بازدید 27343
۲

نخستین برآورد از تعداد زائران اربعین در کربلا

مقامات محلی در استان کربلا پیش‌بینی کردند که تعداد زوار اربعین امسال در کربلا از سال گذشته -۱۴ میلیون- فراتر رود.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 27 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مقامات محلی در استان کربلا پیش‌بینی کردند که تعداد زائران اربعین امسال بیش از سال گذشته باشد؛ در سال گذشته بیش از ۱۴ میلیون زائر حسینی (ع) همزمان با اربعین خود را به کربلا رساندند.

بر اساس گزارش «فرات نیوز»، «جاسم فتلاوی» معاون استاندار کربلا گفت، آمادگی‌ها برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین زودهنگام آغاز شد و خدمات امنیتی، انتقال زوار، خدمات بهداشتی و غیره طبق برنامه پیش می‌‎رود.

در همین ارتباط، همزمان با دومین هفته اجرای طرح امنیتی و خدماتی سازمان الحشد الشعبی عراق در کربلای معلی، سرتیپ «علی الحمدانی» فرمانده عملیات «الفرات الاوسط» در سازمان الحشد الشعبی، از مشارکت ۹۵۰۰ نیروی این سازمان در تامین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع)، در این استان خبر داد.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، تصریح کرد: «تعداد نیروهای الحشد الشعبی مستقر در شهر کربلای معلی دو برابر شده و به ۹۵۰۰ نفر رسیده است تا امنیت زائران و خدمت به آن‌ها را تامین کنند. همچنین ۲۶۶ خودروی امنیتی در این ماموریت شرکت داده شده‌اند».

از سوی دیگر، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق یکشنبه شب (دیشب) به کربلا رفت و در جمع فرماندهان امنیتی و مسئولین نهادهای خدمات‌رسان به زائران اربعین حسینی (ع) تاکید کرد که خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) یک تکلیف اخلاقی، انسانی و دینی بزرگ است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
بیشتر از 14000000 این آمار رو از کجاشون در میارن میخوان بگن اول اربعین بعد حج
فاجعه ای در راه است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان