بازدید 15408
آخرین تحولات خاورمیانه

رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران/ دعوای نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو بر سر ایران/ آمادگی مشروط افغانستان برای تقسیم قدرت با طالبان/ برگزاری رزمایش نظامی مشترک از سوی آمریکا و عمان

رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران، دعوای نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو بر سر ایران، آمادگی مشروط افغانستان برای تقسیم قدرت با طالبان، برگزاری رزمایش نظامی مشترک از سوی آمریکا و عمان و رزمایش هوایی امارات و مصر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ 03 August 2021

رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران/ دعوای نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو بر سر ایران/ آمادگی مشروط افغانستان برای تقسیم قدرت با طالبان/ برگزاری رزمایش نظامی مشترک از سوی آمریکا و عمان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران، دعوای نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو بر سر ایران، آمادگی مشروط افغانستان برای تقسیم قدرت با طالبان، برگزاری رزمایش نظامی مشترک از سوی آمریکا و عمان و رزمایش هوایی امارات و مصر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران

کاخ سفید، روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با ایال اولاتا همتای اسرائیلی خود در ارتباط با ایران با یکدیگر مشورت نزدیک خواهند داشت.

به گزارش "اسپوتنیک"، در بیانیه کاخ سفید آمده است: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز با ایال اولاتا همتای اسرائیلی خود دیدار کرد. در این دیدار، دو طرف چالش‌های راهبردی در منطقه از جمله تهدیدهای وارده از سوی ایران را بررسی کرده و در خصوص این مسائل از نزدیک مشورت خواهند کرد.

جیک سالیوان همچنین بر دیگر مسائل موجود از جمله گسترش روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی تاکید کرد.

در همین حال، روز دوشنبه، آویو کوهاوی رئیس ستاد مشترک نیروی‌های مسلح رژیم صهیونیستی و فرانک ماکنزی فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه) در یک تماس تلفنی، امنیت منطقه و همکاری میان نیروهای آمریکایی و صهیونیستی را بررسی کردند.

ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه در بیانیه‌ای گفت: ژنرال فرانک ماکنزی، امروز در تماس تلفنی با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل گفت و گو کرد. دو طرف در این مکالمه، نظر خود در مورد محیط پویای امنیتی منطقه و فرصت‌ها برای همکاری‌های آینده را به اشتراک گذاشتند.

رایزنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با موضوع ایران در میان اتهام زنی‌های آن‌ها علیه ایران در خصوص کشتی رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران/ دعوای نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو بر سر ایران/ آمادگی مشروط افغانستان برای تقسیم قدرت با طالبان/ برگزاری رزمایش نظامی مشترک از سوی آمریکا و عمان

روز دوشنبه به وقت محلی بار دیگر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، با تکرار ادعاها و اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران درباره کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان را تکرار کرد.

تکرار اتهامات بی‌پایه وزیر خارجه آمریکا در حالی است که "سعید خطیب زاده" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به این اتهام افکنی‌ها و همسویی واشنگتن و لندن با ادعاهای رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را محکوم می‌کند.

به گزارش اسکای نیوز، پیش از این نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ایران را به دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی متهم کرده و مدعی شده بود که تهران مسئول هدف قرار گرفتن این کشتی نفتی است.

"نفتالی بنت" نخست وزیر جدید رژیم اسرائیل در اظهاراتی تحریک آمیز گفته بود که " از جامعه جهانی این انتظار را داریم که به ایران نشان دهد مرتکب خطای فاحشی شده است و اسرائیل به روش خود پیامش را به تهران می‌رساند. "

سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس پیش از این در بیانیه کوتاهی اعلام کرده بود که حمله به کشتی اسرائیلی اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است.

درحالی که وزارت دفاع انگلیس کشتی هدف قرار گرفته در سواحل عمان را در مالکیت رژیم اسرائیل دانسته بود، رادیوی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که «این کشتی ژاپنی است و توسط یک شرکت اسرائیلی به مالکیت ایان عوفر بازرگان اسرائیلی اداره می‌شود.»

دعوای نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو بر سر ایران

نخست وزیران کنونی و سابق رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در پارلمان این رژیم با یکدیگر بر سر ایران وارد مشاجره لفظی شدند.

به گزارش "وای نت نیوز" نفتالی بنت نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی در اظهارات خود در "کنست" ضمن انتقاد از "سیاست‌های شکست خورده" دولت بنیامین نتانیاهو در مورد ایران اعلام کرد، به دلیل این سیاست‌های اشتباه اکنون رژیم اسرائیل مجبور است بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران در حال پیشبرد برنامه هسته‌ای خود است. ما به آن رسیدگی خواهیم کرد و می‌دانیم باید چکار کنیم. اما جنگ با همه کشورها در حالی که ایران برنامه نظامی خود را پیش می‌برد، میراثی است که دولت شما (بنیامین نتانیاهو) بر جای گذاشته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از اقدامات دولت پیشین این رژیم در مقابل نوار غزه و اجازه دادن به قدرت گرفتن محور مقاومت و تجهیز کردن خود به موشک‌هایی که تمام سرزمین‌های اشغالی را پوشش می‌دهند، به شدت انتقاد کرد.

رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران/ دعوای نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو بر سر ایران/ آمادگی مشروط افغانستان برای تقسیم قدرت با طالبان/ برگزاری رزمایش نظامی مشترک از سوی آمریکا و عمان

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مقابل اعلام کرد که بنت و یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم با ارائه تضمین به آمریکا در مورد عدم انجام حمله نظامی علیه ایران بدون اطلاع واشنگتن، توانایی رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه ایران را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

وی به بنت گفت: من هیچگاه با چنین چیزی موافقت نمی‌کنم. شما سرپرستی اسرائیل را به آمریکا سپرده‌اید.

بنیامین نتانیاهو که به دلیل عدم توانایی در تشکیل دولت توسط رهبران احزاب مخالف مجبور به استعفا شد در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا حمله اسرائیل علیه ایران را خنثی خواهد کرد. اطلاعاتی که ما به آمریکایی‌ها می‌دهیم می‌تواند به رسانه‌های مطرح درز پیدا کند و از این طریق عملیات‌ ما خنثی خواهد شد.

وی در ادامه مدعی شد: به همین دلیل در یک دهه گذشته من با درخواست روسای جمهور آمریکا در مورد مطلع کردن آن‌ها از اقدامات خود مخالفت کردم. این یک مساله حیاتی برای اسرائیل است؛ گاهی غافلگیری نیاز است.

آمادگی مشروط افغانستان برای تقسیم قدرت با طالبان

وزیر خارجه افغانستان اعلام کرد که کابل آماده است با طالبان در ازای برخی شروط، صلح و قدرت را تقسیم کند.

 محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان در اظهاراتی به روزنامه روسی "ایزوستیا" گفت: بله، ما آماده همکاری با طالبان و آوردن آنها به دولت هستیم. ما آماده صلح و تقسیم قدرت با آنها هستیم. ما شروط زیادی نداریم. در واقع تنها یک شرط داریم و آن، این است که سرنوشت افغانستان با آزادی بیان و اراده مردم افغانستان تعیین شود و افغانستان نباید تهدیدی برای هیچ کشور دیگری باشد و نباید نیروهای تروریستی خارجی داشته باشیم. 

وی افزود: "این تنها و مهمترین اصلی است که ما در گفتگوی سیاسی با طالبان بر آن تاکید داریم. دولت ما آماده است تا طالبان را به عنوان یکی از اجزای خود بپذیرد، به شرطی که طالبان از حمایت از تروریسم دست بردارد. " 

رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران/ دعوای نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو بر سر ایران/ آمادگی مشروط افغانستان برای تقسیم قدرت با طالبان/ برگزاری رزمایش نظامی مشترک از سوی آمریکا و عمان

این وزیر افغان در مورد تماس برخی کشورها با طالبان گفت: ما از تلاش ها برای متقاعد ساختن طالبان درخصوص ضرورت صلح و حل و فصل سیاسی استقبال می کنیم اما متقابلا از تحریک طالبان برای ادامه خشونت و همکاری با تروریست های خارجی استقبال نمی کنیم.

وی در مورد نقش ترکیه در حفاظت از فرودگاه کابل توضیح داد که "دولت ترکیه قصد ندارد امنیت فرودگاه کابل را تضمین کند، بلکه خدمات مهمی را در زمینه ناوبری هوایی، ارتباطات و ایمنی ارائه می دهد. چندین سرباز در داخل فرودگاه حضور خواهند داشت تا از نیروهای خود محافظت کنند، اما امنیت واقعی داخل و خارج فرودگاه توسط دولت تضمین می شود.

وی خاطرنشان کرد، آنچه در افغانستان اتفاق می افتد، جنگ داخلی نیست و هرگز چنین نبوده و نخواهد بود. این جنگی است که توسط شبکه تروریست‌های بین المللی که شامل نه تنها عناصر طالبان بلکه تروریست هایی از منطقه آسیای میانه، چین، پاکستان و القاعده است، به راه افتاده و کل منطقه را تهدید می کند.

برگزاری رزمایش نظامی مشترک از سوی آمریکا و عمان

منابع خبری روز دوشنبه از برگزاری رزمایش مشترک نظامی میان آمریکا و عمان در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، مانور مشترک نظامی عمان و آمریکا با نام «دره آتش» در پایگاه هوایی ثمریت واقع در استان ظفار در جنوب عمان آغاز شد.

این رزمایش ۱۰ روزه تا ۱۲ آگوست ادامه خواهد داشت و در آن لشکر ۱۱ پیاده‌نظام ارتش سلطنتی عمان با یگان‌های پیاده‌نظام آمریکا به تمرین نظامی خواهند پرداخت.

بر اساس این گزارش، این مانور نظامی در چهارچوب برنامه های آموزشی مشترک سالانه ای است که عمان برگزار می کند و در آن تجارب نظامی و مهارت های رزمی مختلف تمرین می شود؛ جزئیات بیشتری از این رزمایش مشترک گزارش نشده است.

رزمایش هوایی امارات و مصر

پرسنل نیروی هوایی مصر روز دوشنبه برای شرکت در رزمایش هوایی ده روزه وارد امارات متحده عربی شدند.

به گزارش روزنامه «نشنال» نیروی هوایی مصر با نیروی هوایی امارات متحده عربی برای تقویت مهارت‌ها، تبادل تخصص و اشتراک اطلاعات در برنامه ریزی و انجام عملیات هوایی همکاری خواهد کرد.

رزمایش هوایی امارات و مصر با نام «رزمایش زاید ۳» توسط وزارت دفاع امارات برگزار می‌شود. این رزمایش در سه مرحله و شامل عملیات برنامه ریزی، آموزش و عملیات تهاجمی و دفاعی است.

رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران/ دعوای نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو بر سر ایران/ آمادگی مشروط افغانستان برای تقسیم قدرت با طالبان/ برگزاری رزمایش نظامی مشترک از سوی آمریکا و عمان

به نوشته این روزنامه، این دو کشور توانایی‌ واحدهای نیروی هوایی خود را که برای ثبات و امنیت منطقه لازم هستند، نشان خواهند داد. این فعالیتها همچنین شامل عملیات آموزشی مشترک و مانورهای تاکتیکی هوایی برای بهبود آمادگی هر دو طرف خواهد بود.

امارات متحده عربی و مصر از روابط قوی برخوردارند و همکاری نظامی بخشی از همکاری‌های دیرینه آن‌هاست.

رسانه‌ها اخیرا از ارسال شماری جنگنده «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۵» ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند و نوشتند که نیروی هوایی مصر تمام سفارش‌های مرتبط با جنگنده‌های میگ-۲۹ ام و ام ۲ را دریافت کرده است، در حالی که کار ارسال جنگنده‌های پیشرفته سوخو-۳۵ به این کشور نیز آغاز شده است. به گفته منابع آگاه روس، ۱۲ فروند سوخو-۳۵ سفارش مصر قبل از ارسال در مجتمع هواپیماسازی «کومسومولکسان» مشاهده شدند.

بنا بر گزارش موسسه سوئدی «سیپری»، ارتش مصر ۲۴ فروند سوخو-۳۵ خلال سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به روسیه سفارش داد و قرار است تا سال ۲۰۲۳ این جنگنده‌ها را کامل دریافت کند. نیروی هوایی مصر قصد دارد با دریافت کامل این جنگنده‌ها، جت‌های میگ -۲۱ و جنگنده جی-۷ خود را بازنشست کند.

نیروی هوایی مصر همچنین ۳۰۰ تیر موشک‌ هوا به هوای «آر- ۷۳» و «آر- ۷۷» را برای جنگنده‌های میگ- ۲۹ خود دریافت کرده است.

گزارش وبگاه معتبر «گلوبال فایر پاور» نیز نشان می‌دهد که ارتش مصر از حیث دفاع هوایی و موشکی با داشتن ۱۱۰۰ موشک و راکت از ترکیه و رژیم صهیونیستی سبقت گرفته است. این نشریه ارتش مصر را از لحاظ قدرت نظامی در سال ۲۰۱۹ در رتبه دوازدهم در جهان قرار داده بود.

رسانه‌های خبری چندی قبل نیز به تلاش‌های نیروی هوایی مصر برای ارتقا کمی و کیفی خود خبر دادند.

وبگاه «دیلی ایجپت» به نقل از «نشنال اینترست» نوشت که نیروی هوایی مصر قصد خرید 50 فروند «میگ-۳۵» ساخت روسیه را دارد. این قرارداد بزرگترین توافق تسلیحاتی دو کشور در سال‌های گذشته محسوب می‌شود. تصاویر منتشر شده پرواز یک میگ- ۳۳ با پرچم مصر در پایگاه هوایی «ژکوسکی» در روسیه در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرد.

امارات متحده عربی نیز توافقنامه‌ای را برای خرید جنگنده‌های «سوخو _۳۵» ساخت روسیه منعقد کرده و همچنین قصد دارد با کمک این کشور، روی ساخت جنگنده‌ای جدید فعالیت نماید. نمونه جنگنده‌ای که امارات قصد دارد با کمک شرکت روسی بسازد از نوع نسل پنجم و مشابه با جنگنده «اف _۲۲» و «اف _ ۳۵» خواهد بود. امارات اخیرا پهپادهای «پردیتور» ساخت آمریکا به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار را تحویل گرفته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
مرگ بر امریکا و هم‌پیمانانش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
مرگ بر امریکا!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
تمام گرفتاریهای ما از روسیه و همفکرانش است...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
وقتی افکارم دست خودم نباشد و ست رسانه های مغرض می شود این نظر و از دشمن اصلی به به!!
منتشر کن اگر راست می گویی
اتاق فکری و ایدولوژیک طالبان قبل از حمله به افغانستان هم به جامعه جهانی و هم به مردم و دولت افغانستان میگفتند که دیگر ان طالبان قدیمی نیستند بلکه تغییر کرده اند . اما طولی نکشید که تقیه و خدعه آنها رو شد و جدیدا دست به کشتار مردم‌میزنند . قرار و مدار سیاسی انها قبل از حمله به افعانستان چنین بود که ابتدا تا قبل از بدست گرفتن قدرت جنایتی نکنند . اما طاقت سرشان برای انتقام لب ریز شد و هویت اثلی خود را به نمایش گذاشتند . سوالی که همیشه در ذهن من وجود دارد این هست . آیا کسانی که از انها پشتیبانی سیاسی و لجستیکی کردند آیا میدانند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ آیا ایران‌میتواند جنبشی که با سلاح بر سر قدرت رسیده و میخواهد بعنوان خلیفه در چنین کشورهای رشد پیدا کند چه اتفاقی میفتد . واقعا دنیای سیاست را میشود با حدس و گمان و یا یقین تا چند ماه دیگر تحلیل کرد ؟ حالا که داعش در عراق و سوریه پا نگرفت اینبار با اسم دیگر بنام طالبان در افعانستان و پاکستان در حال شکل گیری هست . باور نمیشه که در اینده دور چه اتفاقی قرار هست در همسایگی شرق کشور بفتد . آیا مردم افغانستان طالبان را بعنوان قشر اقلیتسهم در قدرت قبول دارند ؟؟؟؟من خوشبین نیستم که بشود با طالبان آب رود هیرمند را هم حق آبه را گرفت ....مردم این کشور سرنوشت خود را با سلاح پدیرفتند نه با دمکراسی .
بنیامین نتانیاهو جفنگ می گوید امریکا و اسرائیل دو حلقه از یک زنجیر میباشند و شما به واکنش امریکا به حمله به کشتی اسرائیلی توجه کنید از خود صاحب کشتی بیشتر است و وزیر خارجه امریکا برای اینکه خوش رقصی برای کرد باشد چطور موضع گیری سختی می کند.
طالبان یا داعش ؟؟؟
کدام خطرناکتر است؟؟
از نوامیس و مرزها در مقابل کدام باید دفاع کرد؟؟
کدام به مرزهای ما نزدیکتر است؟؟
کدامین خطرش برای ملت یا دولت بیشتر است؟؟
مسئله این است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
عزیزم ساعت خواب طالبان ریشه در خود افغانستان دارد و کاری هم با ما ندارد همچنان که قبلا نداشته
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
بعضیا حافظه ای مثل ماهی دارند یا هیچی نمی دانند یا خودشان را به آن راه زدند یادمان نرفته طالبان همینکه چندین سال پیش در افغانستان به حکومت رسیدند دیپلمات‌های ایران را به شهادت رساندند آنهایی که امید دارند طالبان توی افغانستان به قدرت برسند می توانیم راجع به حق آبه ایران با آنها مذاکره کنیم نخیر یادمان باشد سنگ بنای سد را همین طالبان گذاشتند پس به بیراهه نروید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار