بازدید 4776
۳

لاوروف: روسیه نگران اوضاع افغانستان است

نمایندگانی از افغانستان، پاکستان، ایران، چین و هند در نشست فرمت مسکو حضور داشتند.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 22 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه فقدان به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان باعث شده تا چالش‌های بشری و اقتصادی-اجتماعی این کشور را بسیار بی ثبات کند، گفت: اوضاع در افغانستان با روی کار آمدن دولت طالبان به شدت نگران کننده است.

به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی فرمت مسکو درباره افغانستان گفت، دولت جدید کابل جایگزینی برای آینده قابل پیش‌بینی نیست. از آنجا که طالبان افغانستان از دیدگاه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده، اوضاع بشری و اقتصادی و اجتماعی در این کشور بی ثبات است.

نمایندگانی از افغانستان، پاکستان، ایران، چین و هند در نشست فرمت مسکو حضور داشتند.

لاوروف همچنین از آمریکا که در این نشست شرکت نداشت خواست تا آمادگی خود را برای همکاری در مورد اوضاع افغانستان حفظ کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: گروه‌های تروریستی، چون القاعده و داعش ممکن است از بی ثباتی در افغانستان به نفع خود بهره ببرند و حملاتشان را در سراسر این کشور بیشتر کنند.

وی همچنین بابت قاچاق مواد مخدر و گسترش تروریسم از داخل افغانستان به کشور‌های منطقه ابراز نگرانی کرد و از طالبان خواست تا به وعده‌هایش عمل کرده و اجازه ندهد تا از خاک افغانستان به عنوان تهدیدی علیه سایر کشور‌ها استفاده شود.

در همین حال "عبدالسلام حنفی"، معاون نخست وزیر افغانستان که ریاست هیات طالبان را در نشست فرمت مسکو برعهده داشت، اذعان کرد که از خاک کشورش به عنوان تهدیدی علیه سایر کشور‌ها استفاده نخواهد شد و گفت: به عنوان یک دولت مسئول ما از ارزش‌های ملی و بین‌المللی دفاع می‌کنیم.

وی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا دولت طالبان افغانستان را به رسمیت شناخته و به دنبال همکاری‌های مثبت با طالبان باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
حکومتهایی مثل طالبان که ابدا پایگاه مردمی نداشته و کاملا متکی به حمایت خارجی باشند بهترین گزینه اند چرا که حکومتی مثل طالبان برای بقای خود ناچار است با سرکوب ملت افغانستان منافع کشور حامی را تامین نماید در غیر اینصورت با اعتراضات مردمی از پای در خواهد آمد . ناگفته نماند که وقتی موضوع خاورمیانه و کشورهای مسلمان در میان باشد کشورهای آمریکا و روسیه و چین و .. بر نا امن سازی ، بی ثباتی سیاسی و اقتصادی و ترویج هرج و مرج و ممانعت از دستیابی آنان به تکنولوزی و ..... با هم متفق القولند چرا که اگر کشورهای مسلمان را به فساد و تباهی نکشانند با توجه به منابع عظیمی که در اختیار دارند به سیادت روسها و چینی ها و آمریکاییها پایان خواهند داد . مسلمانان باید در فقر و آشوب و اضطراب دست و پا بزنند تا هم رو به نابودی بروند هم منابعشان در اختیار کشورهای جهانخوار قرار گیرد، هم منابع و ذخایر طبیعی و هم سرمایه های انسانی . براستی اگر کشورهای مسلمان می توانستند امکانات خود را در راه آبادی و پیشرفت کشورهایشان صرف کنند آمریکا و چین و روسیه چگونه می توانستند به سلطه طلبی خود و تحقیر مسمانان ادامه دهند ؟
البته برای چپاول افغانستان
روسیه نقش مستقیمی در اوضاع فعلی افغانستان دارد زیرا در بیست سال گذشته با حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از ططالبان امکان استقرار دموکراسی و جمهوریت را در افغانستان گرفت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر