بازدید 5897

پلیس افغانستان در کابل به سر کار خود بازگشت

برای اولین بار پس از به قدرت رسیدن طالبان، پلیس افغانستان در فرودگاه کابل در کنار نیروهای امنیتی طالبان به سر کار خود در مقرهای ایست بازرسی بازگشت.
کد خبر: ۱۰۷۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 13 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه طالبان در ماه گذشته تصرف افغانستان را بدست گرفتند، نیروهای پلیس افغانستان از ترس آنچه طالبان انجام خواهند داد، پستهای خود را ترک کردند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه می نویسد، دو افسر پلیس افغان اعلام کردند که شنبه پس از دریافت تماس از فرماندهان طالبان به سر کار بازگشته اند.

در روز یکشنبه نیز خبرنگار خبرگزاری فرانسه در فرودگاه کابل، اعضای پلیس مرزی را مشاهد کرد که در چندین ایست بازرسی خارج از ساختمان‌های اصلی فرودگاه از جمله ترمینال داخلی مستقر شده‌اند.

یکی از نیروهای پلیس افغان در همین رابطه به خبرگزاری فرانسه گفت: دیروز پس از بیش از دو هفته در خانه ماندن به سر کار برگشتم. دیروز عالی بود، خوشحالم که دوباره خدمت می‌کنم.

نیروهای پلیس افغان در حالی به محل کار قبلی خود بازمی گردند که طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان برای همه کسانی که با دولت سابق از جمله ارتش، پلیس و دیگر شاخه های امنیتی کار می‌کردند، عفو عمومی صادر کردند.

فرودگاه کابل در جریان تخلیه آشفته بیش از ۱۲۰ هزار نفر که با خروج نیروهای آمریکایی در ۳۰ آگوست (۸ شهریور) به پایان رسید، به شدت آسیب دیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار