بازدید 96547
۷

مدت تحصیل در مقطع دکتری کاهش یافت

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ برنامه یا مصوبه ای مبنی بر افزایش طول تحصیلی دوره های علوم پزشکی از جمله دکتری نداریم، گفت: ما نه تنها موافق افزایش طول دوره تحصیل در رده های علوم پزشکی نیستیم، بلکه طول دوره تحصیل برخی دوره های علوم پزشکی از جمله دوره دکتری طی یکی دو سال اخیر کاهش نیز یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 13 September 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر سید حسن امامی رضوی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب، با تاکید بر اینکه طول تحصیل در هیچ دوره و مقطع علوم پزشکی افزایش نخواهد یافت، گفت: ما هیچ بخشنامه یا مصوبه ای مبنی بر افزایش طول دوره دکتری یا سایر مقاطع رشته های علوم پزشکی نداشته ایم؛ همچنان که طی دو سه سال اخیر طول دوره PH.D و دکتری تخصصی را کاهش دادیم به طوریکه طول تحصیل در این دوره یک نیم سال کاهش پیدا کرده است و طول دوره تحصیل دکتری پزشکی عمومی نیز قرار نیست به هیچ عنوان افزایش پیدا کند. بنابراین تاکید می شود که هیچ مصوبه ای مبنی بر افزایش دوره آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: اجازه داده شده است اگر دانشجویی در دوره های علوم پزشکی دوره تحصیل خود را به اتمام نرسانده است یک ترم ارفاقی به دانشجو داده شود اما این به معنای افزایش طول دوره تحصیل دانشجویان نمی باشد و اینگونه نیست که ما بخواهیم بخشنامه ای مبنی بر افزایش طول دوره دکتری ابلاغ کنیم و بر خلاف مطالبی که منتشر می شود طول دوره تحصیل در مقطع دکتری حتی طی سال های اخیر کاهش نیز پیدا کرده است.

دکتر امامی رضوی خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت تعداد واحدهای دوره دکتری تخصصی و PH.D را از ۴۲ واحد به ۳۸ واحد کاهش داده است چرا که افزایش طول دوره تحصیل به هیچ عنوان منطقی نیست.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: بحثی که وجود دارد این است که اگر در دوره کرونا دانشجویی نتواند دوره خود را تکمیل کند مثلا دفاع از پایان نامه یا دوره آزمایشگاه خود را کامل نکند، اجازه دارد طول دوره خود را یک ترم دیگر افزایش بدهد. البته افزایش طول دوره این دانشجویان نیز باید بنابر تشخیص استاد، گروه و دانشکده باشد. حتی ممکن است بر اساس تشخیص دانشکده تنها چند هفته به طول تحصیل دانشجو اضافه شود تا دانشجو توانایی های لازم را کسب کند یا اجازه داده شد این دانشجویان در کشیک های شب حضور پیدا کنند. به هر حال از ابزارهای مختلف استفاده می کنیم که دانشجو در آموزش ضرر نبیند.

امامی رضوی خاطرنشان کرد: البته افزایش تحصیل برای برخی دانشجویان متقاضی رشته های علوم پزشکی فقط مختص دوره کرونا نبوده، بلکه فقط در این دوره انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دانشجویان متقاضی خواهیم داشت. بنابراین در آئین نامه های قبلی نیز این اختیار به شورای تحصیلات تکمیلی دوره آموزشی دانشگاه ها داده شده بود فقط در دوره کرونا این مساعدت بیشتر می شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت می توانند به دانشجویان خود تا دو ترم فرصت ارفاقی تحصیلی بدهند و البته باید این موارد در کمیسیون های موارد خاص دانشگاه ها بررسی کنند تا اگر دانشجویی به هر دلیلی اعم از بیماری یا سایر مشکلات نتوانست تحصیل خود را به اتمام برساند موافقت صورت بگیرد که طول تحصییل وی کمی بیشتر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
لطفاً یه کاری کنید جوانان از دانشگاه که فارغ از تحصیل میشن کار شوم را هم در جا استخدام کنند بیست و چند سال تحصیل بیکار نمانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
اسنپ رو برای همین درست کردن؛هرکی هم خوشش نمیاد از این کشور بره
اخ جون
یه فکری برای دانشگاه بی در و پیکر ازاد کنید!که بخاطر بی تعهد بعضی از اساتید و مانع تراشی ها، دانشجو این مقطع سالها در صف دفاع می مانند
برخی دانشگاهها دو مقاله با ایمپکت بالای ۲ را شرط دفاع دکتری پی اچ دی گذاشته اند که گاه تا قبول مقاله یک سال الی یک سال و نیم با احتساب ریجکتهای پس از داوری طول می کشد و دانشجو ۵ الی ۶ سال تمام می کند.
آره خب حیفه بیشتر دانش و تجربه کسب کنن نیست
خنده داره واقعا به جای اینکه کیفیت رو بالا ببرن کمیت رو هم کاهش میدن
لطفا طول دوره دکتری تخصصی غیر پزشکی کاهش یابد
سه تا چهار سال واقعا طولانی و خسته کننده است و فایده ای ندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان