بازدید 8345

مجموع واکسن وارداتی کرونا از ۱۳۸ میلیون دوز فراتر رفت

نکته قابل تامل، واردات ۱۸ میلیون دوز واکسن در هفته نخست آبان ماه است که برابر با کل واکسن وارداتی کشورمان از بهمن ۱۳۹۹ تا نیمه مردادماه امسال است. وارداتی که البته فاقد تنوع است و منحصر به واکسین سینوفارم شده که در چین در مقیاس انبوه تولید و به بسیاری از نقاط جهان صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 28 October 2021
تابناک اجتماعی
با واردات چهل و پنجمین محموله واکسن چینی، مجموع واکسن وارداتی کشورمان از مرز ۱۳۸ میلیون دوز فراتر رفت.

به گزارش «تابناک»، ساعتی پیش، هواپیمایی از مبدا پکن به تهران رسید و در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بر زمین نشست که حامل ۶ میلیون دوز واکسن سینوفارم بود؛ محموله‌ای که به واسطه جمعیت هلال احمر کشورمان وارد شده و بعد از طی تشریفات گمرکی در پای پرواز، تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد تا مجموع واکسن وارداتی به ۱۳۸ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۲۰۶ دوز برسد.
 
ورود ۶ میلیون دُز دیگر واکسن سینوفارم به کشور

این در حالی است که بالغ بر ۸۹ درصد از این واردات، یعنی نزدیک به ۱۲۴ میلیون دوز از واکسن‌های وارد شده به کشورمان، واکسن سینوفارم است و سهم دیگر واکسن‌های وارداتی به کشورمان (شامل واکسن‌های آسترازنکا-آکسفورد، اسپوتنیک وی و همچنین کوواکسین) کمتر از ۱۵ میلیون دوز است.

نکته قابل تامل دیگر، واردات ۱۸ میلیون دوز واکسن در هفته نخست آبان ماه است که برابر با کل واکسن وارداتی کشورمان از بهمن ۱۳۹۹ تا نیمه مردادماه امسال است. وارداتی که البته فاقد تنوع است و منحصر به واکسین سینوفارم شده که در چین در مقیاس انبوه تولید و به بسیاری از نقاط جهان صادر می‌شود.
 
ورود ۶ میلیون دُز دیگر واکسن سینوفارم به کشور

این در حالی است که بر اساس اطلاعیه روز گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، تا ظهر دیروز نزدیک به ۸۳.۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده که قسمتی از آن از محل تولید داخل تامین شده و عمده اش (قریب به ۷۷ میلیون دوز آن) از محل واردات بوده است. بدین ترتیب می‌شود نتیجه گرفت که با واردات محموله اخیر، ذخیره واکسن کشورمان بالغ بر ۶۰ میلیون دوز شده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
باشه قبول!
خوب عمل کردید
اما دیگه بیشتر نیاز نیست.
جمعیت ساکن در کشور بیشتر از 78 ملیون نیست.
ازین تعداد 13 ملیون زیر 12 سال هستند و عده ای از کهولت سن واکسن نمی زنند.
فکر کنم اونقدر واکسن چینی بیارن که با یه کاسه قیمه بادمجون یه دونه هم واکسن روش بذارن نذری بدن دم خونه ها!!!!!!!!
بابا تابناک هی مقایسه نکنید با اینور و آنور همه ملت دلیل اینها را میدانند بیخود داغ مردم را تازه نکنید !
یک پیشنهاد، باید مستعان و برکت را توی قالب یک پک برای صادرات عرضه کنند!؟ تا مردم دنیا هم زمان با این محصولات شگفت انگیز آشنا شده و افتخاری برای ایران وایرانی باشد!!!
حالا باز یه مشت عقده ای میان شروع میکنن برکت فلان برکت بهمان برکت چی شد برکت کجاست

دقت کردم هربار خبر واردات واکسن در تابناک منتشر میشه حتما 80 درصد کامنت ها همینه: مگه قرار نبود برکت تولید کنید برکت کجاست

تا 10 سال دیگه هم واکسن وارد کنیم هربار خبرش منتشر میشه این عوام الناس بی سواد جاهل که اوج سواد سیاسیشون اینه که آزاده نامداری رو کشتن تا حواس مردم رو از قرارداد چین پرت کنن میان کامنت میزارن برکت فلانه برکت بهمانه

حالا تا وقتی واکسن وارد نمیکردیم فحش میدادن چرا واکسن وارد نمیکنید ما برکت نمیزنیم برکت به درد نمیخوره واکسن خارجی بیارید. واکسن خارجی وارد کردیم باز فحش میدن برکت کجاست چرا برکت تولید نکردید خخخخ با کیا شدیم 80 میلیون :))))
دیگه نباید خیلی هم سینوفارم وارد کنن همه رو هم چین میخواد دولا پهنا حساب کنه جمعیت واکسن زده هامون نهایتا بشه ۵۵ میلیون نفر دو دوز هم حساب کنیم میشه ۱۱۰ میلیون حتی نفری ۳ دوز هم حساب کنیم میشه ۱۶۵ میلیون که خیلی ها دوز سوم رو نمی زنن ۱۳۸ میلیون الان داریم ۱۲ میلیون هم رو تولید داخل حساب کنیم میشه ۱۵۰ میلیون دیگه واردات سینوفارم بقیش هدر دادن منابع ملیه. دو سه محموله آسترا یا یه مدل دیگه کافیه .
پس واکسن برکت چی شد ؟؟ اینهمه برکت برکت کردید چی شد پس
سال 1408 واردات صد هزارمین محموله سینوفارم به ایران کماکان کامنت های مردم پای تابناک : مردم رو کشتید نذاشتید واکسن وارد بشه چرا برکت تولید نمیشه مگه قرار نبود برکت تولید کنید

( حالا قبلش دنیا لب مرز وایساده بودن همه کشورها برای ایران فایزر و مدرنا و آسترازنکا و جانسون اند جانسون تحفه اورده بودن ولی ما اجازه ندادیم وارد بشه )
واكسن بهتر بياريد تا كادر درمان ايمن تر بشه و بعضي از اينهايي كه نميزن قانع شن بزنن، اين حق شهروندي
از واکسن ایرانی از دستگاه مستعان. کرونا یاب. از خودرو ملی. ِِِِ.چه خبر ؟
یعنی برکت و رازی و فخرا و ..‌..۳ تای دیکه رو هم ۲۰ ملیون نساختند که نیازی به واردات تا کسری ۱۶۰ ملیون دوز نباشه.
کسی فهمید چرا روحانی واکسن وارد نمی کرده؟
پس اون قضیه تولید ۵۰ نوع واکسن ایرانی چی شد
همه اش چرت بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار