بازدید 35256
گزارشی از جزئیات محکومیت پرونده اخلالگران ارزی سال ۹۶

رئیس وقت بانک مرکزی به تحمل ۱۰ سال، احمد عراقچی به ۸ سال و سالار آقاخانی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند

سخنگوی قوه قضاییه از صدور رای پرونده سیف، رئیس وقت بانک مرکزی، احمد عراقچی و سالار آقاخانی در رابطه با برهم زدن نظم و آرامش بازار ارز و فضای اقتصادی کشور و همچنین برخی سوء مدیریت‌ها خبر داد و آرای اعلام شده را تشریح کرد؛ احکام قطعی و لازم الاجرای پرونده‌ای که ۱۰ متهم داشته که برخی‌شان پرونده‌های در حال رسیدگی دیگری هم دارند.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 16 October 2021
تابناک اجتماعی
رای پرونده سیف، رئیس وقت بانک مرکزی، احمد عراقچی و سالار آقاخانی در رابطه با برهم زدن نظم و آرامش بازار ارز و فضای اقتصادی کشور و همچنین برخی سوء مدیریت‌ها صادر شد.
 
به گزارش «تابناک»؛ از اواسط سال ۹۶ که نشانه‌های نوسانات بازار ارز مشخص می­‌شود، احمد عراقچی، معاون ارزی وقت بانک مرکزی که تازه به این سمت منصوب شده بوده با هماهنگی رئیس بانک مرکزی تصمیم می‌گیرند برای مدیریت بازار آشفته ارز به جای اقدامات تخصصی و علمی، مقادیری ارز را محرمانه و غیر رسمی به بازار قاچاق وارد کنند تا بتواند قیمت‌ها را کنترل نمایند.

در این مقطع، میثم خدایی، مشاور دفتر رئیس جمهور وقت، فردی به نام سالار آقاخانی را که یک جوان متولد ۷۰ و بی تجربه در این زمینه است، به عراقچی معرفی می‌کند، تا محرمانه مسئولیت فروش ارز در بازار غیر رسمی را  بر عهده بگیرد.
 
رئیس وقت بانک مرکزی به تحمل ۱۰ سال، احمد عراقچی به ۸ سال و سالار آقاخانی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آقاخانی بدین ترتیب وارد همکاری با بانک مرکزی شده و اصطلاحا مشغول انجام معاملات فردایی در بازار غیر رسمی ارز می‌شود که توسط خود بانک مرکزی در آن مقطع غیر قانونی اعلام شده بود. آقاخانی در ابتدا برای ورود به این کار، ۲۰ میلیون درهم در حساب بانک مرکزی به عنوان سپرده و تضمین قرار می‌دهد که پس از دو هفته این سپرده هم با دستور عراقچی به او بازگردانده می‌شود!

بدین ترتیب در فرآیندی غیر شفاف و غیرقانونی ـ که البته با اطلاع سیف رئیس کل بانک مرکزی بوده ـ در هر مرحله بین ۵ تا ۸ میلیون دلار از منابع ارزشمند ارزی کشور، به آقاخانی داده می‌شده و این روند مجموعا تا ۲۸ مرحله ادامه پیدا می‌کند. تصمیم غلط بانک مرکزی، نه تنها به کنترل قیمت ارز هیچ کمکی نمی‌کند، بلکه باعث قاچاق بی رویه ارز به خارج از ایران و هدر رفتن حدود ۱۶۰ میلیون دلار و ۲۰ میلیون یورو از منابع ارزی کشور می‌شود.
 
آقاخانی نه تنها در یک اقدام کاملا انحصار طلبانه و غیرقانونی ارز دریافتی از بانک مرکزی را به جای توزیع در میان حدود ۶۰۰ صرافی رسمی در کشور تنها به ۱۵ صرافی می‌داده است، بلکه بخش قابل توجهی از آن را نیز به جیب دلالان و قاچاقچیان می ریخته و در این بین مصرف کننده واقعی بازار ارز، هیچ بهره‌ای از این سرمایه کشور نمی‌برده است. بانک مرکزی نیز به‌رغم اطلاع از نحوه توزیع ارز توسط آقاخانی، هیچ اقدامی صورت نداده و در برابر این تخلفات چشم پوشی می‌کرده است.

آقاخانی در ۲۸ مرحله ارز را از بانک مرکزی دریافت می‌کند که فقط در ۶ مرحله عوامل نظارتی حضور داشتند و در سایر مراحل تقریبا هیچ نظارتی بر اقدامات او انجام نمی‌شده و تمام فرآیند از قیمت گذاری، تحویل، فروش و تسویه ارز دولتی با بانک مرکزی بر عهده خودش بوده است که این جزو خطا‌های مهم سیف و سایر مدیران وقت بانک مرکزی در این پرونده است. نکته عجیب دیگر این که، بعد از دستگیری آقاخانی، بانک مرکزی به مراجع قضایی نامه رسمی می‌زند و خواهان آزادی او می‌شود. در آن نامه به مراجع قضایی اطلاعات غلط داده می‌شود و بانک مرکزی تلاش می‌کند مسیر پرونده را تغییر دهد که تنظیم کننده آن نامه جزو محکومین همین پرونده است.

سرانجام سیزدهم مردادماه سال ۹۸ بود که نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اخلالگران ارزی مرتبط با حوزه بانک مرکزی در شعبه دوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد. پس از انجام رسیدگی‌ها و فرایند‌های قضایی، دادگاه در خصوص متهمان پرونده فوق‌الذکر اقدام به صدور رای کرد.

ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه امروز (بیست و چهارم مهرماه) احکام صادره را به شرح زیر اعلام کرد:

متهم ردیف اول، ولی‌الله سیف، رئیس وقت بانک مرکزی متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و همچنین اهمال و سوء مدیریت در دوران مسئولیت خود، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
 
متهم ردیف دوم، سید احمد عراقچی، معاون وقت ارزی بانک مرکزی نیز با همین اتهامات به‌تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم شده.

متهم ردیف سوم، سالار آقاخانی متهم به خرید و فروش غیر قانونی ارز و همچنین پرداخت رشوه به میثم خدایی، کارمند نهاد ریاست جمهوری وقت و سید رسول سجاد، مدیر وقت بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی، به‌ تحمل ۱۳ سال حبس محکوم شده.

میثم خدایی از دیگر متهمین این پرونده نیز به اتهام دریافت رشوه و مشارکت در خرید و فروش غیر قانونی ارز به‌ تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت وجه ماخوذه و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم گردید.

سید رسول سجاد، مدیر وقت بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی نیز یکی از متهمین دیگر این پرونده است که به اتهام مشارکت در خرید و فروش غیر قانونی ارز و اخذ رشوه به تحملِ هفت سال و هفت ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اقلام دریافتی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.
 
این پرونده در مجموع ۱۰ متهم داشته که در میان آن‌ها برخی دیگر از مدیران بانک مرکزی نیز وجود دارند که به حبس محکوم شده‌اند، ضمن آنکه برخی از این متهمین، پرونده‌های دیگری هم دارند که در حال رسیدگی در مراجع قضائی است. شایان ذکر است احکام صادره برای این محکومین قطعی و لازم الاجراست.

خداییان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با هر فردی که به بیت المال خیانت کند با قاطعیت برخورد خواهد کرد، گفت: پرونده دیگری در همین راستا، مربوط به قاچاق عمده ارز و توزیع غیرقانونی سکه و مقادیر زیادی طلا مربوط به مقطع زمانی دیگری غیر از مقطع زمانی پرونده مورد اشاره، با کیفرخواست به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارسال شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۷
روحانی چی پس
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
تکلیف روحانی و بخصوص جهانگیری که مسوول حیف ومیل میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی بودند این وسط چی میشه؟!!!
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
اینها مانند بابک زنجانی خودشون بارها گفتند که سرباز هستند و حالا نوبت فدا شدن انها و انداختن همه تقصیر ها به گردن این سربازان فدایی هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
اینا نمایش
زندگی مردم دود شد رفت هوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
حالا چه کسانی رو می خواهند جای اینها بذارند.
این چه دردی از مردم کم میکنه؟ اصلا صد بار خودشان و کل قوم خویشان هم ادام بشن. بابا دمار مردم داره از بی تدبیری و رانت در میاد یه فکر اساسی بکنید همش وعده و وعید. داستانهای تکراری. خسته شدیم بخدا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
عجب، کاری نکنن میگین چرا جلوی دزدی و اختلاس را نمیگیرن، حالا که گرفتن میگید دردی دوا نمیشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
اگر یه کار خوب هم انجام بگیره باز هم عده ای یه چیز دیگه میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
شما و افرادی که موافق هستند با گرفتن اینها دردی دوا نمیشود.
ایا در مورد سارقی که اموال شما رو دزدیده همین نظر رو دارید؟

مردم بیشتر از خود دزدی از این ناراحت هستند که طرف بعد از دزدیش راست راست واسه خودش بچرخه و به ریش مردم بخنده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
سیف و عراقچی باید اعدام بشن.حسن روحیانی و جهانگیری هم حتما باس محاکمه علنی بشن. والسلام.
دیگرمدیران در کشور کار نمی کنند چون ریسک. دارد یسازندان یافرار خارج کشور حواسمون استکهدارم چه راهی می رویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
البته مدیران دزد نمی توانند کار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
جایگزین برای مدیران دزد خیلی زیاد است همان بهتر که این دسته از مدیران کار نکنند. انقلابی در مدیریت و نظارت بر مدیران لازم است
چی به سر سفره های مردم آوردند چطور این همه آزادانه با جان و مال مردم بازی کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
آزاد بودند چون انتخاب منتخب ملت یعنی حسن روحانی بودند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
اینا باید اعدام بشن مثل چین تا عبرت سایرین بشه. چین با رحم نکردن به مدیران دزد
جمعیت یک ونیم میلیاردی و اداره میکنه .
زیاد نگران نباشین به محض ورود به زندان با انواع مرخصی ها به سر خونه زندگیشون برخواهند گشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
حالا شما اصلا فکر کن عین 10 سال رو تو زندان بمونه، به مناقعی که بردن نمیرزه؟؟؟؟ یعنی این تنبیه باعث میشه که دیگران به فکر سواستفاده نیفتند؟ قطعا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
همین که در پست های قبلی نباشن خودش خیلیه
شفق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
زیر دستاشون حکم اعدام گرفتن و اینا 8 سال ..دو تا عید تخفیف و عفو و دو سال دیگه تموم
جای تاسف داره تو شرایطی که به مردم از نظر اقتصادی داره فشار مضاعف وارد میشه تیم اقتصادی دولت عوض فعالیت و تدبیر بیشتر خون مردم رو بمکن....البته داشتن اینچنین دستگاه قضا نیز جای شکر داره...
چقدر جالبه حبس ها همه تعزیری وهر چه خورده پا تر میشن حکمشون سنگین تره خنده داره مگه نه رییس عزیز 10 سال تعزیری پس زندگی این همه کارمند و کارگر که تحت تاثیر اقدامات این جنایت کارا شده و نابود شده چی ای وا داد باید به کی برد به خدا اگر دین و شرعیات حاکم بود باید دست همتون رو قطع می کردن تا دست تو صفره مردم نبرید. کاش مستند مسئولین دزد چینی رو هم می دید .
لعنت خدا به رئیسشون حسن فریدون
همه افراد دخیل در وضع موجود مملکت باید یک به یک محاکمه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
یکی یکی
چرا اینها را اعدام نمیکنند؟ چرا جنازه متعفن آنان را از برج آزادی آویزان نمیگذارند تا عبرتی شود برایه سایرین ؟از 10سال حبس 4سالش را در مرخصی درمانی بسر می برند وبعدش هم مشمول رافت اسلامی میشوند وتامام !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
اگه یک دادگاه بی طرف بود سر همه این اختلاس ها به انواع نهادهای ریز و درشت می رسید.اینها همه فقط برای بستن دهان معترضان به وضع موجود است.
بی شرفا......................
فقط ۱۰ سال ؟؟؟؟؟
اینها زندگی ما رو در اوج جوانی و بهترین سالهای زندگی نابود کردن اون وقت فقط ۱۰ سال حبس؟؟؟؟!!!!!
یه مشت بی سواد نفهم متوهم فکر میکنن با این کارها اقتصاد درست میشه دلار ارزون میشه تورم کنترل میشه
آخه یکی نیست به اینها بگه اقتصاد مجموعه ای پیچیده از عوامل تاثیرگذار اقتصادی اجتماعی سیاسی و .. هستش و اینطور نیست که با یه کار کودکانه مثلا بخواهی بازار رو گول بزنی.
مردم و مسئولین ممکنه گول بخورن ولی بازار و اقتصاد گول نمیخوره و بر اساس اطلاعات و عوامل واقعی واکنش نشون میده
خیلی عالی

دلم خنک شد

البته این سیستم همیشه پایداره و نوبت بقیه هم خواهد شد

امیدوارم همه کسانی ک باعث اذیت و رنج مردم ایران هستند عاقبت بدیهاشونو تو همین دنیا بچشن
خداکنه حکم صادره سیاسی نباشه
دستتان درد نکند، با متخلف برخورد کردید.
اما چرا احمدی نژاد بابت تخصیص بیت المال به دانشگاه ایرانیان محاکمه نشد؟!!
چرا خلاف های ارزی و غیر ارزی اصولگرایان دیده نمیشود؟!
چرا معاونین احمدی نژاد در زندان نیستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
8 سال حسن روحانی و تیمش گشت هر چی بود که شبهه داشت توی تیم محمود رو به بدترین شکل برخورد کردن الان نوبت خودشونه
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
چون کلی مدرک و پرونده وآتو داره از بعضیا وبه همین دلیل جرات ندارند نزدیکش بشن
اینها همه نمایش است، مردم گول نخواهند خورد.
سوال اینجاست که چرا در کشور ما، مسئولین خاطی فقط بعد از عوض شدن کابینه بازداشت و محاکمه میشوند؟؟؟ انتظار دارید که مردم دعواهای جناحی آقایان را به حساب مبارزه با فساد و عدالت گستری بگذارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
پرونده آقای سیف از سال 96 باز شده است
باشه نمایشه،...
کشور جالبی داریم . یکی میاد 8 سال حکومت میکند بعد از 8 سال محکوم میشود . مثل ریس جمهور خاتمی رفسنجانی روحانی احمدی نزاد . یعنی هر کسی ریس جمهور شد بعد کلان ممنوع تصویر و منفور میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
نخیر، فقط برای آقای خاتمی بوده اونم بخاطر اتفاقات سال 88
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
ایا رفسنجانی منفور بود.
اگه آره پس شورای نگهبان خوب کرد
یعنی سیف برا هر روز زندانش 50 هزار دلار بخشودگی میخوره.
یا ارزش هر روز زدانش 50 هزار دلار هست.
چقدر عادلانه

اون دختر انقلاب چقدر زندان بهش خورده بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
جرم دختر انقلاب از سیف بیشتر است جرم دختر انقلاب حق الهی است
چه عجب یه حرکت مثبت دیدیم ازین مملکت. دستمریزاد.
احتمالا برای این محکومین والامقام، سلول های وی آی پی در زندان اوین در نظر گرفته میشود که با اتاق های هتل هیلتون برابری خواهد نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
مگر خداوند رحمان مرخصی استعلاجی را از کسی گرفته.خخخ نگاه کنید به مشایی وبقایی وهاشمی ووو
احکام صادره برای این حجم از تخلف و فساد اقتصادی ، بسیار کم و ناچیز است. تکلیف برگشت ارزها به بیت المال چه می شود؟ تخلف این افراد در زُمره افساد فی الارض بوده و حکم آن اعدام می باشد. مطمئناً اگر یک دَهم این تخلف در کشور چین اتفاق می افتاد، بی قید و شرط ، حُکم اعدام برای متخلفین صادر می شد. در جامعه وقتی یک فرد عادی اقدام به دزدی می کند و مجازات می شود، دست کم به پنج تا ده سال زندانی محکوم می شود! ولیکن احکام صادره برای این فاسدان ، قابل تأمل و تعجب می باشد. این افراد بعد از سپری کردن حبس (البته نه تمام آن) ، دوباره به آغوش گرم خانواده و جامعه گرم آمریکا و کانادا و اروپا(به دلیل حواله شدن ارزها به این کشورها)بر می گردند و با پولهای دزدیده شده از بیت المال، بهشت زیبا و سرسبزی را برای خود و اطرافیانشان می سازند و بیچاره ملت مظلوم و شریف ایران.
کسی میتواند تضمین دهد که این مجرمان بعد از مدتی، مورد عفو قرار نگیرند و از زندان آزاد نشوند تا به ریش ما بخندند؟
به امید دستگیری و مجازات همه مدیران فاسد و بی کفایت که باعث وضعیت فعلی این مملکت و ملت شده اند
خدایا ما را از دست این مسولین نجات بده .دیگر چه انتظاری از یک کارمند این نظام؟
برا یک دزد بیشتر از اینا حکم میبرن؛؛؛ چطور برا این افراد با این همه خسارت به کشور و 80میلیون مردم ، اینجور حکم آبکی میدن ؟؟؟!!!!!!!
واقعا جای تاسف داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
ببخشید شب بود شال شما رو ندیدیم قاضی القضات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
برای دزد؟؟؟؟؟
پس اینها چی اند؟
به به این همه تخلفات علنی ولی ا...سیف فقط 10سال حبس تعزیری . پس پول های خورده رابرنمی گردونه؟باباعجب حکمی برایش بریده اند .بعد از چند ماه عفو وتخفیف مجازات برایشان شامل می شود وجناب آقای سیف درکانادا به خوشگذرانی خودش ادامه خواهند داد. قوه قضائیه احسنت. علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
اتفاقا عملکرد سیف خوب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
بیا، تو میگی حکمش کمه، این گاگول میگه عملکردش خوب بوده
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
جواب ۱۸۲۰: مودب باش و توهین نکن
عملکرد سیف در ان اشفته بازار سال ۹۶ میتوانست بهتر باشد منتهی امریکایی ها و ترامپ با محدود کردن گردش دلار در منطقه و اخطار به شرکتهای تجاری ان زمان سبب خروج انها از ایران شدند
روز بعد اعدام سلطان سکه هم عده ای خوش خیال همچون شما خیلی خیال بافی کردن منتهی فکر شما و گاندوسازان در پی چیز دیگری است و اقتصاد یک کشور مگر به شخصه؟؟؟؟
در دوران احمدی نژاد انها که به بابک اجازه دادند ۲ میلیارد دلار ارز کشور را غیب کند چرا محکومیتهای طویل المدت برای اجازه به او پیش نیامد (نامه معروف که ۴ وزیر او اجازه فروش نفت به او داده بودند)؟
اینا دست چندمن؟؟
گنده ترشو بگیرید ؟؟
دارو دسته های دزد!!
ما خودمون زغال فروشیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
از رییس کل بانک مرکزی بالاتر؟
اگر منظورتون مافیای قدرت و ثروته که اونا هیچوقت در پست های سیاسی نیستن همه جای دنیا هم همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
18:22 از نظر تو بالاترین مقام مملکت رییس کل بانک مرکزیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ضمن تشکر از دستگاه محترم قضایی و قاضی محترم پرونده.
به نظرم افرادی که اینچنین به نظام اقتصادی کشور ضربه زدند و کشور رو حداقل 6 یا 7 سال عقب انداختند این میزان حبس براشون خیلی کمه. اگه تو کشورهای دیگه بود حداقل حبس ابد نصیبشون میشد.
تو رو خدا روحانی رو هم محاکمه کنید
سیف مدیران بالادستی هم داشته و به دستور آنها اقدام به توزیع ارز و آب کردن 60 تن طلای مملکت جهت تبدیل به سکه نموده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
حسن روحانی
یعنی با 160 میلیون دلار بازار ارز این مملکت آشفته شد؟؟ همین الان بگم رونالدو 160 میلیون دلار کارت به کارت کنه ؟؟ اینه اقتدارشون ؟؟بهتره از خودشن بپرسن چی کار کردن که اوضاع ارزی مملکت لنگ 160 میلیون دلار شد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
نامرد عالمی اگه نگی بریزه بچه
خب، پول بیت المال این وسط چی شد؟ با حبس های تعزیری که پس از مدت کوتاهی آزاد می شوند.
خنده داره!!!
تصفیه حساب سیاسی و گروهی!!
پاسخ ها
قانع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
الحق خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
اولا تسویه ثانیا پرونده سیف مال سال 96 هس
چه فایده داره. مملکت را به فنا بدی بعدش مثلا ده سال هم بری زندان
والا زندان رفتن این حضرات هم مثل هتل رفتن
تا چه زمانی می خواهید کشور را به این شکل اداره کنید؟
خداوکیلی حکومت ما برمبنای کدام تفکر؟ اسلامی ...؟
هشت سال جنگیدید برای چه؟؟؟؟؟؟
این دزدان بایستی اعدام بشوند و تمام اموال چپاولگری خودشون و خانواده شون بایستی مصادره بشه ولی 10 سال حبس در هتل ...... .... خودتونید ....
حکم بسیار سنگین!!
مگر در زمان روسای قبلی بانک مرکزی جهشهای ارزی نداشته ایم و یا در اینده نخواهیم داشت؟؟؟
قیمت ارز دستوری فقط باعث خالی شدن هر چه بیشتر خزانه خواهد شد
سال ۹۶ ان زمان تابلو تابلو بود ارز دستوری قیمتش پایین است و مگر میشود ارز از ۹۲ تا ۹۶ روی رنج ۳۳۰۰ تومان بماند؟؟؟
مگر در دوره اقای بهمنی ارز ۱۰۰۰ تومانی ۳۵۰۰ تومان نشد؟؟؟
مگر در دوره بهمنی ثبت نام سکه نشد که الان به ثبت نان سکه در دوره سیف انتقاد میکنند؟؟
مسلما بانک مرکزی همیشه یکسری دلالان خاص داشته و خواهد داشت

همین الان وضع ارزی فکر میکنید گل و بلبل است؟؟؟
خدا به خیر روزهای اینده و کسری بودجه دولت کند که این حکم ایا برای روزهای اینده است یا خیر
بابا با این حکم‌سنگینی که دادید پیش خدا شرمنده نشید...یارو ۱۵۰ میلیون دلار برده تازه مشخصا خیلی بیشتر از اینهاست. براش ده سال حبس در هتل اوین میبرید.واقعا متاسفم که توی حکم هم هوای خیلی چیزهای دیگه رو دارید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
از حکم بردن معلوم ست که اختلاس آنها خیلی بالاتر از اینها بوده است خزانه را تبدیل به سکه وارز کردند وبه قیمت خیلی پایین به آدمهای خودشان فروختند اینها باید اعدام میشدند وجریمه های سنگین می پرداختند متاسفانه متاسفانه
خیلی هم خوب، ولی اگر میخواهید اعتماد از دست رفته رو برگردونید باید سراغ دونه درشتها برید
قوه قضاییه : از سال 96 تا سال 99 ، به مدت 4 سال ، میدونست که این مفسدان غارتگر اموال مردم ، که تایید شده نظام مقدس اسلامی بودند، در حال انجام ماموریتی هستند که به آنها محول شده و هیچ اقدامی نکرده.وحالا پس از 4 سال بیدار شده .
خوابند وکیلان خرابند وزیران بردند به تاراج همه ملک و زر ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
در این که پرونده های اقتصادی زمان بر هستند شکی نیست ولی 4 سال هم زیاده
فقط همین!
اگر مقامات عالی مملکت میخوان که این موارد دیگه تکرار نشه باید گردن همه متهمین این پرونده را بزنن.
بعد ازمدتي همه اينها بخشيده مي شوند وآزادانه براي خودشان كيف مي كنند وبه ريش ملت مي خندند
با این حجم تخلف که باعث بدبختی یک ملت شده به نظرتون این احکام عادلانه است؟ حداقل باید حکم اعدام براشون صادر میشد.
میلیاردها تومان به جیب زدن و بعد 7-8 سال میان بیرون و به ریش ماها میخندن...
شوخی سال .

باور نمی کنیم
اگر برادران بزرگ ترها !!!!
داخل زندان دیدید!!!!
این ها هم میرند داخل زندان!!!!
زندان مخصوص بدبخت های آفتابه دزد است نه پولدارهای مرفه بی درد ....!!!!!
چطور اون بابا یه مقدار سکه فروخته بود قیمت سکه شده بود یک و نیم میلیون رو با رفیقش اعدام کردین اینا فقط ۷ یا ۸ سال حبس که اونم مرخصی میگیرن!
کارمند 25 سال خدمت و دارای دو دانشجو با هزینه های هنگفت هستم و برای دریافت وام 30 میلیونی از بانک ... مبلغ 8000 تومان از من کسر کردند و بعد اعلام شد شما حائز شرایط دریافت وام نیستید.
لا اقل 8 هزار تومان مرا برگردانید !!!
اول بگو کجا تشریف دارند.
اگر اینطور باشد باید احمدی نژاد و دار و دسته‌اش به چند میلیون سال حبس محکوم شوند. ولی چون همه اینها جناحی است آنها پاداش هم می‌گیرند.
گاندو.....
این رقم هایی که گفته شده حکمش فقط اعدامه.
عجب گرگ را براي گوسفندان چوپان گذاشته بودند
خوبه .ولی ضرر وزیان مردم را چه کسی متقبل می شود
تحریم ها نعمت است
اعدام هم برای سیف که این بلا رو سر ارز و سر موسسات مالی کشور اورد کمه...ایشون تمام اینکارها رو با دانش مالی که داشته انجام داده
اینگونه تروریست های اقتصادی را باید در ملا عام اعدام کرد.
چند میلیون دلار به من بدهید با 15 سال حکم زندان

پول ها را که برده اند
زندان هم که مجازی است و همه مرخصی هستند
مسئولین قوع قضائیه با این حکم ملت را شاد کردین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
با این حکم کم ونیز تعزیری بودن آن غم ملت را بیشتر کردند
الان چه نفعی به حال مردم و اقتصاد مملکت داره؟
اگه قوه قضاییه و دستگاههای امنیتی به وقتش جلوشونو می‌گرفتن که دلار به سی هزار تومان نمیرسید
جالبه ۵۵ سال حبس برای ۳ زن بخاطر کشف حجاب و کسی که اخلال در نظام ارزی ایجاد میکنه 10 سال . زیبا نیست؟
من خراب این کلمه تعزیری هستم! که قظعا این احکام به سرنوشت برادر جناب رفیق دوست بزرگوار دچار میشه و بعد سکانای کوتاه مدت در بند هتل اوین یا همون بند ژنرالها با سلام و صلوات راهی منزلهاشون در اقصی نقاط این کره گیتی میشند.حداقل رد مال و ضبط اموال نامشروع تحصیل شده از این دزدی ها رو تو حکم میاوردید که دل این دل دزدها و جیب برهای گرسنه که گرفتار زندان میشند و توان ندارند حکم تعزیریشون رو از اموالی که دزدیدن بخرند کمی شاد بشه.بند ژنرالهادوربین نداره سفارش بدیم هک بشه مردم ببینند اینها که اموال کشور رو غارت کردند دارند با چه مشقتی!! زندگی میکنند؟ من میگم : دسترسی به موبایل ماهانه تا 50 سکه بهار ظروف چینی و دستگاه چایی ساز و کاپوچینو ملس سرویس بهداشتی فرنگی البته گفته شده فعلا 50 سکه نبرند 2 تا کافیه بغد درست میشه.تابناک باور نداری خبرنگارت رو بفرست ببین مجوز میدن از بندشون گزارش تهیه کنی؟ برای شادی دل مردم
والا اگه خود اینشتین تو سال 96 می نشست و رشد قیمت دلار رو با سرعت نور محاسبه می کرد به عدد 12000 تومن ( بلکم بیشتر ) سال 97 نمی رسید ، چه برسه سیف بیچاره ... اگه واقعا سیف پولی به جیب نزده و فقط تو این 160 میلیون دلار و 20 میلیون یورو ، بی تدبیری کرده ، من به عنوان کسی که فکر می کردم خلافش به عنوان رییس بانک مرکزی سنگین تر از این حرفا باشه ، از سر تقصیراتش گذشتم .
خب اینها باعث شدند که قیمت دلار به 30000 تومان برسد حالا شما که به نفع ملی کار می کنید قیمت دلار را پایین بیاورید.
خب تکلیف پول ها و دلارهای برباد رفته چی میشه؟
حالا زندان این بندگان که معمولا بشیتر صوری هستند چه کمکی به بیت المال از دست رفته می کند؟ پول رفته از جیب مردم چه می شود؟ زندان این عزیزان را هم قبلا دیدیم با کولر گازی و ...
اقای سیف رئیس بانک مرکزی زمانی که رئیس بانک سپه بود برادرش را به شرکت ما معرفی کرد اقا تازه از خارج برگشته بود و هر را از بر تشخیص نمی داد شد معاون مدیرعامل . مدیر عامل شرکت هم که واقعا مرد با سواد و مدیری بود و شرکت را در عر
شرکت را توسعه داده بود از یک فلات 80 متری به یک ساختمان چهارطبقه و تمامی سوله های متروکه شرکت در اهواز را مجدد احیا کرده بود و حتی زمین متصل به کارخانه را نیز جز طرح توسعه قرار داده بود از حض
روحانی، لاریجانی ، ظریف و تمام تیم اقتصادی دولت قبل باید به خاطر بدبخت کردن ملت ایران به اعدام محکوم بشن. این کمترین مجازاتشونه
همشون باید اعدام بشن خصوصا حسن روحانی
چه احکام سنگینی
اذیت نشن یه وقت
اینه عدالت؟
این موجودات اگه تو اروپا آمریکا ژاپن یا هر جای دیگه بودن همینجوری مجازات میشدن؟
بیشتر به نظر می اید حکمی است برای اینده و مدیران اینده بانک مرکزی .
این کار تنها شهامت را از مدیران میگرد.
لیر ترکیه را در جدول برابری ارزی مشاهده کنید برابری ان با دلار مدام تغییر و از برابری ۵ با دلار رسیده الان به برابری ۹ ان وقت اقتصادش نابود شد؟
تومان چون به هیچ سیستم جهانی وصل نیست یک قیمت ادعایی دارد منتهی اگر ان هم به اقتصاد جهانی وصل باشد مانند نموارهای بورس دارای صعود و نزول خواهد بود و اقتصاد ترکیه که تازه کلی قوی تر از اقتصاد ما هست لیرش تقریبا نصف شده منتهی اقتصاد سیاله
این احکام جرات را از مدیران بانک مرکزی خواهد گرفت و ارز کشور به حراج میرود و اغنیا ارز را به مفت ترین حالت میخرند( ارز دستوری در هر زمان و صرافی رسمی) و تبدیل به ملک در کشورهای همسایه یعنی ترکیه و امارات و یا ان سوی ابها یعنی تورنتو و امریکا میکنند
نه اینکه الان بازار ارز خیلی آرامش داره، الان 4 ساله وضعیت ارزی کشور خرابه، و فقط همین 4 تا آدم مسئول نیستن به تنهایی
در این اوضاع و احوال شنیدن خبر برخورد قاطع قوه قضائیه با مجرمان امیدوار کننده است. دم آقای محسنی اژه ای گرم... نانت گرم و آبت سرد... انصافا آدم احساس میکنه که قراره یک اتفاق خوبی بیافته و قوه قضائیه از رکود در بیاد... من که خیلی خوشحالم... مخصوصاً وقتی میبینم که آدمهای گردن کلفتی مثل سیف را زندانی میکنند... خداوند به آقای اژه ای و قاضی های دلسوز عمر طولانی عطا فرماید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
پس تکلیف کسانیکه ابصار سیف را در دست داشتند چه میشود؟
خوب تكليف خسارات مالي كه به مردم از اين بابت وارد شده چي ميشه؟؟؟؟!!!
كي قراره اونو پس بده؟!
يه چند وقت ميرن هتل اوين ، براي خودشون وجهه كسب ميكنن كه زندان كشيدن ، دائم هم مرخصي و بعد هم بخشودگي و فرار به خارج كشور با پول مردم
دولت برای خالی کردن جیب مردم با نرخ ارز بازی کرد و جالبه که داره حالا مزدورهای این کار رو محاکمه میکنه. عجب باتلاقی ساختن از این مملکت
علی برکت الله
حالا قراره کجا برن؟ برن بغل اون بنده خدا توی سوئیت 5 ستاره ش در هتل اوین ؟
دست به تمبک هر کسی بزنی ؛ صدا می کنه!
مقایسه کنید با صدراعظم اطریش که چند روز پیش استعفا داد!!!!
لطا بفرمایید اطلاع دهند چرا فقط بعضی از دزد ها دستگیر و دادگاهی میشوند؟
ایا فقط همین تعداد مجرم در بین مسئولین \ وجود دارد؟
یا اینکه الان هم کار سیاسی میکنیم ....
به قول مهران مدیری:
حالا چی میشه
حالا چیکار کنیم ؟؟؟
فقط اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
عالیه ، فقط اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
حکم مفسد فی الارض اعدام نیست؟
اعدام کنید. هیچ چاره دیگری وجود ندارد. هر چند که بعید می دانم حتی صحبت من را اعلام کنید. ماشالله دزدی و مافیاآنقدر نهادینه شده است که حتی دادگستری توان برخورد با این افراد را ندارد. بیچاره مردم عادی که به خاطر یک لقمه نان تا کمر در سطل آشغال هستند. خدا لعنت کند این افراد دزد و بی دین را ....
پس تکلیف این همه کسب و کار پرپر شده و سرمایه و عمری که از مردم ایران گرفته شده چی میشه؟
چه حکم سنگینی.!
اگر عدالتی بود حداقل حکم اعدام بود . جمع کنید این مسخره بازیارو . میلیونها نفر به خاک سیاه نشستند این همه جوون بدبخت شدن اونوقت ده سال حبس تعزیری اونم حتما تو هتل اوین
حبس اونم تعزیری؟
حبس برای آقازاده ها مثل مهریه برای عوام الناسه. کی داده کی گرفته
خدا ازشون نگذرد که باعث این همه بدبختی شدند
مثل بقیه یه سوئیت توی اوین به نامشان می کنند ولی خودشان آزاد می گردند . اگر راست می گوئید همه شان را اعدام کنید.
از بدو ورود به مرخصی می روند تا پایان محکومیت!!!!!
آقا چرا الان دولت نمی ذاره ارز بیاد پایین
حبس تعزیزی یعنی اینکه مثلا آقای سیف ده سال میره زندان و بعد میاد بیرون و تمام شد و رفت ؟ این ضرر و زیانی که به اقتصاد و معیشت مردم خورده چی میشه ؟ روحانی اینجا نقشی نداشته است ؟ وزیر اقتصاد که مدیر سیف بود چی میشه ؟ ایا سیف هم مشمول عفو مجازات که معمولا هر سال چند بار تکرار میشه خواهد شد؟ چه کشور گل و بلبلی داریم و خبر نداریم
فقط اعدام. اگه حكومت عدل علي هست.
چقدر خوب بود دادگاه علنی بود ! تا لااقل مردم دلیل اینکه سیف و معاونانش خرید ارز میکردند را متوجه شوند چون در ان مقطع فروش ارز بوده چرا خرید انجام میدادند چرا و به چه دلیل می خواستند نظم و ارامش در بازار ارزی را بهم بزنند ؟! ایا در ان مقطع که ترامپ خروج از برجام و شروع تحریمها را اعلام کرد اصلا بازار ارامش داشت که کسی بخواهد ان را بهم بزند ؟! ایا در ان مقطع همین اصولگراها دائم دولت روحانی را تحت فشار قرار ندادند که چرا ارز و سکه در بارار نمی ریزی تا قیمت را کنترل کنی ؟! الان چرا ساکتند !! و اینکه چرا علیرغم فروش اینهمه ارز هیچ پولی به جیبشان نرفت !!
اموالشون مصادره نمیشه؟
خب اینا مگه اخلال نکردن؟!!!! خب اینا مگه باعث رنج و عذاب ملت نشدن؟!!!! همش 10 سال؟!!!! بنظرتون ی جا کار نمیلنگه؟!!!! کم نیست؟!!!!!
ادم نميدونه چي بگه...
کامنتها تماما احساسی
واقعا این مجازات بازدارنده نیست و قوه مقننه و قوه مجریه و قوه قضائیه همه مقصرند اولا احکام ده سال برای آقای سیف یعنی یک افتضاح، این مرد در اختلاس بانک صادرت و سپه و ...دخیل بود ثانیا اضافه کنید عفو و زندان وی ای پی و مرخصی از زندان و عدم پرداخت خسارت یا مصادره اموال در برابر زندگی ۹۶ ٪ مردم فقیر ایران که نابود شدند . حق سیف و سایر محکومان حداقل چند بار حبس ابد و چند بار اعدام هست .اگر یک نظر سنجی ( بدون حقه بازی ) از مردم انجام شود حتما مردم معترضند و این رای عدالت جمهوری اسلامی را مسئله دار کرد
فقط اعدام در میدان ازادی این دشمنان اسلام و ایران را نابود می کند.
با سلام قضات عالی رتبه دادگستری من از شرمندگی حکم شما 100 بار مرگ را دیده و زنده شدم بابا تو رو خدا این سیف شرور و تمامی دار و دسته آنها و لو اینکه 1000 نفر باشند همه را بسرعت بطور صحرایی تیرباران کنید و امان ندهید.
من که چند بار خوندم درست نفهمیدم جرم رئیس و معاون دقیقا چی بوده، عدم مدیریت درست، عدم نظارت کامل، ... اینها استنباطی هستند نه قانونی. بازار ارز در زمان بهمنی، سیف، همتی به یک میزان آشفته بوده چرا بقیه پس مجرم نیستند. ثانیا مثلث جرم تکمیل نیست، یک پایه اثبات جرم اثبات انگیزه مجرم از جرم هست، هیچ اشاره ای به منفعت رئیس و معاون نشده. عینا مطالب بی ربط سریال گاندو در حکم واقعی هم آمده.
بخدا قسم ده الی بیست نفر از این دزدها را اعدام کنند بقیه حساب
کار میاد دستشون نترسین جمعیت کم نمیشه
کی همچین رایی داده؟معنی عدالت!!!؟این جرائمی که خلاصش اینی که شمانوشتی شده کمه کمش اعدام سیف وآقاخانی میشه.واقعابرای خودم متاسفم که هنوزامیددارم وپای صندوق رای میرم
این سیستم همینه حالا بیا خاتمی روبزار احمدی رو بزار روحانی رو بزار رئیسی رو بذار از ژاپن رئیس جمهور بذار آنگلا مرکل بیار رئیس جمهور بکن همینه سیستم همینه اقا
کمترین مجازات اعدام هست
چه فایده وقتی مملکت رو دابود کردن
10 سال حبس؟
یاد امریکا افتادم. هر هشت سال یکبار یکی تو امریکا رییس جمهور می شود بعد از اینکه ریاست جمهوری اش تمام شد تا چند سال رسانه ها می کوبنش بعد از ده سال همگی یادشان می رود چه اتفاقی افتاده بود و دوباره همان فرد را تظهیر می کنند. مثل بوش ترامپ کلینتون و ...
ایا زندان اینها هم مثل بعضی ها چند ستاره با اپشن هائی مثل مرخصی بدون محدودیت و ....خواهد بود .
این حکم درجه ۴ حبس تعزیری کادو تشویقی برای این دزدها میباشد
راستی مشایی که قرار بود تو زندان باشه الان کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما که دیگه کاری به شخص نداریم حتما جایی دیگه مشکل هست که به راحتی مردم غارت میکنند و هروز هم یکی جدید میاد بیچاره ما مردم حسرت به دل یک خبر خوش فقط خبر فساد
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است

گر شرط بود که دزد گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند
یک دختر خیابان انقلاب برای برداشتن یک روسری ۲۲ سال یک نفر هم ۱۶۰ میلیون دلار را هاپولی کرد ۸ تا ۱۰ سال
قانون از کجا اوردیی طی این ۴۰ سال را اجرا کنید
مقصر رئیس کل سابق بانک مرکزی نیست، مقصر سیستم اقتصاد رانتی، فاسد، و بی سر و تهی است که ریشه در تمامی سلولهای کشور دوانده است.
۲۰ میلیارد دلار دیگه چی؟ فقط مسئولین دولت روحانی باید جواب پس بدن؟
ظاهرا احکام قضایی برای مفسدین اقتضادی دولتی با غیر دولتی متفاوت میباشد همین اعداد وارقام را به ریال تبدیل وسپس با احکام صادرشده برای مفسدین ریالی مقایسه کنید یکی حکم اعدام با ردمال وجریمه رییس کل بانک مرکزی با فساد مالی بیشتر صرفا به ۱۰سال زندان بدون ردمال ......بعدش هم به عناوین محتلف مرخصی ماهیانه وسالیانه از زندان ودرنهایت بعدا تحمل ۳سال بادرخواست رییس قوه مورد عفو قرارمی گیرد
پاسخ ها
کوشا
| Germany |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
تازه پادو ها را گرفته اند و دزدان اصلی که وی را میچرخاندند و دست بانک جهانی در ایران را باز گذاشتند هنوز مفت میخورند و مفت میگردند! اتفاقا به بازار بورس وی با کمی مشاطه گری ادامه میدهند
ای کاش در حین مسئولیت به خلافهای آنها رسیدگی شود نه بعد از اتمام خدمتشان در پستهایشان.
ای کاش خلاف مسئولینی که پستهای دائمی دارند نیز رسیدگی شود و نه فقط آنهایی که دیگر در آن پست نیستند
از جمله و...
سلام
تعزیری یعنی کشک
حتما هم ده سال حبس تو هتل؟اندازه هشتصد نسلشون پول بردن واز همه مهمتر زندگی میلیونها نفر را نابود کردن، وهزاران نفر بعلت فشار اقتصادی افسرده وشرمنده خانواده کردن.... فقط اعدام،اگه راست میگید همین فردا تو میدان آزادی همشونو اعدام کنید
حالا اگه اینها اصولگرا بودند محاکمه نمیشدند
ی سوال:ایناجمعاباید۳۱سال زندان باشن.میشه یکی ازبستگان ماکه مستاجره جرمشونوگردن بگیره به جاشون بره توسوئیتهای لاکچری زندان اونا۳۱سال عشق وحال؟
شاید به نظر خبر خوب باشه
ولی
مگه اون موقع سازمان بازرسی نداشتیم
مگه وزارت اطلاعات نداشتیم
مگه نمی تونستن جلوی این هارو همون موقع بگیرن که این همه ضرر و زیان به مردم نرسه
الان بعد 4/5 سال از پرونده چه به درد می خوره
فقط و فقط ارد حزبی و سیاسی
دادن ارز به واسطه های قابل اعتمادشون ظاهرا یه رسم یا قانونه ، بابک زنجانی هم همین روال رو داشت تازه اون نفت هم میفروخت برای دولت وقت ، بهتره قانون فروش ارز رو تغییر بدید هر دولت میاد تغییر بدید
حواستون هست بیش از چهل سال از این حکومت میگذره بچه های زمان انقلاب میانسال شدند مسئولیم محترم خسته نشدید
فقط 10 سال برای اینهمه اختلاس؟ ضربه زدن به اعتماد مردم و ...
همین کار ها که سیف کرده بهمنی هم در دولت احمدی نژاد کرد پس چرا برخورد دوگانه
کشور را دلواپسان به گند می‌کشند.، اصلاح طلبان یا اعتدالیون به زندان می روند .
دوباره پادو ها را گرفتند و گردن کلفت ها مفت میخورند و میگردند.
بارها من دراینجا بیان کردم که بانک های خصوصی از طریق در دست داشتن بانک مرکزی با دلالان، قاچاقچیان و محتکران... که کارمندان آنها و ابواب جمعی آنان میباشند، کشور را بشدت غارت کرده و به آمریکا هدیه میدهند.
مسولین آنهم زنگنه ظریف روحانه، همراه رفسنجانی ها و بخصوص چهانگیری میباشد که هنوز که هنوز است مفت میخوردند و ول میگردند!!
پس ظریف با کلکسیون تعــــــــــــــلیق در برجامش چی می شه؟
آقای خداییان حالا که مانند اسراف خود شما هم شعار تکراری “ دستگاه قضایی با هر فردی که به بیت المال خیانت کند با قاطعیت برخورد خواهد کرد،“ اطفاً به پرونده های خاک خورده و اصولاً گشوده نشده ای مانند شهرداری اسبق و دکل‌های گمشده ، همکاران و امران بابک زنجانی نه وزیری که پای واگذاری ارز و‌پول نفت به او را امضا کرده اند و از همه مهم‌تر مدعیان تولید واکسن که بنا بر شنیده ها یک مبلیارد دلار از وزارت بهداشت هم ارز گرفته اند و البته ما به ازای درستی هم نداشته است با همان قاطعیت برخورد کنید. این آخری، مدعیانش حی و حاضر و شاید پولش هم هنوز هاپولی نشده باشد و قابل برگشت باشد. راستی یادتان باشد که اسید پاشان و تیر ساچمه زنان به مردم را هم با قاطعیت برخورد‌کنید بد نیست!!!
خوب چرا دلار گرونتر شد روحاني كه تفكرات و رفتار متكبرانش باعث وباني اين اوضاع شده چرا محاكمه نميشه
اینا اصلا زندان نمیرن و چرا صبر کردید دولت عوض بشه بعد حکم اعلام کردید، شما که از همون روز میدونستید، تا این رودربایستی ها و مجمع تشخیص مصلحت جمع نشه مشکل فساد توی کشور حل نمیشه
این حکم دردی را دوا نمیکند اما می‌توان حبس تعزیری را به جزای نقدی تبدیل نمود.

از سوی دیگر، این نوع مجازات که به نوعی تادیب محسوب می‌شود، بر طبق شرع و ماده 16 موجود در قانون مجازات اسلامی‌ ایران در اختیار حاکم قرار گرفته است. با این حال، لازم به ذکر است در برخی مواقع حبس تعزیری در برابر حبس تعلیقی قرار می‌گیرد و در نهایت متهم محکوم به اجرای آن حکم نخواهد بود.
همه اینها برای 160 میلیون دلار؟؟؟؟برای کشوری که در یک دهه 1000 میلیارد دلار نفت فروخته بقیه این 1000 میلیارد دلار هیچی؟؟؟؟
یک دختر خیابان انقلاب برای برداشتن یک روسری ۲۲ سال یک نفر هم ۱۶۰ میلیون دلار را هاپولی کرد ۸ تا ۱۰ سال
اگر اینجوری باشه ۲۲ سال زندان برای بک روسری که رحمت به طالبان، خواهشا دروغی بگوئید که جا بگیرد.
این بنده خدا احتمالا با بک تعهد آزاد شده،
نخود سیاه
اصل ماجرا تحریم است
ملت رو سیاه میکنند
شانس اوردن اگه ۳ ملیون تومن از سر بدبختی می دزدیدن ، دستشون رو حاکم شرع قطع میکرد
اولا همون موقع سیف و عده ای دیگه در تلویزیون میومدن و انقدر حرفهای بی ربط میزدندکه میگفتن که من خیلی ناراحت میشدم وپیش خودم میگفتم چطور این دو سه سال را تحمل کنیم چرا همون موقع اقدام نشد تا همچون بهمن مردم خانه خراب نشن. ثانیا نظام سیاسی چرا چند سال معطل این مسایل شد و نباید قانون اساسی تغییر کنه که سه سال یک ملت معطل این اقایون بشن .البته این روند در سالهای اخر هاشمی و احمدی نژاد هم بوده خوب بهتر نیست در قانون اساسی مجلس بتونه در دور دوم در دو سال اخر رییس جمهور رو را برکنار کنه مثل کاری که با بنی صدر شد و جنگ جمع و جور شد البته نبود این رویه باعث حذف نیروهای خوب سیاسی میشه با جلسه شورای سران موضوع حل نمیشه والا مشارکت کم و یا اعتراضات مردمی رخ میده. و الا میبینید متاسفانه همون رویه داره در حال حاضر ادامه پیدا میکنه و به همون نتایج میرسه چاپ پول و اینکه هیچ کس جلو دار این دولت نیست
حبس تعزيري يعني هيجي ديگه...رد مال هم كه نداريم...علي بركت الله چه بخور بخوريه
با سلام. با عنایت به قانون شرع اسلام ، هیچ سنخیتی بین ظلمی که این افراد برای مردم کردند و رای دادگاه وجود ندارد. با بی تدبیری و بی لیاقتی این مسولان و مسولانی که در آینده با به روی کار آمدن رقبا دادگاهی خواهند شد چه بچه هایی که بی گناه در سایه بی پولی پدر دچار ضربات روحی و جسمی شدند ، سرپرستان خانواده ای که دچار یاس و نامیدی و ورشکستگی شدند و .... این داستان ادامه دارد
اگر مدیر دولتی برای اجرای دقیق آنچه از او خواسته شده محاکمه و زندان شود باید فاتحه مدیریت را خواند. به انفعال در مدیریت می رسیم. قوه قضا نباید حکم سیاسی بدهد، که متاسفانه می دهد.
همه اش بازی برای سرگرم کردن مردم.خودشان خوب می دانند که علت این آشفتگی ها همان جمله تحریم نعمت است می باشد و سر همه این اوضاع نابسامان که در مملکت ایجاد شده همان تفکر غلط است.
احتمالا تو پانسیون زندان، انبادار و مسئول خرید برای زندانیان خواهند شد
آش بیت المال را خوردند و با ملاقه شان دیگ را سوراخ کردند اما مردم بیچاره ما جرات ندارند جیک بزنند و کاربرهای مرعوب در باره صاحب منصبان سوپر دزد خائن ؛ با عنوان ناشناس یا اسم مستعار نظر می دهند!
یه سوال
اینا که اینقدر دزدی کردن چرا مثل خاوری فرار نکردن؟؟؟؟
نخواستن فرار کنن یا نتونستن؟؟؟
اگه نخواستن فرار کنن چرا ؟؟؟
یک مقدار فسفر سوزوندن و استفاده از سلول های مغز بد نیست
درحکم این افراد اغماض ومصلحت صورت گرفته که حکم هرکدام آنها می بایست یا اعدام ویا زندانهای طویل المدت میشد1- برادر جهانگیری 2- برادر آقای روحانی 3 قاضی طبری 4- سیف 5 عراقچی وو
پادوها را گرفته اند و دزدان اصلی هنوز مفت میخوردند و مفت می گردند
تعزیر مجازاتی است که مشمول عنوان حد و قصاص یا دیه نیست و شرایط ارتکاب جرم و میزان مجازات آن در شرع مشخص نشده است . از جمله مجازات های تعزیری می توان به حبس ، جزای نقدی محرومیت از حقوق اجتماعی . مانند آن ها اشاره کرد.
مجازات های تعزیری ، شامل حبس و جزای نقدی ، در قانون مجازات اسلامی برای راحتی اعمال اصل تناسب و اصل فردی سازی جرم و مجازات ، به چند درجه تقسیم می شود که میزان مجازات هر درجه در قانون مشخص شده است به این معنی که هر جرم تعزیری با توجه به طول مدت محکومیت آن ، در یک درجه از درجات مجازات های تعزیری قرار می گیرد .
مجازات های تعزیری در قانون مجازات اسلامی به هشت درجه تقسیم شده است و به عبارت دیگر در صورتی که فردی مرتکب جرم تعزیری شود ، به یکی از درجات 1 تا 8 مجازات تعزیری محکوم می شود.
یعنی حکم الکی و بابا حالا انچه بردی بیار تقسیم کنیم درجات انرا از درجه سه به درجه 8 سه ماه حبس همش مرخصی تقلیل بدیم به همین سادگی باب اینها نخبه اینکار شدن دیگه جرئت دار شدن مگه میشه از اینها دل کند دولت بعدی پست حساس تر بهشون میدن فقط بزار اب از اسیاب بگذره میگند سیاسی بوده ازش میرند حلالیت هم میخواهند چون تنها خوردن و تقسیم نکردن و منم منم کردن خر اینها را گرفتن وگرنه بیشمار از این بخور ببر ها هست و بوده و خواهد بود بیچاره این ملت ....
قاطی کردم. واقعا نمی فهمم. یعنی اگر بنده الان روسریم رو بردارم (که البته بر نمیدارم چون بهش اعتقاد دارم)، زندانم بیش از این شاه دزدهاست؟؟؟؟؟؟؟
مگر نه اینکه حق الناس از حق الله بالاتره؟ پس چرا این دزدها، سرمایه خودشون و هفت نسلشان را تامین کردن و حالا ناقابل نهایتا ده سال در زندان شیک استراحت میکنن و تمام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این یک واقعیت در طول تاریخ است که ایرانی باید چوب بالای سرش باشد. مسئولان انقلابی تر عمل کنید و از واکنشهای عناصر مزدور و معلوم الحال نترسید
براساس یک تناسب ریاضی اگرقیمت دلا ۲۸۰۰۰ وقینت یوره نیز ۳۲۰۰۰ تومان باشه ‌وحکم فساد ۳۰۰۰میلیاردی اعدام باشه جناب آقای سیف میبایست ۱/۷ باراعدام میشد ضمن اینکه رد مال وجریمه هم شاملش می شد
خود رئیس پلیس اعلام کرده بود درصد اختلاص 1400 نسبت به سال قبل 300 درصد زیاد شده است .بقیه چی پس اونا را نمیگیرید؟
رئیس وقت بانک مرکزی به تحمل ۱۰ سال، احمد عراقچی به ۸ سال و سالار آقاخانی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند :
آیا چیری هم به بیت المال باز میگردد یا نه؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی