بازدید 395116

درخواست فوری آمریکا و انگلیس از ایران

در این بیانیه آمده که وزرای خارجه دو کشور تاکید کردند "ایران فوراً اتباع ما را آزاد کند و به مذاکرات وین برگردد."
کد خبر: ۱۰۷۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 21 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از فرارو،  وزیران امورخارجه آمریکا و انگلیس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و درباره ایران و موضوعات دیگر رایزنی کردند.

وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، اعلام کرد که آنتونی بلینکن و الیزابت تراس وزیران امورخارجه آمریکا و انگلیس در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند.

در این اطلاعیه آمده است: "دو طرف در این دیدار درباره یک سری موضوعات، شامل اوضاع افغانستان، بحران تغییرات آب و هوایی، ایران، ایندوپاسیفیک آزاد و همچنین تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور بحث و رایزنی کردند."

بلینکن نیز در صفحه توییتر خود درباره این جلسه نوشت:‌ «دیدار چهره به چهره خوبی برای اولین بار با وزیر خارجه انگلیس لیز تراس داشتم و درباره اولویت‌های مشترک از ایران و افغانستان گرفته تا ایندوپاسیفیک آزاد، صحبت کردم».

وزاررت خارجه انگلیس نیز درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی در نیویورک بیانیه صادر کرد و از رایزنی آنها درباره ایران خبر داد.

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تراس و بلینکن «درباره ضرورت آزادی فوری همه اتباع بریتانیایی و آمریکایی که به صورت خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند و همچنین ضرورت بازگشت ایران به مذاکرات برجامی در وین توافق کردند».

وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در این دیدار همچنین درباره توافق نظامی انگلیس و آمریکا با استرالیا که شامل ایجاد زیردریایی اتمی است و اعتراض شدید فرانسه را به دنبال داشت، حرف زدند و این توافق را عاملی برای امنیت در این منطقه خواندند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۸۰
انتشار یافته: ۱۱
مگر ایران درحال جاضر مستعمره آمریکا یا انگلیس است؟ که دستور فوری می دهند؟!!!
اقتدار ملی چه شد؟
بدبخت شدیم هر دو طرف این قضیه حرف خودشون رو می زنن هم ما و هم اونا
وزرای خارجه آمریکا وانگلیس خیلی خیلی غلط کردند. در مورد آزادی زندانیان ویا بازگشت به وین آمرانه از ایران خواستار شدند وفوری وفوری راه انداختند آمریکا درجایگاهی نیست در مورد بازگشت به وین حرفی بزند آمریکا تعهد بین المللی خودرا زیر پا انداخته حالا یاوه گویی میکند
شما هم فورا غلط زیادی رو بزارید کنار و به وظایف معوقتون عمل کنید ...بی همه چیزهای خبیث کثیف رذل ....... اینقدر کثیف و خبیث هستید که حاضرم بمیرم ولی حالتونو بگیرم
یکی نیست محکم بزنه توی دهن این قلدران هویج به دست؟ آخه تاکی؟ ما ایرانی ها عادت نداریم کسی برامون شاخ شونه بکشه و شاخش رو نشکنیم.
جا به جا جلوی پرچم کشورشون ایستادن
چه قلدرانه حرف می زنن. غلط می کنید ما را تهدید می کنید.
آمریکا فورا تمام تحریم ها علیه ایران را لغو کند واز منطقه بیرون برود.
غلط کردند.
چقدر نرسیدیم همین امروز به پر جام هوا میکنیم
این مونگولا هنوز یاد نگرفتن با دیگران چطور باید محترمانه حرف بزنند !!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی