بازدید 82586

چه بخوریم تا ریزش مو نگیریم؟

یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که باید قبل از درمان هر مشکلی از جمله ریزش مو در نظر گرفته شود، پیدا کردن علت وقوع مشکل است.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 11 October 2021

به گزارش تابناک، باشگاه خبرنگاران نوشت: ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای همه افراد در هر سنی رخ دهد. این عارضه در نتیجه دلایلی مانند ژنتیک، استرس، افسردگی، رژیم غذایی ناسالم، عوامل مختلف محیطی و تغییرات بارداری ظاهر می‌شود.

درمان‌های زیادی برای ریزش مو وجود دارد اما اجزای آن‌ها حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است مشکلات دیگری را برای مو ایجاد کند با این حال داروهای خانگی طبیعی ایمن تری وجود دارد که برای جلوگیری از ریزش مو و ارتقای سلامت مو استفاده می‌شود؛ ما در این گزارش آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

دلایل بهداشتی و پزشکی ریزش مو
ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار از مو در روز طبیعی است اما اگر میزان ریزش مو به میزان زیادی افزایش یابد، مشکلی وجود دارد که باید شناسایی شود. علل ریزش مو ممکن است به دلیل یک عامل ژنتیکی، یا استفاده از محصولات شیمیایی، یا رژیم غذایی نامناسب باشد.

کم خونی و فقرآهن: ریزش بیش از حد مو می‌تواند ناشی از کم خونی به دلیل کمبود آهن باشد. کمبود آهن از عبور جریان اکسیژن به فولیکول‌های مو و سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند و در نتیجه موها ضعیف و شکسته می‌شوند از علائم کمبود آهن احساس خستگی زیاد، احساس سرما در دست‌ها و پاها و ضعف در بدن است.

کم کاری تیروئید: این غده ترشح هورمون‌های تیروئید را کنترل می‌کند که برای رشد مو مهم است. تنبلی غده تیروئید تولید هورمون‌های تیروئید را متوقف می‌کند، که موها را در معرض ریزش مو قرار می‌دهد و رشد موهای سر، موهای ابرو و موهای بدن را کاهش می‌دهد، تنبلی غده تیروئید توسط پزشک درمان می‌شود، تعادل هورمون‌های تیروئید، منجر به جلوگیری از ریزش مو و ارتقاء سلامت بدن شود.

عفونت پوست سر: عفونت پوست سر رشد مو را متوقف کرده و باعث ریزش آن می‌شود و انواع مختلفی از عفونت‌های سر وجود دارد که شایع‌ترین آن‌ها tinea capitis است، که نوعی عفونت قارچی است و این موارد قارچ‌ها روی سلول‌های موی مرده تکثیر می‌شوند و می‌توانند در مناطق خاصی از پوست سر یا در کل پوست سرایت کرده و به شکل نقاط سیاه ظاهر شوند و با تشخیص مناسب و استفاده از درمان مناسب قابل درمان هستند.

کمبود روی: روی یک ماده معدنی ضروری است که به افزایش تولید سلول، درمان و رشد بافت کمک می‌کند، روی، غدد ترشح کننده چربی برای پوست سر و مو را فعال می‌کند و کاهش روی در بدن مو را مستعد ریزش می‌کند. کمبود روی را می‌توان با خوردن آجیل مانند گردو، بادام هندی، بادام، گوشت قرمز، تخم مرغ، صدف، حبوبات، غلات صبحانه حاوی روی و محصولات لبنی مانند شیر کم چرب درمان کرد.

دستورالعمل‌های طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو

بسیاری از دستورالعمل‌های طبیعی خانگی و بی خطر وجود دارد که برای تقویت موها، رشد آن‌ها و جلوگیری از ریزش آن‌ها برای داشتن موهای زیبا، سالم و بلند استفاده می‌شود، از جمله:

چای سبز و زرده تخم مرغ

تخم مرغ حاوی درصد بالایی از پروتئین است که رشد فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و دارای ویتامین‌های زیادی است مانند ویتامین B که جریان اکسیژن را به موها تقویت می‌کند، ویتامین A که از پوست سر در برابر شوره سر محافظت می‌کند و ویتامین D، که رشد مو را تقویت می‌کند، در حالی که چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که باعث رشد مو می‌شوند.

عسل، آب سیر و آب آلوئه ورا: عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که پوست سر و مو را مرطوب و تغذیه می‌کند و رشد مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

زرده تخم مرغ و موز: زرده تخم مرغ و موز درمان موثری برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو هستند.

بهترین غذاها که از ریزش مو جلوگیری می‌کنند

پیروی از رژیم غذایی سالم که حاوی بسیاری از مواد مغذی است از مو در برابر مشکلات ریزش مو محافظت می‌کند و رشد و سلامت آن را افزایش می‌دهد.

سبزیجات برگ سبز: سبزیجات برگ سبز دارای درصد بالایی آهن هستند که برای محافظت از موها در برابر ریزش مو و افزایش رشد آن‌ها مهم است، مانند کاهو و اسفناج.

هویج: هویج حاوی ماده غذایی به نام بتاکاروتن است که تارهای مو را تقویت کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. هویج دارای درصد بالایی از ویتامین A است که به داشتن پوست سر سالم کمک می‌کند.

سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین حاوی مس، پروتئین و آهن است که از پوست سر در برابر مشکلات محافظت می‌کند، باعث رشد مو می‌شود و حاوی بتاکاروتن است که باعث رشد سلول‌ها می‌شود و موها را از شکستگی محافظت می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
چیزی دیگه برای خوردن نداریم چون پولی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
اینطور که پیش میره تاچندسال آینده هممون سوع تغذیه میگیریم الان۴ساله که مانتونستیم نیم کیلواجیل بخریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
هزینه های بسته نتتون جمع کنید ماهی نیم کیلو اجیل
بخورید از نت گردی واجبتره ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
اینقده ناشکری نکنید
حرص
اینایی که گفتی همش پول میخواد عزیزم
آخه برادر محترم چی مونده برای خوردن که منو پیشنهاد می کنید؟
ی قرص نیست؟
پاسخ ها
الام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
قرص زینک پلاس مصرف کن
زرده تخم مرغ بزنید به سرتون معجزه میکنه
بله با این اوضاع در امد کم بیماری فراوان کمبود دارو قدرت خرید پاین پس چه کنیم واقعا دیگه خسته شدیم اجاره مخارج خانه ووووددخل پاین خرج بالا
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی