بازدید 13029
۸

خبر محکومیت مدیران بانک مرکزی شائبه برانگیز است

سوال اینجاست که این پرونده کیفری که حدود سه سال است که مفتوح شده و باتوجه به فقدان عناصر سه‌گانه تحقق جرم (عناصر قانونی، مادی و معنوی)، انتظار می‌رفت برای متهمان پرونده، رای برائت یا قرار منع تعقیب صادر شود، چرا یک روز قبل از رسیدگی به همین اتهامات در دیوان محاسبات، یک‌باره خبر محکومیت ایشان در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود؟!
کد خبر: ۱۰۸۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 17 October 2021

به گزارش «تابناک»، روزنامه اعتماد در بررسی انتشار خبر محکومیت رئیس اسبق بانک مرکزی نوشت: رای پرونده چند نفر از مدیران ارشد بانک مرکزی در دولت حسن روحانی روز گذشته منتشر شد قرار گرفتن نام چهره‌هایی چون ولی‌اله سیف، رییس اسبق بانک مرکزی و احمد عراقچی معاون وقت ارزی بانک مرکزی در میان این جمع منجر به آن شد که این پرونده توجه رسانه‌ای ویژه‌ای را برانگیزد.

اما خبر محکومیت رییس‌کل و معاون ارزی اسبق بانک مرکزی دیروز درحالی از طریق برخی رسانه‌ها منتشر شد که ظاهرا نحوه ابلاغ حکم به متهمان و برخی از دیگر جزییات این احکام از جهاتی با ابهاماتی مواجه است.

این در حالی است که موضوع محکومیت و نیز فروش ارز در بازار برای مدیریت نرخ ارز در شرایطی بود که فشار حداکثری و جنگ اقتصادی دولت امریکا علیه ملت و دولت ایران به اوج خود رسیده بود و دولت وقت قصد داشت با این اقدامات، آرامش لازم را برای جامعه حفظ نماید؛ ضمن اینکه این اقدامات برای مدیریت بازار ارز به طرق مختلف و از دیرباز و به استناد اختیارات قانونی بانک مرکزی انجام می‌شده است.

حال سوال اینجاست که این پرونده کیفری که حدود سه سال است که مفتوح شده و باتوجه به فقدان عناصر سه‌گانه تحقق جرم (عناصر قانونی، مادی و معنوی)، انتظار می‌رفت برای متهمان پرونده، رای برائت یا قرار منع تعقیب صادر شود، چرا یک روز قبل از رسیدگی به همین اتهامات در دیوان محاسبات، یک‌باره خبر محکومیت ایشان در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود؟!

مگر نه اینست که حکم محکومیت باید به محکوم ابلاغ شود؟ آیا انتشار این خبر محکومیت کیفری برای اثرگذاری بر یک مرجع دیگر نبوده است؟ آیا این نحوه اطلاع‌رسانی، از مصادیق تشویش اذهان عمومی و تعرض به عرض و حیثیت اشخاص نیست؟ چگونه این خبر محکومیت به دست آن خبرگزاری رسیده ولی خود محکومان از آن بی‌خبر بوده‌اند؟ ذی‌نفعان این محکومیت‌ها، چه کسانی هستند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۸
حضرات خیلی غلط بیجا کرده اند که بخاطر شرایطی که آنرا بحرانی تصور کرده بودند ثروت کشور رو به تاراج دادند با آن سیاستی که به خرج دادند شرایط رو بهبود بخشیدند یا بدتر کردند میگم چطوره یک گونی سکه تمام بهار هم به هر کدامشان همراه با کارت صد آفرین جایزه بدهید.
تشویش اذهان عمومی عمومی مال بقیه هست!
خب اینا در دولت قبل اخلال در ارز و نظام پولی ایجاد کردند و اون همه مشکلات درست کردند. الان چرا درست نمیشه و نمیکنید؟
این حکم ظلم بزرگی به نظام هست چون مردم نظام را محکوم می کنند. اقای سیف حداقل در چندین اختلاس بزرگ در بانک صادرات و سپه و ... مدیرعامل بانک بوده و کاملا ادم پیچده ای است بغبر از چند بار حبس ابد و چند بار اعدام مصادره تمام اموال خودش و نزدیکان درجه یک واقعا لازم بود .
باید اعدامش می کردن
عدل علي
خوبه دیگه. عراقچی بخاطر اینکه دستور و نظر دولت را به همان نحو که دولت خواسته بود اجرا کرده است باید هشت سال زندان برود. به این ترتیب توان عمل از تمام مدیران دولتی گرفته می شود. به انفعال در مدیریت می رسیم.
چوب عدالت به کناری خورد شماها ترسیدین خیلی ها از این رانت بانک مرکزی استفاده کردن الان باید جواب پس بدن اسیاب به نوبت به همه رسیدگی میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار