بازدید 12207
۶
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

اخلال در سامانه هوشمند سوخت حمله سایبری را ترند کرد/اسنوکر در کانون توجه کاربران ایرانی گوگل/جست و جوی مردم در گوگل برای یافتن جایگاه سوخت فعال/ کارت اعتباری یارانه نیامده ترند شد

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی چون «حمله سایبری»، «کارت اعتباری یارانه»، «اسنوکر»، «ریحانه پارسا»، «جایگاه های سوخت فعال» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 27 October 2021

جست و جوی ایرانیان در مورد نام و نشان دیوید تیلور آمریکایی/درگذشت فتحعلی اویسی مورد توجه کاربران ایرانی در گوگل/ قضای نماز آیات قضا؛ پرسش شهروندان ایرانی پس از زلزله چلگرد

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «حمله سایبری»، «کارت اعتباری یارانه»، «اسنوکر»، «ریحانه پارسا»، «جایگاه های سوخت فعال» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

حمله سایبری

اختلال در سامانه هوشمند سوخت ایران که روز گذشته و ساعت اولیه روز در سراسر کشور رقم خورد، خیلی زود به تیتر یک رسانه های داخلی و خارجی و با تأیید حمله سایبری و هک شدن سامانه های مرتبط، مفهوم حمله سایبری به یکی از ترندهای روز تبدیل شد.

منظور از حمله سایبری که در 24 ساعت گذشته به شدت از سوی کاربران در فضای مجازی و گوگل مورد استفاده قرار می گیرد، هر نوع تلاش برای دستیابی به اطلاعات خصوصی و محرمانه و یا اختلال ایجاد کردن در شبکه‌های کامپیوتری است و به عبارت ساده‌تر هر نوع حمله از یک کامپیوتر و یا شبکه‌ای از کامپیوتر‌ها به یک و یا شبکه‌ای از کامپیوترهای دیگر، یک حمله سایبری تلقی می شود.

همانطور که اشاره شد، ۴ آبان ۱۴۰۰ برای ساعاتی سامانه‌های هوشمند سوخت رسانی در ایران دچار اختلال شد و به گفته منابع آگاه، اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودرو‌ها شده، ناشی از حمله سایبری بوده است.

بیشتر بخوانید

کارت اعتباری یارانه

روز گذشته خبری روی خروجی رسانه ها قرار گرفت، مبنی بر اعطای کارت اعتباری یارانه به قشرهای کم درآمد. همین خبر کافی بود تا عبارت «کارت اعتباری یارانه» نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

در رابطه با جزئیات این خبر که از زبان محمد رضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد، پورابراهیمی در این باره گفت: افراد کم درآمد در اولویت دریافت کارت اعتباری هستند.

کدام بانک‌ها کارت اعتباری ۷ میلیونی می‌دهند؟ - تابناک | TABNAK

وی افزود: چنانچه قرار شد به افراد دیگر هم پرداخت شود در دو سطح انجام می شود.

 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالاهای اساسی با نرخ ارز نیمایی وارد می شود.

وی عنوان کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که به جای ارز برای واردات، سرانه مصرف برای مردم در نظر گرفته شود؛ یعنی شبیه به مدل کارت سوختی  که اکنون  است. نرخ ارز ترجیحی برای هر فرد است و ما به التفاوت هم بر اساس نرخ بازار محاسبه می‌شود.

پورابراهیمی گفت: بنابراین مجلس کارت اعتباری را پیشنهاد داده که بتواند بر اساس سرانه مصرف با قیمت‌های ترجیحی در اختیار مردم قرار بگیرد تا در مسیر مصرفی بتوانند با قیمت‌های ترجیحی کالاهایشان را خریداری کنند.

 اسنوکر

اسنوکر شکلی از بیلیارد است که روی میز بزرگی پوشیده از ماهوت سبز که دارای شش حفره است بازی می‌شود. چهار پاکت در چهارگوشه میز و دو پاکت دیگر در وسط کنارهٔ میز قرار دارند. رنگ سبز رویه میز نشانی از دورانی‌ است که بازی بر روی چمن انجام می‌شده‌ است. در آن زمان ضربه‌ها با عصا زده می‌شده و بعدها به میزهای کنونی و با چوب‌های حرفه‌ای‌تر تکامل یافته‌است. اسنوکر در فرهنگ لغت انگلستان به معنی زیرک، مارموز و… هست و معنی آن در بازی پنهان کردن، از دسترس دور کردن، سد کردن و ماسک کردن است.

این واژه نیز در 48 ساعت گذشته به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد که دلیل آن شاهکار حسین وفایی برابر سالیوان افسانه ای و شکست او در مسابقات مسترز آلمان بود.

بر اساس جزئیات این خبر دو روز  پیش و در مرحله انتخابی مسابقات مسترز آلمان، حسین وفایی موفق شد با برتری برابر رونی سالیوان، قهرمان پرآوازه بریتانیایی، شگفتی مسابقات را رقم بزند.

اخلال در سامانه هوشمند سوخت حمله سایبری را ترند کرد/اسنوکر در کانون توجه کاربران ایرانی گوگل/جست و جوی مردم در گوگل برای یافتن جایگاه سوخت فعال/ کارت اعتباری یارانه نیامده ترند شد

وفایی که تا پیش از این یک بار برابر سالیوان قرار گرفته بود و با نتیجه 1-4 شکست خورده بود، توانست با عملکردی کم نقص، با کمترین میزان خطا بازی کرده و بدون اینکه حتی یک فریم به نابغه بریتانیایی بدهد، با نتیجه 0-5 برابر او به پیروزی برسد.

همانطور که اشاره شد، این اتفاق سبب شد تا خیلی زود واژه اسنوکر به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

گفتنی است، حسین وفایی ایوری متولد۲۳ شهریور ۱۳۷۳ در آبادان و از بازیکنان و قهرمانان رشته اسنوکر اهل ایران است.

 او با قهرمانی در رقابت‌های اسنوکر آماتوری جهان در سال ۲۰۱۱ توانست به عنوان اولین ایرانی در تاریخ ورزش اسنوکر، جواز حضور در رقابت‌های اسنوکر حرفه‌ای جهان را کسب کند.

از دیگر افتخارات وی می‌توان به حضور همراه با تیم ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ در رشته اسنوکر و همچنین کسب عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۱ سال اسنوکر آسیا در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اشاره کرد.

ریحانه پارسا

ریحانه پارسا، یکی از بازیگران سابق و پرحاشیه سینما و تلویزیون ایران است که این روزها با رفتار و اقدامات عجیب و دور از شأن خود در کشور ترکیه همچنان مورد توجه کاربران و رسانه هاست.

ریحانه پارسا و پژمان جمشیدی در نشست فیلم - تابناک | TABNAK

او که به نظر می رسد اساساً هدفی را در زندگی دنبال نمی کند و امروزه به بازیچه سردسته های سایت های قمار و شرط بندی تبدیل شده است، گاه و به واسطه اخباری که پیرامونش منتشر می شود به ترند گوگل نیز تبدیل می شود.

اخیراً و در فضای مجازی شایعه شد که ریحانه پارسا به قتل رسیده است. همین شایعه کافی بود تا خیلی زود نام او به یکی از پر جست و جوترین خبرها در شبکه های اجتماعی تبدیل شود؛ هر چند خیلی زود دروغ و کذب بودن این خبر منتشر شد و رسانه ها و منابعی که این خبر را منتشر کردند به نوعی در آفساید قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید

جایگاه های سوخت فعال

با اخلال بزرگی که به واسطه حمله سایبری در سامانه هوشمند سوخت کشور رخ داد و امر سوخت رسانی به مردم با مشکل جدی رو به رو شد، با تلاس مسئولان برخی جایگاه ها برای سوخت رسانی آزاد و موقت به مدار برگشتند.

                                                   ۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت به مدار بازگشتند

از آنجایی که امکان فعال سازی همه جایگاه ها در سریعترین زمان ممکن وجود نداشت، برخی جایگاه ها فعال و برخی جایگاه ها غیر فعال بودند.

همین مسئله سبب شد تا عبارت «جایگاه های سوخت فعال» نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود و مردم به در گوگل به دنبال یافتن جایگاه های سوخت فعال باشند.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
فیلم بود، میخوان بنزین رو گرون کنند، عکس العمل مردم را ببینند
به نظر می رسد اسنودن چند روز گذشته با توییت موش و گربه میخواست در خصوص حمله سایبری پیام بفرسته ولی کسی متوجه مفهوم پیام‌ها نشد.
این یکی از فعالیت های معمولی و کوچک و اخرین زنجیره فعالیت صنعت نفت در کشور بود که مشکل پیدا کرده و نقش و اهمیت صنعت نفت در آرامش و راحتی زندگی مردم کمی نمود پیدا کرده
چه کسی در مورد جایگاههای ساخت خیانت کرده!!
خدا کنه وزیران دولن قبل خیانت نکرده باشند.
خیلی مشکوکه خیلی خیلی..........!!!
سلام
در سنگر رشت خمام انزلی رفتیم بنزین بزنیم بنرین نیست چه کار کنیم
آمریکا و اسراییل و... , دشمنان نظام و بالاخره همه و همه دست بدست هم داده اند تا پدر مردم را در بیارند بابا این چه مملکت داری است کشوری با این همه ادعا چرا باید در برابر یک هکر اینقدر ناتوان باشد اگه این اتفاق برای سیستم بانکی و حمل و نقل و سیستم درمانی و ... اتفاق بیافته و آنهم بطور هم زمان تصور کنید کشور و مردم بدبخت به چه روزی میافتند . چرا نمیخواهند واقعیتها را بفهمند و به اشتباهات گذشته اعتراف کنند . البته ناگفته نماند که در جامعه چنین مطرح است که این بحث جایگاههای بنزین کار خود دولت است وقتی میبینند حرفی برای گفتن و برنامه ای برای اجرا ندارند باید اذهان عمومی را به نکته ای دیگر معطوف بکنند اگه زلزله و سیل و آتش سوزی و یا در اقصی نقاط جهان اتفاقی بود سریعا آنرا بولد میکنند و چندین روز و هفته مردم را با اخبار آن مشغول میکنند ولی اگه اینها نبود لازم است دولت خودش جریان سازی بکند تا برنامه های ناصواب اش را پیاده کند و این هم از اون برنامه هاست و صد البته مردم نیز با این ترفندها آشنا هستند .حیف به خون شهدا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار