بازدید 6795

بمب‌افکن‌های آمریکا مواضع طالبان را بمباران کردند

دولت افغانستان صحت اخبار درباره اعزام بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا از نوع بی-۵۲ برای حمله به مواضع طالبان در شمال این کشور را تایید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲ 08 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در توییتر نوشت: بمب‌افکن بی-۵۲ نیروی هوایی آمریکا عصر امروز، شنبه حملاتی به مجموعه نیرو‌های طالبان در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان داشت که خسارات بسیاری برجای گذاشت.

در این راستا تایمز انگلیس امروز شنبه نوشت، جو بایدن دستور داد علاوه بر بمب‌افکن‌های بی- ۵۲ هواپیما‌های سنگین از نوع لاکهید‌ای سی-۱۳۰ مواضع طالبان در افغانستان را بمباران کنند.

تایمز به نقل از منابع دفاعی آمریکا با تایید این خبر نوشت: این جنگنده‌ها مواضع طالبان در اطراف شهر‌های قندهار و هرات و مرکز ولایت هلمند یعنی شهر لشکرگاه را در تلاش برای ممانعت از سقوط این شهر‌ها به دست این جنگجویان بمباران می‌کنند.

منابع به این روزنامه گفتند، جنگنده‌های بی-۵۲ که هنوز تعدادشان مشخص نشده از پایگاه العدید قطر برای هدف گرفتن مواضع طالبان بلند شدند.

از طرف دیگر، منابع در حکومت افغانستان تأیید می‌کنند که رئیس ستاد ارتش به زودی از سمتش برکنار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع که نخواسته از او نامی برده شود، گفته است که در روز‌های آتی، ولی محمد احمدزی، از سمتش برکنار می‌شود.

به گفته این منبع، ژنرال سمیع سادات یا ژنرال هیبت الله علی‌زی به جای احمدزی به جای رئیس ستاد ارتش معرفی خواهد شد.

برکناری او درحالیست که یک ماه پیش، ولی محمد احمدزی، همراه با بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی، به این سمت معرفی شد.

یادآوری می‌کنیم که در روز‌های اخیر حمله‌های طالبان در بزرگ‌شهر‌ها افزایش یافته و این گروه مراکز ولایت‌های نیمروز و جوزجان را تصرف کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار