بازدید 19388
کیوسک بین الملل تابناک

هشدار درباره وقوع دو جنگ جهانی وحشتناک/ رزمایش کماندو‌ها و ناو‌های جمهوری آذربایجان در دریای خزر/ استقرار ناو هواپیمابر اتمی کارل وینسون آمریکا در اقیانوس هند/ کشته و زخمی شدن ۴ نیروی ارتش ترکیه در شمال سوریه

هشدار درباره وقوع دو جنگ جهانی وحشتناک، رزمایش کماندو‌ها و ناو‌های جمهوری آذربایجان در دریای خزر، استقرار ناو هواپیمابر اتمی کارل وینسون آمریکا در اقیانوس هند، کشته و زخمی شدن ۴ نیروی ارتش ترکیه در شمال سوریه و پایان مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳ 10 October 2021

کیوسک بین الملل تابناک: هشدار درباره وقوع دو جنگ جهانی وحشتناک، رزمایش کماندو‌ها و ناو‌های جمهوری آذربایجان در دریای خزر، استقرار ناو هواپیمابر اتمی کارل وینسون آمریکا در اقیانوس هند، کشته و زخمی شدن ۴ نیروی ارتش ترکیه در شمال سوریه و پایان مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار درباره وقوع دو جنگ جهانی وحشتناک

"جنگ بین آمریکا و چین محتمل است و بشریت با دو جنگ وحشتناک جهانی روبه رو خواهد شد.

روبرت فارلی نویسنده مقاله در 19Fortyfive، معتقد است که درگیری بین ایالات متحده و چین می‌تواند به سومین و چهارمین جنگ جهانی منجر شود.

او می‌نویسد: رویارویی واشنگتن و پکن، به احتمال زیاد، با یک درگیری قاطع به پایان نمی‌رسد، بلکه منجر به یکسری کارزارهای مسلحانه می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به نظر وی، دو قدرت بزرگ می‌توانند نبردی را بر سر تایوان آغاز کنند. فارلی معتقد است، اگر نیروهای آمریکایی موفق شوند ارتش آزادیبخش خلق چین را شکست دهند، این امر پکن را مجبور نخواهد کرد که ایده اتحاد مجدد با این جزیره را کنار بگذارد.

نویسنده معتقد است که جمهوری خلق چین، آتش‌بس موقتی با ایالات متحده منعقد و سپس دوباره برای الحاق منطقه مورد مناقشه به سرزمین خود اقدام می‌کند.

هشدار درباره وقوع دو جنگ جهانی وحشتناکگ/ رزمایش کماندوها و ناوهای جمهوری آذربایجان در دریای خزر/ استقرار ناو هواپیمابر اتمی کارل وینسون آمریکا در اقیانوس هند/ کشته و زخمی شدن 4 نیروی ارتش ترکیه در شمال سوریه

این نشریه می‌نویسد: حتی اگر چین در مبارزات انتخاباتی تایوان پیروز شود، تناقضات اساسی با ایالات متحده آمریکا را از بین نخواهد برد. این پیش زمینه‌ها را برای درگیری دیگری ایجاد می‌کند.

فارلی گفت: هرگونه درگیری مسلحانه در غرب اقیانوس آرام، یک فاجعه خواهد بود و زیرساخت‌ها، روابط مالی و تجاری که بین آسیا و آمریکای شمالی ایجاد شده است را از بین می‌برد.

نویسنده مقاله ابراز امیدواری کرد که بشر بتواند از چنین سناریویی جلوگیری کند.

رزمایش کماندوها و ناوهای جمهوری آذربایجان در دریای خزر

رسانه‌های جمهوری آذربایجان روز یکشنبه از برگزاری یک رزمایش از سوی نیروی دریایی این کشور در دریای خزر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌‌ای اعلام کرد، این رزمایش سه روزه از فردا دوشنبه شروع و پنجشنبه خاتمه می‌یابد. قرار است تمرینات فرماندهی و ستادی نیروهای دریایی این کشور در بخش دریای خزر متعلق به باکو برگزار شود.

دراین رزمایش کشتی‌های جنگی و کماندوهای دریایی این کشور تمرین‌هایی را با تمرکز بر محافظت از زیر ساخت‌های جمهوری آذربایجان در دریای خزر انجام خواهند داد.

چندی قبل نیز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از انجام رزمایش دریایی در دریای خزر خبر داد و اعلام کرد که هدف از این تمرینات با مشارکت ناوهای جنگی، کشتی‌ها و تفنگداران دریایی انجام عملیات جنگی و حفاظت از زیرساخت‌های انرژی و نیروهای دفاعی در بخش جمهوری آذربایجان در دریای خزر است.

نیروی دریایی این کشور که در واقع گارد ساحلی با ماموریت تفحص و جستجو را دارد، بر دفاع از زیر ساخت‌های انرژی در دریای خزر تمرکز دارد. یکی از دلایل جمهوری‌ آذربایجان در برگزاری این رزمایش‌ها، نگرانی از عملیات تروریستی محتمل علیه تاسیسات انرژی در دریای خزر است.

هشدار درباره وقوع دو جنگ جهانی وحشتناکگ/ رزمایش کماندوها و ناوهای جمهوری آذربایجان در دریای خزر/ استقرار ناو هواپیمابر اتمی کارل وینسون آمریکا در اقیانوس هند/ کشته و زخمی شدن 4 نیروی ارتش ترکیه در شمال سوریه

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده تشکیل یگان‌های جدید همراه با آموزش پرسنل مناسب و خرید کشتی و قایق را در این زمینه مد نظر دارد. وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل اعلام کرد، این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است.

باکو در حالی که نیم نگاهی به ارمنستان دارد، در هفته‌های اخیر، رزمایش‌های متعددی را با ترکیه، پاکستان و گرجستان برگزار کرده است.

استقرار ناو هواپیمابر اتمی کارل وینسون آمریکا در اقیانوس هند

رسانه‌های هندی روز یکشنبه از اعزام ناو هواپیمابر اتمی نیروی دریایی آمریکا به اقیانوس هند برای مشارکت در یک رزمایش چهارجانبه خبر دادند.

به نوشته روزنامه هندی «فایننشل اکسپرس»، ناو هواپیمابر اتمی «کارل وینسون» جهت شرکت در رزمایش «مالابار» که از دوازدهم تا پانزدهم اکتبر با حضور کشورهای هند، ژاپن، استرالیا و آمریکا برگزار می‌‌شود، وارد اقیانوس هند می‌گردد. منطقه اصلی برگزاری این رزمایش خلیج بنگال است. این رزمایش شامل چند مرحله از جمله نبرد فرضی ناوهای حاضر با همدیگر و مشارکت جنگنده‌های هند خواهد بود.

آمریکا علاوه بر این ناو هواپیمابر، شماری از ناوهای موشک انداز مختلف را عازم این رزمایش بزرگ می‌کند. ارتش هند علاوه رزمناوهای خود، یک فروند زیر دریایی و ناوگانی از هواپیماهای ضد زیر دریایی خود را عازم این رزمایش می‌کند. ژاپن نیز اعلام کرده که ناو بالگرد نشین «جی اس کاگا» و رزمناو «موراسم» را عازم این رزمایش خواهد کرد.

سخنگوی نیروی دریایی هند گفته است که تمرکز اصلی این رزمایش، نبرد با زیر دریایی و استفاده از سلاح‌های پیشرفته در این رزمایش با مشارکت نظامیان است.

هشدار درباره وقوع دو جنگ جهانی وحشتناکگ/ رزمایش کماندوها و ناوهای جمهوری آذربایجان در دریای خزر/ استقرار ناو هواپیمابر اتمی کارل وینسون آمریکا در اقیانوس هند/ کشته و زخمی شدن 4 نیروی ارتش ترکیه در شمال سوریه

این در حالی است که چین نسبت به هدف تمرین مالابار مشکوک است، زیرا احساس می‌کند رزمایش سالیانه تلاشی برای مهار نفوذ خود در منطقه هند و اقیانوس آرام است. رزمایش مالابار در سال ۱۹۹۲ به عنوان رزمایش دوجانبه بین نیروی دریایی هند و نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس هند آغاز شد. ژاپن در سال ۲۰۱۵ به عضویت دائمی این رزمایش درآمد. این رزمایش سالانه در سواحل گوام در سال ۲۰۱۸ و در سواحل ژاپن در سال ۲۰۱۹ انجام شد.

نگرانی‌های جهانی در مورد افزایش قدرت نظامی چین در منطقه هند و اقیانوس آرام افزایش یافته است. آمریکا و برخی کشورهای متحد نیز با بهانه آزادی دریانوردی، سعی در حضور نظامی در آب‌های منطقه دارند.

کشته و زخمی شدن چهار نیروی ارتش ترکیه در شمال سوریه

وزارت کشور ترکیه از کشته شدن یک افسر نظامی و زخمی شدن سه تن دیگر در حمله راکتی عناصر مسلح وابسته به «یگان‌های مدافع خلق» در شمال سوریه خبر داد.

 وزارت کشور ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یکی از افسران عملیات ویژه ارتش بر اثر اصابت راکت شلیک شده یگان‌های مدافع خلق به خودروی زرهی در منطقه مارع شهر اعزاز در شمال سوریه جان خود را از دست داده است.

هشدار درباره وقوع دو جنگ جهانی وحشتناکگ/ رزمایش کماندوها و ناوهای جمهوری آذربایجان در دریای خزر/ استقرار ناو هواپیمابر اتمی کارل وینسون آمریکا در اقیانوس هند/ کشته و زخمی شدن 4 نیروی ارتش ترکیه در شمال سوریه

به گزارش آناتولی، در این بیانیه همچنین آمده که در اثر اصابت این راکت، سه نیروی ترکیه‌ای هم زخمی و راهی بیمارستان شدند.

در هفتم ماه جاری میلادی نیز ترکیه اعلام کرد که یکی از سربازان ارتش این کشور در حمله راکتی در منطقه عملیاتی «درع الفرات» در شمال حلب کشته شد.

پایان مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه

رسانه‌ها روز یکشنبه از پایان مذاکرت گروه طالبان با هیات آمریکایی در دوحه قطر و آغاز مذاکرات این گروه با نمایندگان اتحادیه اروپا خبر دادند.

به گزارش"رویترز"، زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان که برای چندین سال در گفت‌وگوهای صلح افغانستان حضور داشت، در هیأت آمریکایی حاضر در دوحه حضور ندارد.

طالبان امروز در اولین نشست گفت و گوی مستقیم با هیات آمریکایی بعد از خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان به واشنگتن هشدار داده بود که دولت موقت افغانستان را تضعیف و بی‌ثبات نکنید.

هیات آمریکایی شامگاه شنبه برای نخستین بار پس از خروج نیروهای واشنگتن از افغانستان با نمایندگان طالبان در دوحه دیدار کردند.

وزیر امورخارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد، در دیدار با مقام‌های آمریکایی، درباره روابط کابل و واشنگتن، توافقنامه دوحه، کمک‌های بشردوستانه، آزادسازی پول‌های بلوکه شده افغانستان، رعایت حریم هوایی افغانستان و مسائل دیگر گفت‌وگو شد.

هشدار درباره وقوع دو جنگ جهانی وحشتناکگ/ رزمایش کماندوها و ناوهای جمهوری آذربایجان در دریای خزر/ استقرار ناو هواپیمابر اتمی کارل وینسون آمریکا در اقیانوس هند/ کشته و زخمی شدن 4 نیروی ارتش ترکیه در شمال سوریه

امیرخان متقی سرپرست وزارت امورخارجه طالبان تصریح کرد: در این نشست، بر ارسال کمک‌های بشردوستانه و عمل به توافقنامه دوحه و احترام به حریم هوایی افغانستان تاکید شد.

وزارت امورخارجه آمریکا در این باره اعلام کرد که تشکیل حکومت فراگیر و خروج شهروندان آمریکا و همکاران محلی این کشور از افغانستان، از محورهای این سفر است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: این دیدار درباره به رسمیت شناختن و دادن مشروعیت (به طالبان) نیست. ما بر طالبان فشار می‌آوریم تا حقوق تمام مردم افغانستان از جمله زنان و دختران را رعایت کنند و حکومت فراگیر با پشتیبانی همه احزاب تشکیل دهند. آمریکا می‌خواهد به طالبان فشار آورد تا برای سازمان‌های کمک‌رسان، امکان دسترسی به مناطقی را که نیاز به کمک دارند، فراهم کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۶
شمال سوريه و عراق افتاده به دست تركيه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
هرجا ترک باشد پیشرفت و رفاه است
در قدرت زمینی، دریایی و موشکی ارتش و سپاه ایران هیچ شکی نیست و اساسا جمهوری باکو به این موضوع واقف هست در مقابل قدرت نظامی ایران توانی برای مقابله نداره.
مشکل از اونجاست که باکویی ها بعد از جنگ با ارمنستان دچار توهم کاذب شده اند و مشخصا پشت پرده ی این قضیه اسرائیل قرار گرفته.
2 فروند هواپیمای F35 اسرائیل در باکو فرود اومده و واضح است مقامات اطلاعاتی ایران از روزها قبل این اطلاعات سری رو بدست آوردن که جمهوری باکو در مقابل کمک تسلیحاتی اسرائیل اجازه استفاده نظامی از خاک باکو برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران را داشته باشه.
پهباد های انتحاری باکو (ساخت اسرائیل) به راحتی سامانه اس - 300 روسی مستقر در ارمنستان رو منهدم کرد و اساسا ارمنستان در مقابل پهبادهای بایراکتار باکو (ساخت ترکیه) بی دفاع ماند و تلفات سنگینی به ارمنستان وارد شد. هر چند به واسطه سامانه های جنگ الکترونیک ایران این پهبادها نهایتا فقط در مرزهای ایران خطرساز هستند ولی
ایران باید در اسرع وقت حمله به باکو رو شروع کنه تا قبل از اینکه اسرائیل بخواد از خاک این کشور به تاسیسات هسته ای ما حمله کنه. چون قراره اسرائیل پدافند مدل پیکان2 رو به باکو انتقال بده که میتونه موی دماغ ایران بشه
پاسخ ها
naser
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
مهدی جان از توهمات خود بیا بیرون! اصلا آذربایجان قصد جنگ با ایران را ندارد. ایران هم با بیش از 35 میلیون تورک با آذربایجان جنگ نخواهد کرد. به کوری چشم دشمنان سه ملت ایران و آذربایجان و ترکیه یعنی اروپا، ارمنستان و پان آریایی ها در آینده نزدیک با اتحاد این سه کشور با شعار یک ملت سه دولت بزرگترین اتحادیه منطقه ای در جهان را ایجاد خواهیم کرد.0
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
چشم استاد! امر دیگه ای نیست؟ اگه فرمایشی ندارید بریم باکو رو بزنیم. اجازه هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
ناصر خان گل افشانی نکن. همچین به این بنده خدا گفتی توهم زده فکر کردم چی می خوای بگی؟!
رزمایش اذربایجان چه رزمایش خنده داری بشه. آخه مورچه چیه تا کله پاچه اش چیزی بشه.
یاشاسین آزربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
آذربایجان با ذ نه با ز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
همشهری جان! ما آزربایجان نداریم منظورت آذربایجانه؟ همینجوری آبروی ما رو می برید دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
آضربایجان کجاست؟
انشاالله ریشه تروریست ها در کل منطقه با درایت و همکاری کشورهای ترکیه، آذربایجان و ایران به زودی برچیده شود.
آذربایجان در مانور های نظامی و دریایی ، که در حال انجام در دریای خزر است

قطعا با روسیه و پوتین هماهنگی لازم را کرده است !!!!

و حالا مسولان خوش خیال ، چه زمانی میخواهند واقعیات را قبول کنند ؟؟؟

خدا میداند و بس . !!!!!
از وقتی کلید روحانی گم شده ؛ همه دنیا به هم ریخته
چه مانورستانی شده منطقه
دولت باکو فهمیده پاشنه آشیل در دریای کاسپین و منابع نفتیشه . دوتا موشک ناشناس مثل امارات به تاسیسات دریایی و نفتی در دریای کاسپین بخوره گوشی می یاد دستش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار