بازدید 38617
دو هزار و پانصد و هشتاد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

تذکر نادران به دولت درخصوص مذاکرات هسته‌اي / توکلي خواستار برکناري استاندار جديد سيستان و بلوچستان شد / روایت سردار کوثری از سفر گروسی به ایران

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند خباز: دولت‌ جديد دست آژانس را بازتر گذاشت؛ اما هيچ اعتراضي نشد / مطهري: بهانه‌ي هزينه کردن از جيب مردم جور شد / پيام عراقچى در پايان مسئوليت معاونت سياسى / ضربه وزارت اطلاعات به يک تيم تروريستي / واکنش محمود صادقي به اظهارات رئيس قوه قضائيه درباره زندان‌‌ها / نماینده مجلس: عده‌ای ماینرهای از رده خارج شده در چین را وارد کشور می‌کنند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳ 15 September 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

حسن رعیت جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد پرونده حسن میرکاظمی معروف به رعیت، اظهار داشت: بخشی از این پرونده پیشتر در دادگاه رسیدگی و منجر به صدور حکم شده بود و بخشی از آن مفتوح بود که اخیرا منجر به صدور حکم بدوی شد. به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، وی تصریح کرد: در این پرونده ۲۰ نفر محکومیت یافتند که اتهامات آن‌ها مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی، کلاهبرداری، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات است. همچنین اتهام برخی محکومان دیگر این پرونده، ناظر بر معاونت در جرایم فوق الذکر است. سخنگوی دستگاه قضا بیان داشت: در این پرونده، مجرم اصلی به یک فقره حبس ۲۵ سال، سه فقره حبس سه سال و یک فقره حبس یکسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶ سال حبس، دو نفر به ۱۰ سال حبس، یک نفر به ۹ سال حبس، شش نفر به ۷ سال حبس و بقیه نیز به شش سال و پنج سال حبس محکوم شده‌اند.

دادگستری آذربایجان غربی: فوت یک متهم زیر شکنجه و در حین بازداشت کذب است

مرکز رسانه قوه قضاییه مرگ شخصی با هویت "یاسر منگوری" زیر شکنجه و در حین بازداشت را تکذیب و اعلام کرد که او در درگیری مسلحانه کشته شده است. مرکز رسانه قوه قضاییه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی در این باره اعلام کرده است: در پی انتشار خبری از سوی رسانه‌های معاند مبنی بر فوت فردی به نام یاسر منگوری زیر شکنجه و در حین بازداشت، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تکذیب این خبر اظهار داشت: حسب گزارش‌های واصله فرد مذکور از عوامل مسلح گروهک تروریستی بوده که تیرماه سال جاری در درگیری مسلحانه کشته می‌شود.

روایت سردار کوثری از سفر گروسی به ایران

اسماعیل کوثری درباره بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی بیان کرد: آنها خودشان متوجه شدند که وضعیت مثل سابق نیست که هر طور خواستند تصمیم بگیرند اجرا شود و به ما چیزی را تحمیل کنند. بنابراین به همین دلیل ما قبول کردیم آنها با نظارت خودشان بیایند. در عین حال این فیلم هایی که تاکنون ثبت و ضبط شده، نزد ما می ماند و به هیچ وجه حتی یک دقیقه از آن فیلم ها به آنها داده نمی شود. او در پاسخ به اینکه آیا نمایندگان از توضیحات قالیباف قانع شده اند یا خیر، عنوان کرد: زمانی که ایشان توضیح دادند، نمایندگان  کامل قانع شدند؛ البته یکی، دو نفر دیرتر آمده بودند و متوجه نشدند که آقای قالیباف، مجددا توضیح دادند و شرح ماجرا کردند.

واکنش وزارت کشور به فیش حقوقی منتشرشده از استاندار سیستان و بلوچستان

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور با صدور اطلاعیه ای، مدرس خیابانی استاندار جدید سیستان و بلوچستان را دارای مراتب تعهد، پاکدستی، مسئولیت‌پذیری و برخوردار از سوابق استوار اجرایی و پیشینه روشن مدیریتی به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی برشمرد و اخبار مغشوش درخصوص وی را رد کرد. در بخشی از این جوابیه آمده است: طبق توضیحات و اطلاعات منتشر شده از مسئولان «شرکت سرمایه گذاری امید» درباره آنچه تحت عنوان فیش حقوقی منتسب به جناب آقای مهندس «مدرس خیابانی» پیشتر در برخی رسانه‌ها منتشر شده، کاملا ًروشن است که سند مذکور شامل تجمیع معوقات و مطالبات مربوط به چندین ماه فعالیت ایشان می‌باشد. بر مبنای این توضیحات، روند فوق برای سایر کارکنان و مدیران آن مجموعه،به همین منوال محاسبه و پرداخت ‌شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، برخلاف ادعاهای مطرح‌ در برخی رسانه‌ها، حقوق دریافتی ایشان منطبق بر قوانین، مقررات و ضوابط بوده و در این رابطه سقف مجاز قانونی رعایت شده است.

تقی پور، نماینده اصولگرا: دستیابی به توافق بین ایران و غرب ضروری است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به دلیل شکستی که در دولت گذشته خورده‌اند، به دنبال القای این مطلب هستند که راهی جز کوتاه آمدن جمهوری اسلامی در مقابل غرب وجود ندارد. اصلاح‌طلبان در هشت سال مذاکره با غرب و آمریکا نتوانستند از عزت جمهوری اسلامی پاسداری کنند. رضا تقی‌پور افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی و پیام انقلاب بارها توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است. طبق این سیاست، جمهوری اسلامی با همه کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی می‌تواند مذاکره و ارتباط برقرار کند، به شرط آنکه این رابطه عزتمندانه باشد. نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه مشی جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب مذاکره و گفتگو بوده است، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به دنبال القای این مطلب بودند که جمهوری اسلامی می‌خواهد رابطه خود را با دنیا قطع کند و این دروغ شاخدار را در رسانه‌های خود مرتباً اعلام می‌کردند تا طرف غربی را که عامل اصلی به بن‌بست رسیدن مذاکرات است، تبرئه کنند. تقی‌پور افزود: دستیابی به توافق بین ایران و غرب ضروری است، اما این توافق باید در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت باشد.

نماینده مجلس: عده‌ای ماینرهای از رده خارج شده در چین را وارد کشور می‌کنند

نماینده مردم لنگرود در مجلس تاکید کرد: متاسفانه عده ای سودجو، ماینرهای نسل اول از رده خارج شده چینی را به کشور وارد کرده که مصرف برق آن به مراتب بالاست. وی در ادامه اظهار کرد: استخراج رمزارزها، بزرگترین تهدید برای صنعت برق و تامین برق مصارف خانگی و تجاری هستند. تنها بخشی که وارد شبکه شده و مستمر برق مصرف می کنند، استخراج رمزارزهاست و این امر آسیب جدی به تاسیسات برقی وارد می کند. نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: از سوی دیگر از زمانی که رمزارزها وارد شده است سوداگران متصل شده و ماینرهای نسل اول را وارد کشور می کنند. با استفاده از ماینرهای نسل اول ۸۰۰ هزار کیلوبات برق برای تولید یک بیت کوین استفاده می شود و در حالی که ماینرهای نسل جدید ۱۴۲ هزار کیلوبات برق برای تولید یک بیت کوین استفاده دارند، متاسفانه امروز عده ای تمام ماینرهای نسل اول که از رده خارج شده، از چین وارد کشور می کنند. این ماینرها همگی از رده خارج شده و برق قابل توجهی نیاز دارند در صورتی که ماینرهای نسل جدید به مراتب برق کمتری استفاده می کنند.

تذکر نادران به دولت درخصوص مذاکرات هسته‌اي

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: در بحث مذاکرات هسته‌اي، مجلس قانون مصوب کرده و لازم است دولت ضوابط قانوني را رعايت کند.الياس نادران در تذکري شفاهي در جلسه علني صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: متاسفانه در بحث اربعين دولت محدوديت‌هاي فراقانوني ايجاد کرده است و فقط از طريق مرزهاي هوايي اجازه ورود به زائران مي‌دهد، زائران پشت مرزها گير کرده‌اند و تدبيري در اين زمينه اندیشیده نشده است. وي در ادامه اظهار کرد: در بحث مذاکرات هسته‌اي نيز مجلس شوراي اسلامي قانون مصوب کرده و دولت لازم است که ضوابط قانوني را رعايت کند. تاکنون گزارشي رسمي از سوي مقامات دولتي در صحن مجلس ارائه نشده است. لازم است کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با توجه به تعطيلي مجلس اين گزارش را دريافت کرده و منتشر کند.

واکنش محمود صادقي به اظهارات رئيس قوه قضائيه درباره زندان‌‌ها

يک نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي گفت: زماني طرح نظارت از سازمان زندان‌ها را به مجلس ارائه داديم و درخواست داشتيم يک کميته متشکل از دولت، قوه قضائيه، مجلس و سازمان‌هاي مردم نهاد از زندان‌ها بازديد کنند.محمودصادقي در گفت‌وگو با ايلنا، درباره اظهارات رئيس قوه قضائيه در خصوص نظارت روي زندان و همچنين بازديد معاونت زنان نهاد رياست جمهوري از زندان زنان، گفت: در مجلس دهم طرحي درباره اداره زندان‌ها ارائه داديم و حتي به شخصه درباره اداره زندان‌ها در گذشته با آقاي اژ‌ه اي مکاتباتي داشته‌ام.

اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي در خصوص اصلاح ساختار در نحوه اداره زندان‌هاي کشور، عنوان کرد: اصلاح ساختاري؛ به اين معنا که ساختار سازمان زندان‌ها اصلاح شود؛ يعني ساختاري به وجود بيايد که سازمان زندان‌ها نظارت‌پذير شود؛ چرا اين امر لازم است؟ زيرا امروز شخص آقاي اژه‌اي در رأس قوه قضائيه قرار دارند، فردا روزي شخص ديگري مي‌آيد، بنابراين بايد قانوني شود که بنا بر سليقه‌‌ها تغيير نکند. وي با تاکيد بر اين‌که اصلاح ساختار نظارت بر زندان‌ها يعني اينکه اين سازمان نظارت‌پذير شود، ادامه داد: اين نظارت‌پذيري مي‌تواند به اشکال مختلفي تعميم داده شود؛ در طرحي که مجلس براي نظارت بر زندان‌ها ارائه داد، مطرح کرديم يک نهادي مرکب از سه قوه يعني مجلس، قوه قضائيه و دولت به منظور نظارت مستمر شکل بگيرد و مطرح کرديم که دبيرخانه اين کميته هم در وزارت دادگستري باشد و به طور دوره‌اي نظارت و گزارش را منتشر کنند و تاکيد هم داشتيم حتما در اين کميته خانم‌هاي نماينده هم باشند تا بتوانند بر زندان زندان به طور خاص نظارت کنند.

ضربه وزارت اطلاعات به يک تيم تروريستي

با اشراف اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) يک تيم تروريستي وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي کشورهاي متخاصم، شناسايي و مورد ضربه قرار گرفت.اين تيم تروريستي که در تلاش بود، عليه برخي از مراکز حساس و حياتي کشور اقدام ايذايي و تروريستي را فراهم نمايد؛ با اقدام وزارت اطلاعات متلاشي شد. شايان ذکر است اطلاعات تکميلي در آينده نزديک به استحضار مردم شريف ايران رسانده خواهد شد.

پيام عراقچى در پايان مسئوليت معاونت سياسى

عراقچى در پايان مسئوليت معاونت سياسى وزارت امور خارجه پيامي را منتشر کرد.  متن پيام سيد عباس عراقچى به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
اکنون و در پايان بخشي ديگر از دوره خدمت خود در مسئوليت معاون سياسي وزارت امور خارجه، خداوند منان را که توفيق خدمت در اين سال هاي حساس و پرمخاطره را ارزاني ام داشت، شکرگزارم. اتمام يک دوره از مسئوليت به معناي چشم پوشي از خدمتگزاري به اين ميهن، نظام و آرمان هاي مردم شريف و نجيب ايران نيست. در کسوت يک ديپلمات جمهوري اسلامي ايران، تا واپسين دم حيات، تمامي توان و استعداد و تجربه خود را همچنان با افتخار در خدمت وطنم و سازماني که بيش از سه دهه از عمر خود را با وظايف و ماموريت هاي آن زيسته ام - وزارت امور خارجه - و يا هر کجاي ديگر که لازم باشد، قرار خواهم داد.از خداوند متعال براي برادر عزيز خود جناب آقاي دکتر اميرعبداللهيان وزير محترم امور خارجه، در اين مسئوليت سنگين موفقيت و سربلندي مسئلت مي نمايم و انشاالله مشاوري امين براي ايشان خواهم بود.همچنين آرزوي توفيق و سرافرازي ِ برادر گرامي جناب آقاي دکتر علي باقري را در سمت معاون سياسي وزارت امور خارجه دارم.

مطهري: بهانه‌ي هزينه کردن از جيب مردم جور شد

علي مطهري، فعال سياسي به سرعت گرفتن واردات واکسن کرونا به کشور واکنش نشان داد.نماينده مجلس دهم در توييتي نوشت:سرعت گرفتن واردات واکسن بهانه‌اي شده است براي کساني که بگويند پس نيازي به پيوستن به اف‌ اي‌ تي‌ اف نيست و به هزينه کردن ها از جيب مردم ادامه دهند.در حالي که اين سرعت گرفتن معلول عوامل متعددي است از جمله آزاد شدن بخشي از پول ما در کره‌جنوبي، افزايش توليد جهاني واکسن، تغيير سياست کلي نظام از تأکيد بيش از حد بر واکسن داخلي به واردات واکسن خارجي، و البته تماس تلفني آقاي رئيسي با رئيس جمهور چين و پاسخ مثبت او به درخواست ايشان.

توکلي خواستار برکناري استاندار جديد سيستان و بلوچستان شد

احمد توکلي، رئيس هيات مديره ديده بان شفافيت و عدالت با ارسال نامه اي به رئيس جمهور نسبت به انتصاب مدرس خياباني به عنوان استاندار جديد سيستان و بلوچستان واکنش نشان داد و از ايشان خواست تا دولت در انتخاب اين فرد تجديدنظر کرده و وي را برکنار کند.

متن نامه بدين شرح است؛

بسم الله الرحمن ارحيم
برادر ارجمند جناب آقاي رئيسي
رئيس جمهور محترم
سلام عليکم

امام علی (ع) به مردم خبر داد که خداوند با دانشمندان هر ملت میثاق بسته و از آنان تعهد گرفته است که گرسنگی ستم دیدگان و شکم‌بارگی ستمگران را برنتابند؛ و هنگامی که استاندارش در بصره مهمانی ثروتمندی را می‌پذیرد که فقیران را از سفره‌اش رانده و ثروتمندان را بر آن خوانده‌اند، چنان بی‌تاب می‌شود و وی را با شلاق ملامت می‌نوازد که پس از ۱۴۰۰ سال هنوز سرافکندگی عثمان‌بن‌حنیف استاندار در برابر چشمان پیروان علی (ع) زنده است. سند این کار در نامه ۴۵ نهج‌البلاغه آمده است؛ البته این نامه طبقه‌بندی نداشت و محرمانه نبود!

حرف تازه‌ای در انتخابات زدید و فساد و تبعیض را رقیب خود خواندید به این ترتیب نه تنها به خدا بلکه به خلق خدا نیز به طور ویژه متعهد شده‌اید. مردم نیز که از شما ضدیت با فساد را در کسوت قضا دیده بودند به امید عمل به این تعهدات به شما رأی داده‌اند. برای تحقق این هدف به یارانی نیاز دارید که به دستور علی علیه‌السلام باید پس از آزمون و ارزیابی دقیق به کار دعوت شوند، نه آنکه با تبعیت از تمایلات ناحق و استبداد رأی آنان را بر مردم مسلط سازد. چرا که گزینش مقامات با این دو روش انواع ستم‌ها و خیانت‌ها را در حکومت جمع می‌کند. باید آنانی را برگزید که اهل تجربه و حیا باشند...

دیده‌بان شفافیت و عدالت شهادت می‌دهد که شما تلاش داشته‌اید که بدین سیاق عمل کنید و از اینکه در برخی موارد، پس از آگاهی از دوچهره بودن داوطلبان نهی از دعوت آنان را پذیرفته‌اید، جای تقدیر دارد. ولی متأسفانه به نظر می‌رسد در میان خیرخواهان اطرافتان؛ دوچهره‌های پیچیده‌تری نفوذ کرده‌اند که شما را برای انتصاب هم‌جنسان خود ترغیب می‌کنند؛ که این کار به زیان مردم و موجب ناخشنودی علی علیه‌السلام و دوستان اوست و موجب تبعات تلخی است که در کلام مولا برشمرده است. تبعاتی که کام مردم را تلخ و خشم آن‌ها را برمی‌انگیزد.

چرا باید کسی را برای استانداری سیستان و بلوچستان انتخاب کنید که حقوق و مزایای وی تقریباً ۲۳ برابر حداقل حقوق و دستمزد و مزایای یک کارگر است؟ (۴/۸۹ میلیون در برابر ۹/۳ میلیون) اگر حقوق ماهی ۹۰ میلیون تومان نجومی نیست، پس چیست؟

آیا رهبر دلسوز و صادق انقلاب حقوق‌های نجومی را حرام‌خواری، غیرمنصفانه، ظالمانه، نامشروع، خیانت به آرمان‌ها و حمله به ارزش‌های اسلامی نخواندند؟ و یا دستور ندادند دریافت‌های نامشروع باید برگردانده شوند و کسانی که بی‌قانونی کردند باید مجازات شوند؟ اگر سوءاستفاده از قانون شده است باید از کار برکنار شوند؟ چرا که آن‌ها لیاقت تصدی سمت‌هایشان را ندارند.

این فرد نود میلیونی، وقتی فردا وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شود از مردم آنجا شرم نمی‌کند که حقوق ۹۰ میلیونی را از کیسه کم وزن این مردم خورده است؟ مردمی که برای خرید نان، چندرغاز یارانه خود را در گرو نانوا می‌گذارند یا برای امرارمعاش و فرار از قاچاق مواد مخدر، ناچار سوخت کشور را به خارج می‌برند؟ از بچه‌هایی که هنوز در کپر زندگی می‌کنند. خجالت نمی‌کشد؟ اگر شرم می‌کرد نباید می‌پذیرفت و اگر آزرمی ندارد، با معیار و تشخیص مولا علی علیه السلام نباید نصب می‌شد.

از طرف دیده‌بان، پنجشنبه ۱۸ شهریور به وزیر محترم کشور که از انتخاب‌های خوب جنابعالی و دلسوز مردم مستضعف است و معاونش که از اساتید خوشنام و مردمی است، تلفنی اعلام کردم که این فرد صلاحیت ندارد و پرونده‌اش در دیده‌بان وجود دارد و قرار شد شنبه به آنجا بفرستیم. فرستادیم، به عذر دیر رسیدن مکتوب دیده‌بان شفافیت و عدالت، یکشنبه در دولت تصمیم گرفتند. برای صحت تشخیص دیده‌بان، یک نمونه را تقدیم می‎‌کنم.

سفير ايران در عراق: ويزاي عراق براي زائرين اربعين حسيني رايگان است

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه ویزای عراق برای زائرین اربعین حسینی رایگان است و زائران برای دریافت ویزا نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارند، افزود: براساس رایزنی‌ها و هماهنگی‌هایی که با مقامات عراقی صورت گرفته برای راهپیمایی اربعین امسال برای زائران ایرانی سهمیه‌ای ۶۰ هزار نفری در نظر گرفته شده است. ایرج مسجدی با بیان اینکه دولت عراق در ابتدا سهمیه ۳۰ هزار نفری برای زائران ایرانی جهت شرکت در مراسم اربعین در نظر گرفته بود و در جریان سفر الکاظمی به تهران و رایزنی‌هایی که انجام شد، این سهمیه به ۶۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: سهمیه در نظر گرفته برای زائران دیگر کشور‌ها در مجموع ۱۰ هزار نفر است. وی در پاسخ به این که آیا آماری از میزان زائران غیرایرانی که سال‌های گذشته در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کردند در اختیار دارد یا نه، گفت: من آمار دقیقی از زائران دیگر کشور‌ها ندارم ولی تا آنجایی که اطلاع دارم، دو سال پیش حدود ۲۵۰ تا۳۰۰ هزار زائر غیرایرانی از طریق خاک ایران برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی وارد عراق شدند.

پاسخ غريب آبادي به ادعاي آزار جسمي بازرس زن آژانس

نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در پاسخ به ادعاي مطرح درباره بازرسي از يکي از بازرسان زن آژانس گفت که سياست حفاظتي تاسيسات هسته‌اي ايران از چند ماه پيش تغيير کرده و اين موضوع نيز به آژانس اطلاع داده شده است.«کاظم غريب آبادي» سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان‌هاي بين‌المللي مستقر در وين و همچنين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گفت‌وگويي در خصوص حواشي منتشر شده درباره ادعاي يکي از بازرسان آژانس مبني بر آزار جسمي در جريان بازرسي در ايران اظهار داشت: متاسفانه چندين مورد عمليات‌ تروريستي و خرابکاري در تاسيسات هسته‌اي داشتيم و براي همين سياست حفاظتي تاسيسات هسته‌اي ما از چند ماه پيش تغيير کرده و اين سياست‌ها و اقدامات جديد حفاظتي شامل چگونگي بازرسي از بازرسان آژانس هم شده است. وي که با خبرگزاري صدا و سيما گفت‌وگو مي‌کرد، تصريح کرد: اين سياست را به آژانس اعلام کرديم و البته همچنان اين سياست‌ها در حال بهبود و ارتقاست. نماينده دائم ايران ادامه داد: همزمان به آژانس هم خواستيم که به بازرسان توصيه کند به خاطر حساسيت موجود و سوابق خرابکاري، نهايت همکاري را با ماموران حفاظتي تأسيسات هسته‌اي داشته باشند.

غريب آبادي گفت: طبيعتا وقتي بازرسان يا خود دبيرخانه آژانس اين اقدامات را با چگونگي بازرسي‌هاي قبلي از بازرسان خود مقايسه مي‌کنند، اين گونه فکر مي‌کنند که شايد اين اقدامات در راستاي آزار جسمي آنهاست، در حالي که اين چنين نيست و هيچ یک از همکاران ما در سازمان انرژي اتمي چنين قصدي ندارند و همه اين کارها براي حفاظت از تأسيسات هسته‌اي ماست.نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: اگر بازرسي، شکايتي داشته باشد مي‌توانند به ما اعلام کند و ما بررسي مي‌کنيم و همانگونه که اگر ما هم شکايتي داشته باشيم به آژانس اعلام مي‌کنيم. وي ادامه داد: اما اين در اثر تشديد اقدامات حفاظتي است که شامل بازرسان آژانس هم شده است که شايد قبلا آنها به اين شکل که الان مورد بازرسي بدني و وسايل قرار مي‌گيرند، قرار نمي‌گرفتند و الان بازرسي‌ها شديدتر شده و خواستيم از آژانس که درک کند و تفسير متفاوتي نداشته باشد و اگر سؤال و ابهامي دارند به ما اعلام کند و ما بررسي کرده و پاسخ را مي‌دهيم. غريب آبادي افزود: همکاري ايران و آژانس، مناسب است اما برخي خواهان ادامه اين همکاري نيستند و مي خواهند از يک موضوع کوچک پرونده بسازند.

خباز: دولت‌ جديد دست آژانس را بازتر گذاشت؛ اما هيچ اعتراضي نشد

محمدرضا خباز در گفت‌وگویی درباره رویکرد‌های دوگانه مجلس در قبال توافق دولت روحانی و توافق دولت رئیسی با آژانس گفت: مجلس یازدهم نیمه دوم سال گذشته با هدف زمین‌گیر کردن مذاکرات دولت آقای روحانی و دولت بایدن برای احیای برجام و لغو تحریم‌ها یک طرح غیرمنطقی را به تصویب رساند. همان زمان بسیاری افراد به طور متعدد اعلام کردند که این قانون دست دولت را برای تصمیم گیری می‌بندد. وی افزود: ماده ۶ آن قانون مجلس این بود که اگر تا اول اسفند سال ۱۳۹۹ تحریم‌ها لغو نشود، دولت دیگر حق ندارد اجازه بازدید از مراکز هسته‌ای را به ناظران آژانس بدهد. همه می‌دانستند این طرح جناحی و سیاسی است ولی متأسفانه تصویب و به قانون تبدیل شد. دولت آقای روحانی در اسفند برای آنکه جلوی افزایش فشار‌های خارجی و صدور اطلاعیه آژانس علیه کشور را بگیرد، سه ماه اجرای این قانون را به تأخیر انداخت. این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: توافق دولت آقای روحانی و مدیرکل آژانس موجب بلند شدن سروصدای نمایندگان مجلس شود که چرا قانون زیر پا گذاشته شده است. حالا دولت آقای رئیسی نه تنها تصمیمی مشابه دولت آقای روحانی گرفت، بلکه حتی دست آژانس را نیز بازتر گذاشت. وی افزود: دولت آقای روحانی بازدید‌های آژانس را محدود کرد، اما دولت جدید جلوی بازدید‌های آژانس را کاملا باز کرد. نکته جالب آنکه صدایی از کسی بلند نشد و هیچ نماینده‌ای در مجلس علیه این تصمیم نطق نکرد. البته معتقدم دولت جدید کار درستی انجام داد؛ هرچند خلاف ماده ۶ آن قانون است ولی آن قانون، یک قانون جامع و مانع نیست. یک قانون کاملا جناحی با هدف ناکام گذاشتن دولت قبلی بود. خباز تأکید کرد: دولت آقای رئیسی به جای آنکه برود از مجلس بخواهد آن قانون را اصلاح کند، مثل دولت گذشته خودش آنچه به مصلحت کشور بود عمل کرد. در واقع آن کاری که برای دولت آقای روحانی خلاف قانون و شرع بود و حتی خیانت و حرام محسوب می‌شد، یک دفعه برای دولت جدید تبدیل به عملی بسیار درست، منطقی، عاقلانه و جلوگیری از بهانه دادن به دست دشمن تبدیل شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۵
آقای خباز! از این تصمیم های جناحی بعد از این زیاد گرفته خواهد شد. متاسفانه چند سال کاسبان تحریم با چوب لای چرخ دولت قبلی گذاشتن مردم و کشور رو بیچاره کردند و حالا هر تصمیمی گرفته می شود درست است و در مجلس ۱۰ درصدی هم نمایندگان از همه چیز قانع می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
اقلیتی از اقلیت مردم،رفتارهای آقای رئیسی را در قوه ی قضائیه دیدند و به ایشان رأی دادند،اکثریت جامعه،اصلا رأی ندادند،دلیل آنرا هم خوب میدانید برادر
حسن رعیت جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد) اینکه مفاسدش از سلطان سکه بیشتر بود !! چطور اعدام نشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
اگر برود زندان
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
البته به اموالش کاری ندارند. چون سابقه ایشان که سوار بر موتور همگان دیده اند موجب تخفیف قابل ملاحظه شده و همین حکم هم چند سال دیگر در خفا شکسته می شود و ازاد می شود
اگر آقایان پشت میزهای خدمتشون!!! مستقر شدند لطفاً یک حرکت هم برای بهتر شدن معیشت مردم کنند
پاسخ ها
خرامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
آقای مطهری مشکل رئیس جمهوری بود که طرفدارش بودید خدا رو شکر که رفت
همینی که هست هر کی ناراحته جمع کنه بره والسلام
واقعا متاسفم در مملکتی هستم که قانون به راحتی زیر پا گذاشته میشه به دلیل یک فرد یا گروه یا جناح... ظاهرا اشخاص بر قانون ارجحیت دارند
کوثری درباره اژانس : آنها خودشان متوجه شدند که وضعیت مثل سابق نیست که هر طور آنها خواستند تصمیم بگیرند اجرا شود) بله اتفاقا ما هم تفاوت رفتار مجلس را با این دولت و دولت روحانی دقیقا در یک موضوع واحد را به عینه دیدیم که این دولت همانکاری را ادامه داد که دولت روحانی انجام داد (البته برای تعدیل مصوبه اشتباه مجلس) ضمنا ان پنج کشور تحریم نیستند و تورمشان سر به فلک نزده که بما محتاج باشند !! دستتان را از کمرتان بردارید
آژانس میگه مامور مرد ،کارشناس زن رو بازرسی کرده شما میگید سياست حفاظتي تاسيسات هسته‌اي ايران از چند ماه پيش تغيير کرده.
تغییر یعنی مرد باید زن رو بگرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
اولن که داری از خودت حرف درمیاری. من متن انگلیسی خبر رو خوندم اصلا همچین حرفی نزدن.
دومن هم توی کشور اسلامی همچین چیزی محاله اونم توی یک نهاد دولتی امنیتی مثل اینجا
اقای توکلی اینکه کسی چقدر درامد داره به کسی مربوط نیست اینکه از چه راهی این درامد را بدست اورده مهم است شما باید ادله کافی برای اینکه اثبات کنید درامد این شخص نامشروع است را ارائه دهید !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
نباید ار بیت المال باشد
تقیپور اصولگرا: اصلاح‌طلبان به دنبال القای این مطلب بودند که جمهوری اسلامی می‌خواهد رابطه خود را با دنیا قطع کند و این دروغ شاخدار را در رسانه‌های خود مرتباً اعلام می‌کردند تا طرف غربی را که عامل اصلی به بن‌بست رسیدن مذاکرات است، تبرئه کنند. تقی‌پور افزود: دستیابی به توافق بین ایران و غرب ضروری است، اما این توافق باید در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت باشد.) دقیقا کدام اصلاح طلب اینو گفته ؟! یا شما در دوره روحانی همچنان بر این طبل می کوبیدید که ما رابطه با غرب را برای چی میخواهیم حالا که دیدید چقدر کره داره تغییر موضع دادید ؟! ضمنا این عبارت روابط بر اساس عزت حکمت مصلحت جمله ای است که سید محمد خاتمی در زمان تبلیغات انتخاباتیش در سال ۷۶ استفاده کرد
ما هم مثل ان دو‌ نماینده قانع شدیم!!!
ممنون از نماینده لنگرود که به وظیفه نمایندگی خود درست عمل کردند. احسنت.
فعلا دولت روحانی بیاید تکلیف این همه خائن در دولت خودش را معلوم کند که باعث افزایش ارز و طلا و تورم افسار گسیخته شد تا بعداً در مورد این مسائل جزئی بازرسی های هسته ای صحبت شود
قوه قصاییه دستور می دهد که برگه سبز خودروها کافیست

ولی رئیس محضر داران انرا زیر پا میگذارد !!!!

از انطرف نیروی انتطامی میگوید ، مرزهای زمین بسته است و کسی برای اربعین مرامعه نکند

ولی انبوهی از مردم بی توجهمی روند و گروهی از مسولان هم حمایت میکنند!!

رئیس سازمان انرزی اتمی می اید و توافق میکند و می رود

تازه نمایندگان اعلام میکنند که چه خبر بوده و ما قبول نداریم !!!!

واقعا چه خبر است ؟؟؟
کی به کیست ؟؟
آقای خباز سرت رو زیر برف نکن بجث اینکه مجلس دست این دولت را باز گذاشته و دست اون دولت را بست نیست مهمتر این است که دولت روحانی قابل اعتماد نبود و کارنامه سیاه از خودباختگی و حتی در بعضی جاها خیانت را همراه داشت !
عراق نامرد ویزای رایگان نمیدهد حتما از پول برق که بدهکاره کم میکند........فکر نکنید لطف میکنند..... اقای نماینده مجلس اگر نادرست نمیگی اسم انهایی که ماینر از رده خارج وارد میکنند را اعلام کن...
شرم برمدیرانی که به اندازه ۴۰ کارگر و معام منلکت حقوق میگرد، و اسم آن را قانونی هم می‌گذارد؟؟ بروید ببینید اول انقلاب شهید رجایی چقدر حقوق میگرفت .
مدرس خیابانی کیست ؟ خیلی مهم است تا بقیه ماجرا‌روشن شود چرا هم در دولت روحانی و هم در این دولت اصرلر بر این است که ایشان پست بگیرد
کسی نگفته فیش نجومی غیر قانونیه! بچه گول میزنی؟ اعتراض به نجومی بودنه، چه قانونی چه غیر قانونی
اقای توکلی چرادرزمان روحانی انهایی که حقوق بگیرنجومی بودند رابرکنارنکردنند فقط به این یک تفرقانون برای همه یکسان است
در افغانستان هم دیگر بمبی منفجر نمیشور و بمب گذار انتحاری هم دیده نمیشود . چون به حکومت رسیده اند. البته روسیه و چین خیلی خوشحالند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
تو از کشته نشدن مردم ناراحتی دیگه از سعودی وحشی تر نیستن درست شدن
دوستان اصلاح طلب
بگذارید با آژانس توافق کنند و کسی اعتراض نکند، بگذارید واکسن وارد شود و کسی از واکسن داخلی حرف نزند، بگذارید توافق کنند و کسی دنبال پاره کردن آن نباشد. اصلا چه اشکالی دارد مگر هدف اصلاحات مورد نظر شما نیست؟؟ چه فرقی میکند به دست چه کسی انجام شود؟؟؟
اصلا شما هم تشویقشان کنید و به به و چه چه کنید و تبریک بگویید.
والله ما خسته ایم، دلمان پر از درد است، داغداریم، بی پولیم، شرمنده ی همسر و فرزندمان هستیم. بگذارید هر کسی که میتواند هر کاری که میتواند انجام دهد. ما بعد از این همه سال خوبها و بدها را میشناسیم، میدانیم که هیچ کس به فکرما نیست، اصلا ما خودمان اینگونه انتخاب کردیم، این آخرین راهمان بود گفتیم یکبار هم که شده همه از جنس هم باشند و کسی توی کار کسی سنگ اندازی نکند تا ببینیم بعد از 8 سال نتیجه چیست؟؟ که اگر خوب بود دمشان گرم اما اگر نتیجه ای نداشت ببینیم بهانه چیست؟؟
به نظر شما یک نفر استاندار میشود بایستی حقوق حداقل بگیرد خب مگه سرش درد میکنه این همه مسئولیت قبول کنه بعد از نظر مالی تامین نباشه
قابل توجه کسانی که علت وارد نشدن واکسن به ایران را فقط به سیاست و بی خیالی مدیران کشور وابسته کردند از زبان آقای مطهری
تماس تلفنی شخص رئیسی و پیگیری ایشان. آزاد شدن پول های بلوکه و افزایش تولید واکسن جهانی
حقوق 90میلیونی ؟؟؟
حتماغیراز درآمدرانت های اطلاعاتی وتجارتهای غیررسمی شون !!!
حق با دکتر توکلی است و اما شرکت امید بانک سپه ( حیاط خلوت )از قبل همه چیزش دارای ابهام بود از کیفیت نیروهایش ، دستمزدهایش، اهدافش ، عملکردش و.... حالا این نابغه عجیب و غریب (استاندار سیستان و بلوچستان) در انجا چه کرده؟؟؟ یا بهتر بگویم چطوری شناسایی شده ؟؟؟؟یا نسبش به کی می رسد؟؟؟ که مرغ سعادت روی سرش نشست و دلیلش چیست الله اعلم.
دستیابی به توافق بین ایران و غرب ضروری است
اصولگرا بدتر از اصلاح طلب اصلاح طلب بدتر از اصولگرا نتیجه بدبختی مردم
حسن رعیت جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد:
ایشان را اعدام کنید یا آزاد کنید چه سودی بحال مردم دارد مشکلات به قبل بر می گردند...
سلطان ها می آیند و می روند ولی مشکلات اقتصادی مردم بیشتر می شود ....
می دانیم نهاده های دامی و علوفه در کشور دست 5 نفر است ولی چرا کاری انجام نمی شود و انحصار برداشته نمیشود ....
حقوق کارمند فرقی ندارد دولتی یا خصوصی و کارگر اول سال مشخص شده و تا آخر سال با همان حقوق سر باید بکند
(البته بغیر از مرگ چاره ای ندارد) ولی قیمت اجنساس نمیگویم روزانه ولی دوهفته یا ماهانه بالا می رود ...
کسی نیست که ما را یاری کند....
100 میلیون تومان حقوق این اقای مدیر یعنی حدود 3500 دلار در ماه معادل حقوق یک کارگر در کشورهای همسایه ماست اقای توکلی و دیگران دلسوز به جای راه انداخت نمایش فریب جواب بدهند چگونه با شعار مقاومت در مقابل استکبار و جنجال آفرینی باعث شدند حقوق کارگر ایرانی کمتر از 100 دلار در ماه شود این یعنی فلاکت کامل.
سلام علیکم

خوبست اقای رییسی بر اساس قول ومیثاقی که با ملت بسته وقولهای فساد ستیزی

که داده است به اطلاعات وداده های اقای توکلی توجه کند .

واگر اسناد اقای توکلی معتبر نبود . پاسخ ایشان را عمومی انتشار دهد .

این ازمونی سخت جهت اقای رییسی است انشا الله که از این ازمون سربلند بیرون اید .
جناب توکلی وزارت کشور شما می گوید اطلاعات حقوق نجومی استاندار سیستان مغشوش است بنظر شما راستی آزمایی این مسله چقدر مشکل است ؟
جناب آقاي توكلي چرا جنابعالي به تخلفات مدير عامل و اعضاي هيات مديره و هيات عامل بانك سپه به عنوان مالك اصلي شركت سرمايه گذاري اميد در پرونده هاي تخلفاتي ريز و درشت بانك( شامل پرونده جابري، ياوري، اختلاس مركز بهداشت و درمان بانك و چندين فقره پرونده ديگر و حتي حقوق هاي نجومي آنها) وارد نمي شويد و شفاف سازي نمي كنيد؟!
احمد آقای توکلی، 3000 هزار دلار (معادل تقریبا 90 میلیون) حقوق زیادی نیست. شما اعتراض کنید چرا حداقل حقوق کارگر 1000 دلار نیست.
این آقای کوثری چقدر از منابع کشور را مصرف می کنه که همیشه حرف های تکراری و خسته کننده می زنه؟ انگار یک نوار ضبط شده است یعنی سرمایه های کشور باید خرج این آدما بشه؟
هرچه سریعتر باید توافق انجام و برجام احیا شود وگرنه این دولت هم نه تنها فرقی با دولت قبلی ندارد بلکه بسیار ناامید کننده تر عمل کرده است
سلام. لطفا این مطلب را منتشر کنید هرچند تنها به این بحث مربوط نیست.
اگر کامنت های زیر پست های این سایت را بخوانید و منفی و مثبت های اون را ببینید متوجه می شوید که کامنت هایی که لج مردم را در می آورد بیشترین منفی را گرفته اند و آنهایی که حرف مردم است بیشترین لایک. اگر شما عقیده خاصی داشته باشید برای لایک یا دیسلایک کردن احتیاج به خواندن کامنت ندارید به تعداد مثبت و منفی ها نگاه کنید و چشم بسته نظر بدهید. تقریبا در تمام موارد درست نظر داده اید.
شخصا از اصولگراهای بی منطق و وضع فجیعی که برای مردم درست کرده اند و کشور را به چین و روسیه فروخته اند بیزارم و طبیعتا حرف بیشتر مردم همین است که در سایتی که متعلق به اصولگرایان است نیز تجلی دارد.
خوب بود مسئولین به این کامنت ها هم توجه می کردند تا ایران را از زاویه مردم ببینند
اولا حقوق 90 میلیونی میشود 3 هزار دلار که برای یک استاندار زیاد نیست! بلکه حداقل حقوق بسیار کم است. ثانیا حقوق هر ماه ایشان 90 میلیون نیست. چون معوقات سال های قبل را داشتند، شده 90 میلیون. ثالثا حقوق رشوه نیست که کسی بخواهد هر قدر خواست بگیرد حقوق را می دهند. اگر غیر قانونی داده اند باید یقه کسی که حقوق را داده است بگیرند نه آن کس که حقوق را گرفته است! و اگر قانونی است پس خلافی صورت نگرفته است. رابعا آقای توکلی حق ندارد با آبروی کسی به این راحتی بازی کند و به او بهتان بزند.خامسا...
علی جان چرا ناراحتی که واکسن بما میدهند بگو بما ندهند تا FAT امضا نکرده اند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی