بازدید 3702

بارش باران در ۷ استان

کد خبر: ۱۰۷۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 25 August 2021

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای گیلان، مازندران و ارتفاعات شمالی استان‌های البرز و تهران به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و بارش پیش‌بینی می‌شود که گاهی ممکن است این بارش‌ها به صورت رگبار و رعدوبرق رخ دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه طی این مدت در ارتفاعات استان‌های گلستان، اردبیل و هرمزگان هم انتظار رشد ابر و بارش پراکنده باران را ار داریم، ادامه داد: فردا در استان‌های مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز، تهران و سمنان بارش باران داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شنبه برای ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: روز یکشنبه انتظار جوی پایدار و آسمانی صاف را در کشور داریم.

نقشینه اظهار کرد: تا آخر هفته فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه در شرق و جنوب شرق کشور سبب ایجاد وزش باد‌های شدید و بسیار شدید می‌شود که همراه با گردوخاک است و به ویژه در شرق خراسان جنوبی و زابل در برخی ساعات طوفان شن و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

وی با بیان دمای هوا در نیمه غربی کشور به طور نسبی افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: استقرار هوای گرم در خوزستان و جنوب ایلام سبب رسیدن دمای این مناطق به ۴۹ درجه و بالاتر می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود، افزود: از بعد از ظهر فردا و روز جمعه هم همین شرایط برای بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج‌فارس پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: طی ۵ روز آینده برای تهران آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و امشب و فردا شب بر روی ارتفاعات این ستان به ویژه ارتفاعات شرقی احتمال بارش پراکنده وجود دارد و بیشینه دمای امروز و فردای پایتخت ۳۷ است و روز جمعه به ۳۶ درجه می‌رسد و کمینه دمای هم برای شمیرانات ۲۳ و برای مهرآباد ۲۵ درجه پیش‌بینی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر