بازدید 5078

واکنش چین به صادرات سلاح به تایوان از سوی آمریکا

وزارت خارجه چین اعلام کرد اگر آمریکا به تایوان سلاح صادرات کند، علیه آن اقدام خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 05 August 2021

 

به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از خبرگزاری آرتی عربی نوشت: وزارت خارجه چین اعلام کرد که مقامات این کشور علیه ایالات متحده به دلیل تحویل سلاح های آمریکایی به تایوان به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار اقدام خواهند کرد.

در بیانیه ای که این وزارتخانه امروز پنجشنبه منتشر کرد، آمده است: فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان دخالت جدی در امور داخلی چین است. با در نظر گرفتن این موضوع، چین اقدامات قاطع را انجام خواهد داد و گام های لازم و ضروری را در پاسخ به این اقدام خواهد برداشت.

در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه آمریکا اخیرا فروش ۴۰ موشک انداز خودران و مهمات به تایوان را تایید کرده است.

وزارت خارجه چین افزود: پکن اعتراض قاطع خود را نسبت به این امر ابراز می کند و اعتراض جدی خود را پیشتر از طریق نمایندگی های رسمی خود به طرف آمریکایی ارائه کرده ایم.

ایالات متحده در سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع کرد و با چین روابط دیپلماتیک برقرار کرد. واشنگتن سیاست «چین متحد» را به رسمیت می شناسد و در عین حال به حفظ ارتباط با دولت تایوان و صادرات سلاح به این جزیره ادامه می دهد.

با توجه به تشدید تنش در روابط چین و آمریکا در سال گذشته به دلیل وضعیت هنگ کنگ، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تماس های خود را با تایوان فعال کرد که اعتراض مقامات چینی را برانگیخت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی