بازدید 9604

پایش مرز‌های گلستان با ترکمنستان الکترونیکی می‌شود

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از خرید و نصب برخی تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی برای پایش مرز‌های این استان با ترکمنستان خبر داد و گفت که این تجهیزات تا ماه آینده در سطح ۵۰ درصد از ۳۴۸ کیلومتر خط مرزی و تا پایان امسال نیز در کل خط مرزی نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۰ 08 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدباقر نجفی نژاد روز شنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اظهار داشت که با نصب کامل تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی پایش مرزی، رصد و کنترل‌های مرزی به دقت بسیار بالا انجام خواهد شد.

وی افزود: مرزبانی هنگ مرزی اترک همواره آموزش‌های لازم را به مرزنشینان و عشایر گلستان درخصوص آشنایی با قوانین و تکالیف مرزی، رعایت حریم امنیتی مرز و مراقبت از دام‌ها و جلوگیری از خروج احتمالی آن‌ها از نوار مرزی می‌دهد.

فرمانده هنگ مرزی اترک همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت "محمود صارمی" خبرنگار ایرنا که ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی به دست طالبان در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: مقوله اطلاع رسانی به افکار عمومی که خبرنگاران در صف مقدم آن قرار دارند، برای پیشبرد امور در همه حوزه‌ها از جمله حوزه مرزبانی یک الزام است.

وی افزود: نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی وظایف متقابل مرزنشینان و مرزبانان، بیان مطالبات و استیفای حقوق مرزنشنیان، اطلاع رسانی خدمات انجام شده توسط نظام و مسوولان برای مرزنشنیان، مقابله با شکارچیان غیرمجاز و همکاری مردم با مرزبانی در تامین امنیت پایدار انکار ناپذیر است.

سرهنگ نجفی نژاد اضافه کرد: هنگ مرزی اترک گلستان از زمان شیوع کرونا در منطقه اقدامات حمایتی از جمله اطلاع رسانی درخصوص بیماری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، توزیع ماسک رایگان، ویزیت رایگان مرزنشینان توسط چهار پزشک عمومی حاضر در این مجموعه نظامی انجام داده است.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار