بازدید 8806
۱

کاهش تولید در باغ‌های زیتون گیلان

رییس اتحادیه زیتون‌کاران شهرستان رودبار از کاهش تولید زیتون به دلیل خشکسالی و نامناسب بودن شرایط جوی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 03 September 2021

به گزارش تابناک، داوود صفری با اشاره به اینکه سال گذشته از سطح بیش از ۹ هزار هکتار باغ زیتون رودبار، بیش از ۱۸ هزار تن محصول برداشت شد به همشهری آنلاین گفت: امسال به دلیل همزمانی سال نیاور درختان زیتون با خشکسالی و کمبود آب، پیش بینی می‌شود با یک سوم کاهش محصول مواجه شویم.

صفری با تاکید به اینکه برداشت زیتون از باغ‌های به تازگی آغاز شده و تا اوایل پاییز ادامه دارد افزود: بررسی میدانی و آماری کارشناسان از سطح باغ‌های زیتون از کاهش محصول بر سرشاخه‌های درختان حاکی است. بطوریکه اگر سال گذشته از هر ۱۰۰ درخت، حدود ۸۰ درخت محصول داشت امسال این تعداد به ۳۰ درخت کاهش یافته است.

رییس اتحادیه زیتون کاران رودبار با تاکید به اینکه آفت مگس زیتون تاثیری در کاهش تولید ندارد افزود: آفت مگس زیتون فقط بر کیفیت محصول تاثیر منفی به جا می‌گذارد و کاهش تولید زیتون ناشی از خشکسالی و تغییر شرایط اقلیمی منطقه است.

وی با تاکید به عدم استقبال باغداران رودباری از بیمه خسارت کشاورزی در بخش زیتون اضافه کرد: بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد باغداران سنتی رودبار از بیمه محصولات کشاورزی استفاده نمی‌کنند و فقط باغ‌های طرح‌های توسعه ای و صنعتی زیتون کاری تحت پوشش بیمه خسارات کشاورزی هستند.

صفری با اشاره به کاهش برداشت محصول و افزایش نرخ دلار در واردات روغن زیتون به کشور، پیش بینی کرد امسال هر کیلو زیتون برداشت شده از باغ‌ها تا ۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شود.

طبق آمارهای جهاد کشاورزی گیلان سال گذشته بیش از ۱۸ هزار تن زیتون از هشت هزار و ۵۶۰ هکتار باغ زیتون رودبار برداشت شد، که نسبت به سال ۹۸ با ۳۰ درصد کاهش همراه بود. پیش بینی می‌شود امسال با برداشت ۱۲ هزار تن زیتون این میزان، ۳۰ درصد دیگر کاهش تولید داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
منظورشون اینه که از کیلویی پنجاه تومن قراره بشه صد تومن ، نگران نباشین سال دیگه که آب داشتیم بازم قیمتش میشه همون کیلویی دوازده تومن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم