیرند تا این شعار را سر دهند وگرنه خودشان با پوست و گوشت شان توطئه ها را درک میکنند بخصوص وقتی در پشت صف بنزین به دلیل حمله سایبری اربابانشان قرار گیرند
آقای شریعتمداری علاوه بر فرا افکنی دست از تهمت وافترا هم بر نمی دارد هیچکس نگفته منظوراز بیانات حضرت آیت ا... صافی گلپایگانی رابطه با آمریکا واسرائیل است . شما هرجا که نظرات دیگران اعم از مراجع وغیر مراجع با نظرات شما همسو باشدآنچنان از آنان تجلیل می کنید که انگار خود را مرید آنها می دانید و هرجاکه نظرات آنها مغایر با نظرات شما باشد بر نمی تابید وانها را تا مرز ضد دین وضد انقلاب وضد نظام و... متهم می کنید اگرچه مراجع بزرگ اسلام ونظام باشند . شماها که خود را سینه چاک این نظام وانقلاب می دانیدبه متن بیانات معظم له دقت نکردید ایشان در چندجای بیانات خود ضمن بیان رابطه با کشورهای دنیا کلمه حفظ اقتدار وامنیت و تعامل سازنده را بکار بردند وبه طور صرف نگفتند با تمام کشورهای دنیا رابطه برقرارکنیم . آقای شریعنمداری شماها فقط جناحی فکر می کنید نه انقلابی و اسلامی شما تا چندماه پیش مدعیان پاره کردن وآتش زدن برجام بودید حالا با تغییر دولت دنبال راهی برای مذاکره و به ثمر رساندن همان برجام مصوب سال 2017 هستید .
حسین آقا همانطور که به گروه خونی شما نمی خوره صحبت از محبوبیت کنین
سلام دوستان ازخدامیخام هیچ وقت خجالت زن وبچه نکشی نزارمنم خجالتشون بکشم صادقانه میگم به دلیل معلولیتم وسن بالام۶۸ سال فقط نگهبانی میرم برجی۱۳۰۰ ولی بادوتابچه به هیچی نمیرسه فقط ماهی۹۰۰کرایه میدم میتونیداستعلام کنید ستاره چهارستاره صدوبیست وسه قسمت کمسیون پزشکی بگیریدمعلومه معلوم
۱۲۳*۴*
اگه توانایش داری روم زمین ننداز بجان بی بی زهرا واقعانیازمندم


ایشاله غم وغصه ازخودتوخانوادت دورباشه
آقای شریعتمداری بزرگوار پس گروه کفن پوشان تان کجا هستند ؟
شریعتمداری حالش خوب نیست.
لطفا توجه کنید اگر چیزی را حذف می کنید شمارهها رادرست کنید نه اینکه شماره ۱و۲ نیست ازشماره ۳ پیام جناب شریعتمداری منقد یکی از بزرکترین مراجع هست.
کیهان میگه کمبودکالانداریم اماگرانی داریم!عجب رطب خوردگفت شیرین است خوب اینو که همه میدانیم مگه نمی گفتید رییسی بیادهمه چیزسریع فوری انقلابی درست میشه پس کو!؟
جالیه این اقای شریعت مداری کلا نمیخواد بازنشست بشه دوما در همه چیز نظر می ده و خود رو هم فن حریم میدونه و نظر هیچ کس رو هم قبول نداره بنظرم اگه روش بشه دقیقا برای افراد مشخص می کنه کی می خواد بهشت بره کی جهنم واقعا ادم تعجب می که اصلا مگه کسی الان روزنامه کیهان رو میخونه که اقا این قدر ادعاش زیاده
خبر خوبتون اینه که میخواین یارانه رو دو برابر کنید مسیر اشتباهی که احمدی نژاد رفت شما ادامش میدین
وامصیبتا ، وامصیبتا ، باز هم وامصیبتا
آقای شریعتمداری چرا بازنشسته نمی شوی ۷۵سالته.من را پنجاه و پنج سالگی بازنشسته کردند
ما که گروه خونیمون نمیخوره آقای شریعتمداری. شما چرا به مرجعیت توهین میکنید؟ شما چرا روی شاخه نشسته اید و ریشه را میبرید؟
چقدر رهبری در مورد بصیرت سفارش کردند. واقعا باید یک کلاس بصیرت برای شما آقای شریعتمداری برگزار کنند. همین کارها را میکنید که جوانان را از دین و مذهب دور میکنید و آنها را به سمت مفسدهایی همچون تتلو سوق میدهید
اعلام شغل جدید آقای شریعتمداری : تشخیص و تعیین گروه خونی مردم و مطابقت آن با نوع اظهارنظر و بقیه کارهای مردم.
آیا چیزی و شغلی و تخصصی در دنیا باقی مانده که این آقا در آن مورد اظهار نظر نگرده باشد.
واقعا بد نیست این آقا به تیراژ روزنامه کیهان و تعداد بازدیدهای سایت کیهان و به اظهار نظر همین خوانندگان یه نگاهی بیندازند!
آقای شریعتمداری همیشه 20 قدم جلوتر از مراجع حرکت می کنند و مراجع را پند و اندرز می دهند.
جناب آقای شریعتمداری لطفا بفرمایید که منظور آیت الله صافی چه کشورهایی می باشند.
برخلاف نظر شما مراجع محترم در ابراز کلام خود دقیق هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار