بازدید 19101
بسته ویدیویی «تابناک»

حرف‌های فیدل کاسترو درباره ریش! / چگونه کودتای نوژه رقم خورد؟ / نوشیدنی انرژی‌زای رادیو اکتیو / آوتوروس شیمن، خودرو غول روسی / توسکانی از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ 03 October 2021

حرف‌های فیدل کاسترو درباره ریش! / چگونه کودتای نوژه رقم خورد؟ / نوشیدنی انرژی‌زای رادیو اکتیو / آوتوروس شیمن، خودرو غول روسی / توسکانی از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


چگونه کودتای نوژه رقم خورد؟

کودتای نقاب با سرواژه «نجات قیام ایران بزرگ» که بعدها به نام کودتای نوژه معروف شد، کودتای نظامی بود که چندی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط تنی چند از افسران ارتش ایران و با تمرکز افسران نیروی هوایی شاهنشاهی برای بازگرداندن شاپور بختیار انجام شد. پایگاه هوایی شاهرخی (حر) در شهر کبودراهنگ استان همدان مرکز فرماندهی آن بود. فرماندهی کل کودتا به‌دست سپهبد سعید مهدیون (فرمانده سابق نیروی هوایی ایران) و رهبری قسمت نیروی هوایی این کودتا برعهده سرتیپ آیت محققی بود. اما این کودتا چگونه طرح ریزی شد، چگونه شناسایی شد و چه سرنوشتی یافت؟ در این موشن گرافی تاریخی به این پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود.

 

 

حرف‌های فیدل کاسترو درباره ریش!

کوبا پس از به قدرت رسیدن رفقای فیدل کاسترو شرایط متفاوت یافت. در همین رابطه، یک مصاحبه تاریخی با فیدل کاسترو پس از پیروزی انقلاب راجع به تکلیف کازینوها بعد از انقلاب و تراشیدن ریشش پس از پیروزی و برگزاری انتخابات آزاد را تماشا می‌کنید.

 


نوشیدنی انرژی‌زای رادیو اکتیو

در اوایل قرن بیستم که عوارض مواد رادیواکتیو هنوز به خوبی مشخص نشده بود. عده‌ای از این ماده جدید کشف شده جهت ایجاد بازار داروها و نوشیدنی‌های انرژی‌زای رادیواکتیو استفاده کردند. یکی از قربانیان این نوشیدنی های سمی ابن بایرز کارخانه‌دار آمریکایی بود که توان خرید این نوشیدنی های گران قیمت را داشت. داستان عجیب نوشیدنی های رادیو اکتیو در آمریکا را در این ویدئو ببینید.

 

 

آوتوروس شیمن، خودرو غول روسی

«آوتوروس شیمن 8 در 8 / Avtoros Shaman 8x8» یک خودرو ای تی وی، غول‌پیکر است که ساخت کمپانی روسی آوتوروس می‌باشد. این خودرو دارای موتور دیزلی چهار سیلندر است و مناسب برای هر نوع جاده و آفرودی می‌باشد. در این ویدیو با این خودرو عظیم‌الجثه بیشتر آشنا خواهید شد و در ادامه مشخصات و توانایی‌های خودرو را خواهید دید.

 

 

توسکانی از نمای نزدیک

«توسکانی / Tuscany» ناحیه‌ای در ایتالیا با مساحت 22990 کیلومتر و جمعیت 3.6 میلیون با مرکزیت فلورانس است. توسکانی بیشتر به عنوان ناحیه‌ای فرهنگی محسوب می‌شود و شهرهایی مانند فلورانس، سیه نا و پیزا با میراث فرهنگی غنی خود سالانه میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کنند. گندم، انگور و زیتون مهم‌ترین محصولات کشاورزی آن را تشکیل می‌دهند. توسکانی را اما بهشت گمشده گردشگران نیز می‌توان خواند. توسکانی با پوشش مخملی و سرسبز خود دارای خاص ترین باغ های انگور در دنیا است، این بهشت گمشده با دره ها و تپه ها سرسبز خود در فصل زیبای بهار که پر از چمن های سبز و گل های دیدنی می شود منزلگاه عاشقان طبیعت و گردشگری بوده و در حالی که در پاییز این منطقه توریستی یه یک پالت گسترده‌ای از رنگ های پاییزی تبدیل می شود. توسکانی زیبا را از نمای نزدیک در قاب 4K تماشا می‌کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها