بازدید 14267

اعزام هواپیما‌های ترابری ارتش آمریکا به افغانستان

تارنمای شبکه خبری سی ان ان نوشت با توجه به انتظار نزدیک به ۲ هزار نفر در فرودگاه بین المللی کابل برای خروج از افغانستان، قرار است ده‌ها فروند هواپیمای ترابری سنگین ارتش آمریکا روز دوشنبه در فرودگاه کابل بر زمین بنشینند.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷ 23 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای سی ان ان؛ بر اساس برنامه ریزی ها، ۳۳ فروند هواپیمای چهار موتوره سی ۱۷ نیروی هوایی آمریکا در ۲۴ ساعت آینده در فرودگاه حامد کرزی بر زمین خواهد نشست که هر یک توانایی انتقال ۴۰۰ نفر را دارد.

سی ان ان افزود واشنگتن سیاست خود را در باره افراد مجاز به حضور در فرودگاه تغییر داده و از روز دوشنبه تنها شهروندان آمریکا، دارندگان گرین کارت و شهروندان کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو"، مجاز به گذر از دروازه‌های فرودگاه و ورود به محوطه آن هستند.

مقام‌های آمریکا افزودند که نیرو‌های طالبان با بررسی اسناد و مدارک شناسایی افرادی که قصد ورود به فرودگاه دارند، به نظامیان آمریکا برای جداسازی آنان کمک می‌کنند.

حتی با اجرای محدودیت‌های تازه، هزاران افغان که بیشتر مردان بدون اسناد و مدارک در سن خدمت ارتش هستند، در فرودگاه باقی مانده اند.

به گفته یک مقام کاخ سفید واشنگتن، به رغم انتقال داده شدن بیش از سه هزار تن از ۱۴ اوت (۲۳ امرداد ماه) با هواپیما‌های آمریکا و متحدانش از فرودگاه کابل که شامل نزدیک به پنج هزار تن در دوره ۱۲ ساعته روز یکشنبه می‌شود، این مکان هنوز لبریز از شهروندانی است که تلاش می‌کنند با هواپیما از این کشور بیرون بروند.

در پی توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهر‌های مهم این کشور شد و توانست در ۲۴ مرداد و پس از سقوط دولت اشرف غنی، وارد کابل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار