بازدید 19348
آخرین تحولات خاورمیانه

تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و ترکیه / گفت‌وگوی وزرای خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان / انهدام کاروان لجستیک آمریکا در عراق / درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی

تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و ترکیه، گفت‌وگوی وزرای خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان، انهدام کاروان لجستیک آمریکا در عراق، درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی و دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نخست وزیر عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 07 September 2021

تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و ترکیه/ گفتگو وزیران خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان/ انهدام کاروان لجستیک آمریکا در عراق/ درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و ترکیه، گفت‌وگوی وزرای خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان، انهدام کاروان لجستیک آمریکا در عراق، درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی و دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نخست وزیر عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و ترکیه

یک مسئول ترکیه‌ای دوشنبه شب گفت: به دلیل موج احتمالی مهاجرت ناشی از تسلط طالبان بر افغانستان، تدابیر امنیتی ترکیه در مرز با ایران افزایش یافته است.

«محمد امین بیلمز» فرماندار استان «وان» که در مرز ایران قرار دارد، به خبرگزاری «آناتولی» گفت: اقدامات امنیتی مرزی در سه سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ما اقدامات امنیتی را در مرز افزایش دادیم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مرز غیرقابل نفوذ باشد.

بیلمز اضافه کرد: نیروهای امنیتی ترکیه، شبانه روز در مرز با هماهنگی کار می‌کنند و تمام ابزارهای فناوری موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که در حال حاضر هیچ مهاجری در مرز وجود ندارد، افزود: البته گاه افرادی به نحوی از مرز عبور می‌کنند.

بیلمز تصریح کرد که ۷۵۰ پرسنل عملیات ویژه پلیس، ۳۵ تیم و ۵۰ خودروی زرهی در مرز کار می‌کنند.

تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و ترکیه/ گفتگو وزیران خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان/ انهدام کاروان لجستیک آمریکا در عراق/ درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی

وی همچنین از دستگیری بی سابقه قاچاقیان انسان در سال جاری خبر داد و افزود: در سال ۲۰۲۱ ، یکهزار و ۳۶ قاچاقچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند که نیمی از آنها بازداشت شدند و محاکمه آنها همچنان جریان دارد.

پس از آن که طالبان کنترل افغانستان به جز دره پنجشیر را به دست گرفتند، بسیاری از مردم افغانستان به خاطر ترس از آینده خود در زیر سایه طالبان، در حال خروج از کشورشان هستند و همین موجب شده است که پس از تحولات افغانستان، ترکیه اقدامات خود را برای کنترل مرزهایش به ویژه با ایران تشدید کند.

مقامات ترکیه‌ای به ویژه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور در مناسبت‌های گوناگون اعلام کرده است که کشورش توانایی پذیرش آوارگان و پناهجویان جدیدی از مبدأ افغانستان و سوریه را ندارد.

گفت‌وگوی وزرای خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان

شامگاه دوشنبه، وزیران امورخارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات منطقه و در رأس آن ایران و اوضاع افغانستان تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «یائیرلاپید» وزیرامور خارجه رژیم صهیونیستی در این تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» از تلاش آمریکا برای روند تخلیه نیروها که بسیاری از کارشناسان آن را غیر عادی خواندند، قدردانی کرد.

در این تماس تلفنی، لاپید بار دیگر با بیان ادعاهای همیشگی رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه صلح آمیز اتمی ایران و بدون اشاره به زرادخانه هسته‌ای تل‌آویو گفت، وی انتظار دارد که جامعه جهانی با تمام ابزارهای موجود، از برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری کند؛ اطلاعات بیشتری از گفت وگوی لاپید و بلینکن منتشر نشده است.

تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و ترکیه/ گفتگو وزیران خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان/ انهدام کاروان لجستیک آمریکا در عراق/ درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی

به گزارش منابع صهیونیست، قرار است وزیران امور خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا ماه اکتبر (مهر) با هم دیدار کنند. تماس وزیران خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی همزمان با آن صورت می‌گیرد که زمزمه‌هایی از برگزاری دور جدید توافق هسته‌ای در اواخر شهریور شنیده می‌شود.

رییس‌جمهوری ایران در نخستین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم تاکید کرد که ایران ابایی از مذاکره ندارد و آماده ازسرگیری رایزنی‌ها در وین است، اما این مذاکره نباید تحت فشار غرب باشد.

وی با بیان این‌که مذاکره و گفت‌ وگو همیشه جزئی از ابزار دیپلماسی بوده و باز هم خواهد بود، گفت: ابایی از گفت‌ وگو و مذاکره نداریم اما آمریکایی‌ها و غربی‌ها به دنبال گفت‌ وگو همراه با فشار هستند.

انهدام کاروان لجستیک آمریکا در عراق

منابع خبری عراق از تداوم انهدام کاروانهای متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور خبر می‌دهند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که شامگاه امروز دوشنبه، یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک آمریکا در استان بابل واقع در مرکز عراق منهدم شده است.

صابرین خبر داد که این انفجار در روی پل «کالسو» صورت گرفته است؛ منطقه‌ای که تروریست های آمریکایی در آن پایگاه نظامی داشتند.

پایگاه کالسو در جاده «الحمودیه» به بابل قرار دارد. آمریکایی ها در سال ۱۳۹۰ این پایگاه را به نیروهای عراقی تحویل دادند. مقر کنسولگری آمریکا در بابل هم در این منطقه قرار داشت.

تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و ترکیه/ گفتگو وزیران خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان/ انهدام کاروان لجستیک آمریکا در عراق/ درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی

صابرین این ویدئو را از گروه «اصحاب الکهف» منتشر کرده است. پیشتر نیز این گروه چندین بار مسئولیت حمله به کاروان های آمریکایی را بر عهده گرفته بود.

در همین ارتباط، یک منبع امنیتی عراق شامگاه شنبه هفته جاری گفت که یک بسته انفجاری در مسیر یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک آمریکا در مرزهای استان «الدیوانیه» واقع در جنوب عراق منفجر شده است.

وی تأکید کرد که این کاروان، متشکل از کامیون های حامل تجهیزات لجستیک آمریکا بوده که آسیب انسانی به آن وارد نشده است؛ «اصحاب الکهف» مسئولیت حمله در الدیوانیه را بر عهده گرفت.

منابع عراقی در روزهای گذشته نیز از حمله به چند کاروان آمریکا در بخش‌های مختلفی از خاک عراق خبر داده بودند.

در طول هفته به تعدد، محموله‌های مورد نیاز نیروهای آمریکایی و همچنین تسلیحات سبک از طریق کامیون‌ها و به واسطه شرکت‌های عراقی از مرز «جریشان» کویت وارد عراق می‌شود؛ گذرگاهی که دولت بغداد تسلط و نظارتی بر آن ندارد.

استفاده مداوم ائتلاف آمریکایی از این گذرگاه بدون نظارت دولت مرکزی عراق، انتقاد محافل سیاسی این کشور را برانگیخته است، به طوری که «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، پیشتر بر ضرورت نظارت دولت بر گذرگاه مرزی «جریشان» مانند سایر گذرگاه‌های مرزی کشور تاکید کرد و باقی ماندن این گذرگاه به این شکل را خطری برای حاکمیت عراق دانست.

درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی

روز دوشنبه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه درباره همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران به اظهار نظر پرداخت.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره که "آیا پس از نشست اخیر شورای حکام در ماه ژوئن، پاسخ ایران به خواسته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کافی می‌دانید" گفت: «فرانسه به همراه شرکای اروپایی خود، از اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت پادمان‌ها با ایران حمایت می‌کند.»

این دیپلمات فرانسوی اضافه کرد: «پاریس همچنین از تلاش‌های منصفانه و حرفه‌ای مدیر کل آژانس و تیم وی برای شفاف کردن سؤالات بخصوصی درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران پشتیبانی می‌کند.»

وی گفت:‌«ایران باید بلافاصله، توضیحات معتبر، فنی و کافی ضروری درباره سوالاتی که آژانس درباره وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران مطرح کرده را ارائه دهد.»

تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و ترکیه/ گفتگو وزیران خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان/ انهدام کاروان لجستیک آمریکا در عراق/ درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی

ایران و آژانس اتمی اسفندماه سال گذشته به توافقی برای ارائه دسترسی‌های داوطلبانه از سوی ایران به دو مکان مشخص شده و تسهیل فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس دست یافتند. این توافق، یک بار قبل از منقضی شدن به مدت یک ماه و تا تاریخ سوم تیرماه تمدید شد اما ایران بعد از آن تاریخ، توافق مذکور را تمدید نکرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: «علاوه بر آن، ما به همراه شرکای برجامی و آمریکا، از اقدام یکجانبه ایران در تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات راستی آزمایی توافق وین، ابراز تاسف می‌کنیم.»

این دیپلمات اضافه کرد: «ما از ایران می‌خواهیم، برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امکان ادامه اجرای اقدامات موقت را با توجه به تفاهم فنی بین خودشان فراهم کند. هرگونه وقفه می‌تواند دانش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران با مشکل مواجه کند و ایران باید فورا همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد.»

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نخست وزیر عراق

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه پس از ورود به بغداد، به دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق رفت.

کانال تلگرامی دفتر الکاظمی گزارش داد، الکاظمی در این دیدار گفت که عراق، اهمیت بسیاری برای رابطه با کشورهای اتحادیه اروپا در همه زمینه‌ها قائل است، به ویژه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی.

وی تأکید کرد که عراق تمایل دارد از «تجربه اروپا در تبدیل کردن تنوع قومی به یک مؤلفه قدرت، استفاده کند.

تشدید تدابیر امنیتی در مرز ایران و ترکیه / گفت‌وگوی وزرای خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان/ انهدام کاروان لجستیک آمریکا در عراق/ درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی

بورل نیز گفت که اتحادیه ملزم به حمایت از عراق در همه زمینه‌هاست تا به اقدامات اصلاحگرایانه دولت عراق کمک کند.

وی همچنین بر حمایت از انتخابات عراق از رهگذر اعزام گروههای نظارتی کمیساریا و پارلمان اروپا تأکید کرد.

بورل در پایان گفت که ایفای نقش مهم منطقه‌ای عراق ستودنی است، چون بغداد، باعث ثبات و برقراری صلح و امنیت منطقه شده است.

پیشتر «احمد الصحاف»، سخنگوی دستگاه دیپلماسی عراق از سفر امروز این نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجه، سیاسی و امنیتی به بغداد و دیدار با «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق خبر داده بود.

شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴، نیز امروز اعلام کرد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد، فردا (سه‌شنبه) به منطقه کردستان سفر و در اربیل با مقامات این منطقه رایزنی خواهد کرد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که قرار است انتخابات زودهنگام پارلمان عراق، در تاریخ دهم اکتبر آتی (۱۸ مهر)، برگزار شود و بغداد و اتحادیه اروپا در خصوص نظارت ناظران اروپایی بر این انتخابات توافق کرده‌اند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵
کاش مسئولان ما هم مثل مسئولات کشور ترکیه فکری به حال مرز ایران و افغانستان می کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
عزیز جان فکر کردند و سراسر اون نقاطی رو که می شده پیش از این با موانع احداثی بستند . اما مرز ما با افغانستان و پاکستان ۱۸۰۰ کیلومتره در حالی که مرز ما با ترکیه ۳۵۰ کیلومتره . خودت دشواری حفاظت از این مرز رو و هزینه ی کلانش رو محاسبه کن . درد ریشه ای باید حل شه و اون ثبات در افغانستان است تا خود به خود هزینه ی ما هم پایین بیاد.
دولت ترکیه هم هرچند این دیوار رو احداث کرده ولی هفتهای پانصد نفر از افغانها از این مرز توسط قاچاقچی رد می شن .
طالیان
فرانسه
داعش
پاکستان
روسیه
القاعده
آل سعود
اخوان المسلمین
.....
...
...


چرا دست از سر خاورمیانه بر نمی دارن ؟
چرا ملتهای خاورمیانه اینقدر ناآگاه و فاقد سواد سیاسی هستند ؟

تا کی ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
دلواپسان؟؟؟ اصولگرا؟؟؟؟؟ اصلاح طلب؟؟؟ ولایی؟؟؟؟ مستقل؟؟؟؟ جبهه ی پایداری؟؟؟؟ و.... چرا دست از سر ایران،وطن عزیزتر از جانم،بر نمیدارند؟؟ چرا بعضی از ایرانی ها ،ناآگاه و فاقد سواد سیاسی هستند؟؟؟؟
سلام: مذاکره و توافق مجدد با غرب و امریکا براساس عبرت ها و تجربه های تلخ تاریخی، محاسبات متقن وغیرقابل خدشه ذیل موجب حراج دادن مولفه های قدرت ، زیانبار برای اقتصاد،باج خواهی و زیاده خواهی دشمن، آب در هاون کوبیدن و باعث ممانعت ازپیشرفت کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغوکامل تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی مانده وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران درهمه زمینه ها ی چهار گانه ازجمله درموضوعات هسته ای،حضورمنطقه ای،موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را درهمه علوم به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- آمریکا اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و با عمل نکردن به آن ،ایران چند باره رکب خورده و بازگشت کامل کشور به برجام یعنی پس ازطی هزینه سنگین راه اندازی غنی سازی 60درصدی نابودی آن دستگاه ها وممنوعیت توسعه و تحقیقات هسته ای و عقب گرد وعقب ماندگی نسبت به کشورهای دارای علوم و فنون پیشرفته هسته ای.
3- عبرت های تاریخی معاصرمثل اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او،اعتمادو مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب ،یافتن تمام نقشه های نظامی وغیر نظامی آن و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمرقذافی توسط امریکا و اروپا ،اعتماد صدام جنایتکاربه بازرسان سازمان ملل و یافتن تمام نقشه های نظامی و غیر نظامی عراق ودادن اطلاعات آن به امریکا و پس از آن جنگ راحت امریکا و متحدانش علیه صدام و شکست او. مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی وعدم آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشوراروپایی وعدم اجرای تعهد توسط آن سه کشوراروپایی و آمریکا.ومعاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
4- اساس، انگیزه و داستان وضع تحریم ها ازطرف دشمن به طمع فشارهمه جانبه برملت و دولت وسپس گشودن باب مذاکره بوده و انگیزه و هدف نهایی مذاکره هم از طرف غرب راهی برای به حراج دادن مولفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری و جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشورو مردم ودر ادامه تغییر رفتار نظام ...
5- غرب صرفاً با تله وحیله مذاکره می تواند اهرم های حیاتی قدرت را با نیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند ممنوعیت صد نوع فناوری هسته ای در برجام وموارد ذکر شده بند های این موارد.
6- به لحاظ عدم لغو کامل همه تحریم ها از طرف غرب و با بدعهدی احتمالی امریکا و اروپا پس از مدتی برگشت دوباره تحریم ها،اقتصاد و معیشت مردم به لحاظ وابستگی به تحریم ها و شرطی شدن در مقابل آن بسیار ضربه پذیر وآسیب زا می شود.
7- درصورت بازگشت به برجام وعضویت در آن از طرف آمریکا، به هر بهانه ای دوباره می تواند از مکانیزم ماشه یا همان اسنب بک استفاده کرده وتحریم ها را ازطریق قطعنامه های شورای امنیت به بکباره برگرداندوایران را ذیل بند 7 منشور ملل متحد ببرد.
8- در صورت مذاکره موشکی وحضور منطقه ای ایران برای جنگ با داعش و ترروریست و به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب خودغارت کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی خون آشام را به جان،مال و ناموس ملت بیاندازند.
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی و یا بیشتر آن بابرچسب های چهار گانه هسته ای ، موشکی ،حضور منطقه ای ایران و حقوق بشراست.اگرغرب و امریکا یک موضوع از تحریم یعنی هسته ای را بردارند سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای باج دادن فاجعه بارسایراهرم های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.
10- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم مذاکره کننده ایرانی از امریکا درخواست لغو نشده است برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی، همراه با فریب ،مضحک و بی خاصیت است .
11- با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برد و امریکا را از حربه تحریم و سپس مذاکره مایوس کرداز جمله راهکارها:استفاده درهمه حوزه های علمی،فنآوری و تولیدی ازجوانان نخبه ، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی و شرکت مپنا به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها، ،جذب سرمایه عظیم ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم تک رقمی ،ممنوعیت قطعی هرگونه تعطیلی واحد ها وشرکت هایی تولیدی از طرف بانک ها،اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ، تک نرخی کردن ارز وحذف قطعی ارز 4200 تومانی که این ارز رانت زا و فساد آفرین بوده و باعث نابودی تولید داخلی می شود،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون علاوه بر خود کفایی دارای اهداف صادراتی برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی ( تدوین برنامه چهار ساله آبخیزداری و آبخوان داری برای تولید بیش از 400میلیون تن کالاهای کشاورزی)،شناسایی آموزش و نصب رایزن کارامد و امین اقتصادی حداقل به تعداد 100نفردرکشورهای همسایه ،همسو و غیر همسوبرای جهش صادرات ،برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی وبا وضع تعرفه باز دارنده کالاهای خارجی مبازره هدفمند با قاچاق و فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، ممنوعیت وقطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به مواد پتروشیمی در صنایع با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای همسایه، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا ایرانی و بومی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی بیگانه عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد و معیشت مردم شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت بی تدبیر، شیفته و تشنه مذاکره با آمریکاوغربگرای روحانی، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
حال ندارم بخونم کوتاه تر مبنوشتی
اونا واسه ما بستن نه افغانی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
ایرانی برای رفتن به ترکیه، نیاز به ویزا نداره
از کجا انقدر مطمئن هستید که مسئولان فکری نکرده‌اند؟ در طول چهل و دو سالی که از انقلاب میگذرد ایران بدلایل انساندوستانه میلیونها افغانی را پذیرا بوده که البته مردم شریف افغان هم با انجام کارهای سخت ، سهم عمده‌ای در ساخت و ساز در ایران داشته اند. الیته در شرایط فعلی و به خاطر مسایل امنیتی حتما ایران در مرزهای خود با هوشیاری بیش از پیش مراقب اوضاع خواهد بود .
با متانت و با آرامش و در فضای کاملا دیپلماتیک و بدون عصبانیت باید به غربی ها پیام داد که بازرسی های آژانس منوط به رفع تحریم ها است یعنی همان کاری که آنها در مقابل ایران انجام می دهند
درخواست کمک فوری طالبان از برنامه جهانی غذای سازمان ملل:
غرب و ناتو به سرکردگی امریکا که از افغانستان رفتند و تمام سازمانهای بین المللی هم زیر ساطه غربیها هستند، کسانی که به طالبها کمک کردن تا به پیروزی برسند و هنوز سفارتخانهایش در افغانستان کار میکنند باید به افغانستان کمک کنند، مثل روسیه و چین، و اگر طالبها منتظر ده میلیارد شان در امریکا هستند باید بگویم که "اگر پشت گوششان را دیدند آن پولها را هم خواهند دید".
تابناک 16/6/00
درخواست فوری فرانسه از ایران برای همکاری با آژانس انرژی اتمی:
مردم که تمام قصورها و کوتاهی ها و عدم حسن نیتها و عدم وجود وطن پرستی در بین بعضی از دست اندر کاران و مشکلاتی ... که در دولت 11 و 12 در برجام بوجود آمد و فقط و فقط مردم تاوان همه چیز را دادند، تحمل کردن، ولی 4 = 1 خیلی گستاخ است. باید نقد بدهند و نقد بگیرند، وعده سرخرمن را لو لو برد. مسئولین در دولت قبل خوردن، بردند و رفتن؛ تولیدکنندگاه، اتحادیه و اصناف، دلال، قاچاقچی، صرافی و طلا فروش ها و ... هم که سودهای ابر نجومی کردن حتی ریالی هم بخاطر خدا، دین و ایمان ... هم برای مردم از طمع خود به بهانه های مختلف کم نکردند. اگر تیم مذاکره کننده ایرانی بدون گرو که «مو لا درزش نره» به این غربها نقد بده و وعده سر خرمن را پبذیرد، هیچ توجیه ندارد. غرب رسماً ایران را در رده روسیه و چین قرار داده، هر چه زورش با آنها نمیرسد ایران را تحت فشار میگذارد. غربیها بد عهدی کردند، حالا هم طلب کار هم هستند. بخاطر خدا و به بخاطر وعده هایی که به مردم دادید، کوتاه بیاید، مساوی است با بدبختی مردم. کوتاه نیاید، کوتاه نیاید. توی هشت سال گذشته بازنده مردم بودند دیگر توانی برای فشار نیست، کوتاه نیاید.
فرانسه فکر کرده دوران ناپلیون بناپارته
گفت‌وگوی وزرای خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و افغانستان:
امریکا نمیتواند بدون اجازه اسرئیلها و یهودیان پر نفوذ در تمام سطوح دولت و جامعه امریکا، آب بخورند. این تیترهای خبری را برای تحریک ایران میزنند. هر علطی که میخواهند بکند، بکنند. "هر طنابی که کفت تر است ببرند". ولی بخاطر داشته باشید، مسئولین ایران باید هشیار باشند، "سنگ بزرگ برداشتن علامت نزدن است". غرب و ناتو رسما تهدید ایران را به مانند چین و روسیه میداند این یعنی به هزار دلیل که غربیها زورشان به این دو کشور عضو دائمی شورای اهمیت نرسد، تلافیش را سر ایران در میاورند. در این میان جین و روسیه هم باید حی ایران را ادعا کنند و فقط حمایت قبول نیست. بایر کمبودها ایران را جبران کنند. ایران در تمام ضمینه ها راه را برای ورود جین و روسیه به منطقه خاورمیانه هموار کرده است. اگر غرب و ناتو در خاورمیانه در برابر چین و روسیه کوتاه آمده اند فقط و فقط بخاطر وجود و همکاری های ایران است، پس باید سهمشان را به ایران بپردازند. چین و روسیه از این روابط بیشتر امردم ایران منافع دارند. بدون ایران پیمان شانگهای (بریکس) در کار نیست.
تروریستهای امریکایی!؟!؟
ای کاش مسولین ما هم ی کم از ترکیه یاد میگرفتن مرزهای شرقی رو کنترل میکردن انقدر قاچاق انسان و عبور مهاجر غیر قانونی رخ نمیداد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر