بازدید 5156
۳

رایزنی آمریکا با آلبانی برای اسکان موقت پناهجویان افغان

وزیر امور خارجه آمریکا و نخست وزیر آلبانی در مورد پیشنهاد این متحد ناتو برای اسکان موقت پناهجویان افغان مشورت کردند.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 20 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با "ادی راما" نخست وزیر آلبانی برای تداوم سن آلبانی در پناه دادن به افراد نیازمند تشکر کرد.

نخست وزیر آلبانی روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور با درخواست آمریکا برای پذیرش موقت پناهجویان افغانستانی که خواستار دریافت روادید ورود به ایالات متحده هستند، موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر آلبانی تاکید کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به تازگی از آلبانی خواسته است این مساله را ارزیابی کند که آیا می تواند به عنوان یک کشور ترانزیت برای شماری از پناهجویان افغان که مقصد نهایی شان آمریکاست، عمل کند.

راما افزود: ما (به آمریکا) نه نمی گوییم.منابع مطلع به رویترز گفتند که دولت بایدن با برخی کشورها همچون کوزوو و آلبانی مذاکراتی درمورد محافظت از افغان های وابسته به آمریکا در برابر اقدام تلافی جویانه طالبان انجام داده است تا زمانی که فرآیند پذیرش روادیدشان برای ورود به آمریکا تکمیل شود.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد.

گروه طالبان ۲۴ مرداد ماه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
این آلبانی عجب لیان شامپویی شده تفاله های همه دنیا را درانجا جمع می کنند
همشون توسط منافقین در آلبانی جذب می شوند, این اقدام توسط آمریکا با این نیت انجام می شود, لشکری از افغانها که جنگنده هم می باشند به راحتی در اختیار منافقین قرار خواهد گرفت.
چه شود این آمریکا و کانادا با این رفتار و کردار فله ای
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست