بازدید 25984
۴
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

غوغای کشتی گیران ایرانی در نروژ و ترند شدن نام امیرمحمد یزدانی/ آیا چهارشنبه تعطیل است؛ سوالی که پاسخش خیر است/ سحر زکریا کیست و چرا ترند شده است؟ / عزم مسئولان برای خرید سیب صنعتی مورد توجه کاربران اینترنتی

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «سیب صنعتی»، «سحر زکریا»، «دفترچه تامین اجتماعی»، «امیر محمد یزدانی»، «آیا چهارشنبه تعطیل است؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 04 October 2021

غوغای کشتی گیران ایرانی مورد توجه کاربران در گوگل/ آیا چهارشنبه تعطیل است؛ سوالی که پاسخش خیر  است/ سحر زکریا کیست و چرا ترند شده است؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر جست و جو می شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آنها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترندهای گوگل در هفته چهارم اردیبهشت اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «سیب صنعتی»، «سحر زکریا»، «دفترچه تامین اجتماعی»، «امیر محمد یزدانی»، «آیا چهارشنبه تعطیل است؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

سیب صنعتی

همزمان با پایان فصل برداشت سیب درختی در استان های آذربایجان شرقی و غربی ـ که سالانه چند صد هزار تن سیب درختی از این دو استان روانه بازار می شود ـ مقدار قابل توجهی از این محصول باغی تحت عنوان درجه سه، غیر قابل فروش و عرضه در بازار رسمی است که این بخش از محصول تولیدی سیب صنعتی لقب گرفته است.

منظور از سیب صنعتی، همان سیب درختی درجه سه است که باید پس از فرآوری صرف تولید سایر محصولات نظیر کنسانتره شود.

غوغای کشتی گیران ایرانی مورد توجه کاربران در گوگل/ آیا چهارشنبه تعطیل است؛ سوالی که پاسخش خیر  است/ سحر زکریا کیست و چرا ترند شده است؟

امسال نیز بخش زیادی از سیب درختی تولیدی باغداران دو استان آذربایجان شرقی و غربی تحت عنوان سیب صنعتی و یا سیب درجه سه با مشکل فروش مواجه شده که همین موضوع، عبارت «سیب صنعتی» را به ترند گوگل تبدیل کرده است.

توضیح بیشتر در این باره اینکه اسماعیل قادری فر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هفته گذشته وعده داد که  دولت طی یک برنامه ضربتی و هدفمند، تمامی سیب درختی درجه سه کشاورزان را خریداری نموده و برای فرآوری به بخش های صنعتی مرتبط تحویل دهد.

گفتنی است، امسال تنها در آذربایجان غربی میزان ریزش سیب صنعتی به بیش از ۳۵۰ هزار تن افزایش یافته که در صورت عدم ورود و حمایت مسئولان، خسارت سنگینی متوجه باغداران می شود. 

بیشتر بخوانید

سحر زکریا

سحر زکریا یکی از بازیگران سال های گذشته سینما و تلویزیون ایران است که اخیراً نقش و بازی کمتری در سینما و تلویزیون دارد.

اخیراً او جملات و توضیحاتی را در رابطه با محدودیت های بازیگری در ایران بر زبان آورده که مورد توجه قرار گرفته و او را ترند گوگل کرده است.

کمپین معرفی امام حسین(ع) در سوئد و کانادا - تابناک | TABNAK

سحر زکریا بازیگر کشورمان متولد مهر سال ۱۳۵۲ است و در سریال پاورچین، جزو نقش های اصلی بود. ظاهرا سحر زکریا از مهران مدیری به شدت دلخور است. مصاحبه ای با سحر زکریا انجام شده است که صحبت های عجیب سحر زکریا را در ادامه خواهید خواند.

سحر زکریا گفت: بر روی لب‌های من فون می‌زدند که رنگ لب‌های من دیده نشود. از یک‌جایی به بعد آنقدر من را اذیت کردند که این را بپوش آن را نپوش که گفتم من دیگر لباسم را عوض نمی‌کنم و اگر دقت کرده باشید من در سریال از یک‌جایی به بعد دیگر لباسم تغییر نمی‌کند.

او که سابقه همکاری با مدیران رسانه ملی را در کارنامه خود دارد در همین رابطه به خبرنگار دیده بان ایران می گوید: محدودیت‌هایی در تلویزیون اعمال می‌شود که اصلا قابل تعریف نیستند. زنان در کارهای طنز اصلاً نمی‌توانند خودشان را نشان دهند و دیالوگ‌ها و کاراکترهای خوب همیشه برای آقایان است.

او همچنین در بخشی از سخنانش گفته است: نه تلویزیون نه سینما نمی‌توانند یک مورد فقط یک مورد از من ارائه دهند که بگویند سحر زکریا به این دلیل تو را ممنوع‌الکار کردیم. حالا دلیل‌شان برای ممنوع‎‌الکاری من فکر می‌کنید که چیست؟ بله دلیل‌شان این است که بنده فریاد زدم و از مسئولین درخواست واکسن کردم. آن‌ وقت آقای بازیگر برای فایزر به آمریکا می‌رود و برمی‌گردد هیچ مشکلی هم برایش ایجاد نمی‌شود. من اگر فردا ببینم که گفته‌اند زن‌ها حق خروج از منزل را ندارند، هیچ تعجب نمی‌کنم.

صحبت های اخیر سحر زکریا البته با واکنش های منفی زیادی نیز رو به رو شده است و برخی کاربران در شبکه های اجتماعی کم کاری او در سینما و تلویزیون ایران را نه بخاطر محدودیت ها بلکه بخاطر استعداد و توانایی خود او عنوان کرده اند.

بیشتر بخوانید

دفترچه تامین اجتماعی

چند ماهی است که سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان دفترچه را حذف کرده است، با این همه هنوز در این باره بیمه شدگان مشکل دارند و برای آنها هنوز  سوال های فراوانی وجود دارد و همین سبب می شود تا هرازچندگاهی عبارت «دفترچه های تأمین اجتماعی» در صدر جست و جوهای مردمی قرار بگیرد.

راهنمای نام‌نویسی برای دفترچه بیمه الکترونیک - تابناک | TABNAK

در همین باره پیشتر سازمان تأمین اجتماعی اطلاعیه ای صادر کرده بود که  ده نکته پیرامون حذف دفترچه در آن قید شده بود که به منظور آگاهی کاربران در این قسمت به آنها اشاره می شود؛

۱- در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی و درمانی الزامی به ارائه دفترچه درمانی از سوی بیمار نیست.

۲- تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی برای تسهیل دریافت خدمات درمانی می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی  eservices.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه (موبایل) خود در درگاه مذکور اقدام کنند.

۳- تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام و از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند:

روش اول: مراجعه به سایت medical.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان


روش دوم: شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* ، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان

روش سوم: شماره‌گیری #۱*۱۴۲۰*۴* ، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان

روش چهارم: استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان

روش پنجم: شماره‌گیری #۱۶۶۶* ، انتخاب گزینه ۱ (استحقاق‌سنجی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان

۴- در مواردی که بیمه‌شده بر اساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض می‌تواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند.

۵- تمامی بیمه شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری می‌توانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir در پنجره (منوی) مخصوص بیمه شدگان ملاحظه کنند.

۶- تمامی پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک این سازمان (ep.tamin.ir) و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، پزشک پس از احراز هویت و ثبت شماره تلفن همراه (موبایل) متعلق به بیمار و انجام معاینه نسبت به ثبت خدمات پزشکی (اعم از انجام ویزیت، تجویز دارو و سایر خدمات تشخیصی و درمانی...) در سامانه نسخه الکترونیک اقدام می‌کند.

۷- در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، چنانچه امکان استفاده از سامانه‌های الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخه‌نویسی و...) میسر نباشد، پزشک پس از احراز هویت بیمار با استفاده از کارت ملی‏/شناسنامه‏/دفترچه درمانی و استعلام برخورداری وی از استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان)، نسبت به معاینه و تجویز در سرنسخه مخصوص مطب‏‏/مرکز درمانی (ترجیحا در قطع A۵) اقدام ‌می‌ کند.

۸- پزشکان غیرطرف قرارداد همانند پزشکان طرف قرارداد می‌توانند با اتصال به سامانه‌های الکترونیک سازمان یا سامانه‌های مورد استفاده خود، نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام نمایند. در صورت عدم امکان استفاده از سامانه‌های الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخه‌نویسی و...)، پزشک می‌تواند دستور پزشکی را در سرنسخه مخصوص مطب‏/موسسه در یک برگ تجویز و تحویل بیمار کند.

۹- در صورت عدم نسخه‌نویسی الکترونیک، بیمار می‌تواند نسخه کاغذی پزشک معالج را به داروخانه‌ها و یا موسسات پاراکلینیک طرف قرارداد ارائه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

۱۰- تمامی خدمات تشخیصی و درمانی تجویز شده توسط پزشک به صورت نسخه الکترونیک و یا کاغذی به استناد کدملی در پرونده سلامت شخص بیمه‌شده ثبت می‌شود. بنابراین استفاده از کدملی "غیر" و "من‌غیرحق" ضمن مغایرت با موازین حقوقی می‌تواند در روند تشخیص و درمان بیماری افراد ایجاد مشکل کند.

بیشتر بخوانید

امیر محمد یزدانی

کشتی آزاد ایران امسال و در مسابقات جام جهانی نروژ گرد و خاک به پا کرده است و تا کنون دو مدال طلای یزدانی و زارع و نیز چهار فینالیست که حداقل مدال نقره آن‌ها قطعی است، ره آورد کشتی گیران ایرانی از نروژ است.

جدا از حسن یزدانی و امیر حسین زارع که در رأس جست و جو‌های مردم ایران در گوگل قرار دارند، بسیاری از کاربران در ۴۸ ساعت گذشته، نام امیر محمد یزدانی دیگر کشتی گیر ایرانی را در گوگل جست و جو کرده اند و نامش ترند شده است.

 

غوغای کشتی گیران ایرانی مورد توجه کاربران در گوگل/ آیا چهارشنبه تعطیل است؛ سوالی که پاسخش خیر  است/ سحر زکریا کیست و چرا ترند شده است؟

روز گذشته امیر محمد یزدانی نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده قرقیزستان در شرایطی که ثانیه‌هایی تا شکست فاصله نداشت با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شد و راهی فینال شد.

امتیاز پایانی امیر محمد یزدانی یکی از زیباترین صحنه‌های مسابقات بود؛ او در ۱۵ ثانیه پایانی به معنای واقعی کلمه برای پیروزی جنگید و در نهایت راهی فینال شد.

امیرمحمد یزدانی متولد هشتم مهر و اهل جویبار است و با حسن یزدانی نسبتی ندارد.

یزدانی امروز برای کسب مدال طلا مسابقه خواهد داد.


آیا چهارشنبه تعطیل است؟


سه شنبه سیزدهم مهرماه برابر با ۲۸ صفر سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است.

از آنجا که روز پنجشنبه برابر با ۱۵ مهرماه نیز به واسطه سالروز شهادت امام رضا (ع) تعطیل است، برای بسیاری این پرسش ایجاد شده است که آیا روز چهارشنبه نیز تعطیل خواهد بود؟

توضیح در این باره اینکه هرچند در شبکه‌های اجتماعی و در برخی اخبار غیر رسمی ۴ شنبه تعطیل اعلام شده است، به صورت رسمی و از سوی دولت در این باره اطلاعیه و یا دستورالعملی صادر نشده است و ادارات و بانک‌ها روز چهارشنبه فعالیت خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
کشوری که اینهمه تعطیلات داره به تقویم نیاز نداره
عنابستانی نماینده سبزوار (سیلی زن) مجلس در پاسخ به اعطای رانت به نزدیکانش در سبزوار گفته که هیچکدام از بستگان درجه یک و دو ی ایشان در سبزوار ساکن نیستند... سوال: پس چگونه نماینده سبزوار شدی ؟!!!!! این خودش یعنی رانت...!
حق با خانم ذکریا است زیرا وقتی اجازه نداری استعدادت را بروز دهی معلومه که مانند یک فرد کم استعداد جلوه می کنی.درود بر ایشان و همه بانوان وطن
تا اونجایی‌ که میدونیم‌ و همه بر این اصل‌ واقفند ، ورزش‌ معبر‌ دوستی‌ ملتهاست‌ و سیاسی‌ کردنش‌ جفاییست‌ عظیم‌ در حق‌ عاشقان‌ ورزش‌ در حالیکه‌ ا در تلوزیون‌ میگه‌ که برد‌ حسن‌ .... برای ما فرا‌ ورزشیست‌ !!!! ادم‌ حالش‌ از این‌ حرکات بد میشه‌ !!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر