بازدید 11878
۹
کیوسک بین الملل تابناک

درخواست فرانسه برای گنجاندن فعالیت‌های موشکی ایران در مذاکرات هسته ای/ برگزاری رزمایش دریایی میان عربستان و پاکستان/ افشای نقش‌آفرینی یک پایگاه انگلیسی در ترور سردار سلیمانی/ درخواست ترامپ برای بازگرداندن حساب توییتری اش

درخواست فرانسه برای گنجاندن فعالیت‌های موشکی ایران در مذاکرات هسته ای، برگزاری رزمایش دریایی میان عربستان و پاکستان، افشای نقش‌آفرینی یک پایگاه انگلیسی در ترور سردار سلیمانی، درخواست ترامپ برای بازگرداندن حساب توییتری اش و وقوع درگیری‌های شدید در عدن در جنوب یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰ 02 October 2021

درخواست فرانسه برای گنجاندن فعالیت‌های موشکی ایران در مذاکرات هسته ای/ برگزاری رزمایش دریایی میان عربستان و پاکستان/ افشای نقش‌آفرینی یک پایگاه انگلیسی در ترور سردار سلیمانی/ درخواست ترامپ برای بازگرداندن حساب توییتری اش

کیوسک بین الملل تابناک: درخواست فرانسه برای گنجاندن فعالیت‌های موشکی ایران در مذاکرات هسته ای، برگزاری رزمایش دریایی میان عربستان و پاکستان، افشای نقش‌آفرینی یک پایگاه انگلیسی در ترور سردار سلیمانی، درخواست ترامپ برای بازگرداندن حساب توییتری اش و وقوع درگیری‌های شدید در عدن در جنوب یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست فرانسه برای گنجاندن فعالیت‌های موشکی ایران در مذاکرات هسته ای

روز شنبه، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الحدث» وابسته به عربستان سعودی گفت: مذاکرات هسته‌ای با ایران باید فعالیت‌های موشکی این کشور را نیز شامل شود.

عربستان سعودی که پیشنهادش مبنی بر ورود به مذاکرات هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران تاکنون برای چندین بار با دست رد کشور‌های غربی مواجه شده است، تلاش می‌کند از طریق رسانه‌های خود و انجام مصاحبه‌هایی جهت دار و هدفمند با مقامات اروپایی، این مذاکرات را به حاشیه ببرد.

در همین راستا، شبکه «الحدث» عربستان سعودی امروز (شنبه) گفت و گویی را با «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه ترتیب داد و این بخش از سخنان وی را برجسته کرد که مذاکره در خصوص مسائل منطقه که فعالیت‌های موشکی ایران را نیز شامل می‌شود باید در مذاکرات هسته‌ای گنجانده شود.

این شبکه خبری عربستان سعودی اضافه کرد با ادامه بن بست پرونده هسته‌ای ایران، در میان درخواست‌های مکرر اروپایی‌ها برای ازسرگیری مذاکرات در وین که ماه‌هاست متوقف شده، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که باب مذاکره با تهران تا ابد باز نمی‌ماند.

لودریان در این گفت‌وگو درباره مسائل مختلف منطقه و جهان از جمله مذاکرات هسته‌ای با ایران، انتخابات لبنان و مذاکره بیروت با بانک جهانی، اوضاع لیبی و کنفرانس پاریس درباره این کشور و همچنین نشست بغداد اظهار نظر کرد.

وزیر خارجه فرانسه با این ادعا که اقدامات انجام شده توسط ایران مذاکرات هسته‌ای را پیچیده می‌کند، گفت: ایران باید مذاکره درباره وضعیت منطقه در پرونده مذاکرات هسته‌ای را بپذیرد.

وی که کشورش در کنار سایر کشور‌های اروپایی، تعهدات برجامی خود را اجرا نکرده است و در زمینه ساخت و فروش سلاح ید طولایی دارد که نمونه اخیر آن اختلاف با آمریکا بر سر فروش زیردریایی هسته‌ای به استرالیاست، ادعا کرد که مذاکرات منطقه‌ای با ایران، باید فعالیت‌های موشکی آن را نیز شامل شود.

اظهارات و ادعا‌های وزیر امور خارجه فرانسه در حالی بیان می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تاکید کرده اند که به جز مسائل هسته‌ای در خصوص سایر موضوعات از جمله سیاست‌های منطقه‌ای و فعالیت‌های دفاعی کشور، مذاکره نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در آخرین اظهارنظر خود درباره مذاکرات هسته‌ای، با تاکید بر اینکه اروپا در نقض برجام کنار آمریکا بوده است، گفت: ایران نه چیزی بیشتر از برجام در هسته‌ای می‌پذیرد و نه چیزی کمتر از بند‌های رفع تحریمی برجام را انتظار دارد.

درخواست فرانسه برای گنجاندن فعالیت‌های موشکی ایران در مذاکرات هسته ای/ برگزاری رزمایش دریایی میان عربستان و پاکستان/ افشای نقش‌آفرینی یک پایگاه انگلیسی در ترور سردار سلیمانی/ درخواست ترامپ برای بازگرداندن حساب توییتری اش

اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه اضافه کرد: « سعید خطیب زاده » که در چارچوب همایش جهانی «نرماندی برای صلح» به پاریس سفر کرده است، در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه فرانسوی لوموند در سوالی در ارتباط با نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل و چشم انداز مذاکرات هسته‌ای و اینکه وزیر خارجه ایران در نیویورک اعلام داشته مذاکرات به زودی از سرگرفته خواهد شد، گفت: آنچه وزیر خارجه ایران در نیویورک اعلام داشت، همان چیزی است که از اول روی کار آمدن دولت جدید گفته و شنیده شده است.

وی ادامه داد: این جواب دو مولفه دارد؛ یکی اینکه حتما ایران در حال بررسی چگونگی ادامه مذاکرات است که این مرحله از جواب به نتیجه رسیده، یعنی اینکه مذاکرات حتما انجام خواهد شد و فاز دوم این است که با دقت گفت‌وگوهای انجام شده با دولت جدید مرور شود تا ابعاد ‌و جزییات آن روشن شود تا فعال و موثر وارد گفت‌وگوها شویم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه کشورمان افزود: این فاز هنوز تمام نشده است. دولت به‌عنوان قوه مجریه تغییر کرده و این دولت جدید است که باید مذاکرات را انجام دهد. ایرانی‌ها همیشه نشان داده‌اند که دقیق صحبت و سخت هم گفت‌وگو می‌کنند، اما وقتی چیزی حاصل شود آن را صریح بیان و اگر چیزی را امضا کردند، دقیق اجرا می‌کنند.

خطیب‌زاده تصریح کرد: آنچه الان اتفاق می‌افتد این است که چرا شش دور مذاکره وین با اینکه دستور کار آن روشن بوده به نتیجه نرسیده است. یک آسیب شناسی لازم است و نیاز است نقاطی که جدی از طرف مقابل مورد انتظار بوده و انجام نشده اند، بررسی شوند.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی مربوط به اتهامات اروپا به ایران در مورد نقض تعهدات برجامی و عدم اشاعه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که ایران تعهدات برجامی خود را کاهش داده، ولی تماما در چارچوب ان پی تی مانده است. صحبتی از نقض تعهدات ان پی تی نیست، بلکه بحث از کاهش تعهدات برجامی است و اقداماتی که ایران در این چارچوب انجام داده کاملا قابل برگشت است.

وی ادامه داد: این درحالی است که طرف مقابل عدم پایبندی کامل داشته است، یعنی آمریکا نقض کامل و اروپا هم نقض محدود. اروپا هم در این نقض در کنار آمریکا بوده است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه کشورمان اظهار داشت: با اغماض می‌گویم آمریکا نقض کامل و اروپا نقض محدود داشته، چون در ایران بحثی است که اروپا هم به اندازه آمریکا تعهدات خود را انجام نداده است، هیچ تجارتی بین ایران و اروپا برقرار نیست، هیچ پولی رد و بدل نمی‌شود، هیچ سرمایه گذاری انجام نمی شود. هیچ یک از تعهدات اروپا انجام نشده و آن وقت اروپا نگران کاهش تعهدات ایران در برجام است، حداقل چیزی که می توان گفت، این است که این غیر منصفانه است، اگر نگوییم ظالمانه است.

برگزاری رزمایش دریایی میان عربستان و پاکستان

ناوها و تعدادی از نیروهای دریایی عربستان امروز (شنبه) به منظور انجام رزمایش مشترک با پاکستان، وارد بندر کراچی شد.

به گزارش شبکه‌های خبری منطقه، ناوهای نیروی دریایی عربستان قرار است به همراه نظامیان پاکستانی در رزمایش مشترک دریایی شرکت کنند.

نیروهای زمینی و دریایی عربستان و پاکستان پیشتر نیز با توجه به روابط میان دو کشور، چندین بار رزمایش نظامی برگزار کرده‌اند.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، ژوئیه گذشته (تیرماه) با سفر به اسلام آباد بر روابط مستحکم با پاکستان که به چند دهه قبل باز می‌گردد، اشاره و تاکید کرد که توسعه این روابط همچنان ادامه خواهد داشت.

در سفر چند ماه گذشته «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی، دو طرف برای گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه رسانه، تامین نیروی انسانی و مبارزه با موادمخدر پنج تفاهمنامه امضا کردند.

به گفته ناظران سیاسی در پاکستان‌ اهداف اصلی این بازدیدها جدای از توسعه روابط و یا همکاری‌ها، تلاش دو کشور برای برطرف کردن کدورت‌ها، همچنین بررسی طرح تنش‌زدایی در منطقه و تحولات اخیر پیرامون آن است.

افشای نقش‌آفرینی یک پایگاه انگلیسی در ترور سردار سلیمانی

فعالان اجتماعی از مقام‌های این کشور خواسته‌اند درباره احتمال نقش‌آفرینی یکی از پایگاه‌های هوایی نیروی سلطنتی انگلیس در عملیات ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح دهند.

روزنامه گاردین نوشته، این احتمال پس از انتشار یک گزارش تحقیقی مطرح شده که سوالاتی را درباره نقش‌آفرینی انگلیس در عملیات‌ آمریکا پیش کشیده است. در آن گزارش جمع‌بندی شده «محتمل است» سردار قاسم سلیمانی بر اساس اطلاعات به دست آمده از پایگاه «آرای‌اف من‌وید هیل» ترور شده باشد.

گاردین نوشته، گزارش مذکور این سوال را پیش می‌کشد که آیا کارکنان پایگاه «آرای‌اف من‌وید هیل» در حملات پهپادی آمریکا در یمن، پاکستان و سومالی که انگلیس رسماً در آنها درگیر جنگ نیست نقش دارند یا خیر.

درخواست فرانسه برای گنجاندن فعالیت‌های موشکی ایران در مذاکرات هسته ای/ برگزاری رزمایش دریایی میان عربستان و پاکستان/ افشای نقش‌آفرینی یک پایگاه انگلیسی در ترور سردار سلیمانی/ درخواست ترامپ برای بازگرداندن حساب توییتری اش

«بارنابی پیس»، یک روزنامه‌نگار تحقیقی در این گزارش اعتراض کرده که فعالیت نیروهای آمریکایی و انگلیس در «من‌وید هیل» دور از انظار عمومی و بدون پاسخگویی انجام می‌شود. وی تصریح کرده، چنانچه تغییری در فعالیت‌های این مرکز اتفاق نیفتاده باشد، «نظارت‌ها و تجسس‌های اورولی و اعدام‌های فراقضائی» در آن کماکان ادامه دارد.

این گزارش که در نشست ویژه کارزاری با موضوع «پاسخگو کردن مرکز من‌وید هیل» ارائه شد، خواستار آن شده که فعالیت‌های امنیتی آمریکا در مرکز انگلیسی به گونه‌ای انجام شود که بتوان این مرکز را پاسخگو کرد.

درخواست ترامپ برای بازگرداندن حساب توییتری اش

با گذشت حدود سه ماه از انتشار خبرها درباره قصد دونالد ترامپ برای شکایت از مدیران عامل فیسبوک و توییتر، یک رسانه آمریکایی از درخواست تازه او از یک قاضی فدرال خبر داد.

بنا بر گزارشی که «بلومبرگ» شامگاه جمعه به وقت محلی در آمریکا منتشر کرد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا از یک قاضی فدرال در ایالت فلوریدا برای احیای صفحه کاربری مسدود شده خود در توییتر درخواست کمک کرد.

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از یک قاضی فدرال خواسته است که شرکت توییتر را مجبور کند، حساب کاربری او در این شبکه رسانه اجتماعی را احیا کند.

اواسط تیر ماه سال جای بود که وبگاه «آکسیوس» به نقل از منابع آگاه خبر داده بود، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد از «مارک زاکربرگ» و «جک دورسی»، مدیران عامل فیسبوک و توییتر شکایت کند.

شرکت توییتر به طور کلی حساب کاربری ترامپ را بسته و فیسبوک هم اعلام کرد، انسداد صفحه او در این رسانه را برای دو سال دیگر تمدید کرده است. ترامپ پیشتر از شبکه‌های اجتماعی به دلیل سانسور نظریات و دیدگاه‌هایش انتقاد کرده بود.

درخواست فرانسه برای گنجاندن فعالیت‌های موشکی ایران در مذاکرات هسته ای/ برگزاری رزمایش دریایی میان عربستان و پاکستان/ افشای نقش‌آفرینی یک پایگاه انگلیسی در ترور سردار سلیمانی/ درخواست ترامپ برای بازگرداندن حساب توییتری اش

بنا بر گزارش بلومبرگ، درخواست تازه ترامپ از قاضی فدرال برای دسترسی یافتن دوباره به صفحه توییتر شخصی او، روز جمعه (دیروز) در شهر میایی ایالت فلوریدا ثبت شد.

طبق متن درخواستی ترامپ از قاضی فدرال، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ادعا کرده که توییتر تحت فشارهای رقبای سیاسی او صفحه شخصی وی در توییتر را مسدود کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در درخواست خود از قاضی فدرال تصریح کرد: «توییتر تا حدی از قدرت و کنترل گفتمان سیاسی در این کشور (آمریکا) استفاده می‌کند که قابل اندازه گیری نیست، از لحاظ تاریخی بی‌سابقه است و این موضوع عمیقاً برای بحث‌های دموکراتیک آزاد و باز، خطرناک است.»

به رغم انتشار خبر بلومبرگ درباره درخواست ترامپ از قاضی فدرال برای احیای صفحه توییتر او، شرکت توییتر و همچنین نمایندگان و سخنگویان ترامپ از هرگونه اظهارنظر درباره این موضوع اجتناب کرده‌اند.

بیستم دی ماه ۱۳۹۹ بود که در آخرین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ، امتناع مکرر او درباره پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاکیدهای مکررش درباره بروز تقلب بزرگ در انتخابات، توییتر برای همیشه حساب کاربری ترامپ را مسدود کرد.

توییتر در توضیح دلیل این اقدام، نگرانی از ترویج خشونت بیشتر توسط توییت‌های ترامپ را دلیل این اقدام خود اعلام کرد و ابراز داشت، دو توییت ترامپ در اعلام عدم مشارکت در مراسم تحلیف بایدن و تاکید بر این که نمی‌توان طرفدارانش را نادیده بگیرند، به عنوان تحریک کننده دانست.

توییتر ترامپ را بیش از ۸۸ میلیون و هفتصد هزار تن از سرتاسر جهان پیگیری می‌کردند و این شبکه اجتماعی یکی از مهمترین ابزارهای وی برای ارسال پیام به مخاطبانش بود.

وقوع درگیری های شدید در عدن در جنوب یمن

المسیره از درگیری های شدید در عدن در جنوب یمن خبر دادند.

منابع محلی در عدن در جنوب یمن گزارش دادند که درگیری های شدیدی در کریتر جریان دارد و این درگیری ها به نزدیکی کاخ المعاشیق رسیده است.

منابع مذکور از کشته شدن دست کم شش تن در جریان این درگیری ها و سوزانده شدن شماری از منازل در نتیجه درگیری ها در کریتر خبر دادند.

درخواست فرانسه برای گنجاندن فعالیت‌های موشکی ایران در مذاکرات هسته ای/ برگزاری رزمایش دریایی میان عربستان و پاکستان/ افشای نقش‌آفرینی یک پایگاه انگلیسی در ترور سردار سلیمانی/ درخواست ترامپ برای بازگرداندن حساب توییتری اش

به گزارش رویترز، درگیری‌ها میان نیروهای کمربند امنیتی و نیروهای پلیس وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات زمانی آغاز شد که نیروهای پلیس خواستار آزادی تعدادی جوان شدند که نیروهای کمربند امنیتی آنها را در اعتراضات چند روز قبل برای بهبود شرایط معیشتی، ممانعت از کاهش ارزش پول کشور و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بازداشت کرده بودند.

نیروهای کمربند امنیتی به چند محله مسکونی یورش برده و به تعدادی از مراکز تجاری و خانه‌ها خسارت زدند.

فؤاد مسعد، روزنامه‌نگار یمنی به الجزیره گفت: در منطقه کریتر نگرانی از بابت گسترش دامنه درگیری‌ها وجود دارد و نیروهای امنیتی برای یافتن چند فرد مسلح به محله‌های مسکونی یورش می‌برند و همزمان ورودی‌ها و خروجی‌های منطقه مسدود هستند.

کمیته امنیتی استان عدن از ساکنان منطقه کریتر خواست طی چند ساعت آینده در خانه‌های خود بمانند تا کار پاکسازی شهر از برخی کانون‌های تروریستی انجام شود.

این کمیته تاکید کرد، با هر طرفی که بخواهد به امنیت عدن و شهروندان آن آسیبی وارد کرده و در مقابل حاکمیت سلاح در دست بگیرد، هرگز مسامحه نخواهد کرد.

همچنین کمیته یاد شده تعهد داد، از اموال شخصی و عمومی که طی چند روز گذشته در معرض خطر مصادره و غارت قرار داشتند، حفاظت کند.

شهر عدن شاهد تنشی میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب بر سر حاکمیت بر جنوب این کشور بود. در حالی که رئیس جمهور مستعفی در ریاض اقامت دارد، نخست وزیر دولت مستعفی یمن هفته گذشته از ریاض به یمن بازگشت و همراه با سایر وزرا در کاخ ریاست جمهوری در کریتر ساکن شد.

همزمان برخی منابع به الجزیره گفتند: درگیری ها در کریتر عدن تشدید شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
یک نیست به این فرانسوی های اشغال بگه بابا اینقدر جوش نزنید دیگر کسی اجازه ورود پژو و رنو رو به ایران نخواهد داد
چقدر این مملکت به خاطر سرشاخ شدن بی خودی با آمریکا باید از روسیه، چین ، فرانسه و انگلیس سیلی بخورد و تنبیه هم نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
متاسفانه اختلاف ما با آمریکا بسیار اساسی تر از چیزی است که شما فکر می کنید.
وزیرامورخارجه ایران پلیس بد فرانسه را تحویل بگیرد.
فرانسوی ها از امریکایی ها خطرناکترند . همیشه زیاده خواهی و بیش از امریکا علیه ما . توهم خودبزرگ پنداری تو فرانسوی ها بیداد می کنه .
خدا لعنت کند تو ترامپ را که همه برنامه ها را برهم زدی و باعث تحریم تورم شدی
انشاالله بزودی در مرز پاکستان هم یک رزمایش اقتدار خواهیم داشت. پاکستان خیلی پررو شده
به فرض که انگلیس در ترور سلیمانی دست داشته باشد، حالا ما چکار میتوانیم بکنیم؟ حدود دو سال پیش، این ترور انجام شده و ما تازه داریم عوامل اون رو یکی یکی شناسایی میکنیم ! آیا بهتر نیست تا مسئله را بطور کل فراموش کنیم؟
پس برجام دیگه به اون شکل قبلی قابل احرا نیست و مسئولش هم فرانسه هست و یک ده سالی حد اقل برای مذاکرات جدید وقت لازم هست
اول صبر کن ببین برجامی باقی می مون بعد میهمان دعوت کن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر