بازدید 3739

آمریکا تحریم‌ها علیه چند شخصیت روسی را لغو کرد

یک سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا چند روز پیش از سفر ویکتوریا نالند معاون وزیر امور خارجه امریکا به روسیه، تحریم‌ها علیه چند شخصیت روسی را لغو کرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹ 10 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از  ایرنا از "اسپوتنیک"، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه تایید کرد مسکو پس از اقدام آمریکا در تحریم چند شخصیت این کشور و ممنوعیت ورود آن‌ها به روسیه، ورود نالند به روسیه را ممنوع کرده است.
انتظار می‌رود نالند فردا (دوشنبه) به روسیه سفر کرده و با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کند.
زاخارووا افزود: او (نالند) در لیست تحریم‌ها قرار داشت و نمی‌توانست وارد مرز‌های روسیه شود. آن‌ها (آمریکا) مقامات روسی و کارشناسان امور خارجه را در لیست سیاه قرار داده بودند. در این زمینه ما اقدام متقابل انجام دادیم.
ماه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا با متهم کردن دولت روسیه به تلاش برای مسموم کردن آلکسی ناوالنی، از مخالفان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، اسامی ۹ شخص و ۲ شرکت روسیه‌ای را در لیست تحریم‌ها قرار داد.
همچنین به تازگی برخی از سناتور‌های کنگره آمریکا خواستار اخراج دیپلمات‌های روسیه از واشنگتن شده‌اند.

درخواست اخراج دیپلمات‌های روسی هم از جانب سناتور‌های دموکرات و هم جمهوری‌خواه از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است.
در ماه دسامبر سال گذشته آمریکا به صورت یک جانبه دوره مأموریت دیپلمات‌های روسیه در این کشور را به سه سال کاهش داد، اقدامی که در مورد سایر کشور‌ها انجام نشده است.

دولت آمریکا با متهم کردن نقش روسیه در انتخابات آمریکا و همچنین هک شدن سایت «سولار ویندز» در فروردین سال جاری اعلام کرد دیپلمات‌های روس را اخراج خواهد کرد. پس از آن، دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد. براساس این تحریم‌ها، آمریکا همچنین ۱۰ دیپلمات روس را از خاک آمریکا اخراج کرد.

روسیه نیز در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا تصمیم به اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی و قرار دادن ۸ مقام دیگر در لیست سیاه گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار