بازدید 4601

اختلاف ملکی انگیزه انتقام در فضای مجازی

کد خبر: ۱۰۶۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸ 31 July 2021

مجرم سایبری که برای انتقام از دوستش با ایجاد پروفایلی جعلی در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به فحاشی و ایجاد مزاحمت کرده بود، توسط کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایران، سرهنگ محمد رضا فداییان، رئیس پلیس فتا استان سمنان با اعلام این خبر گفت: شخصی با شکایت به پلیس فتای سمنان مدعی شد فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ به وی توهین، فحاشی و برایش ایجاد مزاحمت کرده است که بلافاصله رسیدگی به پرونده در دستورکار پلیس قرار گرفت.

براساس مستندات ارائه شده توسط شاکی و طی بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد مجرم یا مجرمان با استفاده از شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به ایجاد مزاحمت کرده بود که متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در پلیس فتا حاضر شد.

سرهنگ فداییان افزود: متهم پس از حضور در محل پلیس فتا و مشاهده شواهد در ابتدا منکر هرگونه ارتباط با شاکی و عمل مجرمانه بود که با مشاهده ادله‌های تکمیلی انکار‌ناپذیر دیجیتال لب به اعتراف گشود و بیان داشت پروفایل مجرمانه متعلق به اوست.

این مقام انتظامی در خصوص انگیزه متهم گفت: طی تحقیقات تخصصی و پلیسی متهم انگیزه خود را اختلافات ملکی و انتقام از شاکی بیان داشت و با ایجاد پروفایلی جعلی در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به فحاشی و ایجاد مزاحمت برای شاکی کرده است.

این مقام مسئول به کاربران توصیه کرد: فضای مجازی با تمام قابلیت‌های آن نباید محلی برای انتقام‌جویی، توهین، افترا و سایر اعمال مجرمانه شود و کاربران فضای مجازی ضمن ارتقای دانش سایبری خود اجازه سوء‌استفاده مجرمان را ندهند و براساس قانون با مجرمان سایبری نیز برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر