بازدید 17121
۵

ارزش ۱۱.۶۵ تریلیون دلاری دو سیارک حاوی فلزات گران‌بها

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که سیارک‌های نزدیک زمین "1986 DA و 2016 ED85" ممکن است حاوی فلزات گران‌بها به ارزش ۱۱.۶۵ تریلیون دلار هستند. این فلزات گران قیمت، می‌تواند بیشتر از کل ذخایر جهانی فلزات ما از جمله آهن، نیکل و کبالت باشد.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 07 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، معادن فضایی یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی است که امروزه در جامعه علمی بسیار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد زیرا کارشناسان معتقدند این کار می‌تواند فلزات مقرون‌به صرفه‌ای را برای ما فراهم کند و در نهایت دسترسی بشر را برای کاوش در فضا افزایش دهد.

این سیارک‌های به ظاهر بی‌ارزش می‌توانند اهدافی برای استخراج فضایی آینده باشند و سرنخ‌هایی در مورد گنج بزرگتر کیهانی ارائه دهند. تصور کنید که آهن، نیکل و کبالت را از سیارک‌ها استخراج کنید این امر کاملاً غیرممکن نیست. محققان آمریکایی در حال تحقیق بر روی دو سیارک غنی از فلز در نزدیکی زمین یا NEA"( NEA"به سیارک‌های نزدیک به زمین گفته می‌شود) هستند تا از منشا، ترکیبات و روابط آنها با شهاب سنگ‌های موجود در زمین بیشتر بدانند. تصور می‌شود که این NEAهای غنی از فلز زمانی ایجاد شده‌اند که هسته‌های سیارات در حال توسعه در اوایل تاریخ منظومه شمسی به طرز فاجعه‌باری نابود شده‌اند اما اطلاعات کمی درباره آنها وجود دارد.

تیمی از محققان دانشگاه آریزونا سیارک‌های "1986 DA و 2016 ED85" را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که ظاهر آنها بسیار شبیه به سیارک "16 Psyche" است که بزرگترین جسم غنی از فلز در منظومه شمسی است؛ Psyche که در کمربند اصلی سیارک‌ها بین مدار مریخ و مشتری و نه نزدیک زمین قرار دارد، هدف ماموریت ناسا است.

"خوان سانچز" نویسنده ارشد موسسه علوم سیاره‌ای می‌گوید: "تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که هر دو NEA دارای سطحی با ۸۵ درصد فلز مانند آهن، نیکل و ۱۵ درصد مواد سیلیکات هستند که اساساً سنگ است.

سانچز گفت: "این سیارک‌ها شبیه برخی شهاب‌سنگ‌های سنگی مانند "مزوسیدریت‌های" موجود در زمین هستند. دانشمندان با مطالعه NEAهای غنی از فلز که به زمین نزدیک می‌شوند، امیدوارند شهاب‌سنگ‌های خاصی را که شبیه سطح روان هستند، شناسایی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
خب که چی؟
باید صد برابرش خرج کنن تا یه قلوه سنگشو بیارن به زمین !!!
توبناک، شما چرا این چرندیات را باور می کنید، ناسای ورشکسته هر از مدتی برای اظهار وجود و اینکه دنیا فراموشش نکند ای قبیل اخبار عجیب و غریب را منعکس می کند . مگه فراموش کردید در زمان ترامپ مقرر بود ناسا را واگذار کنند و بفروشند یا خصوصیش کنند. آمریکا دیگر نمی تواند در فضا مثل گذشته که البته بیشترش تبایغات تلویزیون بود ، کارهای مهمی انجام دهد ، ناسا امروز دیگر بیشتر به این درد می خورد که از تالاب های ایران و جاهای دیگر از فضا عکس برداری کند
انتشار این دست خزرها در سطح دنیا از سوی امریکاییها فقط بدای آن است که عوام فکر کنند که آمریکا همیشه قدرتمند و ثروتمند خواهد بود و افولی در کار نخواهد بود. به عدد قیمت مواد گران بهای استخراجی نگاه کنید تا ریالش هم حساب و پیش بینی کرده اند. و خدا خالیبندان را دوست ندارد تابناک تو دیگه دطفا مروج اراجیف آمریکاییها نشو.
استخراج فلزات از فضا امری ضروری است چون منابع طبیعی فراوان و نامحدودی را در فضا داریم شهاب سنگ ها سیارک ها و حتی ماه و مریخ همه دارای عناصر فلزی و عناصر گازی هستند که می شود با هزینه کم و با صرفه مناسب استخراج کرد و در زمین استفاده کرد فقط باید تکنولوژی مربوط را پیدا و ساخت ما در هر سیاره ای عناصر گازی و فلزی فراوان داریم که با رسیدن به سطح و دانش کافی می توانیم استخراج کرد نشان را کلید زنیم
الان دانشمندان جوان ما (البته چشم آبی ) به استخراج می پردازند در بورس ماینر دار تهران
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی