بازدید 6591

عراقچی: آمریکا مانع آزادی ۱۰ زندانی شد

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران خطاب به وزیر امور خارجه انگلیس نوشت: شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید توافق برای آزادی ۱۰ زندانی هفته‌ها پیش به سرانجام رسید، ولی دوستان شما در واشنگتن مانع شدند.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵ 14 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «سید عباس عراقچی» عصر روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر خطاب به وزیر امور خارجه انگلیس افزود: «آقای دومینک راب شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که توافق برای آزادی ۱۰ زندانی - از جمله انوشه آشوری - هفته‌ها پیش به سرانجام رسید، اما دوستان شما در واشنگتن مانع آن شدند.

وی ادامه داد: آشوری و ۹ نفر دیگر توسط آمریکا برای اهداف سیاسی به گروگان گرفته شده‌اند. امیدوارم این موضوع را برای مردم خود تشریح کنید.

به گزارش ایرنا، «دومینک راب» وزیر امور خارجه انگلیس در توییتی با طرح ادعاهایی، خواستار آزاد شدن انوشه آشوری و دیگران زندانیان دوتابعیتی شده بود.

این در حالی است که عراقچی چندی پیش در صفحه توییتر خود با بیان اینکه در دوران انتقالی به سر می‌بریم و یک انتقال دموکراتیک قدرت در تهران در حال انجام است و گفت‌وگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند، درباره تبادل زندانیان اظهار داشت: آمریکا و انگلیس باید این نکته را درک کرده و ایجاد ارتباط بین یک تبادل انسانی - که آماده اجرا است - با برجام را متوقف کنند.

وی افزود: تبادل (زندانیان) را گروگان اهداف سیاسی قرار دادن، باعث از دست دادن هم تبادل و هم توافق می شود. ۱۰ فرد زندانی از همه طرف‌ها می‌توانند همین فردا آزاد شوند، اگر آمریکا و انگلیس به تعهدات خود در توافق به عمل آمده عمل کنند.

این اظهارات در حالی بود که «ند پرایس» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واکنش به اظهارات عراقچی گفت که آمریکا آماده بازگشت به وین برای ازسرگیری رایزنی‌های بازگشت دوجانبه به برجام است و تبادل زندانیان را وابسته به مذاکرات برجامی دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان