بازدید 13801
کیوسک بین الملل تابناک

ورود کشتی ایرانی به سوریه و انتقال سوخت با تانکر به لبنان/ تلفات سنگین طالبان در حمله به پنجشیر/ درخواست فرانسه برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین/ اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل

ورود کشتی ایرانی به سوریه و انتقال سوخت با تانکر به لبنان، تلفات سنگین طالبان در حمله به پنجشیر، درخواست فرانسه برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین، اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل و هشدار سازمان ملل درباره بروز فاجعه انسانی در افغانستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ 02 September 2021

ورود کشتی ایرانی به سوریه و انتقال سوخت با تانکر به لبنان/ تلفات سنگین طالبان در حمله به پنجشیر/ درخواست فرانسه برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین/ اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل

کیوسک بین الملل تابناک: ورود کشتی ایرانی به سوریه و انتقال سوخت با تانکر به لبنان، تلفات سنگین طالبان در حمله به پنجشیر، درخواست فرانسه برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین، اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل و هشدار سازمان ملل درباره بروز فاجعه انسانی در افغانستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

ورود کشتی ایرانی به سوریه و انتقال سوخت با تانکر به لبنان

یک کشتی ایرانی حامل سوخت که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورا بدان اشاره و تأکید کرد که راهی این کشور شده است، دیروز وارد آب‌های سرزمینی سوریه شد.

به گزارش الاخبار، قرار است محموله سوخت کشتی ایرانی که روز چهارشنبه وارد آب‌های سرزمینی شد، با تانکر به لبنان منتقل شود.

بنا به این گزارش، بخشی از محموله را حزب الله لبنان به عنوان هدیه به بیمارستان‌ها و خانه سالمندان اهدا می‌کند.

الاخبار در ادامه گزارش داد که قرار است یک شرکت خصوصی راهکار فروش محموله نفتی به موسسات خصوصی و تولیدکنندگان و ژنراتورهای برق را برعهده بگیرد.

منابع لبنانی اعلام کردند که محوله سوخت دو کشتی دیگر ایرانی هم با همین سازوکار به لبنان انتقال یابد.

منابع لبنانی با اعلام اینکه اطلاعاتی درباره نوع سوخت اعم از بنزین و یا گازوئیل بودن محموله در دست نیست، تأکید کردند که احتمال راهی شدن کشتی چهارم ایرانی در آینده نزدیک به لبنان وجود دارد.

ورود کشتی ایرانی به سوریه و انتقال سوخت با تانکر به لبنان/ تلفات سنگین طالبان در حمله به پنجشیر/ درخواست فرانسه برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین/ اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یوم‌الله عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آنها شدیدا هشدار داده بود.

بلافاصله پس از طرح این خبر از سوی دبیرکل حزب‌الله برخی افراد، رسانه‌ها و شبکه‌های معاند داخلی و خارجی با هدف تشویش اذهان عمومی داخل کشور نسبت به این موضوع، اقدام به شبهه‌افکنی پیرامون چگونگی پرداخت هزینه محموله‌های مذکور کردند.

این در حالی است که بنابر گزارش ها، محموله‌های ایرانی سوخت که نصرالله امروز بدان اشاره کرد تماما از سوی گروهی از تجار شیعه لبنانی خریداری شده و از لحظه بارگیری به عنوان مایملک آنها محسوب می‌شود.

تلفات سنگین طالبان در حمله به پنجشیر

همزمان با انتشار خبرها درباره وضعیت پنجشیر که تنها ولایت خارج از کنترل طالبان در افغانستان است، یک رسانه روس از تلفات سنگین طالبان خبر داد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک «منبع نزدیک به جبهه مقاومت» (در برابر طالبان) گزارش داد، بیش از ۳۰۰ نفر از طالبان طی درگیری‌ها با جبهه مقاومت در ولایت پنجشیر کشته شدند.

این منبع گفت: «درگیری هایی که عصر دیروز پس از تلاش طالبان برای نفوذ به ولایت پنجشیر آغاز شد، منجر به حذف بیش از ۳۰۰ شبه نظامی آنها شد. ده‌ها نفر از تندروها (نیروهای طالبان) به شدت مجروح یا اسیر شدند».

این منبع که خبرگزاری تاس به نام و هویتش اشاره‌ای نکرده است، افزود: «در حال حاضر، خصومت‌ها در ورودی‌های منطقه (ولایت پنجشیر) ادامه دارد. طالبان نتوانستند خط دفاعی را بشکند و آنها باید اکنون عقب‌نشینی کنند».

انتشار این خبر در حالی انجام شده که شب گذشته در خبرهای آمده بود، درگیری‌ها میان نیروهای طالبان و طرفداران احمد مسعود در پنجشیر وارد دومین روز شد و طالبان تایید کرد که تلفاتی به هر دو طرف وارد شده است.

ورود کشتی ایرانی به سوریه و انتقال سوخت با تانکر به لبنان/ تلفات سنگین طالبان در حمله به پنجشیر/ درخواست فرانسه برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین/ اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل

در همین حال، امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، گفته است که گفت‌وگوها با جبهه مقاومت در پنجشیر با شکست روبه‌رو شده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

پیش از این طالبان اعلام کرده بود درخواست‌های احمد مسعود از جمله اینکه گفته پنجشیر باید منطقه امن اعلام گردد و طالبان در امور آن مداخله نکنند، غیرقابل قبول است.

درخواست فرانسه برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین

وزارت امور خارجه فرانسه روز گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای در پی گفت‌وگوی تلفنی بین «ژان ایو لودریان» و «حسین امیرعبداللهیان» وزرای خارجه فرانسه و جمهوری اسلامی ایران، خواستار بازگشت هرچه سریع‌تر ایران به مذاکرات درباره برجام شد.

بنا بر گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ خود در خصوص محتوای گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه فرانسه و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: «وزیر (لودریان)، بر اهمیت و فوریت احیای فوری مذاکرات (برجام) که از ماه ژوئن از طرف ایران متوقف شده است، تأکید کرد».

طبق این گزارش، لودریان همچنین در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان در خصوص گام‌های برجامی ایران در جهت کاهش تعهدات به واسطه بدعهدی طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان، ابراز نگرانی کرد.

امیرعبداللهیان روز دوشنبه هفته جاری در خصوص احتمال از سرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام گفت که احتمال می‌رود ظرف دو سه ماه آینده این مذاکرات از سرگرفته شود.

از طرف دیگر، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان نیز روز گذشته (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که آلمان فشارها به تهران را برای ترغیب این کشور به ازسرگیری هرچه سریع‌تر مذاکرات وین افزایش داده است.

وی در این خصوص گفت: «ما آماده‌ این کار (برگزاری مذاکرات وین) هستیم اما پنجره زمانی به طور نامحدود باز نخواهد بود».

ورود کشتی ایرانی به سوریه و انتقال سوخت با تانکر به لبنان/ تلفات سنگین طالبان در حمله به پنجشیر/ درخواست فرانسه برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین/ اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل

پیش از این وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص گفت‌وگوی تلفنی لودریان و امیرعبداللهیان گزارش کرده بود که وزیر خارجه ایران از همتای فرانسوی خود خواسته تا آمریکا و اروپا به تعهدات برجامی‌ خود بازگردند.

وزیر امور خارجه ایران در این خصوص به لودریان تأکید کرد: هیأت حاکمه آمریکا به واسطه خروج غیرقانونی از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم بزرگ ایران و طرف‌های اروپایی به دلیل بی عملی شان، مسئول بروز شرایط فعلی هستند و بایستی به اجرای کامل تعهدات برجامی شان بازگردند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در مذاکراتی که نتایج ملموسی را در تامین حقوق و منافع مردم ایران در بر داشته باشد، حضور خواهد یافت.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه همچنین در مورد تحولات افغانستان گفت‌وگو کرده و بر ضرورت همکاری برای ترغیب تمامی طرف‌ها به تشکیل دولت فراگیر، به منظور تضمین ثبات و امنیت در این کشور و منطقه تأکید کردند.

وزیر خارجه فرانسه در حالی از ایران خواسته به تعهدات برجامی بازگردد که مریکا و طرف‌های غربی توافق برجام همچنان در حال نقض تعهداتشان در این توافق هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تا کنون شش دور مذاکرات غیرمستقیم در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام با ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

از سوی دیگر مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل

«نصرالله رشنودی» سرکنسول ایران در استان اربیل واقع در منطقه کردستان عراق، امروز (پنجشنبه، ۲ سپتامبر) از آمادگی کشورش برای مشارکت در بازسازی زیرساخت‌ها در شهر موصل، مرکز استان نینوی در شمال عراق خبر داد.

به نوشته «شفق نیوز»، وی، صبح امروز در جریان بازدید از شهر موصل و پس از دیدار با «نجم الجبوری» استاندار نینوی در مقر استانداری، طی کنفرانس خبری مشترک با این استاندار گفت: «موصل به دلیل تروریسم دچار ویرانی بزرگی شده است و علی‌رغم آنچه دولت محلی ارائه داده، وسعت تخریب بسیار بیشتر از پتانسیل آن است».

سرکنسول ایران در اربیل گفت که ایران آماده ارائه خدمات به ویژه در چارچوب بازسازی و سازندگی به استان نینوی است و توانایی و تجریه زیادی در این زمینه دارد.

رشنودی همچنین اظهار داشت که ایرانی‌ها مشتاق همکاری در زمینه‌های علمی، اقتصادی و حتی فرهنگی با نینوی است و برای همین به دنبال برپایی نمایشگاه تخصصی در زمینه بازسازی و ساخت و ساز شرکت‌های ایرانی در موصل هستند و امیدوارند که استانداری نینوی در این زمینه همکاری کند.

ورود کشتی ایرانی به سوریه و انتقال سوخت با تانکر به لبنان/ تلفات سنگین طالبان در حمله به پنجشیر/ درخواست فرانسه برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین/ اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل

استاندار نینوی نیز در این کنفرانس خبری ضمن استقبال از این پیشنهاد، گفت که در دیدار امروز، گفت‌وگویی تفصیلی و طولانی با سرکنسول ایران در اربیل در خصوص میزان خسارات و ویرانی‌های شهر موصل در جریان اشغال از سوی داعش در سال ۲۰۱۴، داشت.

وی تصریح کرد: «عراقی ها از بصره تا زاخو، گران‌بها‌ترین خون جوانان خود را به عنوان مهریه برای آزادسازی موصل اهدا کردند و با فداکاری‌های آنها، این شهر به آغوش عراقی‌ها بازگشت».

الجبوری تاکید کرد که با جدیت به دنبال بازسازی موصل است اما امکانات مادی، اندک است و موصل آماده همکاری با هر طرفی است که به روند بازسازی و محو آثار جنگ سرعت دهد.

هشدار سازمان ملل درباره بروز فاجعه انسانی در افغانستان

«رامیز آلکباروف»، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان گفت که مواد غذایی ذخیره شده در انبارهای سازمان ملل برای افغانستان تا پایان ماه سپتامبر سال جاری تمام می‌شود.

وی افزود: افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد. علیرغم این واقعیت که سازمان ملل و شرکایش برای جلوگیری این فاجعه هرکار ممکنی را انجام خواهند داد، اما بدون حمایت بین‌المللی قوی و سخاوتمندانه نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

آلکباروف خاطرنشان کرد: مشکل اصلی کمبود غذا است. بیش از نیمی از افغان‌ها صبح که از خواب بیدار می‌شوند، نمی‌دانند می‌توانند امروز غذا به دست بیاورند یا نه.

وی گفت که فرودگاه کابل بسته است، اما سازمان ملل و شرکای آن در جستجوی راه‌های دیگر برای انتقال کمک‌ها هستند. هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان گفت که کمک‌ها توسط خودروهای لاری پاکسانی به افغانستان تحویل داده خواهد شد. اولین هواپیما با محموله بیش از ۳۷ تن شامل تجهیزات پزشکی وارد مزارشریف شد.

آلکباروف گفت: این محموله برای ۲۰۰ هزار نفر مدنظر گرفته شده است و به ۲۰ بیمارستان تحویل داده می‌شود. در حال حاضر ۶۰۰ تن مواد غذایی به افغانستان تحویل داده شده است. این غذاها به‌ویژه برای کودکان افغان ضروری است که نیمی از آنها در آستانه گرسنگی قرار خواهند گرفت.

ورود کشتی ایرانی به سوریه و انتقال سوخت با تانکر به لبنان/ تلفات سنگین طالبان در حمله به پنجشیر/ درخواست فرانسه برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین/ اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل

به گفته نماینده سازمان ملل، حتی قبل از تصرف افغانستان توسط طالبان، سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا ۱/۳ میلیارد دلار برای کمک به افغان‌ها اختصاص دهد.

آلکباروف گفت که سازمان ملل تاکنون فقط ۴۰۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

وی افزود که مواد غذایی ذخیره شده در انبارهای سازمان ملل متحد در افغانستان فقط تا پایان سپتامبر کافی است و سپس تمام می‌شود.

به گفته وی، دو کشور اعلام کرده بودند که آماده ارائه کمک‌های مالی به افغانستان هستند، اما «این کافی نیست»، نباید اجازه داد که افغانستان وارد یک فاجعه انسانی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
انشاالله پنجشیر گورستان طالبان میشود
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
پنجشیر- هرات- مزار شریف و شهرهای پارسی گو باید والی و امورات آنها در دست خود مردم منطقه باشد. و طالبان دخالت نکند
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر انگلیس
مرگ بر آمریکا


جهان بدون این ۴ کشور = صلح جهانی

ننگ بر تورکیه و حامیان طالبان
پنجشیریها تا اخرین نفر با طالبان صلح نمیکنن..بیست سال پیش هم طالبان با پیشنهاد مصاحبه و گفتگو با احمد شاه مسعود او رو ترور کرد.
پیش به سوی پسرفت ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
اشتباه منفی دادم
نوش جانتان
خرابیهایی که عراقیها در زمان جنگ در خوزستان ایجاد کردند هنوز بطور کامل بازسازی نشده، برای بازسازی عراق خیلی عجله دارید!!!
یعنی تجار شیعه لبنان سوخت را با قیمت جهانی از ایران خریدن و با سوبسید به مردم خواهند داد؟؟
مجموع‌ ادمهایی‌ که‌ در یک جا جمع‌ شدن و درکنار‌ هم‌ زتدگی‌ می کنند‌ را نمیشه‌ بهشون‌ بگی‌ ملت‌ ، مردم‌ افغانستان‌ هنوز‌ ملت‌ نشده‌ اند‌ چرا‌ که اگر‌ غیر‌ این‌ بود‌ هر شغالی‌ قادر نبود‌ بر آنها مسلط‌ شود‌ و هر طور دلش‌ خواست‌ حکومت‌ کند‌ .
ایران باید زیر پوستی و خیلی مرموزانه از مقاومت پنجشیر به طوری که طالبان بویی بنرند حمایت کند و تجهیز کند آـنهارا . برای روز مبدا بدرد می خورن. نباید طالبان بتوانند به راحتی به کل افغانستان تسلط یابند با توجه به وجود شبکه حقانی و قدرتی که آنها در عملیات حذف رقیب دارند . در ایند ممکن است رهبران میانه روی طالب مثل مجاهد و بقیه افراد سالمند توسط شبکه حقانی حذف و خود شبکه کنترل امور را در دست بگیرد . مشخص است که این شبکه در پشت چهره بعضی از طالبان پنهان شده است
شاید بشود به مار افعی اعتماد کرد اما قطعاً به آمریکا نمی توان اعتماد کرد .
خدا پشت و پناه شیر مردان پنج شیر
درود
بر احمد مسعود......مرگ بر امپریالیسم. که افغانستان را در مقابل طالبان تنها گذاشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر