بازدید 64204

٢٠ سوال از وزیرپیشنهادی آموزش‌وپرورش دولت سیزدهم

یک کارشناس حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه لازم است وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش دولت سیزدهم، قبل از پذیرش ریسک حضور در مقام سکان‌دار بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور، به چند سؤال مهم، کلیدی و اساسی، پاسخ روشنی ارائه دهد تا شاید نظر معلمان و نمایندگان را برای کسب رأی اعتماد جلب کند، گفت: سوالاتی که علیرغم ارائه طرح‌ها و راه‌حل‌های متعدد از سوی وزرای پیشین، همچنان لاینحل و بی‌پاسخ مانده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 18 August 2021

به گزارش «تابناک»، حسین صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی، بحران شیوع کرونا در کشور و وجود مسائل عدیده نظام آموزش‌وپرورش، پذیرش سکان هدایت گسترده‌ترین دستگاه پرورش نیروی انسانی جامعه، بدون پیش‌شرط‌هایی برای رئیس‌جمهور محترم، به معنای استمرار وضعیت کنونی و عدم ایجاد تحول جدی در نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.

وی افزود: بی‌شک بدون در اولویت قرار دادن حل مسائل آموزش‌وپرورش از سوی دولت، همراه ساختن سایر اعضای هیئت دولت، مشارکت و حمایت معلمان با این نهاد مهم و تبدیل آموزش‌وپرورش به گفتمان ملی، هر طرح و برنامه‌ای در مقام عمل، گامی پیش نخواهد رفت.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه لازم است وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش دولت سیزدهم، قبل از پذیرش ریسک حضور در مقام سکان‌دار بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور، به چند سؤال مهم، کلیدی و اساسی، پاسخ روشنی ارائه دهد تا شاید نظر معلمان و نمایندگان را برای کسب رأی اعتماد، جلب کند، گفت: سوالاتی که علیرغم ارائه طرح‌ها و راه‌حل‌های متعدد از سوی وزرای پیشین، همچنان لاینحل و بی‌پاسخ مانده است.

وی در ادامه به طرح پرسش‌های مذکور پرداخت که در ادامه می‌آید:

۱- راهکارهای وزیر پیشنهادی برای جبران کمبود نیروی انسانی مورد نیاز آموزش‌وپرورش در دوره کنونی که با خیل عظیم بازنشستگی همکاران مواجهیم، چیست؟

۲- برای جبران کسری بودجه آموزش‌وپرورش و پرداخت به هنگام مطالبات انباشته شده معلمان چه راهکاری را در پیش خواهد گرفت؟

۳- وزیر پیشنهادی، برای افزایش نقش مدرسه به عنوان کانون پیشرفت محلی، ‌به‌ویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی چه برنامه‌ای ارائه می‌دهد؟

۴- اغلب مدیران آموزش‌وپرورش با حوزه مسئولیتی خود، «تعارض منافع» دارند؛ برای حل این مسئله چه تدبیری اندیشیده‌ است؟

۵- برای کاهش تنوع مدارس و کمک به بسط عدالت آموزشی در برخورداری از فرصت‌های تعلیم و تربیت باکیفیت چه برنامه‌ای طراحی کرده‌ است؟

۶- وزیر محترم پیشنهادی دولت درباره گسترش و توسعه فعالیت مدارس غیردولتی چه دیدگاهی دارد؟

٧- گزینه تصدی وزارت آموزش‌وپرورش چه برنامه ای برای تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و نیروهای تعهد خدمتی دارد؟

٨- آیا برای تحقق واقعی رویکرد مدرسه محوری و کاهش تمرکز در سطوح مختلف مدیریتی برنامه‌ای دارد؟

۹- برای اصلاح و چابک سازی ساختار فربه حوزه ستادی و احیای مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی چه تصمیمی در سر می‌پروراند؟

۱۰- برای احیای بیمه تکمیلی و فراهم کردن امکانات رفاهی در شأن فرهنگیان چه برنامه‌ای دارد؟

۱۱- وزیر پیشنهادی تا چه میزان ترکیب تیم معاونان و مدیران ستادی و استانی آموزش و پروش را تغییر خواهد داد؟ آیا آرایش سیاسی خاصی مدنظر دارد؟

۱۲- وزیر پیشنهادی برای کاهش فاصله دریافتی معلمان نسبت به سایر کارکنان دولت چه برنامه‌ای دارد؟

۱۳- قریب به ۱۰ سال از تنظیم و ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش می‌گذرد؛ مهم‌ترین برنامه وزیر پیشنهادی ‌برای تحقق اهداف این سند چیست؟

۱۴- مهم‌ترین برنامه ایشان برای ایجاد نصیب برابر آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشور چیست؟

۱۵- مهم‌ترین برنامه گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای ارتقای منزلت اجتماعی و اعتلای جایگاه حرفه‌ای منابع انسانی چیست؟

۱۶- مهم‌ترین عامل عدم تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان از دیدگاه وزیر پیشنهادی چیست؟ برای تصویب و اجرای دقیق آن چه تدبیری اندیشیده‌ است؟

۱۷- تا چه حد به ایجاد سازمان نظام معلمی اعتقاد دارد؟

۱۸- اگر بیماری کرونا همچنان شیوع داشته باشد، چه رویکردی برای استمرار فعالیت مدارس در مهرماه در پیش خواهد گرفت؟

۱۹- صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های اخیر دچار خسارت‌های فراوانی شده است، وزیر پیشنهادی برای جبران این خسران چه برنامه‌ای دارد؟

۲۰- احزاب، جناح‌ها و تشکل‌های صنفی در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب و انتصاب‌های گزینه پیشنهادی چه جایگاهی دارند؟

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه علاوه بر مسائل مطرح شده، مسائل و مطالبات بسیار دیگری وجود دارند که بدون ارائه پاسخ روشن و داشتن برنامه عملیاتی مشخص، نمی‌توان عهده‌دار پست دستگاه عریض و طویل تعلیم و تربیت شد و در عین حال ابراز امیدواری کرد که وزیر آموزش‌وپرورش پیشنهادی دولت پیش از پذیرش این مسئولیت خطیر، به جد به سؤالات، چالش‌ها و انتظارات جامعه فرهنگی از خویش اندیشیده باشد.

صادقی تصریح کرد که در این میان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز انتظار می‌رود در انتخاب وزیر بزرگ‌ترین نهاد متولی تعلیم و تربیت کشور، علاوه بر تخصص به جمیع خصایص گزینه پیشنهادی نیز عنایت داشته و در رأی اعتماد خویش متأثر از جریانات سیاسی نباشند و وزیری را بر مسند امور بنشانند که تجلی واقعی شعارها و وعده‌های رئیس‌جمهور یعنی توجه به شایستگی‌ها و شایسته‌سالاری بوده و مورد اعتماد و احترام قاطبه فرهنگیان کشور که چشم به تغییر و تحول واقعی دوخته‌اند، باشد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸۵
در یکی از کلیپها این آقا می گوید معلمان به در خانه بچه ها با لپ تاپ بروند و درس بدهند. مثل این است که بگویند وزیر برود در خانه مدیر کل های آموزش و پرورش با لپ تاپ وظایفشان را به آنها بگوید. این آقا مثل اینکه خیلی گلخانه ای است . زمان مکتب خانه های سنتی هم بچه به مکتب خانه می آمد . این یعنی نیامده شان معلم را به عرش رسانده.
پاسخ ها
سخن معقول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
اولین و بهترین کار برای ایجاد عدالت واقعی این است که سن بازنشستگی معلم ها را از سی به چهل سال برساند و سوابق دوره تحصیل آنها هم در سابقه کاری اضافه نشود تا زمان بازنشستگی مثل بقیه اقشار جامعه رانت زمانی و سنی نداشته باشند. بعد از این مورد که الان داد و فریاد معلمین را بالا خواهد برد حتما به روز کردن معلومات آنها با آموزش سه یا دو ماه تابستان به آنهاست به جای بیکاری و شغل دوم در چهار ماه اصلی سال. بقیه ملت در تمام این چهار ماه باید کار کنند! همچنین با توجه به سیل پاسخ های این افراد در پاسخ به چنین مورد به جایی، بعد از اجرای این دو بند حقوق آنها با کارمندان بانک سپه یا ملت برابر شود البته مطابق مدرک تحصیلی معادل هم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
ازخودت حرف درنیار.گفت وقتی چنان کردیم مثل این است که معلم به درخانه دانش اموزمیرود.دروغ ب هست نگو
معترض
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
تابناک عزیز نظرات را گزینشی منتشر نکنید. معلم ها اگر داوطلبانه بروند فرم تعهد خدمت دوازده ماهه و هر هفته حداقل 45 ساعت را مثل بقیه مستخدمین دولت (بدون احتساب مدیران خاص و یا افراد ویژه) امضا کنند و چهار ماه از خرداد تا ابتدای مهر ماه هر سال را به جای شغل دوم و تفریح و ... مشغول بازاموزی و مرور محفوظات و یادگیری فنون جدید تدریس بویژه کار با کامپیوتر در حد بچه های راهنمایی و دبیرستان بکنند، مطمئنا باید حقوقی هم ردیف با کارمندان بانک و مخابرات و ... با مدرک مشابه و برابر داشته باشند. البته چهار سال تحصیل دانشگاه هم باید از سوابق کار آنها حذف شود و قبل از شروع کار مثل بقیه خلایق دو سال بروند سربازی. این که عادلانه نیست سربازی نروند و از هیجده سالگی کارمند محسوب شوند، هفته ای چهار نصف روز بروند تدریس تکراری و بدون ارتقا، و چهل و چند سالگی بازنشست شوند و بقیه کارمندان تا نزدیک شصت یا بیشتر کار کنند و ادعای حقوق برابر داشته باشند.
وزارت آموزش و پرورش، مهمترین ارگان کشور است. رفاه و پیشرفت آینده کشور بسته به عملکرد امروز آن دارد.
نظام آموزشی از پایه، از آموزش و تربیت مدرس و معلم ایراد دارد. نظام آموزشی مبتی بر حفظ کردن نمی تواند تکنولوژی و هنر خلق کند فقط می تواند بخوبی از آنها استفاده کند!
اولین سوال و یا درخواست صداقت و عدم دروغگویی در کتب درسی است صفحه ۵۲ مطالعات اجتماعی نهم نوشته شده ایران توانست جزو کشورهای برتر جهان در درمان کرونا باشد
مگر کرونا تمام شده فاجعه را داریم میبینیم زمانی از کرونا نگذشته است معلم و دانش آموز چگونه به مطالب گذشته اعتماد میکند به این راحتی حقیقت را وارونه نمایش میدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
این نوشته به این شکل که ماهرانه در اینستا پخش می سه نیت اگر کتابو دانلود کنید فقد ی تشکر از گروه درمان هستش دیگه هیچ اشاره از مقایسه ی دنیا وتعریف وتمجید خاصی نیست که چقدر سخیفند کسانی که خودکم بین ونمی تونن دانش پژوهان درحالی که درکشورای دیگه سالمندان رو رها کردن و ... ایرانی رو ببینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
خوب ایشون چکار کنند ایشون که هنوز نیومدن اون در زمان حاج میرزایی هست چرا بیخود بهانه می کنید ذهنمون درگیر حاج بابایی هست برا همین به این بیچاره انگ می زنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
البته بی ربط نگفته مطلب رو وارونه کنید درست میشه نه این موضوع توهر چیزی که اعلام میکنند .... اینا هنوز قدرت ساختن یه سرم هم ندارند الحدلله
جوابش یک کلمه س! هر چه آقای رئیسی بگه!
این‌فقط‌در‌حد‌مدیر‌مدرسه‌دریک‌روستای‌خراسان‌است
این خودش هنوز دانش آموزه.
پاسخ ها
یک دبیرستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
یعنی چی؟ می خواید یه مشت پیر پاتال بندازید به جون ما دانش آموزان مظلوم . بسه دیگه بابا . بزارید یک آدم جوان و با انگیزه و پرانرژی بیاد سر کار .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
اینها یکنفر میارند فقط بله قربانگو باشه یه آدمی که وارسته باشه وبرای کارکردن بیاد باید تمام این دکان بازار(غیر انتفاعی،نمونه
وغیره راباید جمع آوری کنه وطبق قانون اساسی تحصیل باید م برای همه شرایط یکسان باشه تا کسی که پول زیاد برای بچه اش خرج میکنه از جامعه طلبکار نباشه متاسفانه اینقدر درد است بدون درمان آدمی نمی دونه از چی بگه وهیچ امیدی به این آموزش پر وش نیست. ی
مهمترین و کارامدترین و مجربترین و باسواد ترین و خوش فکرترین وزیر، بایستی وزیر آموزش و پرورش باشه علتش هم کاملا مشخصه
اما متاسفانه ایشون واقعا هیچ تجربه اس در این حوزه ندارن و شرایط بدتر از این خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
سلام
بابا آموزش و پرورش کلاً در حاشیه است.
من معلم هستم از سال ۹۸ بدهی ما را دولت نداده...
میدونم کسی باور نمی کند..چون در عقل سلیم نمی گنجد...ولی واقعیت دارد.
اگر به دانش آموز-مدرسه ومعلم بها بدهند تا چند سال آینده وضعیت خیلی عالی می شود چون خروجی ها در جامعه نمود پیدا می کند....همیشه وزیرهای آ.پ از ضعیف ترین و بله قربان گو بوده ست.
18 ساله معلمم.فقط ما رو بازیچه کردید و تحقیر...هر کشور پیشرفته اموزش قوی داره
اینکه ضربتی و دیکته و کپی شده، به این سوالات پاسخ داده شود، حتی پاسخ های خوب. معیار و ملاک برتری این شخص پیشنهادی نیست.
ما را به حاشیه نبرید، اوضاع خوب نیست.
اي بابا از اين فرد چه انتظاراتي داريد؟ اين بنده خدا تابحال يه مدرسه رو اداره نكرده
ضعیف ترین وزرا برای اموزش و پرورش انتخاب می شوند. همیشه و همواره!
بابا بس کنید.شما معلمین ۱۲ ماه بیکاری و ۱۲ ماه حقوق می گیرید.بازم میریدجلومجلس یه خورده جای کارگران بدبخت با ۱۰ماه حقوق معوق خودتون را بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
شما بچه های خودتان را که یکی است نمیتوانید تحمل کنید اونوقت معلم بدبخت باید چهل دانش آموز را با انواع رفتارها تحمل کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
آمو اصلا تدریس مجازی را شنیده ای ؟ تا ساعت 12 شب داریم جواب سوالات بچه های شما را با موبایل می دهیم . البته ما انتظار بیشتری از شما نداریم حسابت با خدا.
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
دوست عزیز معلمی یه تخصصه الان شما میتونید حقوق یک کارگر رو با یک پزشک مقایسه کنید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
به تو چه؟
عرضه داری تو هم برو از خودت دفاع کن.
ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
جناب شما باید در این یک سال تا به حال متوجه شده باشی که هر خانواده از دست یک فرزندی که در خانه دارید چه از
نظر تحصیلی و چه از نظر تربیتی و حتی نگهداری آنها در منزل

در طول روز خسته شده آید بعد معلم قبلاً باید ۴۰دانش آموز رو در یک کلاس هم درس میداد و هم تربیت میکرد اون هم بچه های این دوره زمانه بعد شما میگید در طول دوازده ماه تعطیله و پول میگیره واقعا به حال مملکتی که افرادی مثل شما و طرز تفکر شما ست خون گریست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
شما حسین جان بیادوساعت برو سرکلاس من حقوق یکماه رامیدمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
ارزش معلم ازکشورهای دیگه غربی نمیخوادهمین حوزه خلیج فارس یادبگیرمعلم چه حقی ازتوکارگرخورده بله خفته بهت کارگری ندهن مثل افغانی معلم آینده کشورمیسازه بیسواد معلم جایش روی سرماست حیف یه بیسواد شأن معلم اینجوری زیرسوال ببره خیلی حرف هست اینجا جایش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
حتما ضامنت نشدن الان نظامیان زحمت کش هم 15روزکار15روزکاربریدتمام قوانین تغییر بدین سالاربنده فرهنگی نیستم نبایدهربیسوادی درباره فرهنگیان عزیزاطهارنظربیموردکنه توطرف حسابت بامصالح سختمانیست اما معلم طرفش انسان نجیبی ازنسل ایران زمینه چی حالیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
چرا خودمون رو با کارگر مقایسه کنیم؟ ما با کارمندان مقایسه می کنیم ک حقوق من چهار ملیونه بعد پنج سال ولی تو بیمه مثلا کارمنده پنج ساله بازده تومن حقوقسه چرا چهار ملیون باید بکبرم؟؟؟
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
متاسفم برای این طرز تفکرت
البته با امثال شماها بحث کردن مثل نور در هاونگ کوبیدن است .فقط این را بدان تا آموزشو پرورش درست نشود کشور یه آنچه مردم می خواهنند نمیرسند .البته درک آن برای امثال شما سخت و محال است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
مال بی عرضگی تونه بروید حقشونه بگیرین
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
خیلی سختته شما بیا معلم شو ۱۸ سال به صورت حق التدریس کار کردم تازه حقوقم شده۲میلیون اونم ۸ ماه با مدرک فوق لیسانس ..آواز دهل از دور شنیدن خوش،ست
235
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
معلم اگه از حقش کوتاه بیاد تاثیری برای افزایش حقوق کارگر ندارم. همه باید به حق خودشون برسند.
ایشان تصلاشایسته وزارت نیست نهایته خیلی بهش لطف بشه مدیر یک دبیرستان بشه .
درتمام عرصه میخواهد معلم را به خفت وخواری بکشاند اصلا با فضای آموزش وپرورش آشنا نیست .
همینطوری هم دانش آموزان احترامی به معلم نمی گذارند چه برسد به اینکه معلم هرروز زنگ خونه 30 دانش آموز رابزند
در یک جمله ، ایشان این کاره نیست ! به هزار و یک دلیل .... ! قوم و خویشاوندی گری هم حدی دارد ، خجالت بکشید ! قبیله یا ملک پدرتان نیست که فامیل بازی در می آورید ! نسبت این آقا با علم الهدی چیست ؟
رییسی بااین انتخاب وزراشق القمرکرده.خودشوخسته نکرده ازمشهدوآستان قدس وقوه قضاییه برداشته آورده.خودشوحتی خسته نکرده یک مقدارفکرکنه
آموزش وپرورش الفاتحه
حتی معرفی این آقا بزرگترین توهین و دهن کجی به جامعه گرامی فرهنگیان است.
مگر کم نخبه و فرهیخته در ایران است که یک فرد نا آگاه وکم توانا انتخاب شده است.
حقیقتا وزیر پیشنهادی از نطر سنی وازنطر اینکه در امزس پرورش
خدمت نکدهاند ارگگا
نمی توانند این نهاد بزرگ را به آنست.ی اداره نماینده معلمان سابقه دار اگر بر
بپرسید کسی نطرَش مثبت نیست
سلام خدمت همکاران عزیز... ♦️سیاست دولت در قبال طرح
موافق وزیرپیشنهادی نیستم ایشان توانایی اینو ارتباط خانه مهم را ندارند
م
موافق نیستیم۳۱ سال .کار کرده‌ام درفرهنگ
اینکه کارگر حقوق نداره گناهش رامعلم ندارن کلی کارخانه ها و شرکت ها کارمند دارند که یک روزهم در سال کار نمیکنه شما چسبیدن به معلم کهدر سال سه ماه تعطیل هست تو این سه ماه هم آموزش و پرورش صدتابرنامه براش داره ونهماه هم که در طول سال با مشتی بچه خنگ سروکار دارراست میگین بچسبید به وزیر ها نمایندگان مجلس شرکت گل گوهر شرکت فولاد شرکت های سیمان که حقوق ومزایاش چند برابر یک معلم خدازده هسته
سوال 21آقای وزیردرکجای دنیامدرک فرھنگیان اعمال نمیشہ کہ کشورمن دومی باشہ ؟آیاباآمدن شماکل مدارک تحصیلی اعمال خواھد شد
وای ییییییییئیی بر کشور
باتوجه به نظر مثبت ایشان به مسأله خانواده سالم،برای انتقال دائم خانمهای متاهل دوسه سال سابقه و دارای فرزند خردسال که همسرشان در استان دیگری کارمند است،کاش تبصره ای بیاورند حداقل جهت رفع ازهم گسیختگی خانواده و تحکیم پیوند و بنیان آن...
اگر این سوال ها را وزرای قبلی پرسیده و آنها را ملزم به پاسخگویی کرده بودید الان وضع آموزش و پرورش این نبود. حال چی شده تمام آوار را روی سر این بنده خدا میریزید؟ دولت‌های قبل به بزرگترین و اساسی ترین وزارت خانه کمترین توجه را داشتند و هیچ وقت هم پاسخگونبودند.
من نمیدونم چرا تا بحثی پیش میاد بعضیا حقوق کارگران رو با حقوق معلمان مقایسه می‌کنن، دوست عزیز معلمی یه تخصصه ، مثل پزشکی ، چرا حقوق کارگران رو با پزشکان مقایسه نمی‌کنید؟!
پس لطفا قبل از حرف زدن یه کم فکر کنید بعد دهنتونو باز کنید...
آموزش و پرورش شبیه خودرویی هست که فرمانش دست وزیرش نیست و مافیای کنکور آنرا اداره میکند . پس چه اهمیتی داره وزیرش از داخل مدرسه باشه و یا از ورزشگاه و فرهنگسرا بیاد .
ادغام وزارت آموزش پرورش در وزارت علوم
هنوز باید شاگردی کنه میخوادبشه وزیر....
نمایندگان انقلابی مجلس ایشون هنوز دانش آموز هست آقای»رئیسی شما که گفتی بهترین افراد با تجربه ايشون حتی معلم نبوده یه روز رفته مدرسه غیر انتفاعی مشورت داده
میون این همه سوال وخواسته ازوزیر، یکی نپرسیدتکلیف نیروهای خدماتی، سرایداروخدمتگذارچی میشه، کجاها کارمندن کجاها نیستن چرا حقوقشون اینقدکمه چرا مداذک تحصیلی شون اعمال نمیشه؟
متاسفانه این مسئولان هیچوقت برا ما معلمان ارزش قایل نبودن وقتی هم باز نشسته بشیم جز فراموش شده هاییم
اولا اگه معلمی بخواد با عشق کارکند در خونه دانش آموزم می ره کما این که داریم معلمانی خیر که به دانش آموزان خدمت می کنند کسی هم خبر ندارد البته وضع مالی خولی هم ندارند ثانیا مگر پزشکان ایران در درمان کرونا کوتاهی کردن در جنوب دوپزشک با تمام وجودشون زحمت می کشن ودرمان موثری داشتند در باره دارو وواکسن هم بی انصاف نباشیم ی کم خودمونو باور کنیم بعضی ها متاسفانه کور خود وبینای دیگرانند من هم این بنده خدا رو می شناسم اما همسن پسرمه وقتی پسرامو می بینم که پاکدست وبا تمام وجود کاری انجام می دن لذت می برم مخالفانشون ی سری آدمای فرصت طلب وحق خورن ومنفعت طلب به نطرم این آقا باید بیاد میدان شاید از پید پاتالا بهترباشد وپاکدست تر
من نمی دانم چرا این همه کارشناس حالا پیداشده ..چرا این کارشناسان این سوالات را از وزرای بیسوادگذشته نمی کردند...خوی حسادت که یک وزیرباسواد جوان معرفی شده ..کارشناس نماها را واداربه واکنش نموده.....اولا اموزش وپرورش شورای اداری دارد واین شوراست که تصمیم می گیرد چه اتفاقی بی افتد .وزیر ببشتر عامل پی گیراجرایی شدن مصوبات این شوراست ....ثانیا اولین وزیری که دکترای تخصصی تعلیم وتربیت رادارد ..همین آقای باغگلی است ..بقیه یا رشته عمران بودندیا صنایع ..یا ...اولین وزیری که مهمترین نکته کلیدی را بیان کردندبرای برون رفت از وضعیت نامطلوب جامعه تعلیم وتربیت همین آقای باغگلی است ....ایشان بیان کردند باید نکاه جامعه به فرهنگیان به نکاه تخصصی تغییرکند ..باید همچنان که به مهندس بع دکتر متخصص نگاه میشود .به معلم هم به چشم متخصص نگاه شود تا جایگاه معلم بازسازی شود واحساس نیاز به معلم متخصص درجامعه کاملا مشهودشود...نبود همین نگاه است که باعث وبانی مشکلات عدیده فرهنگیان شده ...نگاه مصرفی به معلم باعث شده کسی حسابش نکنه .وتا این نکاه تغییرنکنه ..هیچ تغییراتی به نفع معلم ایجاد نمیشه ....یک انسان شجاع ومتدین وجوان وانقلابی ..فقط این کار را خواهد کرد ..وامید واریم ایشان همان شخص باشد ....
من سخنان آقای باغگلی رو که مصاحبه میکرد دیدم به نظر چیز جدید ی در مصاحبه اش نبود،همش حرفای تکراری آقای حاجی میرزایی رو میگفت،به نظر میومد چیزی برای ارائه نداره...
ای بابا چرا آخه زود قضاوت می کنید اولا جوانها خیلی بهتر از پیرها اداره می کنند در ضمن تا بحال از نیروی آموزش و پرورش برا وزرات اومدند و وزیر شدند چه گلی به سر ما زدند حالا هم که یکی از خارج از آپ اومده نپی گذارید که ببینیم چی به چیه خوب فرصت بدید ببینیم چی میگه هی یکی به میدان انداخته که باغگلی بده این حرف دهن به دهن همه می چرخه راهکاراش رو ببین بعد الکی داد بزن
ما فرهنگیان چقدر بدبختیم که شاگرد خودمان بشه وزیر بگو آقای باغ و بوستان شما میتونید مدرسه ای را بچرخونید که میخوای بشی وزیر
به نظر من چندان تفاوتی نداره کی بیاد چون سیستم اموزش پرورش خراب هست ....
اسمش و بخونی یعنی تو اموزش باید پیدا کنی و پرورش داده بشی بگو ببینم من که ۱۶ سالم هست چقدر اموزش و پرورش پیدا کردم وقتی هنوز گیجم توی انتخاب رشته و فقط بخاطر مامانم امدم توی تجربی
وقتی من توی فارسی ضعیف باشم اصلا نباید فارسی بخونم چون هیچ استعدادی توش ندارم
ولی متاسفانه اینجا جوریه که باید همه چیز و بلد باشی وگرنه مردودی موندم چرا اسمش اموزش پرورش هست انگار ما ربات هستیم که قرار همه مثل هم توی همه کتاب ها خوب باشیم
اگه هم کتاب هم بلد نباشیم مردودیم




فرقی نمیکنه کی بیاد هر وی بیاد این مسخره بازی رو کنار نزاره به نظر من هیچ تفاوتی توی اموزش پرورش ایجاد نشده
چون کاری جز درس دادن انجام نمیدن و اصلا کسی و پرورش نمیدن فقط درس پس کو استعداد یابی
توی مدارس خارجی استعداد یابی اول صورت میگیره بعد




واقعا که با وجود اینکه این نکته خیلی مشخص هست اما کسی دردی برای این مشکل پیدا نمیکنه؟
وقتی کسی ریاضیش ضعیفه نباید اینقدر گیر ریاضی بدید باید ببینید چه چیز قوی داره توی اون پیشرفتش بدید
متاسفانه هیچ کس گوش نمیده به مسئله
تا می تونید بشنید ربات درست کنید ببینم کشور چقدر جا میده آخرشم معلوم نیست این همه نفر قبول میشن یا نه ؟
چون افراد زیادی بودن درس خوندن ولی علاقه ای به رشته که خوندن ندارن از ضعف بزرگ اموزش و پرورش هست




توی بیشتر مدارس هم اولیا باید پول بدن به عنوان مبلغ کمک به مدرسه

هیچ پرورشی صورت نمی گیره اون وقت اموزش و پرورش کمک به مدرسه ها رو تا حدی انجام میده و اولیا باید کمک مدرسه رو هم بدن
این بنده خدا با رانت و پارتی بازی میخواد وزیر بشه حالا چه اشکالی داره بزاریم این هم ۸سال وزیر بشه پز بده
عزیزم معلمانی که جلوی مجلس می‌روند حقوقشان کمتراز توی کارگر هست
تروخدا انقدر باروح و روان معلمای بخت برگشته بازی نکنید این آقاهرروز برامون یک فیلمی داره بااین حقوق چندرغازبذارین به درد خودمون بسوزیم
تاثیر معدل باید مثبت باشه تا عدالت باشه
با سلام این وزیر توان اداره یک مدرسه را ندارد تا برسد به اداره بزرگترین نهاد رسمی کشور .ایشون فارغتحصیل هنرستانه و سابقه مدیریت حتی یک اداره را ندارد چطور می تواند یک وزارتخانه به این برزگی را در این شرایط حاد مدیریت کنند .جناب اقای ریسی لطف می کرد یکی از بدنه اموزش و پرورش که تجربه قوی داشته باشد انتخاب می کرد الحمد الله در اموزش و پرورش اساتید برجسته و کار کشته فراوانند
به‌نظر‌من‌تنها‌وزیری‌که‌باید‌پر‌تجربه‌باشد‌وزیر‌اموزش‌وپرورش‌باید‌باشد‌وزیر‌نباید‌وابسته‌به‌جناح‌خاصی‌باشد‌فرد‌جوان‌وگم‌تجربه‌کارایی‌لازم‌را.ندارد
برادر یا خواهر گرامی برای شما هم متاسفیم اما هر کس حق دارد در حوزه عملکرد خود نظر بدهد چون واقعا هر کس را بهر کاری ساختند ما هم حق دخالت در امورات اداری شما را نداریم چون در این حوزه صاحب نظر نیستیم و استخوان سوزی شما را به اندازه خودتان درک نمی کنیم پس شما هم همینطور هستید و حرف و حدیث وزیر پیشنهادی همین است ایشان حتی یک روز هم در کلاس درس حضور نداشته اند تا بتوانند برای وزارتی به این مهمی برنامه ریزی داشته باشند . معلم هیچگاه حقوق مفت نگرفته روزی که وارد کلاس می شود و درد و رنج تک تک دانش آموزان را با گوش جان می شنود و قلب و روحش آزرده می شود به اندازه ده سال فرسوده می شود . حوزه آموزش و پرورش انسان سازی است که با هیچ کاری مقایسه نمی شود برای جامعه ای با این دیدگاهها متاسفم در دنیای مدرن مهمترین و قابل احترام ترین وزارت خانه آموزش و پرورش است اما...
خدای وزیر پیشنهادی از وزارت آموزش اطلاعی داره
سلام.این بنده خدا هیچ تقصیری ندارد مجلس باید درست تصمیم بگیرد به من هم چنین پستی بخواهند بدهند و از مشکلاتش اطلاع نداشته باشم شاید بپذیرم بنده خدا به مدیریت انتصابش کن وبعد بهش بگویند پولی در کار نیست باید با کمک اولیا باید مدرسه را بچرخانی به آگاهی لازم میرسد و قطعا خودش انصراف میدهد و می فهمد وزیر آموزش وپرورش بودن کار هر شخصی نیست.به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.
تورو خدا این کجاش به وزیر میخوره خواهشاً فردی با اصلح وزیر بشه
باسلام تنهافردی ک به درد وزیر آموزش وپروزش هست فقط آقای جاچی بابایی والسلام
اقای رییس جمهور بایدیک وزیر درجه یک برای آموزش و پرورش انتخاب بکنه که از همچی فول باشه این بابااز دانشگاه آمده وزیر بشه بااین سن سال تجربه کاری مدرک فوق لیسانس یا دکترا نیست باید هم معلمی مدیر مدارس لااقل چند سال مدیر آموزش پرورش کارکرده باشه
3بار تا حالا آزمون قبول شدم برا اموزش و پرورش به علت تک ظرفیتی بودن، در مصاحبه رد شدم. خواهشا این آزمون های فرمالیته رو نزارید. فقط برا پول جمع کردن، بروید همین حق التدریس های بی سوادی که با رشوه استخدام شدن جذب کنید. بی صاحاب ترین ارگان در ایران آموزش و پرورشه
اهرکسی وزیرشدفکری هم بحال نیروهای خدماتی کند
سلام.من بعنوان مدیردبستان سوالم این ست که
مگر1. آموزش وپرورش درایران
از ابتدایی تا دبیرستان رایگان نیست.مدارس غیرانتفاعی قارچ گونه چرا در ایران رشد کردند.؟
2.مدرسه ام دوسال ست حساب دولتی نداردسرانه ی شرم آور هر دانش آموز10هزار تومان درسال برای ۲۲۵نفر دانش آموزم بحساب مدرسه ای واریز می شود سیستم بیمار ستادی واداری هنوز نتوانسته این پول را انتقال بدهد.حداقال 10بار کتبا وصدها بار حضوری به همه ی دوایراز رییس اداره تابقیه قسمتهای مربوطه پیگیر بودم نتیجه نگرفتم..آموزش وپرورش پاک ما شده مرکز فساد اداری وکثافت کاری ...نخب گان متعهدین را جنع کنید تو این سیستم نه چاقو کشها لاتها وونه کسانی که با روابط وارد نظام امدزش ما می شوندوقدمی برای فرزندان ما برنمی دارند.
مدرسه حاشیه ی شهرخانواده ۹۰درصد فقیر.اتباع.متارکه ای.یتیم.بیمار تحت پوشش.و....چگونه می شود پولی از آنها دریافت کرد.کل تمرکزم درسال بجای اینکه حواسم به پرورش وآموزش دانش آموزانم باشد به درگیر ی برای دریافت ماهانه ۵هزارتومان پول باشدبرای هزینه های مدرسه.... مایه شرمست که مدیر ما هم با مردم درگیر باشد هم باشکایت های مردمی وبازرسی وحراست وهم بارسانه ها که چرا پول جمع میکنیدبکدام سرانه مدرسه را اداره کنیم.‌‌.....
رتبه بندی معلمان.
مسکن
تعاونی مصر ف فعال
و.‌‌‌‌.‌....فرهنگیان از کشورهای عربی یاد بگیرید‌‌
ایشان‌فردی‌بالیاقت‌انقلابی‌مومن‌‌متدین‌حالا
که‌عده‌ای‌سالها‌دربدنه‌سیستم‌وزارت‌خانه‌
نفوذ‌کرده‌ومشغول‌چپاول‌هستند‌یک‌شبه
دلسوز‌مردم‌شدند‌‌وفریاد‌‌‌،وااسفا‌‌سر‌میدهند
عوام‌فریبی‌میکنند‌‌‌....
هیچ وزیری بدادمعلم تابه حال نرسیده ونمیرسه شماهم تامیتونیدبلف بزنیدکی به کیه
تو درست میگی ولی یادت باشه اگه راه خونتون رو گم نمیکنی بازم مدیون همین معلم‌های هستی که به قول ناشریف تو همیشه بیکارند
باور کن این آقا مدیر مدرسه هم از سرش زیاده
خیلی بی انصافیه طرف هنوز کارنکرده میگن نمیتونه
پس وزرای پیر و سالمندقبلی یعنی اصلاح طلبان تونستن که ۳۲ساله مملکت دستشون بود؟ اگر اونا تونستن پس چرا غر میزنید؟ اگرنتونستن پس اعتمادکنید،صبرکنید اگرنتیجه نداد بعد دادبزنید
یکنفرهم اومده کارکنه حالمون بدشده انگاری عادت کردیم به قبلی هابس که وعده دادندوعمل نکردن
برای پیشرغت، باید معلم انگیزه داشته باشه. برای ایجاد انگیزه، معلم باید بجز فکر تدریس، فکر دیگه ای نداشته باشه. یعنی معلم باید از نطر فکرو خیال، در آرامش باشد دغدغه معیشت نداشته باشه. هر وقت معلم از نظر معیشتی و رفاه، تامین بشه، میتونه باعث رشد جامعه بشه درغیراینصورت، نه
هرکس راست میگه بیا داخل گود معلمی کارگرها هم بیان جلو مجلس تحصن کنن آموزش و پرورش صاحب ومالک داره مثل بعضی شغلها نیست بی صاحب باشه توکه کارگری برو یقه وزیرکار روبگیرن به معلمان کار نگیر اگه همون معلم نباشه واگه نبود توالان نمیتونستی دست چپ وراستت رو بشناسی پس دخالت نکن
متاسفانه وزیری که. پیشنهاد شده مناسب این وزارتخانه نسید
لطفا رزومه کاری ایشون راچاپ کنید خدایی اگه بچه ابجی علم الهدی نبود بعنوان یه کارمند تو اموزش وپرورش استخدامش میکردن خداشانس بده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل