بازدید 41489
دو هزار و پانصد و هشتاد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش حدادعادل به جوک‌هاي مردم درباره واژه‌سازي فرهنگستان / رئيس کميسيون بهداشت: کشورها با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خودکفا شوند / سلیمی نمین: جوانگرایی هم مایه خوشحالی است هم مایه نگرانی!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش آمريکا به تغييرات در وزارت خارجه ايران / ضرغامي: براي رونق گردشگري بايد زير ميز ايران هراسي زد / نکته اي که وزير اطلاعات درباره حل مسأله واکسن اعلام کرد / عامل شايعه بمب گذاري در اهواز بازداشت شد / دفاع سفت و سخت نماينده مجلس از تصميم دادستان کشور / احتمال سفر پاپ به ايران و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ 16 September 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

در لایحه «صیانت» با هر گونه شایعه پراکنی که امنیت ملی را به خطر می‌ اندازد، برخورد خواهد شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برخورد با واکسن‌هراسی در استان گفت: هفته آینده لایحه صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مجلس آغاز می‌شود و برخورد با نکات این چنینی در آن قانون پیش‌بینی شده است. احمد امیرآبادی فراهانی در جریان بازدید از مراکز درمانی و واکسیناسیون قم، اضافه کرد: در کنار برخورد با واکسن هراسی با هر گونه شایعه پراکنی در موضوعات مختلف که امنیت ملی را به خطر می‌ اندازد بر اساس این قانون برخورد خواهد شد. به نوشته ایرنا، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب قانون برخورد با واکسن هراسی در کشور افزود: بر اساس ماده ۱۱۰ قانون و فرمان مقام معظم رهبری تمام مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست و به صورت قانون محسوب می‌ شود و نیاز به فرایند قانون گذاری مجلس شورای اسلامی ندارد و با توجه به افزایش آگاهی عمومی در کشور نیازی به برخورد اجباری با این دسته از افراد نیست و باید توجه کنیم این افراد توجهی به جان و سلامتی مردم ندارند و مردم هر چه زودتر به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه کنند تا دچار موج‌ های جدید کرونایی نشویم.

زاکانی، شهردار تهران: اگر بناست مترو بسازیم، باید بلیت آن را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم

علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: نکته دیگر بحث یکپارچه و بر پایه فناوری دیدن شهر و ساختن یک شهر هوشمند است. اگر بناست که مترو بسازیم، باید بلیت آن را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم. در حال حاضر اما از شش هزار تومانی که محاسبه شده دو هزار تومان سهم ما و دو هزار تومان سهم مردم است و دولت نیز که سهم خود را نپرداخته است. با این وضعیت متروی بیشتری نخواهیم داشت و باید برای توسعه ساخت مترو از امکانات مردم و مجموعه بخش خصوصی، خرید راهبردی کنیم. در واقع مردم سهم خود را بپردازند و مابقی را از طریق خرید راهبردی انجام دهیم. وی تصریح کرد: در شهر هوشمند فرد پولدار و ثروتمند باید سهم خود را که طبیعتاً بیشتر است، بدهد و افرادی که در مضیقه هستند، حتی سهم‌اندک خود را نیز نپردازند. در واقع شهر باید مطابق با اقتضائات اداره شود، نه به صورت مساوی و این کار با هوشمندی امکان پذیر است و با هوشمندسازی خرید راهبردی به یک ارائه خدمت واقعی تبدیل می‌شود.

آیت الله مکارم: دولت های خارجی برای نفوذ در دستگاه علما و مراجع نقشه های مهمی دارند

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر اطلاعات همچنین مراقبت نسبت به نفوذ، بویژه در شهر مقدس قم را موضوع مهمی دانست و بیان کرد: خطر نفوذ در قم به ویژه با توجه به مرکزیت حوزه های علمیه، بیش از دیگر شهرهاست؛ دولت های خارجی برای نفوذ در دستگاه علما و دانشمندان و مراجع نقشه های مهمی دارند؛ در این خصوص واقعا باید هوشیار بود و در این زمینه وزارت اطلاعات باید به خوبی نقش آفرینی کند. وی در پایان ضمن دعا برای موفقیت دولتمردان و رئیس جمهوری اظهار داشت: با برنامه ریزی، شجاعت، تلاش مسئولان و همراهی مردم مشکلات حل شود. مسائل خارجی بوده و هست، اگر ما مشکلات داخلی را حل کنیم، دشمنان خارجی نمی توانند ضربه بزنند، کما اینکه تا بحال هم نتوانسته اند. شما اشراف خوبی نسبت به مسائل این حوزه داشته و دارید.

سلیمی نمین: جوانگرایی در دولت رئیسی، هم مایه خوشحالی است، هم مایه نگرانی!

عباس یلمی نمین: جوانگرایی هم به خوبی در این دولت پیگیری شده است البته جوانگرایی در کنار امیدآفرینی، نگرانی‌هایی را هم به دنبال دارد چون نیروهای جوان، در یکسری عرصه ها، خودشان را نشان ندادند یا اگر در عرصه‌هایی نشان دادند عرصه‌هایی در سطوح بسیار پایین بود و در سطوح کلان، خودشان را ثابت نکردند. بنابراین نگرانی وجود دارد، به این دلیل که امکان دارد در سطوح کلان نتوانند از عهده این مسئولیت سنگین برآیند. از سوی دیگر، جای خوشحالی دارد به دلیل اینکه آن حلقه‌های زنجیره قدرتی که در گذشته وجود داشته و شکسته نشده بود، تا حدودی شکسته شده و در این دولت، اهتمام جدی نسبت به این مساله مهم به وجود آمده و این مایه خرسندی است؛ اما در عین حال مایه نگرانی است.

احتمال سفر پاپ به ايران

کاردينال کليساي آشوري و کلداني عراق قول داد، در کمترين زمان ممکن به ايران سفر کند و احتمال داد که پاپ فرانسيس رهبر کاتوليک‌هاي جهان نيز به ايران سفر کند. «شارلي انويه تکيه» نماينده آشوريان و کلدانيان ايران در مجلس شوراي اسلامي در ديدار با پاتريارک «لوئيس روفائيل ساکو» کاردينال کليساي آشوري و کلداني عراق درباره سفر مقام‌هاي ديني کليسا و نيز احتمال سفر پاپ به ايران گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. به گزارش ايرنا، نماينده مسيحيان آشوري و کلداني ايران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با کاردينال کليساي آشوري و کلداني عراق با تاکيد بر وضعيت و شرايط مطلوب هموطنان مسيحي در ايران تصريح کرد: ما افتخار مي‌کنيم در جمهوري اسلامي ايران زندگي مي‌کنيم و انتظار ما از چهره‌هاي روحاني خود اين است که با ديدار از همکيشان خود در کشور ايران، مايه دلگرمي آن‌ها باشند.

واکنش هاشمي طبا به اظهارات رئيس جمهور در باره جذب سرمايه هاي خارجي

مصطفي هاشمي طبا در روزنامه شرق با اشاره به سخنان رئيس جمهور در باره جذب سرمايه هاي ايرانيان مقيم خارج نوشت: صرف‌نظر از اينکه آيا خارجيان يا ايرانيان مقيم خارج، تمايل به سرمايه‌گذاري در ايران دارند يا خير، بايد اذعان کرد که ظرفيت پذيرش سرمايه خارجي از سوي کشور ما به دليل ناتواني بوروکراسي يا اعمال نظر افراد و جريان‌هاي سياسي وجود ندارد. يک مثال که اينجانب در جريان آن بوده‌ام، سرمايه‌گذاري يک شرکت کره جنوبي در کشتي‌سازي بود که با وجود پيگيري مداوم سفير سابق جمهوري اسلامي در کره جنوبي و اينجانب و ملاقات با مقامات تصميم‌گير به نتيجه نرسيد، درحالي‌که شرايط اين سرمايه‌گذاري بسيار ايده آل بود. مثال ديگر که از سال 1390 در جريان است، انتقال مبالغ قابل‌توجهي ارز از بانک‌هاي خارج توسط يک فرد ايراني به حساب بانک مرکزي براي ايجاد مراکز بازيافت زباله با دانش فني از کانادا بود که از سوي بانک مرکزي اين ارز مسدود شده و با وجود پيگيري‌ها هيچ‌گونه پاسخ مناسبي براي احياي ارز وصولي و انجام پروژه از سوي بانک مرکزي داده نشده است.هر چند با شرايط فعلي بانکي و عدم امکان روابط بانکي بين‌المللي سرمايه‌گذاري از خارج ممکن نيست، اما در حقيقت اگر اين امر مهم حل بشود، مشکلات داخلي سرمايه‌گذاري مانند برگرداندن هواپيماي حامل مقامات ترک براي سرمايه‌گذاري در توسعه فرودگاه امام خميني (ره) از آسمان تهران مانع از سرمايه‌گذاري خارجي مي‌شود.

دفاع سفت و سخت نماينده مجلس از تصميم دادستان کشور

نوروزي نايب رئيس کميسيون حقوقي مجلس در گفتگو با آخرين خبر ضمن دفاع از تصميم دادستان کشور در موضوع برگ سبز خودرو گفت: نبايد به زور براي درآمدزايي دفترخانه ها از جيب مردم پول دربياوريم.

جلسات شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب از سرگرفته شد

سخنگوي شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب خبر ازسرگيري جلسات شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب را داد. اميرابراهيم رسولي با اعلام اين خبر اظهار کرد: اين جلسه عصر روز گذشته چهارشنبه (۲۴شهريورماه) با حضور اکثريت اعضا به رياست غلامعلي حدادعادل و دبيري پرويز سروري برگزار شد.وي افزود: در اين جلسه تحليلي از آخرين وضعيت کشور ارائه شد و اعضا به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند. همچنين از زحمات همه افرادي که در پيروزي ليست شوراي ائتلاف در انتخابات ششمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران تلاش کردند تقدير و قدرداني صورت گرفت. سخنگوي شوراي ائتلاف تصريح کرد: هرچند ائتلاف در ميان ليست‌ها و جريان‌ها پيروز انتخابات شد، آسيب شناسي ايام انتخابات، روش‌ها و فرآيندها مورد بحث قرار گرفت تا با ترميم و بر طرف کردن برخي مشکلات و نارسايي‌ها، ائتلاف مقتدرتر به کار خود ادامه دهد. رسولي ادامه داد: شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب، بر خلاف جريان‌هاي موسمي در ايام انتخابات مقطعي عمل نمي‌کند؛ بنابراین، جلسات آن منظم و با دستور محتوايي موثر درباره مسائل کشور و نگاه به آينده به کار خود ادامه خواهد داد.

عامل شايعه بمب گذاري در اهواز بازداشت شد

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهي انتظامي خوزستان از دستگيري عامل شايعه وجود بسته مشکوک در يکي از بانک‌هاي اهواز خبر داد.مختار حيدري اظهار کرد: روز ۲۰ شهريورماه در پي شايعه وجود بسته مشکوک در يکي از بانک‌هاي اهواز، شناسايي شد و دستگيري عامل شايعه در دستور کار پليس قرار گرفت.وي افزود: ماموران پليس با کار اطلاعاتي مستمر و انجام يک سلسله عمليات فني - پليسي، عامل شايعه پراکنی را شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضائي، در عملياتي دستگير کردند.معاون هماهنگ‌کننده فرماندهي انتظامي خوزستان گفت: بنا بر تحقيقات پليس و برابر اعلام خانواده متهم، فرد مزبور بيمار اعصاب و روان است.سرهنگ حيدري تصريح کرد: پليس خوزستان تامين امنيت اجتماعي و رواني جامعه را از وظايف ذاتي خود مي‌داند و بر اساس قانون با افرادي که با شايعه‌پراکني و نشر مطالب کذب، قصد تشويش اذهان عمومي و ايجاد ناامني رواني براي شهروندان را داشته باشند، قاطعانه برخورد مي‌کند.

رئيس کميسيون بهداشت: کشورها با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خودکفا شوند

شهرياري، رئيس کميسيون بهداشت مجلس گفت: يکي‌ از دلايلي که اين کشورها در اين برهه زماني به ما واکسن مي‌دهند اين است که اينها ديدند ايران توانايي توليد واکسن پيدا کرده و تا دو، سه ماه ديگر، حدود ۲۰ ميليون دُز واکسن توليد داخل خواهد داشت، با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خيلي در اين زمينه جلو بروند و خودکفا شوند.

واکنش حدادعادل به جوک‌هاي مردم درباره واژه‌سازي فرهنگستان

حداد عادل، در يک برنامه تلويزيوني، در واکنش به جوک‌هايي که مردم براي واژه‌سازي فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي مي‌سازند، گفت: «اين‌ها نوعي از طنز است. علت آن هم اين است که نه به سياست برمي‌خورد نه به مقدسات! البته نکته‌ ديگر هم اين است که از همان‌ ابتدا، برخي افراد، مخالف معادل‌سازي واژه بوده‌اند.» حداد عادل در گفت‌وگويي تلويزيوني درباره ريشه واژه فرهنگستان گفت: «فرهنگستان را معادل آکادمي ساختند. آکادمي هم يک لفظ يوناني هست که در آن افلاطون به تدريس مي‌پرداخته است.» وي ادامه داد: «ما در فرهنگستان، براي معادل ساختن براي واژه‌ها ضوابطي داريم؛ اين‌که در چه مواردي نبايد معادل وضع کنيم. براي نمونه، فرهنگستان زبان فارسي دنبال معادل براي واژه استاندارد نيست، چرا که اين واژه و امثال آن از سال‌ها پيش بوده‌اند و اولويت با واژه‌هايي است که به‌تازگي وارد فرهنگ واژگاني ما مي‌شوند.»نجفي به عنوان سوال آخر اين بخش از رئيس فرهنگستان زبان فارسي پرسيد: «آيا طنزهايي که درمورد معادل‌هاي واژگان هست به گوش شما هم مي‌رسد» که حدادعادل در پاسخ گفت: «بله. فراوان اين موارد را مي‌شنوم. اين‌ها نوعي از طنز هست. علت آن هم اين است که نه به سياست برمي‌خورد نه به مقدسات! البته دلايل ديگري هم دارد و نکته‌ ديگر هم اين است که از همان‌ابتدا برخي افراد مخالف معادل‌سازي واژه بوده‌اند، مثل صادق هدايت که مي‌گفت: «پايان‌نامه هم واژه شد! آيا کسي به تز دکتري مي‌گويد پايان‌نامه؟! اما الان مي‌بينيم که خيلي مصطلح است. واژه‌ نو مثل کفش نو مي‌ماند. چند روزي پا را مي‌زند اما بعد از آن جا باز مي‌کند.»

نکته اي که وزير اطلاعات درباره حل مسأله واکسن اعلام کرد

حجت الاسلام سيد اسماعيل خطيب گفت: رئيس جمهور همه دولت را براي حل مسأله واکسن بسيج کرده است.حجت‌الاسلام سيداسماعيل خطيب وزير اطلاعات در ديدار با آيت‌الله سيدمحمد سعيدي نماينده ولي‌فقيه و توليت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به برنامه‌هاي دولت سيزدهم اظهار داشت: از اولويت‌هاي مهم دولت بحث سلامت و کروناست که رئيس جمهور همه دولت را براي حل مسأله واکسن بسيج کرده است.وي با اشاره به واردات واکسن‌هاي ويژه دانش آموزان و دانشجويان، گفت: اميدواريم با تزريق اين واکسن‌ها مدارس و دانشگاه‌ها هر چه زودتر حضوري شوند و تلاش مضاعف دولت بر اين است که تا پايان سال مراسم‌، اجتماعات و کسب و کارها به حالت عادي بازگردد.وزير اطلاعات يکي ديگر از سياست هاي مهم دولت سيزدهم را تعامل و ارتباطات با کشورهاي همسايه دانست و بر ايجاد اميد در جامعه و احياي سرمايه اجتماعي تاکيد کرد.

ضرغامي: براي رونق گردشگري بايد زير ميز ايران هراسي زد

وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي گفت: در ديدار چند ساعته که از دوشنبه پايتخت تاجيکستان داشتم معتقدم براي رونق گردشگري بين دو کشور بايد بزنيم زير ميز ايران هراسي.ضرغامي افزود: تا ايران هراسي دشمن خواسته بين کشورهاي مختلف دنيا هست گردشگري ما رونق نخواهد گرفت.

ادعايي درخصوص «استعفاهاي روحاني» و پاسخ رهبر انقلاب

«حسن روحاني، رئيس‌جمهور پيشين ايران در دوران حضور هشت ساله‌اش در دولت استعفا کرده است؟»؛ اين سوالي است که در چند مقطع زماني به ويژه در دولت دوم روحاني مطرح شد.به‌گزارش انصاف نيوز، رئيس‌ دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم در نشست خبري خود در بهمن ۹۸، حداقل دو نوبت استعفاي خود را تاييد کرده بود.حسن روحاني در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينکه «مدتي است شايعاتي درباره‌ي استعفاي شما مطرح مي‌شود، پاسخ شما به اين شايعات چيست؟» گفته بود: «ماه‌هاي اوليه که انتخابات برگزار شد، موضوعي به دلايلي در ذهن من بود و خدمت رهبري بيان کردم که دولت آمده است و مي‌خواهد کار کند، اما شما اگر به هر دليلي فکر مي‌کنيد فرد يا دولت ديگري بهتر مي‌تواند خدمت کند، من آماده‌ام که کنار بروم. ايشان به شدت اين موضوع را رد کردند و گفتند من دلم مي‌خواهد شما تا آخرين لحظه به خدمت خود ادامه دهيد و من از دولت حمايت مي‌کنم».روحاني درباره‌ي دومين استعفاي خود نيز بدون اعلام زمان اين استعفا گفت: «من به دلايلي خدمت رهبري رفتم و مسئله‌ي استعفا را مطرح کردم، ايشان گفتند من اجازه نمي‌دهم دولت حتي يک ساعت زودتر به کار خود پايان دهد».

در سال‌هاي اخير شنيده‌هاي غيررسمي و تاييدنشده‌ي ديگري نيز درباره‌ي استعفاي روحاني و يا تهديد او به اين اقدام مطرح شده است. از جمله اينکه رئيس‌جمهور سابق چند ماه پس از حوادث دي‌ماه ۹۶ و همينطور در دي‌ماه ۹۸ در ماجراي سقوط هواپيماي اوکرايني و همچنين در واکنش به مخالفت‌ها با مذاکره‌ي مستقيم با آمريکا استعفا و يا تهديد به استعفا کرده بود.حسام‌الدين آشنا، مشاور رئيس‌جمهور در دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم درباره‌ي شنيده‌ها پيرامون استعفاي روحاني و تکذيب اين شنيده‌ها از سوي خبرگزاري فارس در دي‌ماه ۹۸ به انصاف نيوز گفته بود: «متاسفانه ما به اطلاعاتي که خبرگزاري فارس دارد دسترسي نداريم.»

واکنش آمريکا به تغييرات در وزارت خارجه ايران

«جن ساکي» سخنگوي کاخ سفيد اعلام کرد به‌رغم انتصاب چهره‌هاي جديد در وزارت خارجه ايران، دولت آمريکا همچنان ديپلماسي را بهترين گزينه براي تهران مي‌داند.او در پاسخ به پرسشي در خصوص انتصابات جديد در وزارت خارجه ايران که برخي از آن‌ها مواضعي ضدبرجامي دارند، گفت که دولت آمريکا همچنان بر اين باور است که ديپلماسي بهترين گزينه براي حل مسأله هسته‌اي ايران است. ساکي افزود که مذاکرات وين بايد در سريع‌ترين زمان ممکن از سر گرفته شود.از سوي ديگر، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا گفت: اينکه ايران تصميم داشته باشد چه کسي را به‌عنوان نماينده خود در بسترهاي مختلف انتخاب کند، به خود آنها مربوط است. ند پرايس گفت: «سياست‌هاي ما در قبال ايران براي پيشبرد منافع آمريکا فارغ از اين‌که کدام فرد چه سمتي را برعهده دارد، طراحي شده است.» سه روز پيش با حکم حسين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه کشورمان، علي باقري به عنوان معاون سياسي، محمد فتحعلي معاون اداري و مالي و مهدي صفري هم معاون ديپلماسي اقتصادي وزارت امور خارجه منصوب شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۱۶
اقای هاشمی طبا نکته بسیار مهمی را مطرح کردند. سرمایه گذار خارجی تمایلی ندارد در کشوری پر ریسک و گرفتار بوروکراسی سرمایه اش را به خطر اندازد.
اقای هاشمی طبا نکته بسیار مهمی را مطرح کردند. سرمایه گذار خارجی تمایلی ندارد در کشوری پر ریسک و گرفتار بوروکراسی سرمایه اش را به خطر اندازد.
اقای شهریاری خودتان حرفی را که می زنید باور دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
وقتی شعریاری که یک پزشک با تجربه هستند

اینگونه ادعا های کذب و خنده دار
میکنند

دیگر هیچ امیدی به افراد بیسواد نیست ....
در خبرها همان منابعی که از افزایش صادرات نفت خام ایران به چین در چند ماه پیش خبر دادند و تمام رسانه های داخلی بر اساس همین منالع ان را نقل کردند حالا از کاهش شدید صادرات بنزین ایران از 160 هزار بشکه در روز به زیر ده هزار بشکه در روز خبر می دهند. بنظر می رسد که بایدن اقدام به بستن راه دور زدن تحریم خرید بنزین ایران در عمان و شرکتهای خلیج فارس و چین کرده و در مقابل ایران هم برای نشان دادن اعتراض خود به لبنان هر جور شده بنزین داده. در هر حال چه برای ان بنزین بفروش نرفته و چه برای این بنزین تقریبا غیر ممکن است که تصور سود اقتصادی داشته باشیم و این نکته ای است که همیشه در ایران از ان غافل هستیم. تا عملی حتی در حد نظامی برای کشوری سود اقتصادی نداشته باشد در نهایت سودی برای کل ندارد. نمونه ان صادرات بنزین ونزویلا به کوبا. ولی حالا اقتصاد ونزویلا را ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
نفت از هفتاد دلار عبور کرده بعد اینها قرضی با یک س وم و چه بسا کمتر به چین می دهند همان بهتر که راهها را ببندند تا برای آیندگان بماند.
اقای امیر ابادی فضای مجاز ایینه فضای حقیقی است
یادتان هست برخی همکاران شما شیخی و امثالهم واکسن را نقشه دشمن می دانستند و مدام ساز مخالف می زدند. بنابراین پیدا کردن و مجازات عوامل واکسن هراسی اصلا سخت نیست.
البته اگر واقعا دنبال ان هستید
آقای شهریاری،حتی دشمنان قسم خورده ی ایران هم میدانند که تولید واکسن ایرانی،شروعش،پایانش،تزریقش،بودجه های هنگفتش و...در دوره ی روحانی بیچاره بود،اینو دیگه به دولت رئیسی ربط ندید لطفا،دلائل اینکه چرا ورود واکسن،سرعت بیشتری گرفته را هم،گوجه فروش سرکوچه ی محمود معجزه ی هزاره ی سوم هاله ی نوردیده هم میداند.
خوب سر این مخالف برجام رو تو شهرداری گرم کردن ؟؟
اصولگرایان ثابت کردن بخاطر کسب قدرت دست بهرکاری میزنند
وزی بیش از 2000 ایرانی را به کشتن می دهند زبانشان هم دراز است و آبکی حرف مفت می زنند سما دوسال است مردم را معطل واکسن داخل کرده اید از این همه جنازه روی دست مردم خجالت نمی کشید
امریکا خودش بهتر میدونی که لاشه متعفن برجام فقط به دست خودش میتونه غسل و کفن بشه .
پاسخ ها
ر_ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
با همین ادبیات سخیف مملکت را به این روز انداخته اید کمی ساکت باشید
واژه کش لقمه بجای پیتزا که در فرهنک جامعه جا باز نکرد جناب حداد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
گاهی هم فرهنگستان به جای واژه جدید جک جدید می سازد
(واکسن به ما داده‌اند تا ما خودکفا نشویم) آقای شهریاری شماها واقعا دچار خود شیفتگی هستید لطفا به یک روانپزشک مراجعه کنید. بعد از این همه مرگ ومیر وافتضاح این قدر انسان رو داشته باشد عجیب است
جناب شهریاری! تا کی میخواهید مردم را گول بزنید واکسنی دا که می خواستید به سایر کشورها صادر کنید الان نیاز کشور خودمان را تامین نمی کند. اگر کشورهای دیگر به ما واکسن نمی دادند مردم ببچاره شده بودند همین واکسن های خارجی اگر نبود مردم استان خودتان الان بیچاره شده بودند خواهشا این تفسیرهای آبکی را رها کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
قرار بود به امریکا واکسن اهدا کنند.
نمی دانم چقدر فرهنگستان از واژه های محلی و یا از پیشنهادهای مردمی استفاده می کند برای مثال سایت abadis که یک سایت خصوصی است ظاهرا در این زمینه خوب کار می کند.
اینکه میگوئید جوانگرائی هم محاسنی داردوهم معایبی تاکنون هرچه بوده بخصوص درمجلس کمتر محاسن کم بوده همچون تصویب قانون وروداتومبیلهای خارجی ارز بر وگرانقبمت خارجی درزمانیکه کشورماکمبودارزخارجی داردوبشدت موردنیازمان است
ویابعضی قوانین دیگرکه ازهرفعالیت اقتصادی اشتغالزائی چنان مالیاتهائی میگیرندکه دراین بحران بیکاری وضع بدترشود ویافوانین دیگری که راه تعامل بادنیارابرویمان میبندد این ها اکثراً نتایج جوانگرائی وکمی تجربه است البته جوانها عمرزیادی درپیش رودارندولی اکثرجامعه که مسن ترهستنددبگرعمرچندانب برای بارها سعی وخطا وبازهم خطاندارندودفترعمرشان باتکرارمکررات درحال بسته شدن است جوان خوبست ولی درصورتیکه بانظروآموزش آگاهان وپیشکسوتان رشدوترقی کنند
البته محاسنش راهم آقای سلیمی نمین بفرمایند
واژه کش لقمه بدون شک زیباترین واژه ای است بعد از سالها از فرهنگستان بیرون زد !!!!!!!!!!!!!!
شما فكر كنيد ندادن.


ديگه سود خوبي نداره.؟!!!!
اقاي شهرياري حرف نزدن كه بلدي حداقل حرف نزن يعني واكسن دادن به فرانسه و اسپانيا و بقيه كشورها با همين منطق بوده يا فقط در مورد ايران صدق ميكنه ميدوني با وارد نكردن واكسن با همين منطق بي نهايت بي منطق ده ها هزار كشاه و ميليون ها خانواده عزا دار شدند ميدوني هزاران كودك و نوجوان پدر و مادرشون را هم زمان از دست دادن واقعا شب راح خوابت ميبره
جناب آقای نوروزی در ارتباط با ظلم و ستمی آشکار دفاتر ثبت و اسناد چه عجب برای اولین بار از حقوق ملت ایران دفاع میکنید در طول 40 سال قوانین به نفع 4% ها و همواره به زبان ملت بود سپاس بیکران و خدا قوت ای راد مرد
تا بخوایم تو واکسن خود کفا بشیم نصف ملت تلف شدن...مشدی....میتونی بجاش سرم قندی و انسولین بساز...مثل اینکه کپی نمکی پیدا شده..
آقای رئیس کمیسیون بهداشت شما فکر می کنی با بچه طرفی والا سر بچه را هم با این حرفهای من درآوردی گول نمی زنن
آقای شهریاری اول میاد در لباس یک پزشک(!!) آن نامه ممنوعیت خرید واکسن را امضا می کند و باعث مرگ هزاران ایرانی می شود. حالا میاد میگه کشورها با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم ایران خودکفا شود. مرد حسابی، آقای "دکتر" تا امروز بیش از 5 میلیارد واکسن تأیید شده در سطح جهان تزریق شده، و تو مدعی هستی که از ترس 20 میلیون معجون برکت بدون هیچ تأییدیه معتبری جهان سیاستش را عوض کرده؟ اولاً بر فرض تولید 20 میلیون واکسن داخلی، این کمتر از 0.3 درصد تولید جهان است. فایزر به تنهایی هفته ای 45 میلیون دوز تولید می کند. اصلاً اینها اسم واکسن سازی برکت را شنیده اند؟ ثانیاً واردات واکسن چه نیازی دارد جلوی تولید واکسن واقعی داخلی را بگیرد؟
آقای شهریاری کمیسیون بهداشت مجلس، همه دنیا معنی اصلی حرفهای شما را میفهمند. ملت هم رویشان نمیشود که پاسخ بدهند. بنابراین بهتر است خودتان بس کنید.
واقعا در تعجبم کی اینا را می‌کنه همه کاره بهداشت
جناب امیرآبادی محاکمه رو اول ازون نماینده واکسن هراس شروع کنین که گفت با واکسن 20 درصد جمعیت ایران کشته می‌شوند یا فرمودن داخل واکسن چیپ الکترونیک هست
جناب شهریاری یعنی الان دولت با واردات واکسن در خط دشمن یعنی
از املای ضعیف دانش اموزان پیداست جوک ها همچینم بی ربط نیست
حرفی که آقای شهریاری زده و با واکسن های چینی فراوان در بازار، به نظر میرسه که چینی ها مخالف توسعه ما هستند تا کشورهای غربی.
کشورها با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خودکفا شوند این متفکرین زمانی می گفتند تحریم هستیم وبه ما دارو نمیدهندالبته کسی به حرفشان باورنداشت ... و سلامتی مردم را ببازی گرفتند
کشورها با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خودکفا شوند
شاید هم بازار خودشان اشباع شده کفتند به ایران بفروشیم
ما هرگز از حداد عادل و یارانش نخواهیم‌گذشت که زبان مادری مارا در مدرسه ممنوع کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
حق با شماست اما جالبه همیشه می گن ما قانون اساسی داریم ولی هر جا حقوق مردم در این قانون مطرحه اجرا نمی شه و هیچ کسی هم پاسخ گونیست
از نیروی محترم انتظامی خوزستان تقاضا داریم فکری برای سارقین مسلح و زورگیران شهر اهواز بکنند که حتی مردم در روز روشن هم از دست آنها امنیت ندارند. انقدر حضور این سارقان واضح و مشهود است که دستگیریشان نیاز به هیچ کار فنی، اطلاعاتی و ... ندارد و همه این سارقان شناخته شده هستند.
دستگیری مزاحم تلفنی، مخالف سیاسی، اعضای گروه موسیقی و ... دغدغه مردم نیست، مردم نیاز واقعی به امنیت و ارامش دارند که بخش مهمی از این امنیت در دستان قوه قضاییه و نیروی انتظامی است.
یکی نیست به این شهردار جدید تهران بگه که بچسب به کارت
دوروزه رفتی اونجا ولی اندازه ۲ ماه ، فقط حرف تحویل مردم دادی
شهرداری تهران ، تو چشمه
هم میتونه که سکوی پرتاب باشه و هم دایو سقوط
هر دو جورشم تا حالا داشتیم
سرت رو بنداز پائین و به کارت برس و در ضمن :
کار یاد بگیر ،، بخصوص که پزشگ محترمی هستی و با عمران و شهرسازی هم ،قاعدتا بیگانه
خوشبختانه ؛
نطاق خوب و کاربلد ، به اندازه کافی موجوده ،،، جوش نزن ،، ادم لایقی به نظر میای مشروط به اینکه ،، بچسبی به کارت و گره گشا بشی و نه گره نما
بگو تو خانوادت فایزر میزنه پول تو جیبته می شینی خانه مهم برات نیست.
کشورهای دیگه واکسن دادن نداشتین بیاد
چه کردین؟
از مرگ و میر رکورد زدیم خب لامصب
مردم دارن خفه میشن
دنیا دارن بر میگردم سر زندگی
ما بیشترین مرگ رو داریم
نمی‌بینی
باور نمیکنم که دکتر شهریاری بعنوان یک پزشک و رییس کمیسیون بهداشت مجلس، چنین ادعای سخیف و کودکانه ای را مطرح کرده باشند. !!!!!!

وقتی ایشان اینطور حرف میزنند ، دیگر از افراد بیسواد و کم هوش و خرافاتی و کاسبان دارو چه انتطاری هست ،؟؟
عرض سلام ادب احترام خدمت شهردار محترم تهران آقای شهردارساخت و گسترش مترو و وتوسعه زیرساخت ها نبایدمتوقف بشه هیچ بلکه باید گسترش هم داشته باشه قبول دارم هزینه بلیط مترو باید ایستگاه به ایستگاه افزایش پیدا کنه مردم هم میپذیرند این موضوع افزایش قیمت
بافت فرسوده انجام پروژهای بزرگ شهری برای شهری مثل تهران یاشهرهای بزرگ دیگه برای شما دوستان شما یه فرصته شما با بودجه بیت المال چندروز سفری داشته باشید به کشور امارات متحده عربی کشوری که مشکل زمین داره چطوری نیاز مسکن حمل ونقل شهروند هاش حل کرده سالانه پذیرای چند ده میلیون توریست ومسافره سرمایه به اندازه کافی هست دید اقتصادی کلان داشته باشید شدنی اراده قوی میخواد اگه درمور تامین سرمایه مشاوره خواستید حاضرم باشماهمکاری کنم.
جناب حدادعادل سلام
باورکنید که همه مطالب مردم هم ، فقط طنز نیست
مثلا تا حالا شنیده اید که کسی به معادل جا بجای ،،، تلفن همراه ،،، ایرادی داشته باشد
ولی مثلا ،،معادلهای چرخبال و یا رایانه ،،طبق فرمایش خودتان در مورد لغت استاندارد،، واقعا لا یتچسبک واقعی میباشند
چون همانطور که لغت استاندارد ،،از قدیم در زبان فارسی امده است
اصطلاحات هلیکوپتر و کامپیوتر هم از بدو پیدایش این تجهیزات ،،به همین نامها خوانده شده اند
از آن گذشته:
زبان ، بالشخصه ، یک موجود زنده است
خودش اصطلاحات را میگیرد ومطابق با لهجه شیرین فارسی و بصورت دلخواه ، عملا شکل و شمایل انرا هم در صودت لزوم تغییر میدهد و نتیجه را اتوماتیک مصطلح میسازر
مثلا کلمه پرسنت انگلیسی و یا پورسان فرانسه را میشنود و شخصا کلمه پورسانت را برای به کار بردن در لهجه زبان فارسی اختراع و متعاقبا متداول میکند ،،، اینجا دیگر:
لغت پورسانت ،،دقیقا یک کلمه فارسی است و احتیاج به معادل سازی ندارد چون نه به پرسنت شبیه است و نه به پورسان
در بعضی موارد هم این زبان زنده فارسی ،،بفهمی نفهمی ،،، خودش و بصورت اتوماتیک ،،معنی بعضی از لغات خارجی وارد شده به زبان فارسی را تغییر میدهد مثلا:
وقتی میخواهد از لباس و یا پوشش شخصی تعریف کند ،،میگوید که لباست کلی طاغوتیه
ایا گوینده میخواهد تا طرف مقابل را طاغی به معنای عربیش بنامد ؟؟؟ مسلما نه و به همین دلیل ، طرف مقابل هم بجای اینکه ناراحت شود ،،تشکر هم میکند
جناب دکتر حداد عادل
دانشمندان موجود در فرهنگستان
چنانچه به این موارد کوچک و ریز مطروح توسط اینجانب و نمونه های فراوان دیگری از این قبیل هم توجه داشته باشند
مسلما:
نتایج بایسته تری در انتظارشان خواهد بود
درپناه خدا
برقرار باشید
تابناک جان دیگه سبزوار پست گرفته کارت شده فقط انعکاس قشر اقلیت اصولگرا
آقای زاکانی یک مورد مثال بیاورید که در دنیا به مترو یارانه تعلق نمی گیرد؟
مترو در تمام دنیا جزو ارزانترین سرویس های حمل و نقل است ولی در ایران شده ممر درآمد شهرداری!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
مترو باید رایگان باشه که از خودروی شخصی کمتر استفاده بشه.
ضرغامي: براي رونق گردشگري بايد زير ميز ايران هراسي زد
ضرغامی عزیز خود شما از عوامل اصلی ایران هراسی و تحمیل چهل سال تحریم بر کشور هستی با بالا رفتن از سفارت، فکر کنم حالا که بزرگ شدی و تجربه پیدا کردی میفهمیدکه باید زیر میز ایران هراسی زد.
هر وقت توانستید یک پروژه بزرگ را در حد مناقصه بین المللی برگزار کنید و مستقیماً به سپاه و قرارگاه خاتم ندهید می توانید روی سرمایه‌گذاری خارجی حساب کنید
گرانی و تورم و درکنارش کرونا پدر مردم را درآورده هیچ مسئولی عین خیالش نیست ، دوره های قبل مجلس و دولت کم سواد بودن این دوره مجلس و دولت کلا بی سواد اند. وزیر کار در روز معرفی خودش به مجلس از فساد گسترده در شستا و تامین اجتماعی و وزارتخانه حرف میزنه ولی کو عمل کو یه حرکت درست هیچ به هیچ دو ماه گذشته نه تغییر نه عملکرد مثبتی هیچ تعطیل اندر تعطیل فقط گفته مدیران شستا با من مستقیم مذاکره و مکاتبه نکنند با تامین اجتماعی مکاتبه و مذاکره کنند بابا اول این همه گند را جمع کن بعد از این قمپزها در کن . در دولت هیچ برنامه ای وجود ندارد نه دارو نه مسکن نه گرانی نه تورم نه کمبود دارو هرچی هست یه شو خنده داره که اون هم برای ملت ارزشی نداره همه میدونن سرکاریه
واکسن ندن میگید نامردا واکسنم تحریم کردن واکسن بدن میگید نامردا واکسن میدن ما خود کفا نشیم .
ببینید کسی به کسی چیزی نداده اینکه میبینید واکسن در دسترس کشور ها قرار میگیره به خاطر اینه که اون کشور ها واکسن گرفتن . کسی بهشون نداده خودشون درخواست دادن گرفتن.
یکی به این زاکانی بگه ساکت پس نزدم دارن مالیات و عوارض بع شهرداری میدن که چی یشه. باز هنوز دستت تو جیب مردمه؟!!!
متاسفانه هنوز توهم دشمن دشمن گفتن نزد برخی مسئولین بازار گرمی دارد
رئيس کميسيون بهداشت :ديدند ايران توانايي توليد واکسن پيدا کرده.....تا دو، سه ماه ديگر ايران۲۰ ميليون دُز واکسن توليد داخل...... با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خيلي در اين زمينه جلو بروند و خودکفا شوند.!!!!!
آقای رییس!خوب نخرید. صبر کنید تا تولید داخلی بیاد حالا دو سه ماه نشد یکسال که میشه! حالا این وسط عده ای فدا میشن تقصیر خودشونه که بدن مقاومی ندارن و عجولن !
شهرياري، رئيس کميسيون بهداشت مجلس گفت: يکي‌ از دلايلي که اين کشورها در اين برهه زماني به ما واکسن مي‌دهند اين است که اينها ديدند ايران توانايي توليد واکسن پيدا کرده و تا دو، سه ماه ديگر ايران حدود ۲۰ ميليون دُز واکسن توليد داخل خواهد داشت، با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خيلي در اين زمينه جلو بروند و خودکفا شوند.

در خصوص اظهارات ایشان چند جایِ تأمل هست: اولاً : هنوز و همچنان بیشترین مقدارِ واکسن از چین به کشورمان وارد می شود. آیا چینی ها با خودشان چنین چیزی گفته اند؟ آن وقت ادعای دوستیِ چین با ایران کجا می رود؟! ثانیاً ، آن کشورها با خودشان چنین گفته اند؟ بسیار خب، اما شما چرا ف بجای خودکفا شدن، واکسن های تولیدِ آنها را وارد می کنید؟ اصلاً آن «خود کفا شدن» کجاست و کی قرار است بیاید؟
رئيس جمهور همه دولت را براي حل مسأله واکسن بسيج کرده است خوب است رئيس جمهور فکری هم برای راستگویی مسئولین کند
واژه‌ نو مثل کفش نو مي‌ماند. چند روزي پا را مي‌زند اما بعد از آن جا باز مي‌کند.
ببینیم دراز اویز زینتی کی جاشو باز میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
نمی دانم چرا زیر موشی جا باز نمی کنه؟
من ماندم این اقای شهریاری این حرفها را از کجایش می دهد بیرون؟ مگر می شود ادم اینقدر توی خیال باشد ان هم ادم مسٸول جان مردم......مگر ایران از اول هم زیرساخت واکسن سازی را داشت.؟؟؟
فعلا مردم موندند که چطور ۱۵۰ را از ۱۰۰ کم کرد
واژه پست الکترونیک: پست و الکترونیک هر دو‌وازه بیگانه هستند که بجای ایمیل پیشنهاد شده؟!
این حداد عادل دیگه خلاصی کار میکنه ..... کتاب زیست شناسی دبیرستان را ... کشیده اند .... فقط اهل فن می دانند.... بعد یک کتابی مثل جغرافیا یا زمین شناسی از همان واژه های قدیمی استفاده شده .... پول مفت زیر دستشان است و برای هر واژه معلوم نیست چقدر هزینه می کنند و هدر می دهند .... مگر زبان علم معادل می خواهد ؟ فقط ذهن دانشجو را پراکنده می کند
تا دیروز بخاطر تحریم واکسن نمیدادن !؟!؟!؟!؟!؟ حالا ناگهان برای اینکه خودکفا نشین واکسن دادن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر واکسن بدهند برای این است که ما واکسن تولید نکنیم و اگر واکسن ندهند استکبار هستند و....! !
یک زمانی حداد عادل از شوخی های مردم در رابطه با ساخت واژه هایی چون :
کش لقمه ، بجای پیتزا
و دراز اویز زینتی به جای کراوات
و موش واره مالشی به جای ماووس کامپیوتر وووووو خیلی عصبانی می شدند !!!
اقای رئیس کمیسیون بهداشت ،این خارجیها خیلی بدذات هستند !خیلی خبیث هستند ! ولی برادر، شماها که اینقدر زرنگ و باهوش هستید ،شما چرا گول خوردید و واکسنها رو وارد کردید ؟!
در پاسخ به نایب رئیس حقوقی مجلس: با حرف نمیتوانید جلوی زیاده خواهی دفترخانه ها را بگیرید. الان دفترخانه ها حرف دادستان کل کشور را هم به هیچ گرفته اند
اقای دکتر الان اگر این واکسنها نمیرسید تولید واکسن داخلی قادر به انجام این حجم از واکسیناسیون بود؟اگر نبود .که نیست ایا تلفات باز هم بالا تر نمیرفت؟آیامیخواهید با مطرح کردن این حرفها سو مدیریت واکسینایون در کشور را پنهان کنید.
درشهردار شدن شما ، شورای شهر ، وزیر کشور و خودتان ، قانون را پایمال کردید
شما تخصص ندارید
شما سواد این کار را ندارید ، ولی پول را خوب می شناسید
ضرغامي جان اول گردشگری داخلی را راه بینداز . مردم با سنتهای خودشون و در قالب برنامه شما بروند به گردش بعد خبرش به کشورهای دیگه میرسه میگن بیاید بریم گردش ایرانی را ببینیم ایران را ببینیم... ولی شما نه تخصصش را دارید و نه فکرش را. ایده ندارید فقط جملات کلی میگید. بزنیم زیر ایران هراسی خوب یعنی چی ؟ چطوری از اینها منم بلدم بگم. بیا قشنگ بشین بگو میخوام این چند تا کار را انجام بدم همین....نگو میخوام ایران هراسی را کن کنم بعد از چهار سال شما میگی کم شده اون میگه نه کم نشده ....
آقای شهریاری یک مدت ساکت سید دست از سر مردم با این مزخرفات بردارید.
جناب حداد عادل، جایگزینی موشک به جای مووس را کجای دلمان بگذاریم...
شهرياري، رئيس کميسيون بهداشت مجلس گفت: يکي‌ از دلايلي که اين کشورها در اين برهه زماني به ما واکسن مي‌دهند اين است که اينها ديدند ايران توانايي توليد واکسن پيدا کرده و تا دو، سه ماه ديگر ايران حدود ۲۰ ميليون دُز واکسن توليد داخل خواهد داشت، با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خيلي در اين زمينه جلو بروند و خودکفا شوند!!!!!!!!
آقای شهریاری جوک باحالی تعریف کردی کلی خندیدیم
آقای شهریاری کدوم کشورها همچین چیزی گفتن اگه تو جلسات علنی گفتن بگید کی و کجا و مستند رو کنید. اگه تو جلسات محرمانه گفتن که نشان از نفوذتون در محافل قدرت کشورها داره که خیلی بارک الله دارین اگه هم حدسیات و تراوشات ذهنی شماست که این تراوشات رو واسه دوستانتون بگید
آقای ضرغامی فقط بلدند « زیر میز » بزنند.
دو هفته است در میراث فرهنگی هیچ کار مفیدی انجام نشده.
حدادراست میگه جابازمیکنه!الان همه میرن پیتزافروشی میگن کش لقمه پپرونی!به هلی کوپترمیگن چرخبال!به تلوزیون میگن تلویزان وبه کراوات هم میگن درازآویززینتی!
رئيس کميسيون بهداشت: کشورها با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خودکفا شوند

جالب است، ایشان ذهن خوانی هم بلدند؟
آقای زاکانی از بهارتان پیداست! شما باید آمپول می زدید!! بی عرضه ها وقتی نمی نوانند کاری انجام دهند موضوع دیگری را بهانه می کند!؟
آقای ضرغامی مواظب باشید میزتان نشکند!؟
خوب شما واکسن نمی گرفتید تا خودکفا بشیم و مشت محکمی به دهان استکبار بزنیم
ولی معلوم نیست چرا مواد اولیه ساخت واکسن رو نمی دهند که واکسن برکت بسازیم!
اگه واکسن برکت ساخت داخل بود نیازی به مواد اولیه خارجی نداشت!
زدن حرفهاى بى پايه بين مسئولين و نمايندگان مجلس رواج پيدا كرده و صرفا براى خودنمائى است چون طرح و برنامه اى براى حل مشگلات ندارند به هزليات مى پردازند ، تا بود مى گفتند دشمن به ما واكسن نمى دهد ، وحالا ميگند دشمن به خاطر اينكه ما خود كفا نشويم اين همه واكسن به ما ميده
تا نگذارند خودکفا شوید
اینها خودشان می شنوند چی دارن مبگن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
ظاهرا بین مسئولان کشور مسابقه پرت و پلایی گویی در حال برگزاری است و رقابت هم بسیار شدید
باید به آقای ضرغامی یادآوری کرد که زدن زیر میز خودبخود باعث ایجاد هراس می شود و مطمئنا نتیجه عکس دارد، راه بهتر تغییر طرز فکر همه مسئولان کشور است.
اقای رییس کمیسیون بهداشت مطالب شما در رابطه با اینکه کشور بما واکسن دادند که ما خودکفا نشویم جمله قشنگی است اول اینک کدام کشور صلواتی بما تابحال تحویل داده دوم چطور مطلب شما در سال ۱۳۹۹ دیده نشده وواکسنی نبوده واگر هم باشد ملت بی خبرند دوم چطور در تابستان ۱۴۰۰ از مردادماه تا امروز دهها میلیون دوز واکسن توزیع ما امکانات اگر هم داشته باشیم تولید یک نوع واکسن از ازمایشی تا تولید انبوه را خودتان از تولیدکنندگان داخلی بکمک وزارت بهداشت بپرسید که انجام این پروسه چه مدت زمان نیاز دارد ما از خداوند خواهانیم در همه امور خودکفا باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
ژاپن-اتریش
روحانی به جای کارکردن تهدید به استعفا می کرد
گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خيلي در اين زمينه جلو بروند و خودکفا شوند.........
خوب اقای حدادخان واقعا اسمی که انتخاب میکنی مایه خنده ملت میشود ممنونیم مثلا اوایل هلی کوپتر را گفتید بگویید چرخبال بعدش گفتید بگویید بالگرد فکر کنم الان میگویید ولگرد یا پیتزاراگفتید کش لقمه واقعا تو رئیس فرهنگستانی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
از همه مضحکتر اون داراز آویز زینتیه که فروشنده را هم گیج می کند که منظور روبانه یا نوارهای تزیینی و...
بی معنی
| France |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
این اصلا اشتباه است که همه واژگان ترجمه شوند ترجمه پیتزا مثل اینست که ایتالیایی ها کباب را بخواهند ترجمه کنند! اصلا بی معنی و‌احمقانه است! اگر ما خود تولید کننده ی علم و‌ صنعت باشیم لغتش را هم‌میسازیم! این فقط دکان است ...
ببخشید رئيس کميسيون بهداشت این حجم عظیمی از اطلاعات را کدام سیاره به شما می دهد؟؟
اقای حداد من نمیدانم که کار شما به چه دردی میخورد . مثلا پیترا در همه دنیا به نام پیتزا میشناسند . مثلا من به هر کشوری بروم به هر رستوران بگویم پیتزا میداند چی است شما نام ان را کردید کش لقمه حالا من که سوادی ندارم هر جای دنیا بروم نمیتوانم که کشلقمه را چگونه حالی گارسون کنم . شما فقط برای مردم مشکل ساز هستید
واقعا هنوز نفهمیدن یک پزشک قلابی را نباید به عنوان شهردار انتخاب نمود واقعا متاسفم هر روز عرصه را بر مردم تنگتر و تنگتر میکنند
ما هم آنقدر واکسن نگرفیتم تا آشکار شد در تولید ناتتوانیم. چه شد آن ادعای 30 میلیون و 50 میلیون. تا بحال همه تولیدات داخلی از 5 میلیون فراتر نرفته است. اگر بازهم صبر میکردیم روزی چند نفر فوت می شدند آقای شهریاری .
چرا دروغ میگویید ان موقع هم میگفتید به ما واکسن نمیدهند اگر الان هم میدهند دنیا اشباه شده است
مشکلات داخلي سرمايه‌گذاري مانند برگرداندن هواپيماي حامل مقامات ترک براي سرمايه‌گذاري در توسعه فرودگاه امام خميني (ره) از آسمان تهران مانع از سرمايه‌گذاري خارجي مي‌شود.

بقیه مشکلات به کنار، این یک مورد نه اولین بوده و نه آخرین خواهد بود! متاسفانه روحیات ضد تورکی صدمات زیادی به کشورمان زده و باید یک تجدید نظر اساسی در سیاست خارجی نسبت به رابطه با کشورهای تورک، علی الخصوص ترکیه صورت بگیرد.
دنیای وارونه ما: یک وزیر و وکیل واردات واکسن را توطئه دشمن، آن دیگری تلاش جدی دولت برای مهار کرونا می نامد. مقام دینی به وزارت اطلاعات توصیه های امنیتی می کند. یکی بدنبال جذب توریست و عده ای هر مسافر خارجی را به دیده جاسوس می نگرد. خلاصه اش شله قلمکاری داریم با یک من روغن
"رئيس کميسيون بهداشت: کشورها با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خودکفا شوند"
باز خدا خیرشان دهد وگرنه با این بددقولی های داخلی ها در تامین واکسن باید انتظار پیک های دهم و یازدهم می بودیم. با همین تفکر دو سال در واردات واکسن تعلل شد و مردم زیادی داغدار شدند. وقتی مسئولی در سطح مردم زندگی نکند و زودتر از مردم واکسن و دارو دریافت کند بدیهی است که درد مردم را نمی فهمد.
چرا آقای حداد عادل برای واژگان عربی فکری نمیکنند. همانند استفاده واژه معاضدت در ادارات قوه قضائیه
گلن گدن تفنگ و صدها کلمه تورکی هم به تازگی وارد زبان فارسی شده بودند که کلمات مضحک برایشان ساخته شده مانند دیگر کلمات مزخرف که دهها میلیلرد از جیب مردم به جیب این حضرات رفته تا حالا؟
آخه چه دردیه که وازه رو معادل سازی کنی بعد باید همون واژه رو ترجمه کنی به واژه ای که معادل سازی شده
خبر (در لایحه «صیانت» با هرگونه شایعه پراکنی که امنیت ملی را به خطر می‌ اندازد برخورد خواهد شد) به مفهوم این است که اگر کسی در فضای مجازی هم اعتراض کرد .... را درمیآوریم.
خبر دوم: (رئيس کميسيون بهداشت: کشورها با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خودکفا شوند) یعنی وقتی به ایران واکسن دادند کارخانه های واکسن سازی تعطیل می کنند؟ لفظ مناسب در این موارد سفاهت است، بلاهت است، نمی دانم لفظ مناسب برای اینجا کدام است
جناب حداد:بعضی واژه ها زیبایی خاص خودش را دارد.مثلا به فوتبال نمیشه گفت بازی با پا!!به عنوان مثال دیگر درهنگام پخش گزارش مستقیم والیبال جهانی گرارشگر بیچاره از واژه دست بجای ست استفاده میکند که بکرات از واژه ست ناخودآگاه استفاده میکند.اینقدر تنگ نظر نباشید هر وازه زیبایی خاص خودش را دارد.
بزرگترین مشکل فرهنگستان و در راس آن آقای حداد عادل این است که به علت انواع مشغله فراوان متاسفانه در این مورد بسیار کند عمل می کنند و اجازه می دهند یک واژه بیگانه بطور کامل در بین مردم رواج پیدا کند بعد آنها تلاش می کنند یک واژه جایگزین پیدا کنند. به عنوان مثال بعد از اینکه همه مردم حتی غار نشینان هم با واژه موبایل آشنا شدند انوقت جناب حداد واژه گوشی همراه را پیشنهاد می دهد.
رئيس کميسيون بهداشت: کشورها با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خودکفا شوند:
مشخص نیست که این آقایان چه میخواهند بیان کنند. اگر واکسن ندهند، میگویند تحریمها باعث میشود، اگر هم بدهند رئیس کمیسیون بهداشت میگوید کشورها با خودشان گفتند به اینها واکسن بدهیم تا نگذاریم خودکفا شوند. واقعاً ملت ایران و خارجی ها نمیدانند با مسئولین مثل رئیس کمیسیون بهداشت چرا کنند. ایکاش کم حرف بزنیم، خوب گوش کنیم و قبل از حرف زن یه کمی فکر کنیم. از سوی دیگر مسئولین دیگر میگویند اگر واکسناسیون انجام پذیرد، مرگ و میرها بشدت کم میشود. آقای رئیس تا ایران در ساخت واکسن خودکفا بشود چند هزار نفر باید فوت کنند. وقتی رئیس کمسیون این اعتقاد را داشته باشد وای به انفراد زیر دست این رئیس و امثال این آقایان که باید سفرهای ملت را پر کنند. آقای رئیس نکند که متظر تولیدکنند داخلی هستید تا ملت را از گرسنگی برهانیداین بار باید از گرسنگی بمیریم. "باید با کدام ساز ما برقصند".
جناب حداد عادل بایستی در جریان بودجه هنگفتی که برای سر هم کردن جوک ها می گیرند باشند و هم جوابگوی تخریب زبان فارسی که توسط اصطلاحات غیر مرتبط اختراع شده توسط ایشان صورت می گیرد باشند
کسی جا جلوی ساخت واکسن ایرانی رو نگرفته،نهایتش اگه داخل هم مصرف نشد میشه به کشورهای دیگه فروخت
یادتون باشه که این جناب زیر میز زن رو ،یه هو و اشتباهی ،یک جای حساسی نذارین ها
چون یه دفه ممکنه که تمام کاسه کوزه هاتون رو ، بی هوا ، طوری از هم بپاشونه که دیگه درست شدنی هم نباشه
فعلا مردم موندند که چطور ۱۵۰ را از ۱۰۰ کم کرد
واژه پست الکترونیک: پست و الکترونیک هر دو‌وازه بیگانه هستند که بجای ایمیل پیشنهاد شده؟!
مردم موندن که ایشان چطوری مجلس را اداره میکرده است
یک زمانی حداد عادل از شوخی های مردم در رابطه با ساخت واژه هایی چون :
کش لقمه ، بجای پیتزا
و دراز اویز زینتی به جای کراوات
و موش واره مالشی به جای ماووس کامپیوتر وووووو خیلی عصبانی می شدند !!!
خوب لغات عربی هم زیاد داریم که بایستی معدل سازی شوند.
مثلا سر‌پیچ بجای حجاب
روکش بجای چادر
نازنین بجای ضعیفه
شهردار عزیز با از بین بردن زیرساخت شروع کرده و معلوم نیست چگونه تمام کند.
متروی ۲۰ هزار تومانی برای بیشتر مسیرها از اسنپ گرون‌تره.
اقای سلیمی نمین حال آقای برمک چطوره همونکه به سفارش و شد مدیر عامل نعاونی مسکن وزارت جهاد کشاورزی و الام 12 ساله 4000 نفر ار اسیر و آوراه کرده و خودش هم فراری
آقایان در جلسه های که خود من جصور داشتم آقای سورنا ستاری رئیس معاونت فناوری ریاست جمهوری گفتند موسسه رازی و انیستیتو پاستور حق تولید واکسن کرونا را ندارند و یکسال اندی زمان را از این دو موسسه گرفتند ایشون می خواستند شرکت های خصوصی واکشن تولید کتنند که به قیمت جان هزاران نفر تمام شد
چرا سانسور کردی دوباره؟
جناب ضرغامی پس از مدت ها بالاخره به میز رسیده اید ، لطفا" فعلا" دست نگه دارید تا پایان مسئولیت تان که خواستید تحویل بدهید ، دوباره بزنبد زیر میز که هیچ تنابنده ای نتواند کاری از پیش ببرد .
جناب شهریاری به نظر بهتر است موضوع تهیه واکسن را بیش از این هم نزنید ، اول از همه برای خودتان هم خوب هست . ضمنا" مردم هم آنچه شما میپندارید ( دور از جان مردم دور از جان مردم عزیز و بزرگوار ) نیستند .
جناب زاکانی ، ما و خیلی از مردم که میدانستیم که برای شما هنوز زود هست که شهردار شهری مثل تهران بشوید . از همین ابتدای کار و با اعلام این اعداد و ارقام ، اولا" باعث گرانی نرخ کرایه ها و تاکسی و آزانس شدید ( همین امروز راننده تاکسی به بنده گفت آقا شهردار گفته بلیط مترو باید 20 هزار تومان باشد بعد کرایه من ده هزارتومان ؟) دوما" هم که به نوعی اعلام فرمودید که مردم خیلی دل نبندند که کاری انجام خواهید داد که البته این را از قبل هم میدانستیم .
خدایا خودت کمک مردم باش
جناب حداد:بعضی واژه ها زیبایی خاص خودش را دارد.مثلا میشود واژه های زیر را بجای کلمات عربی بکار برد
سر پیچ برای عمامه
نفر بر برای نعلین (نعلین از لغت نعل آمده و واژه زیبایی نیست)
کشتزار برای مزرعه که لغت عربی آست
" رئيس کميسيون بهداشت: کشورها با خودشان گفتند به اينها واکسن بدهيم تا نگذاريم خودکفا شوند" خدا را شکر شما را داریم تا توطئه دشمنان را خنثی کند . راستی یه جوری فوت هموطنان را هم به خارجی ها نسبت بدهی دیگه کار تمومه.
آقای ضرغامی فقط بلدند « زیر میز » بزنند.
دو هفته است در میراث فرهنگی هیچ کار مفیدی انجام نشده
داره فکر میکنه که این دفعه از دیوار کجا بالا بره با این سن و سال.
که توجه جهانیان را به سفر به ایران جلب کند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی