بازدید 6790
۲

افزایش آمار جانباختگان و بستری‌های کرونا در تهران

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت: در حال حاضر در شرایط وخیمی در کشور به سر می‌بریم. بنابراین باید توجه داشت که بهترین واکسن، اولین واکسن است.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 08 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به کاهش مرگ‌ومیر افراد بالای ۶۰ سال پس از واکسیناسیون در تهران ادامه داد: بهترین واکسن اولین واکسن است.

وی با اشاره به اینکه هیچ واکسنی تمام مراحل را طی نکرده است گفت: مطالعات واکسیناسیون در فاز ورود اضطراری است، عوارض واکسیناسیون شاید جای بحث داشته باشد، برخی از واکسن‌ها در بعضی از جوامع از نظر عوارض جانبی مطالعات دقیق‌تری را انجام داده‌اند.

توکلیان با اشاره به اینکه واکسن استرازنکا مطالعات جامع‌تر و سیستم ثبت بهتری را به دنبال دارد، اما نکته‌ای که مهم است این است که هیچ چیزی در مورد واکسیناسیون مطلق نیست افزود: هدف‌گذاری واکسیناسیون این است که کاهش بیماری شدید و مرگ و میر را در پی داشته باشد.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شرایط وخیمی در کشور به سر می‌بریم، تهران طبیعتاً متاثر از کل کشور است، در حال حاضر بالغ بر ۲۵ هزار مراجعه سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی داریم و این میزان فارغ از تعدادی است که به مطب‌ها مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: در روز حدود ۵ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ بیمار به صورت درمان تخصصی سرپایی در بیمارستان‌ها تحت عنوان کلینیک‌های بستری موقت هستند. در بیمارستان‌های استان تهران که حدود ۱۰۰ بیمارستان است، بیماران درگیر مستقیم و غیرمستقیم بیماری کووید هستند. از این تعداد ۱۵۰۰ تا ۲ هزار بیمار در هر ۲۴ ساعت راهی بخش‌های بستری می‌شوند.

توکلیان تصریح کرد: پیش‌بینی مشخصی در مورد وضعیت هفته آینده و هفته‌های بعدی بیماری نداریم، چیزی که می‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد افزایش مرگ و میر است، که از هفته گذشته هم این افزایش مرگ و میر کماکان ادامه دارد، کمیته علمی در سطح کشور و در سطح ستاد کرونا دستورالعمل‌هایی را در زمینه استفاده از داروهای مختلف تدوین می‌کند، به نظر می‌رسد کماکان بخشی از نیاز به صورت القایی باشد

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه جایگاه سازمان‌های بیمه‌گر باید مورد توجه قرار بگیرد به طوری که خدمات دارویی در بیماری کرونا گران قیمت است ادامه داد: اگر سازمان‌های بیمه‌گر نتوانند نقدینگی لازم را تامین کنند، طبیعی است که بیمارستان‌ها به دلیل ماهیت خودگردان بودنشان به مشکل بر می‌خورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
از موقعی که واکسیناسیون شروع شده مرگ و میر هم بیشتر شده!!!!!!!
برای چی اعلام میکنید؟؟؟؟ بعضی ها ترجیح دادن منافعشون رو بر تعطیلی تقدم بدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل