بازدید 56151
دو هزار و ششصد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش دختر هاشمی به اظهارات جنجالی مصباحی مقدم در مورد پدرش / ادعایی درباره پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد به مکه در مذاکرات ایران و عربستان / سخنرانی کروبی در منزل کرباسچی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: توافق مهم ایران و ارمنستان / بستن دفتر نمایندگی رهبر انقلاب در باکو صحت دارد؟ / کمال خرازی خطاب به مقامات جمهوری آذربایجان: توهم خرید امنیت از بیگانگان را از سر بیرون کنید / کروبی: ان‌شاءالله اصل نظام باقی بماند و عیوب نظام برطرف شود و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶ 05 October 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کروبی: ان‌شاءالله اصل نظام باقی بماند و عیوب نظام برطرف شود

کروبی پس از ۱۱ سال در اولین سخنرانی خود گفت: خداوند امام عزیز را رحمت کند. متاسفانه در اثنای بازنگری قانون اساسی بودیم که خبر دادند امام در کماست. ان‌شاءالله اصل نظام باقی بماند و عیوب نظام برطرف شود.به گزارش انصاف نیوز، مهدی کروبی در مراسم عزاداری ایّام سالگرد رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام مجتبی و امام رضا (ع) در منزل غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی حاضر شد و سخنرانی کرد.در این مراسم تعدادی از شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند؛ از جمله: حجت الاسلام معادی خواه، حجت الاسلام امام جمارانی، حجت الاسلام عباسی فرد، حجت الاسلام آشتیانی، علی جنتی، اسماعیل دوستی، محسن هاشمی، محمد عطریانفر، حسین مرعشی، یدالله طاهر نژاد، محمد قوچانی، غلامرضا انصاری، حسین کروبی و جهانبخش خانجانی.آقای کروبی در این مراسم گفت: «ابتدا از آقای کرباسچی تشکر می‌کنم که این برنامه را گذاشت و از ما دعوت کردند و ما هم گفتیم که اگر آقایان و مسئولین اجازه بدهند می‌آییم که آن آقایان هم اجازه دادند. خیلی جلسه‌ی پربرکت و پرخیری برای همه‌ی شماها و ما بود. انشاءالله امیدوارم که آقای کرباسچی عمری طولانی داشته باشد و همچنین سایر رفقا که بتوانند چنین برنامه‌هایی داشته باشند.

دیدار سعید محمد و قالیباف در مشهد

رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.مراسم عزاداری سالروز ارتحال حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر اعظم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) صبح امروز در هیأت جامعه الحسین(ع) مشهد مقدس با یادبود بانیان این هیأت سردار شهید نورعلی شوشتری و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.در حاشیه این مراسم، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار و پیرامون مسائل مربوط به مناطق آزاد گفتگو کردند.

کمال خرازی خطاب به مقامات جمهوری آذربایجان: توهم خرید امنیت از بیگانگان را از سر بیرون کنید

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: توسل به بیگانگان برای تأمین امنیت یک کشور راه‌حل منطقی و معقولی نیست، زیرا با توجه به انگیزه، اهداف نامشروع و منافع آن‌ها می‌تواند به رقابت نظامی در منطقه، آسیب‌رسانی و حتی ویرانی کشور میزبان بینجامد. علاوه بر این هرچه نقش نیروهای بیگانه افزایش یابد، وابستگی کشور پذیرنده بدان عمیق‌تر می‌گردد.سید کمال خرازی اظهار کرد: کدام کشور را در منطقه می‌توان یافت که توانسته باشد با حضور نیروهای بیگانه در خاکش قدرت نظامی خود را آن‌قدر تقویت کند که دیگر نیازی به نیروهای بیگانه نداشته باشد؟ اگر جمهوری اسلامی امروز یک قدرت بلامنازع منطقه است به دلیل اتکای به خود و عدم وابستگی به نیروهای بیگانه است.خرازی ادامه داد: ما آزادسازی اراضی آذربایجان که ۳۰ سال در اشغال بود را می‌ستاییم، البته از ابتدا توصیه ما به حیدر علی‌اف، رئیس‌جمهور فقید آذربایجان این بود که با همکاری‌های لجستیک و آموزشی ایران به تقویت نیروهای مسلح کشور بپردازد و اراضی اشغال‌شده را به دست نیروهای خود آزاد سازد که متأسفانه از سوی وی پذیرفته نشد و نتیجه آن اتکای بیشتر آذربایجان به قدرت‌های بیگانه و توسل به نیروهای خارجی شد.وی در پایان گفت: بدون شک رژیم صهیونیستی بدون توقع در آذربایجان لانه نکرده است و هدف‌های شومی را در سر می‌پروراند که آتش جنگ را در منطقه به دلیل اشتباه استراتژیک دولت فعلی شعله‌ور نماید و این فاجعه‌ای مصیبت‌بار خواهد بود. توصیه ما به مقامات جمهوری آذربایجان این است که توهم خرید امنیت از طریق توسل به نیروهای بیگانه را از سر بیرون کنند و بر مردم خود متکی باشند. کشور آذربایجان مردم مبارز و قهرمانی دارد که قادر به حفظ امنیت کشورشان به دست خویش هستند.

آخرین گمانه زنی درباره فعالیت سیاسی علی لاریجانی

علی لاریجانی یکی از ساکت‌ترین چهره‌های سیاسی است و سرنوشت سیاسی او، حکم معما را پیدا کرده است. برخی انتظار داشتند که آن هیاهو بعد از رد صلاحیت را ادامه دهد و برخی نیز در پی سکوت فعلی منتظر به حاشیه رفتن او هستند.علی لاریجانی اما همچنان مشغول فعالیت‌هایی است که به او سپرده شده؛ از همکاری با چین گرفته تا مشورت به رهبری و ... . قصدش اما درباره تشکیل حزب یا بازگشت به مجلس و ... معلوم نیست. همین است که شاهدیم بسیاری از رسانه‌ها و سیاسیون مدام درباره او گمانه‌زنی می‌کنند. شنیده‌ها البته حاکی از آن است که لاریجانی با قدرت مشغول کار است و به موقع عیان می‌کند که قصد حاشیه‌نشینی ندارد. همچنان‌ که برادرش نیز نشان داد، نجف برو یا خانه‌نشین بشو نیست و پرنفوذتر از قبل در مجمع می‌ماند.اولین نشانه از این تصمیم لاریجانی را می‌توان در توییتر او دید. البته به بهانه‌ای غیر سیاسی. او در واکنش به برد کشتی‌گیر ایرانی نوشته، «هیچ وقت یک ایرانی را دست کم نگیرید»؛ جمله‌ای که بلافاصله مخاطب را یاد محمد جواد ظریف و جمله «هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید» می‌اندازد. همین یادآوری هم دلیل خوبی است تا گمان کنیم که حتی حرف‌های غیرسیاسی یک سیاستمدار هم سیاسی است، به خصوص اگر او لاریجانی باشد و کهنه‌کار در سیاست ورزی.

توییت خطیب‌زاده درباره زمان بازگشت ایران به وین

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: زمانی که روند بازبینی داخلی‌مان به جمع‌بندی برسد، به وین بازخواهیم گشت.سعید خطیب زاده در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفتم: زمانی که روند بازبینی داخلی‌مان به جمع‌بندی برسد، به وین بازخواهیم گشت.پیش‌شرطی وجود ندارد.تنها هدف ما این است که اطمینان یابیم که گفت‌وگوها حقوق ما را تأمین می‌کند؛ از جمله تضمین‌های کافی مبنی بر اینکه این بار ایالات متحده واقعا به توافق پایبند می‌ماند.»

بستن دفتر نمایندگی رهبر انقلاب در باکو صحت دارد؟

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو اعلام کرد: بستن دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در باکو صحت ندارد.بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، در پی انتشار خبری مبنی بر بسته شدن دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری - مدظله العالی- در باکو، سفارت ایران در این کشور با رد این خبر اعلام کرد: ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۱۳ مهر (۲۸ صفر) چند تن از ماموران پلیس پایتخت جمهوری آذربایجان با مراجعه به حسینیه اهل بیت علیهم السلام (معروف به حسینیه ایرانیان) محل برگزاری مراسم مذهبی و اقامه نماز جمعه حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان، به متولیان آن اعلام کردند، این مکان به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی تا اطلاع ثانوی بسته می شود.سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو افزود: بلافاصله موضوع از کانال‌های دیپلماتیک پیگیری و نسبت به دلیل این اقدام بدون اطلاع قبلی توضیح خواسته شد. پیگیری‌های قانونی و دیپلماتیک برای بازگشایی این حسینیه ادامه دارد. به اطلاع هموطنان عزیز مقیم باکو می‌رساند با توجه به این شرایط، مراسم سوگواری آخر ماه صفر امشب در این مکان مقدس برگزار نمی‌شود.

ادعایی درباره پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد به مکه در مذاکرات ایران و عربستان

پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد ـ مکه با عبور از کربلا در مذاکرات اخیر ایران و سعودی مطرح شده و دو طرف از آن استقبال کردند.این خبر را سایت خبری "عربی پست" مستقر در ترکیه به نقل از منابع آگاه در عراق منتشر کرده است.به گفته این منابع، پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - مکه با عبور از کربلا از سوی مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در مذاکرات اخیر ایران و سعودی در بغداد ارائه شد و دو طرف از آن استقبال کردند.مسیر مشهد در شمال شرق ایران تا شهر مکه در غرب عربستان سعودی بیش از ۳۳۰۰ کیلومتر فاصله دارند که طی این مسیر حدود ۳۸ ساعت زمان می برد، هم اکنون حجاج عراقی علاوه بر مسیر هوایی، از طریق زمینی به مکه می روند. همین روند درباره حجاج دیگر کشورها از جمله اردن و کشورهای جنوب خلیج فارس نیز برقرار است.شمار زیادی از شهروندان عراقی و شیعیان سعودی برای زیارت به مشهد سفر می کنند؛ هرچند از زمان قطع روابط تهران - ریاض، سفر شیعیان سعودی متوقف شده است. حجاج ایرانی هم احتمالا می توانند از مسیر زمینی به مکه و مدینه بروند.سایت خبری "عربی پست" به نقل از منابع آگاه، برخی جزئیات توافقات مذاکرات ایران و عربستان سعودی به میزبانی عراق را منتشر کرد.در این گزارش از منابع مختلف آگاه در این مذاکرات از جمله یکی از مقامات حاضری حاضر در مذاکرات استفاده شده است.

توافق مهم ایران و ارمنستان

معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جلسات موثر با مقامات ارمنستان و حل مشکل وسایل نقلیه ترانزیتی در منطقه گوریس خبر داد و گفت: براساس برنامه زمانبندی که مقامات دو طرف تهیه کردند، مقرر شد روسازی جاده جایگزین که مورد نظر مقامات ارمنستان است، به اتمام برسد.‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی‌ با اعلام دیدار موفقیت آمیز با مقامات کشور ارمنستان از جمله وزیر زیرساخت و معاونان وی، اظهار داشت: در پی مشکلاتی که از سمت نوردوز به سمت ارمنستان ایجاد شد، روز گذشته دیدارهای موثری با مقامات کشور ارمنستان برای رفع مشکل منطقه گوریس که سبب اختلال در تردد کامیون‌ها و حمل بار و مسافر کشورمان به سمت این کشور شد برگزار و تصمیمات بسیار مناسبی برای رفع این مشکل گرفته شد.معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این سفر به دستور وزیر راه و شهرسازی و بر اساس نظر دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، افزود: با برنامه زمانبندی که دو کشور ایران و ارمنستان تهیه کردند، مقرر شد تا روسازی جاده جایگزین‌ (‌جاده تاتو) که مورد نظر مقامات کشور ارمنستان است به اتمام برسد، همچنین، حداکثر تا سه ماه آینده، گردنه‌ها و نقاط حادثه‌خیز که در محور جایگزین به واسطه جاده فرعی بوده برطرف خواهد شد، همزمان جاده اصلی جایگزین دیگری که به عنوان قطعه ۴کریدور شمال- جنوب در کشور ارمنستان است (جاده سمت نوردوز به ایروان و از ایروان به مرز گرجستان) در حال عملیات اجرایی است.

واکنش دختر هاشمی رفسنجانی به اظهارات جنجالی مصباحی مقدم در مورد پدرش

دختر هاشمی رفسنجانی به اظهارات مصباحی مقدم در مورد عدم شرکت هاشمی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سال 88 واکنش نشان داد.فاطمه هاشمی دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: چند روز قبل از برگزاری مراسم تنفیذ، آیت الله خامنه ای از آیت الله هاشمی درخواست می کنند که در مراسم تنفیذ احمدی نژاد شرکت کرده و حکم تنفیذ را به وی بدهد که آیت الله هاشمی پاسخ می دهند، توقع نداشته باشید در مراسم شرکت کنم و این کار را انجام دهم، چون ایشان را اصلاً قانونی نمی دانم. بنابراین آیت الله هاشمی رفسنجانی در هفته منتهی به مراسم،عازم سفر به منطقه شمال( بابل ) می شوند.فاطمه هاشمی افزود: در شب قبل از تنفیذ، آقای محسن رضایی از طریق مسئول تشریفات مجمع تشخیص، تلفن محل استقرار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را جویا و تماس می گیرد و اظهار می دارد: بنده به همراه آقای آقا محمدی، می خواهیم به شمال بیاییم و با آیت‌الله هاشمی برای مراسم تنفیذ به تهران برگردیم.فاطمه هاشمی در ادامه گفت: دلایل آیت الله هاشمی به آقای رضایی گفته شد از جمله این که: ایشان علاقه ای به حضور در این مراسم ندارند، چون انتخاب احمدی‌نژاد را قانونی نمی‌داند.بنابراین نه در آن مراسم شرکت می‌کنند و نه حکم تنفیذ را می‌دهد. دختر هاشمی در پایان گفت: اصل ماجرا به همین شکل بوده و حاشیه ها و شایعات دیگری که در این خصوص مطرح می‌شود خلاف واقع است. بنابراین، از آقای مصباحی مقدم انتظار می رود در کسوت یک روحانی، در صحت مطالب خود دقت بیشتری بفرمایند.

تایید مرگ یک دختر بر اثر سوختگی در کردستان و دستور برخورد با پزشک منتشر کننده خبر

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، درباره برخی اخبار منتشر شده پیرامون فوت دختر ٢٢ ساله‌ای که پدرش وی را آتش زده بود، گفت: سوختگی این دختر خبر درستی است، اما اینکه وی خودسوزی کرده یا پدرش او را سوزانده است در حال بررسی است. وی ادامه داد: در این رابطه دستور لازم به پلیس داده شد تا تحقیقات جنایی انجام شود. همچنین به پزشکی قانونی نیز دستور داده شده تا علت دقیق فوت مشخص شده و کالبدشکافی صورت گیرد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: اینکه پدر مقصر بوده یا خیر، هنوز مشخص نبوده و درحال حاضر مورد تایید ما نیست. وی ادامه داد: اکنون این اتفاق هیچ مرجع یا شاکی خصوصی نداشته است، اما با این حال ما خودمان در حال بررسی فوری آن هستیم. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان درباره انتشار شایعاتی در این خصوص در فضای مجازی از سوی یک پزشک تاکید کرد: این اقدام نوعی تخلف است و این فرد نباید زمانی که هنوز چیزی مشخص نشده آن را در فضای مجازی قرار می‌داد. جباری بیان داشت: این موضوع را به مسئولان نظام پزشکی ابلاغ کردیم تا آن را در دستور کار کمیته انضباطی قرار دهند و برخوردهای لازم صورت گیرد.

ماینرهای بورس سه بیت‌کوین استخراج کردند

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره کشف ماینر از ساختمان شرکت بورس اوراق بهادار تهران، گفت: کشف تعدادی ماینر برای استخراج غیرمجاز رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته، بازار سرمایه را شوکه کرد؛ پس از بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که ماینرها از خرداد 1399 چند ماه در بورس نصب و حدود سه بیت کوین نیز استخراج شده است. نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماینرها با مصوبه هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نصب شده بود، افزود: باید به این نکته توجه کرد که تمامی جلسات هیات مدیره‌های شرکت‌های بورسی با حضور یک ناظر از سازمان بورس اوراق بهادار برگزار می‌شود، این در حالی است که سازمان بورس در ابتدای امر از نصب ماینر اظهار بی اطلاعی کرده و معترض شده بود.

املت ساده ۴۰ هزار تومان و با مخلفات ۷۵ هزار تومان!

با افزایش قیمت تخم مرغ به هر عدد ۲۰۰۰ تومان این سوال در ذهن ایجاد می شود که ساده ترین غذای تهیه شده از تخم مرغ یعنی املت چقدر هزینه دارد؟ گزارش های میدانی اخیر نشان می دهد که قیمت هر عدد تخم مرغ در بازار به ۲۰۰۰ هزارتومان رسیده است و مصرف کنندگان بایستی برای خرید یک شانه تخم مرغ ۳۰ عددی حدود ۵۵ تا ۶۰ هزارتومان هزینه کنند! این یعنی یارانه ماهیانه یک نفر حتی کفاف خرید یک شانه تخم مرغ را نمی دهد.با فرض اینکه برای تهیه املت چهارنفره به نفری ۲ تخم مرغ(جمعا ۸ تخم مرغ)، نیم کیلو گوجه فرنگی، یک عدد کره ۵۰ گرمی، دو عدد نان سنگک نیاز باشد، قیمت تمام شده این املت با محتویات ذکر شده تقریبا ۴۰هزارتومان می شود که این عدد می تواند بسته به نوع نان، تعداد تخم مرغ وگوجه کمتر یا بیشتر باشد. البته اگر مخلفاتی چون ماست، نوشابه و پیاز هم به آن اضافه شود، قیمت تمام شده املت چهار نفره به همراه مخلفات حدود ۷۴ تا ۷۵هزارتومان خواهد شد./ایسنا

علم‌الهدی: اگر زندگی و رفاه بر خدا ترجیح داده شود، مظلومیت رهبری نیز از امام حسن (ع) بیشتر خواهد شد

سیداحمد علم‌الهدی در مراسم سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهارداشت: تا زمانی که بینش مردم دین و خداخواهی باشد، استکبارستیزی هم وجود دارد اما اگر زندگی و رفاه بر خدا ترجیح داده شود، وضع ما از مردم زمان امام حسن (ع) نیز بدتر خواهد شد و در چنان شرایطی مظلومیت رهبری نیز از امام حسن مجتبی(ع) بیشتر خواهد شد. وی افزود: وقتی بینش عوض شود دل و اراده و دید هم تغییر می‌کند.در زمان پیامبر(ص) به خاطر اینکه بینش، اقامه اسلام، دین و شریعت بود و رسیدن به این اهداف، ایثار و فداکاری می‌خواهد، عزت و قدرت جامعه مسلمین روزافزون بود؛ اما تغییر نگرش مردم، باعث تسلط قدرت بر عزیزان پیامبر (ص) و جامعه اسلامی شد.

روایت خرازی از پیشنهاد ایران برای همکاری در آزادسازی قره‌باغ

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: توسل به بیگانگان برای تأمین امنیت یک کشور راه‌حل منطقی و معقولی نیست، زیرا با توجه به انگیزه، اهداف نامشروع و منافع آن‌ها می‌تواند به رقابت نظامی در منطقه، آسیب‌رسانی و حتی ویرانی کشور میزبان بینجامد. علاوه بر این هرچه نقش نیروهای بیگانه افزایش یابد وابستگی کشور پذیرنده بدان عمیق‌تر می‌گردد.خرازی ادامه داد: ما آزادسازی اراضی آذربایجان که سی سال در اشغال بود، می‌ستاییم، البته از ابتدا توصیه ما به حیدر علی‌اف، رئیس‌جمهور فقید آذربایجان این بود که با همکاری‌های لجستیک و آموزشی ایران به تقویت نیروهای مسلح کشور بپردازد و اراضی اشغال‌شده را به دست نیروهای خود آزاد سازد که متأسفانه از سوی وی پذیرفته نشد و نتیجه آن اتکای بیشتر آذربایجان به قدرت‌های بیگانه و توسل به نیروهای خارجی گردید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۶۴
متاسفانه این دولت به مذاکرات وین باز نخواهد گشت
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
آره خیلی باعث تأسفه مخصوصأ به خاطر دستاوردهای دور اول که منتهی به برجام شد.
املت ساده ۴۰ هزار تومان و با مخلفات ۷۵ هزار تومان
اشکنه چند تمام میشه
اگر انتخابات کسی نشه که هاشمی میخاد قانونی نیست چطوری روحانی قانونی بود از نظر شما باخاتمی و هاشمی
اگر انتخابات کسی نشه که هاشمی میخاد قانونی نیست چطوری روحانی قانونی بود از نظر شما باخاتمی و هاشمی
دلیل فرمایش آقای کروبی کاملا آشکار است به قول شاعر (( هرچه دارم از تودارم .....)) بله اینطوریاست .
آقای علم الهدی؛ من اگر سفره خانواده ام خالی بمونه اصلی ترین دشمن شما خواهم بود
چطور اگر آذربایجان از شما کمک نظامی میگرفت نمیشد اتکا به بیگانگان، اکر از یک کشور دیگه بگیره میشه اتکا به بیگانگان؟!!!!
آزاد راه مشهد مکه میتواند دریای سرخ را به چین متصل کند و این یعنی درآمد سرشار برای ایران و کشورهای عضو .این یعنی امنیت .این یعنی بی خاصیت کردن طرح های ترکیه
آزاد راه مشهد مکه میتواند دریای سرخ را به چین متصل کند و این یعنی درآمد سرشار برای ایران و کشورهای عضو .این یعنی امنیت .این یعنی بی خاصیت کردن طرح های ترکیه
گول رفسنجانی را نخورید
گول کروبی را نخورید

رفسنجانی مسبب بسیاری از مشکلات اقتصادی و فاصله طبقاتی است
علم الهدا تو چه دنیایی سیر میکنه؟
علم‌الهدی: اگر زندگی و رفاه بر خدا ترجیح داده شود مظلومیت رهبری نیز از امام حسن (ع) بیشتر خواهد شد!!!!!!!!!!!!!!!
جناب آقای علم الهدی دامت افاضاته ، نفس حضرتعالی الحمدلله از جای گرم بیرون می آید ! مومن خدا رفاه چیه ؟ تغییر بینش چیه ؟ شما خدا وکیلی و راست و حسینی فقط برنامه غذایی صبحانه ، ناهار و شام یکهفته را اعلام بفرمایید تا بندگان خدا زندگی خودشان را با آن مقایسه کنند !تا سیه روی شود هر که در او غش باشد !
شما بزرگراه تهران شمال رو‌ تموم کنید. می خواهید ۳۳۰۰ کیلومتر بزرگراه بسازید؟ مگه هواپیما نیست؟ بهتر نیست اول جاده های داخل رو اباد کنید که این همه کشته و تصادف نداشته باشه.
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
کجای کاری داداش سود تو پروژهای برون مرزیه وگرنه ما که فعلا آسفات شدیم زیر فشار کرایه خونه
پس این همه ازدور برادولت بیرون گود انتقاد میکردن بسم الله بفرما ۲۵۰۰دلار الانم تخم مرغ
با اینهمه معضلات و گرفتاریهای مردم ایران، ساخت اتوبان مشهد به مکه؟؟!!
جناب علم الهدی تا دیروز هرخطبه شما از صد جمله 95جمله برعلیه روحانی ودولت روحانی بود وانچنان بروی میتاختید انگار کافر ونظام هست ولی الان چرا زبانتان درکام فرو بردید وازرئیسی دولت رئیسی بخاطر افزایش دلار وتخم مرغ وگوشت ولبنیات و..... حرفی برزبانجاری نمیسازید؟
اقای علم الهدی میشه بفرمائید شما وفرزندانتان چه فداکاری وایثار نسبت به نظام اسلامی وکشورایران داشتند/؟
اقای علم الهدی اگر دوماه مستاجری ودوماه با حقوق اندک وفرزندان بیکار داشتید الان دم از بینش نمیزدید الان الحمدالله به لطف لباس روحانیت پدر وهیئت امنای دانشگاه امام صادق ع بودند فرزندانتان دران دانشگاه دکترا گرفتند وهیئت علمی انجا شده اند ودغدغه فرزند بیکار اجاره نشینی وگرانی گوشت ومرغ لبنیات ندارید ...
اقای علم الهدی متوجه نیست چی میگه
بحث رفاه خیلی در میان مردم مطرح نیست
الان هر خانواده ۲ الی ۳ فرزند بیکار و و ازدواج نکرده در خانه داره که نمی دونه چه گلی برسرشون بگبره
خدا هاشمی را بیامرزد بنده خدا به انقلاب خیلی خدمت کرد ولی خیلی مغرور بود
اقای علم‌الهدی رفاه کدومه؟ تخم مرغ دانه ای ۲۰۰۰ تومان خبر داری یا نه؟ خوردن تخم مرغ رفاه نیست.
کدام عقل سلیمی هواپیما را میگذاردو 3300کیلومتر زمین سفر میکند تا به مکه برسد ؟ اگر راست میگوئید در کربلا فرودگاه بزنید که هم از ایران و هم از عربستان بتواند به عنوان ترمینال عمل کند
رفاه؟ این اقا مثل این که تو ایران زندگی نمی کنه اصلاً . حرف های عجیب و غریب می زنه.
چقدر چرت و پرت میگن این آقای علم ااهدی. چه جوری مسایل ربط و بی ربط را به هم ارتباط می دهند؟
تابناک عزیز، لطفاً مراقب تبلیغات منتشر شده در سایت خود باش! خرید خانه در ترکیه و قبرس؟! آیا جز خروج ارز از کشور خاصیت دیگری هم دارد؟ از شما بعید است.
بی لیاقتی. سردار محمد در سد گتوند بر همگان اشکارست معلوم نیست چرا ناکارامدان... را پست و‌مقام میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
اخه باهوش سد گتوند چه ربطی به سردار محمد دارد سد گتوند سال 76 شروع شد و پایان تحصیلات سردار سال 88 بوده
چرا توی این مملکت هر کی میاد هرچی دوست داره میگه و بابت حرف هاش هیچ هزینه ای نمیده؟!!
نمیخواهد اتوبان برای وهابی ها بزنید/ بیایید مشکلات مشهد (چهار میلیون نفر جمعیت) حل کنید مثل: تبعیض امکانات بین بالاشهر و پایین شهر!؛آسفالت محلات حاشیه شهر، عدم امنیت از تجمع الواط در سر راه و مغازه تور کفتربازها یک نمونه روبروی قصر ترنم بلوار کشاورز 5، اشغالهای داخل بین شهردرای زباله گردها (گفتند مامور پیمانکار شهرداری اند!).. این مشکلات حل کنند که باعث آزار مجاوران امام رضا(ع) است.
شما همین جاده های داغون‌ و غیر استاندارد که خط کشی ‌و علایم و‌ روشنایی درست و حسابی ندارن را درست کنید، اتوبان تا مکه پیشکش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
کمی مطالعه کرده بود الان جور دیگه ای نظر میدادی
کاش کشورهای منطقه من جمله، ایران، عراق و عربستان مثل کشورهای اروپایی بین این کشورها آزادراههای درجه یک احداث کنند و در حد حرف باقی نماند

کی برسه که کشورهای اســــــــلامی من جمله، سنگاپور، مالزی ، ایران، عربستان، امارات، قطر و بحرین و... همه حتی یک پــــــــــول واحـــــــــد داشته باشند

وای میشه؟ یعنی؟
در رابطه با املت:
اولا مصرف دو تخم مرغ برای هر نفر بهداشتی نیست
دوما، مصرف نوشابه با املت نه ضروری و نه بهداشتی است.
سوما املت، املت است چرا پیاز و مخلفات را به آن اضافه می کنید؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
شما چقدر بانمک تشریف دارین. ما مثل شما مرفهین بی درد املت رو برای صبحانه نمی خوریم به عنوان غذای اصلی یعنی ناهار باید همراهش ماست یا سبزی یا دو‌غ باشه
بینش مردم مهم است ولی بینش مسئولین مهم نیست
مسئولین الان کدامشان با روحیه انقلابی زندگی می کنند؟!!!
زندگی های تجملاتی مال مسئولین و خانواده اایشان هست یا مردم ؟!!!
کم مشکل داشتیم آذربایجان هم به آن اضافه شد این هم از وعده های ریسی که گفت اولویت با همکاری با همسایگان است
درمورد صحبت های علم ال..... فقط اینو میشه گفت گه این صحبت های جنابعالی وقتی صحت دارد که خود جنابعالی وبقیه مقامات واقعا به این حرف اعتقاد داشته باشند وفقط این حرفای برا مردم عادی نباشد.
از برکات آقای رییسی می باشد
چرا علم الهدي فقط مردم را به ساده زيستي و دوري از رفاه طلبي دعوت مي كند ؟ چرا اين توصيه ها را به مسئولين و دست اندركاران كه فرزندان و خانواده شان در رفاه مطلق بسر مي برند ، نمي كند؟ مردم ديگر ته چاه هستند و رفاه كمتر از اين برايشان معني ندارد . مردم خوشان همه چيز را مي بينند و مي فهمند .
دلایل عدم شرکت رفسنجانی بقول دخترش در مراسم تنفیذ نشان از بی احترامی به میلیونها رای مردم وغرور ایشون از قدرت بود
جناب آقای علم الهدی ! تا زمانیکه بینش مسئولین معطوف به کسب جاه و مقام و قدرت باشد مظلومیت مردم بیش از اینها خواهد بود
مانند گوشت و مرغ و برنج و مابقی چیزهای ممنوع برای قشر حقوق بگیر املت هم نخورید مگر می میرید !!!
دور از از انصاف است كه حكم تنفيذ احمدي نژاد را هاشمي مي داد.
احمدي نژاد كجا و هاشمي رفسنجاني كجا؟

من با 10 سال سابقه كار سياسي در پيشگاه خداوند متعال و مردم ايران گواهي و شهادت مي دهم احمدي نژاد از سفره انقلاب ريالي براي خودش بر نداشته. يك رييس جمهور پاك و شرافتمند و ايراني.

در خصوص بقايي هم من با اتهامات ايشان كاري ندارم اما هرگز شيوه محاكمه ي ايشان را عادلانه نمي دانم. اينكه شاكي استعلامات دادگاه را تاييد كند در هيچ كجاي دنيا پذيرفتني نيست. خدا كند ادعاي بقايي درست نباشد. مشايي مدعي است كه او را 7 ماه در انفرادي و تحت شكنجه قرار دادند تا تحت فشار اعتراف كند احمدي نژاد جاسوس است.

اما در خصوص مشايي معتقدم مشايي از هر فتنه ايي بزرگتر بود و باعث شكاف بين نيروهاي انقلاب و اصولگرا شد. در آمدن و انتصاب مشايي من چمران را مقصر مي دانم. چرا كه اين چمران بود كه معاونت رييس جمهور را نپذيرفت.
پاسخ ها
1444
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
يعني ميشود كسي را 7 ماه فرستاد انفرادي تا اعتراف كند رييس جمهور جاسوس بوده است؟
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
واقعاً شما ده سال سابقه کار سیاسی داری و متوجه نشدی که مهم نیست ایشان برای خودش چیزی برنداشته بلکه مهم اینه که کل سرمایه مادی و انسانی کشور را با سعی و خطا به باد داده
آقای خرازی دیرزمانی سکاندار دیپلماسی کشور بوده اند و از ایشان انتظار پختگی بیشتری میرود. در زمان قبل و بعد جنگ ویرانگر 8 ساله هم در وزارت خارجه یا نمایندگی سازمان ملل بودند. مطمئنا در جریان هیئت آتش بس سازمان ملل به وساطت ضیاء الحق به ایران بودند. عربستان هشتاد و امارات 20 میلیارد پیشنهاد پرداخت خسارت برای مصالحه دادند. خریدار پیدا نشد تا 6 سال بعد نه پولی دادند نه صلحی امضا کردند. ما موندیم و جام زهر. اخیرا آقای موسویان خسارت سی سال تحریم امریکا به ایران را هزار میلیارد تخمین زدند. خسارت برباد دادن پولهای نفتی توسط احمدی نژاد و اختلاسهای پیدا شده را هم همونقدر بزنیم به چرتکه. میشه دو تریلیون دلار. این هم که وضع اقتصادی و معیشتی مردم ایرانه. آقای خرازی با چه پشتوانه اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک افتخارامیزی به حیدر علی اف پیشنهاد دادید روی کمک ایران حساب کنه؟ چه دلیلی داره ایشون بیاد حرف شما را گوش بده؟ الان مرز ایران با ارمنستان داره بسته میشه. همین چند وقت پیش که جنگ شد چرا آزادسازی اراضی آذربایجان را ستودید ولی در قبال این تحولات ضد ایرانی لب به یک کلام سخن نگشودید؟ چرا یک قدم در دیپلماسی برنداشتید؟ چرا در مذاکرات صلح بین دو طرف و روسیه شرکت نکردید تا از خدشه دار شدن مرزهای ما محافظت کنید؟ هرچی باشه سیاستهای خارجی کشور دست شماهاست. همین الان آذربایجان کشورهای ترکیه، پاکستان و اسرائیل را به صحنه آورده. چرا نمیرید روسیه را که پشتیبان ارمنستان هست بیارید وسط؟ چرا فرانسه را که دوست ارمنستان هست نمیارید تا یه جبهه دیپلماتیک بین المللی هم شما درست کنید و نذارید مرز ارمنستان کاملا بسته نشه؟ اقلا شریعتمداری را بنشانید سرجاش که چپ و راست به وزیر فرانسوی و این و اون بد وبیرا نگه.
آقای علم الهدی وارد زندگی عادی مردم شود تا ببیند که مردم از حداقل رفاه هم محروم هستند..... ایشان در ناز و نعمت است و از درد مردم خبر ندارد !!!
جناب علم خان فعلا که. رفاه نصیب شما شده و بدبختی نصیب ما
جناب علم الهدی لطف کنند خبر قبل از خبر مربوط به خودشان در خصوص تخم مرغ و املت را بخوانند و بفهمند رفاه یعنی چی، بعد نظرات خویش را بیان فرمایند
خوب ایران هم یک کشور خارجی بود، اگر ما را میپذیرفت عیبی نداشت؟
خوب داماداومدسرکاروملت جا مرغ و گوشت الان فصل اشکنه و آبدوغ خیار ببخشید اب خیار (ماستم‌گرونه) ۶ستش. این وسطم از دین و اعتقادات مصرف شد که ش د
اذربایجان باید پشت سد ارمنستان نگه میداشتیم اشتباه بزرگی کردیم
جناب آقای کروبی عجب استقامتی دارن که پس چندین سال محدودیت همچنان وفادار ند . خدا عمرشان بدهد .
میدونستم به جای برخورد با پدر . با پزشک برخورد میشود . چرا هنگام جرم به جای برخورد با مجرم با اطلاع دهنده ی آن برخورد میکنند؟؟
ایجاد زمینه همکاری بین کشورها و زدن جاده که نقش اقتصادی و دوستی بین المللی را بین کشورها به وجود می آورد, کاری بس پسندیده خواهد بود. الیته اگر چنین اتوبانی بین چندین کشور دیگر ایجاد شود و رفت و آمد در آنها ساده سازی گردد, مانند اروپا زمینه اقتصادی خوبی را بین کشورها به وجود خواهد آورد.
علم الهدا . وظیفه حکومت استفاده از ابزار و منافع مادی کشور برای بهبود زندگی مادی مردم است . هدایت مردم وظیفه دین است .
هرگاه فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود .
پس نبود رفاه مستقیم بر خالی شدن جای خدا در زندگی تاثیر دارد .
چه شده که دیدگاه آیت اله علم الهدی اینقدر تغییر کرده
هاشمی اشتباه کرده که در مراسم احمدی نژاد نبوده ایشان سمت داشتن و باید به وظیفه شان عمل می کردن نمی شود چون از یکی خوشمان نمی اید وظیفه مان را انجام ندهیم مثل این می ماند که نظافتچی بگوید چون از فلانی خوشم نمی اید اطاقش را تمیز نمی کنم یا یک پزشک بگوید چون از فلانی خوشم نمی اید درمانش نمی کنم ان باید به وظیفه اش عمل کند اگرنمی خواهد از سمتش استعفا دهد این کارها توهین به مردم است و هیچ توجیهی قابل قبول نیست
"چون انتخاب احمدی‌نژاد را قانونی نمی‌داند"
احمدی نژاد طبق قوانینی که شماها تصویب کرده بودید انتخاب و رییس جمهور شده بود. قوانین در صورتی خوب هستند که منافع ما تضمین شده باشد و الا غیر قانونی میشوند!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
از باب تقلب صورت گرفته فرمودتد پروفسور
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
یاشار عزیز قوانین سرجاشونن هاشمی معتقد بود انتخابات روند قانونی ش رعایت نشده یعنی غیرقانونی است. هر کسی میتونه نسبت به موضوع نظر خودشو داشته باشه
آقای علم الهدی شما رو بخدا سنجیده تر حرف بزنید ، مگر مظلوم تر از اهل بیت هم داریم ، شما خیرخواه نظامید ولی این ادبیات خدمت به انقلاب و رهبری نیست ، خسته شدیم از این مقایسه های نسنجیده ، لطفا تذکر من رو منتشر کنید
من آذربایجانی اول به خاکم تعصب دارم بعد چیزهای دیگه قبول نمی کنم اسرائیل کودک کش درکنار مرزهای ما لانه بسازد وآقای علی اف واردوغان چقدر زود فراموش کار شدند مگه یادت رفت یک‌شبه با کودتا داشتند بیرونت می انداختند کی کمکت کرد؟ آقای علی اف درجنگ قبلی قره باغ کی از اردبیل نیروی نظامی برات فرستاد مگه سردار نوعی اقدم ایرانی که تو به او مدال دادی در کنار اتاق تو مدیریت اتاق جنگت را اداره نمی کرد؟وای از فراموشی ومرگ بر اینگلیسی واسرائیل وشیطان بزرگ آمریکا
عراق نخست وزیر عاقلی دارد ، کسی از مشهد به مکه با خودرو نمی رود . ولی از کربلا خیلی ها میروند
عراق به دنبال سرمایه گذار است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل