بازدید 22831
دو هزار و پانصد و چهل و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

عبدی: طرح صیانت، امید مردم به دولت رئیسی را نشانه گرفته است / موسوی لاری: اصلاح طلبان فعلا دندان طمع برای بازگشت به قدرت را بکشند / کیهان: اگر بحث «اقناع‌سازی» درست صورت می‌گرفت، این همه سرو صدا نمی‌شد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند جلیلی: دولت سایه در انحصار هیچ گروهی نیست / بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیته هسته‌ای / عمویی: دولت آینده مواضع ما را در وین تقویت می‌کند / احتمال برگزاری نشست چهارجانبه در مورد چابهار و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸ 31 July 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بازداشت چند مدیر آب خوزستان

دادستان اهواز: معاون برنامه‌ریزی شرکت آبفا، مجری پروژه، پیمانکار، ذی‌حساب شرکت آبفا و همچنین مدیرعامل سابق شرکت بازداشت شدند. برخی سوء جریانات در قراردادهای خرید تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شرکت آبفای خوزستان و همچنین مشکلات سیستم هدایت آب‌های سطحی فاضلاب و دخیل بودن برخی کارکنان فعلی و سابق در موضوع و تبانی با برخی پیمانکاران، علت تشکیل پرونده‌ بوده است./فارس

اصلاح طلبان فعلا دندان طمع برای بازگشت به قدرت را بکشند

عبدالواحد موسوی لاری، عضو شاخص مجمع روحانیون مبارز، به خبرآنلاین گفت: اگر رئیسی بخواهد نگاه اصلاح طلبانه را دنبال کند، همین‌هایی که این گونه برای ایشان تبلیغ کردند علیه او می شوند. نمایندگان مجلس به دنبال سهم خواهی از دولت رئیسی هستند. آقای رئیسی یک فرصت دارد و آن این است که بگوید اینهایی که از من حمایت کردند، تبلور اراده و فکر و بینش من نبودند بلکه مصالح خودشان را دیدند. آقای جلیلی جایگاهی که برای خودش قائل است یا دبیری شورای عالی امنیت ملی است یا وزارت خارجه. کسی که در سیاست خارجی گفتمان انسدادی دارد، آیا می تواند زبان مکالمه با دنیا را داشته باشد؟ یک فرد میانه‌ای مثل آقای نیکزاد نسبت به بقیه متعادل‌تر است، قاعدتا اگر آقای رئیسی مدل این آقایان را دنبال کند خوب است یعنی نشان می دهد نمی خواهد ماجراجویی کند. ظریف یک نیروی ارزنده ای در سیاست خارجی است که اگر آقای رئیسی بخواهد دولتش یک دولت موفقی در عرصه بین المللی باشد، باید با حضور یا مشاوره آقای ظریف کارش را پیش ببرد. بخشی از جریان اصولگرایی لاریجانی را قبول دارند، ولی ممکن نیست عضو کابینه رئیسی باشد. اصلاح طلبان باید برای کوتاه مدت دندان طمع برای بازگشت به قدرت را بکشند، ولی این به این معنی نیست که خودشان را منزوی کنند. حاکمیت به راه حل گفت و گو با اصلاح طلبان جوابی نداد. دسترسی برای رساندن پیام‌ها به بزرگان نظام تقریبا محدود و حتی شاید مسدود شده است. این موضوع بسیار خطرناکی است. اصولگرایان هم سعید قاسمی، حسن عباسی و رائفی پور را قبول ندارند ولی الان این افراد سخنگوی اصولگرایان شده‌اند. یکدست شدن قدرت شوخی است، اختلافات حتما به وجود می آید.

آرزوی بزرگ برای دولت رئیسی: امیدوارم به خیانت متهم نشوی!

علی ربیعی در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:حالا که آخرین یادداشت را در دوره مسئولیتم می‌نویسم، یک امید و آرزوی بزرگ دارم: دولت آینده با مصائب طبیعی و غیرطبیعی، خارجی و داخلی که ما داشتیم، مواجه نشود. سکوتش به بی‌حرفی تعبیر نشود؛ در میانه جنگ برای احقاق حقوق ملت به خیانت و ناتوانی متهم نشود؛ گوش‌ها قبل از رسیدن صدای دولت، پر از پیش‌داوری و اتهام نشود. آنچه انجام می شود چیز دیگری نشان داده نشود.

طرح صیانت، امید مردم به دولت رئیسی را نشانه گرفته

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نامه سرگشاده ای را درباره طرح محدودسازی اینترنت خطاب به رئیس جمهور منتخب منتشر کرده است.

در این نامه آمده است؛
با سلام و احترام
طبیعی است که دراین روزها ذهنیت و توجه شما به انتخاب همکاران متمرکز شده باشد و کمتر فرصت کنید تا به گزارش‌های دیگر بپردازید.ولی واقعیت این است که طرح مشهور به صیانت...چنان مشکلی را برای مدیریت شما از همان آغاز ایجاد خواهد کرد که به این سادگی نمی‌توان بر آن غلبه کرد.بنده با توجه به تجربیاتم با اطمینان می‌گویم که تصویب این طرح به کاهش امید و اعتماد نسبت به دولت شما منجر می‌شود.

تحریم‌ها میزبانی را از ایران می‌گیرد؟

شب گذشته شهاب الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال که در استادیوم شهرقدس حضور پیدا کرده بود، در مورد میزبانی تیم ملی گفت: این مساله وابسته به وجود VAR در استادیوم آزادی است و میزبانی ایران هنوز کامل قطعی نشده. تاریخ دقیقی درباره راه‌اندازی VAR نمی‌توانم بگویم. کمیته‌ای قوی با حضور فغانی و آقای کامرانی‌فر تشکیل شده است. بخشی از مراحل راه‌اندازی VAR در اختیار ماست، ولی بخش دیگر آن به تحریم‌ها بستگی دارد.

جهانگیری: در مقطعی از تلویزیون به عنوان «اتاق شیطان یاد» می‌شد

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید از گذشته درس عبرت گرفت، به مقاومت در استفاده از همه پدیده های نو نظیر راه آهن، تلویزیون، ویدیو و ماهواره اشاره کرد و گفت: در مقطعی از تلویزیون به عنوان اتاق شیطان یاد می شد. این در حالی است که امروز در همه روستاهای کشور از این تجهیزات دنیای ارتباطات استفاده می شود. باید در نظر داشت که با علم و فناوری نمی توان مبارزه کرد؛ البته این مباحث نیازمند قواعد و قوانین حکمرانی دقیقی هستند که باید به درستی نوشته شود. وی افزود: ممکن است شبکه ای در فضای مجازی ایجاد شود و تحت تاثیر سیاست های جایی از دنیا قرار داشته باشد و عوارضی برای کشور به وجود آورد؛ اما باید در نظر داشت که نمی توان با مردم خود مبارزه کرد و پیشرفت کشور در سازگاری، گفتگو و جلب مشارکت مردم برای وضع قوانین جدید است. جهانگیری با تاکید بر اینکه اتکا بر فناوری هایی نظیر آی تی و آی سی تی موجب افزایش شفافیت است، تصریح کرد: امکانپذیر نیست که در دنیای امروز مطلبی را از مردم مخفی و یا بر آنها تحمیل کرد. امروز نمی توان به مردم دروغ گفت. کشور در مرحله ای است که نمی توان به مردم چیزی گفت ولی کار دیگری انجام داد.

نماینده حامی طرح تحدید فضای مجازی: آخرین روش در ضمانت اجرایی این طرح، مسدود سازی است

حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توجه مجلس به دغدغه‌ها و دیدگاه‌های مردم، تصریح کرد: مسائل مطرح شده در ماده 27 و 28 این طرح مخصوص متخلفین است نه کسانی که می‌خواهند در این فضاها کار کنند، آخرین روش در ضمانت اجرایی مسدود سازی برای متخلف است، مسدود سازی متخلفین هم تا زمانی که جایگزین مناسب داخلی یا خارجی پیدا نشود امکان ندارد، باید جایگزین داخلی یا خارجی به مردم ارائه شود، مردم به آن منتقل بشوند و در نهایت حق مسدود سازی برای متخلفین وجود خواهد داشت.

نیکزاد از گزینه‌های شهرداری تهران انصراف داد

ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: علی نیکزاد که یکی ازکاندیداهای مطرح شهرداری تهران بود ظاهرا و برابر اطلاعاتی که من دارم برنامه ای برای شهرداری تهران ارائه نکردند. امانی ادامه داد: البته آقای نیکزاد خودش داوطلب نشده و برخی اعضای شورا وی را پیشنهاد داده بودند، اما بخاطر سابقه کار در مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی یکی ازکاندیداهای جدی این مسئولیت بود. امانی همچنین از عدم ارائه برنامه از سوی آقایان آبرومند و علی آبادی خبر داد وگفت: به احتمال قوی این دو نفر هم از ادامه حضور در روند انتخاب شهردار تهران کنار کشیده اند وبه این ترتیب هشت گزینه برنامه ارائه خواهند کرد. وی در ادامه هم در خصوص برخی توصیه ها برای انتخاب شهردار از سوی دولت گفت: اخبارى که در خصوص توصیه دولت منتخب در مورد انتخاب گزینه شهردارى تهران مطرح مى شود، واقعیت ندارد.

کیهان: اگر بحث «اقناع‌سازی» درست صورت می‌گرفت، این همه سرو صدا نمی‌شد

کیهان نوشت: وقتی تصمیمی از بالا گرفته و به پایین ابلاغ شود، چون به طور طبیعی ممکن است با مخالفت عده‌ای مواجه شود، ابتدا دست به اقناع‌سازی یا مشروعیت سازی می‌زنند. ابزار این مشروعیت‌سازی نیز «رسانه» است. اقناع‌سازی می‌تواند در مورد مسائل کوچک و بزرگ، داخلی یا خارجی که ممکن است، حساسیت‌برانگیز باشد، صورت بگیرد. اینجا در ماجرای طرح صیانت از «حقوق کاربران فضای مجازی»، آیا هیچ اقناع سازی و مشروعیت سازی صورت گرفته است؟! پاسخ روشن است: «خیر»!

جوادی‌حصار: برخی کوچک‌ترین صدای اعتراض را برنمی‌تابند

جوادی‌حصار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیار تلاش شد تا محل‌هایی برای تجمع‌های مسالمت‌آمیز مردم تعبیه شود تا یک اعتراض ساده و مسالمت‌آمیز با مشکلاتی رو‌به‌رو نشود؛ اما این اتفاق نیفتاد، چقدر ضرورت دارد چنین مکان‌هایی برای بیان اعتراضات مردمی تعبیه شود و احزاب چگونه می‌توانند به وزارت کشور فشار بیاورند که این کار را به سرانجام برساند، عنوان کرد: مهیا کردن جایی برای تجمعات و اعتراضات مردمی حقی است که احزاب بسیار آن را دنبال کردند. وی خاطرنشان کرد: معمولاً نگاه امنیتی حاکم بر رفتارهای اجتماعی و سیاسی فضا را به جایی برده است که برخی کوچکترین صدا را هم برنمی‌تابند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: گیرم کسی آمد و در تظاهرات به مسئولان حرف‌هایی زد این‌گونه نیست با سخن یک فرد نظام متزلزل شود؛ معتقدم با کسی که توهین می‌کند می‌شود صحبت کنیم و بگوییم آقای محترم شما اگر آب و نام می‌خواهید بیاید ریشه مشکلات را پیدا کنیم تا ببینیم مشکل کجاست. اگر رئیس‌جمهور یا رئیس مجلس مقصر هستند ما هم می‌پذیریم ولی اگر مقصر نیستند و پدیده‌های مختلف در این امر دخیل‌اند، باید دست به دست هم بدهیم و آنها را برطرف کنیم.

فعال اصلاح‌طلب: اصلاح‌طلبان نشان دهند که ریشه مشکلات کشور را می‌شناسند

سخنگوی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه جامعه قدرتمند با شهروند ضعیف محقق نمی‌شود، گفت: شهروند ضعیف و معترض، در اغلب اوقات اعتراضش ختم به شورش می‌شود و کمتر مطالبات مدنی و دموکراتیک را پی می‌گیرد؛ اما شهروند قدرتمند و معترض، دموکراتیزاسیون را رقم می‌زند و البته هر دوی این گروه‌ها حق اعتراض دارند. حسین نورانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص آسیب‌شناسی فعالیت اصلاح‌طلبان در یک دهه اخیر، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در کنشگری پسا ۹۲، به سمت اعتمادسازی با حاکمیت رفتند تا بتوانند مجدداً از درون قدرت، اصلاحات مورد نظر را پیش ببرند. پیش از آن در انتخابات ۸۸ تقابل اصلاحات با بخش‌های قدرتمندی از حاکمیت به اوج خود رسید و منجر به همراهی اغلب اصلاح‌طلبان شاخص با جنبش سبز شد. از سال ۸۹ و ۹۰ به بعد که تقریباً جنبش سبز هم بی‌تحرک شد، نوعی سکوت و قهر بین حاکمیت و اصلاح‌طلبان برقرار بود اما پس از تحریم‌ها و کاهش مشارکت مردم که در انتخابات مجلس نهم در سال ۹۰ خود را نشان داد، برخی مسئولان هم کمی از مواضع خود در قبال اصلاح‌طلبان عقب‌نشینی کردند و اصلاح‌طلبان هم به این نتیجه رسیدند که صرفاً از درون جامعه نمی‌توان تغییرات مدنظر را پیش برد و اساساً اصلاح‌طلبی بدون هیچ‌گونه پایگاهی در قدرت، اگر نگوییم غیرممکن است، لااقل بسیار سخت است. نتیجه این اتفاقات، مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ و سپس مجلس دهم و شوراها در سال ۹۴ بود که در همه این انتخابات با فاصله فاحشی از رقیب پیروز شدند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در ابتدای این سیاست‌ورزی به دو دلیل بدنه اجتماعی اصلاحات از این کنشگری تازه اصلاح‌طلبان راضی بود. یکی اینکه دولت آقای روحانی در چهار سال ابتدایی خود واقعا موفق بود. برجام، حمایت از فضای مجازی و کنترل تورم و یک رقمی شدن آن، اصلی‌ترین این دستاوردها بودند.

منبع آگاه: دولت سیزدهم هیچ دخالتی در فرایند انتخاب شهردار تهران ندارد

یک منبع آگاه اعلام کرد که دولت سیزدهم در فرایند تصمیم‌گیری اعضای شورای اسلامی شهر تهران هیچ دخالتی نخواهد داشت.یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام اینکه "دولت سیزدهم در فرایند انتخاب شهردار تهران هیچ دخالتی در تصمیمات اعضای شورای شهر نخواهد داشت" اظهار کرد: ان شاءالله پس از انتخاب شهردار شایسته برای تهران، دولت آینده تمام مساعی خود را در مسیر حل مشکلات این کلان شهر و توجه به نیازهای اولویت دار شهروندان آن به کار خواهد بست.

انتقاد پژمانفر از نحوه اجرای پروژه انتقال نفت «⁧‫گوره جاسک‬⁩»

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید میدانی خود از پروژه انتقال نفت «⁧‫گوره جاسک‬⁩» گفت که این پروژه به بدترین شکل اجرا شده است. حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «به همراه مدیران دستگاه‌های نظارتی از پروژه انتقال نفت «⁧‫گوره جاسک‬⁩» در حال بازدید میدانی هستم. متاسفانه این پروژه مهم طبق گزارشها به بدترین شکل، اجرا و زودهنگام به بهره‌برداری رسیده است. ‏سعی خواهم کرد جمع بندی خود را به همراه مستندات در گزارش‌های مستمر به شما ارائه نمایم.»

توییت مطهری در پی توهین به همسر بازیکن تیم والیبال لهستان

علی مطهری در توییتی نوشت: پلیس فتا باید با کسانی که به همسر یکی از بازیکنان تیم ملی والیبال لهستان نسبت فحشا داده‌اند برخورد کند. علی مطهری نایب رییس پیشین مجلس در توییتر نوشت: ‏در خبرها آمده بود که برخی کاربران ایرانی ‎اینترنت در صفحه ‎اینستاگرام یکی از بازیکنان تیم ملی ‎والیبال ‎لهستان به ‎همسر او نسبت فحشا داده‌اند. پلیس فتا باید این افراد را که با آبروی ‎ایران و ‎اسلام بازی می‌کنند، شناسایی کند تا در اسرع وقت مجازات آنها اعلام و اعمال شود.

سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور عراق به ایران

وزیر خارجه عراق از سفر رئیس‌جمهور این کشور به ایران خبر داد. به گزارش العربیه، فواد حسین وزیر خارجه عراق گفت: به زودی، "برهم صالح" رئیس‌جمهور عراق به تهران سفر می‌کند تا درباره موضوعات مختلف گفت‌وگویی با مقام‌های ایران داشته باشد.

هشدار مسئول کمیته فضای مجازی مجلس به سامانه های خارجی

مسئول کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تصور کنیم که نمونه مشابه سامانه‌های خارجی در کشور راه‌اندازی شد که اغلب مردم هم از عملکرد آن راضی بودند و سامانه‌های خارجی اقدام به پذیرش قوانین ایران و تأسیس دفتر در کشور نکردند، در این صورت نیز مسدودسازی در دستور کار نخواهد بود و صرفاً خدمات رایگانی که این پلتفرم‌ها از بیت‌المال جمهوری اسلامی دریافت می‌کنند کاهش پیدا خواهد کرد. سیّدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و از حامیان طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در سیصد و هشتاد و دومین نشست کارشناسی جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی و مرکز مطالعات راهبردی ژرفا که در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در خصوص محتوای این طرح توضیح داد. وی عنوان کرد: حدود سه دهه است که برای مدیریت اینترنت در کشور تدبیری اتخاذ نکردیم، امکاناتی وارد کشور شده است که قوانین مقتضی برای مدیریت آن تاکنون پیش‌بینی نشده بود تا جایی که رهبر انقلاب به صراحت در نوروز ۱۴۰۰ از ولنگاری این فضا انتقاد کردند و مسئولان کشور را خطاب قرار دادند که این رها بودن افتخاری ندارد.

احتمال برگزاری نشست چهارجانبه در مورد چابهار

وزارت خارجه هند اعلام کرد، احتمال برگزاری نشست چهارجانبه در مورد چابهار با حضور ایران وجود دارد.به گزارش تایمز آو ایندیا، وزارت امور خارجه هند اعلام کرد: احتمال دارد نشستی چهارجانبه در مورد بندر چابهار در سال جاری با حضور هند، ازبکستان، ایران و افغانستان برگزار شود. هند هم‌چنین اعلام کرد که از برگزاری این نشست چهارجانبه استقبال می‌کند.

عمویی: دولت آینده مواضع ما را در وین تقویت می‌کند

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: دولت آینده مواضع ملی‌تر دارد و می‌تواند با تقویت اقتصاد داخلی مواضع ما را در وین تقویت کند و این بیش از اینکه به ضرر ایران باشد به ضررآمریکا تمام خواهد شد. ابوالفضل عمویی با بیان اینکه آمریکایی‌ها سعی می‌کردند تا موضوعات دیگری را به مذاکرات اضافه کنند، گفت:این رویکرد آمریکایی حتما با واکشن ایران مواجه شده و خواهد شد. عضو «کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی» مجلس تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها با روند درستی وارد مذاکرات می‌شدند این مذاکرات می‌توانست به سرعت به نتیجه برسد، اما این خطای آن‌ها بود که مذاکرات را با مواضع خودشان طولانی کردند و در حال حاضر هم مجبورند با موضوع طبیعی تغییر دولت در ایران مواجه باشند. وی اظهار داشت: برداشت بنده این است که دولت آتی مواضع ملی‌تر دارد و می‌تواند با تقویت اقتصاد داخلی مواضع ما را در وین تقویت کند و این بیش از اینکه به ضرر ایران باشد به ضررآمریکا تمام خواهد شد. عمویی بیان داشت: یکی از خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران این بوده که آمریکا به صورت یک جانبه، غیر قانونی و خلاف قطعنامه سازمان ملل آمریکا از برجام خارج نشود و به نوعی این روند دوباره تکرار نشود، به همین جهت یکی از مطالبات ایران این بوده که طرف مقابل تضمین کند که اگر مایل به برگشت بین اعضای ۵+۱ است، در این مجموعه بماند و دوباره این اشتباه را تکرار نکند لذا آمریکایی‌ها حاضر نشدند در این زمینه یک تضمین واقعی به ایران بدهند و این یکی از چالش‌های ما در مذاکرات بوده است. عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه ما اعتمادی به نیت آمریکایی‌ها نداریم اظهار داشت: ما نمی‌دانیم هدف آمریکایی از بازگشت به برجام چیست آیا می‌خواهند از ظرفیت‌های این توافق علیه ایران استفاده کنند؟ یعنی اسنپ بک را فعال کنند و یا اینکه می‌خواهند این توافق را اجرا کنند؟ بنابراین یکی از مطالبات ایران همیشه این بوده که تضمینی واقعی در این زمینه اخذ شود.

بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در کمیته هسته ای

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه کمیته هسته ای جهت بررسی چگونگی اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران خبر داد. جلیل رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: جلسه کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوشنبه هفته جاری جهت ارائه گزارش و اقدامات انجام شده پیرامون قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با حضور دستگاه های ذی ربط برگزار می شود. هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ابعاد و چگونگی اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران را مورد برررسی قرار داد. در آن جلسه مقرر شد، کمیته هسته ای نحوه اجرای این قانون را پیگیری کرده و گزارشی به کمیسیون جهت ارائه به صحن علنی تهیه کنند.

جلیلی: دولت سایه در انحصار هیچ گروهی نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت نیاز دارد که سایه به سایه توسط مردم دنبال شود و از سوی گروه‌های مردمی به اشکال مختلف به او مشورت داده شود. سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیداری مجازی با جمعی از جوانان و فعالان انقلابی استان خراسان رضوی، گفت: دولت سایه یک نوع حرکت عمومی و گفتمانی است که منحصر در هیچ گروه و تشکیلاتی نیست. ویژگی این گفتمان این است که هیچ گروه یا تشکیلاتی نمی‌تواند خود را محور انحصاری این حرکت بداند. وی افزود: ایرادی که به خودمحوری برخی تشکل‌ها و حرکت‌ها وارد است، نباید در این حرکت بروز داشته باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هر ظرفیت انقلابی ولو به نام تشکل یا نهاد دیگری به دنبال اصلاح روند امور است، می‌تواند یک دولت سایه باشد. دولت نیاز دارد که سایه به سایه توسط مردم دنبال بشود و از سوی گروه‌های مردمی به اشکال مختلف به او مشورت داده شود. جلیلی تصریح کرد: دولت سایه منحصر بر پیگیری اقدامات دولت نیست؛ قوه‌ قضاییه، مجلس، شوراهای شهر، صداوسیما، شوراهای عالی و.. می‌توانند جز موضوعات دولت سایه باشد. هدف آن است که به دنبال تأیید، تصحیح یا تکمیل روند کشور براساس اولویت و وسع خودمان باشیم. وی گفت: مهم این است که فعالیت‌های کارگروه‌های استانی به حرکتی اجتماعی تبدیل و نتایج آن در عمل و عرصه واقعی مقابل چشم مردم نمایان شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۸
آیا کسی میداند که لغو تحریمها چه سودی برای آمریکا خواهد داشت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
امریکا فقط به فکر کنترل قدرت دفاعی ایران هست و تحریم ها رو گروگان گرفته اعی
کیهاااااااان میشه هیس
دلیل اینکه نظرات را چندین ساعت بعد یا روز بعد منتشر میکنید چیه؟؟ البته من که هر وقت نظر دادم منتشر نکردین با اینکه هیچ توهین و افترا یی هم توشون نبوده. ایرانه دیگه، ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
خوب ها را از بد ها جدا می کنند تا دچار مسدود سازی نشوند
آقای جلیلی همش در خواب یک دولت است !!
خیلی دولت کم داریم دولت سایه هم درانتظار است خوب اشکال اساسی قوانین وچارت سازمانی ما چند دولتی ونظارت درنظارت است پس کار و تولید چی میشه
اقناع سازی یعنی تطهیر دروغ
سلام
در دو بسته خبری قبلی به گوشه هایی از اقدامات یک اتاق فکر فعال اشاره کردم لیکن به دلیل عجله در تایپ متن تعدادی علامت ! ( تعجب) تقریبا ده دوازده تا ، جا ماند از آنجا که ممکن است نبود این علامت موجب سوء تفاهم و چه بسا خرد شدن اعصاب برخی عزیزان خواننده شده باشد ضمن پوزش همه را یکجا جبران می کنم !!!!!!!!!!!!
مرحمت علییین زیاد !
ملت درمناظره وسخنرانی اقای رئیسی یادتان هست بمن گفتند اگر رئیسی رئیس جمهور شود خیابانهارا دیوار میکشد الان معلوم شد درست گفتند هنوز نیومده به بهانه طرح صیانت ازکاربران خخخخخخخ هدف افرطیون وحوزویان را درمحدودسازی اینترنت دست بکارشدن وفردا پس فردا ازخیلی حقوق شهروندی مارا محروم میکنند
جالبه دولتی که کمترین میزان رأی را در تاریخ انقلاب دارد،ملی تر از دولت روحانی است،
جلیلی مردم ایران آنقدر در سیاست پخته شده اند که تو با این توجیه نمیتوانی نقش دولت در سایه که توسط عده ای که قدرت مافیایی دارند و دولت ها را زیر سلطه خود می گیرند را با بکار بردن واژه مردم توجیه و این نقش مخرب را به مردم نسبت دهی.
جالبه اکثر کسانیکه از طرح صیانت انتقاد می‌کنند اصلا در انتخابات شرکت نکردن ، کسی که برای خودش احترام قائل نیست و در انتخابات شرکت نمیکنه باید جنبه داشته باشه و عواقب کارش رو قبول کنه ؟؟
مجلس انقلابی حالا حالا با شما کار داره ؟؟ تا شما باشید شرکت نکید حالا تا ۱۴۰۸ تحمل کنید زود میگذره ؟؟؟؟؟@@
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
خیلی رو دارید . شرکت میکنیم میگید خودتان رای دادید انتقاد نکنید . شرکت نمیکنیم میگویید خودتان رای ندادید انتقاد نکنید . نه جناب این مملکت ارث پدرت نیست . تو تصمیم نمیگیری ما انتقاد کنیم یا نه . حالا حالاها هستیم
سطح غنی سازی رو ۹۰ درصد کنید امریکا حساب کار دستش میفته و اینقدر تو لغو تحریم ها شرط نمیگذاره
عباس عبدی خیلی نرم و یواش داره سر میده خودشو سمت رییسی.
بلای جان مردم شده این کیهان
این آقای جلیلی کار هم می کنه که حقوق می گیره؟
آش دست پخت نمایندگان فعلی مجلس انقلابی!!؟؟
برای بیتن اینتر نت انقدر شور شده
که حتی شریعتمداری خوش خوراک !!!!!
هم نمیتواند انرا بخورد !!
نظریه پردازان و مغزهای متفکر اصلاح طلب لطف کنید چند سالی اجازه دهید مملکت بدست حود مردم اداره بشد.فقط همانطور که چند دهه اخیر دغدغه مردم را نداشتید و مسبب وضع فاجعه بار اکنون شدید الن هم سکوت کنید و کار رابه دست اهلش بدهید شاید در دنیا و اخرت رستگار شدید
کیهان این سر و صدا نیست خشم مقدس ملت ایران و فریاد بلند ایرانیان است. !!!!
مگر می شود کسی را قانع کرد که ازادی های مشروعش را از او‌ بگیرند.
این پیشنهادها با توجه- به نفوذ باندهای مفسد مافیایی- امیدی به تصویب دو فوریتی در مجلس نیست، درخواست ملی این است رئیس جمهور یا رهبری با حکمشان: 1- حذف شرط مجوز برای ثبت شرکتها (چون اینقدر مجوز پسا تاسیس است برای محصولات و استاندارد و گواهی بهداشت...) و منطقا در هیچ کشور مدرنی هم مجوز تاسیس شرکت نیست و تنها ثبت شرکت است (در نتیجه مدرکگرایی خانمانسوز کاهش میابد مثل امتیاز نابخردانه مدرک دانشگاهی یا مهارتی) 2- دستور برای حذف همه امتیازات ناحق امثال نهادهایی چون اتاق بازرگانی مانند مجوز کارت بازرگانی (هر کسی میتواند اقدام به واردات و صادرات با پرداخت عوارض کند) / پایان رانت خواری آغاز شود
چطوری پیچیده ترین تجهیزات وارد ایران میشود اما برای var تحریم ها را بهانه میکنید؟؟
مسئول کمیته فضای مجازی .
شما چه خدمات رایگانی به پلتفرم های خرجی دادید؟؟ مثلا چه کاری برای تلگرام یا اینستاگرام کردید؟؟ منظورتون پهنای باند هست؟؟
اونو که پولشو ما داریم با مالیات هم میدیم .
با توجه به سرعت افتضاح نت ایران خیلی هم بیشتر از مردمان بقیه کشور ها داریم پول میدیم . منت نذارید .
والا کمتر کسی امید به رئیسی داره،شاید آقای عبدی خودش را کل میدونه و چنین ادعایی را مطرح میکنه،چه کسی میتونه از کسی مانند آقای رئیسی که نه درس اکادمیک خونده که با مبانی سیاست جهانی و اقتصاد اشنا باشه و نه سابقه درخشانی در حقوق بشر داره
"طرح صیانت، امید مردم به دولت رئیسی را نشانه گرفته." اینو کاملا قبول داریم و دکتر رییسی نباید اجازه دهد
جناب عبدی این چه فرمایشی است که می کنید ؟

اصولگرایان برای محدود تر کردن اینترنت و بستن بیشتر فضای اطلاع رسانی متحدا دارند عمل میکنند .

و رییسی هم یکی از مهره های این دستگاه است

و باید نقش پلیس !؟ خوب را بازی کند

طراح نشسته و از بالا کنترل می کند .
مردن اگه امید داشتن به دولت بعدی، که خب میرفتن رای میدادن
آقای رییسی تا قوه‌ی قضاییه رو ترک نفرمودن، رسیدگی کنن که چرا کیهان بودجه‌ی خاکستری می‌گیره، باهاش به مردم ایران توهین می‌کنه.
متاسفانه در ایران همه گروه ها و احزاب سیاسی فقط دنبال قدرت هستن نه خدمت نه کار فقط و فقط قدرت
و فاجعه اینجاست که وقتی به قدرت نمی رسند شروع میکنن به چوب لای چرخ دولت و کشور گذاشتن و هی خرابکاری و بد نام کردن رقیب از هر روش ممکن و این وسط فقط ملت بیچاره میشن و ایران ما ویران
این طرح از طرف تیم و دوستان خود آقای رییسی مطرح شده بی خود آقای رییسی رو از این مسئله دور نکنین ایشون از همین الان دخیله
تو در دفتری که نشستی جناب عبدی اول مجوز نیاز داشته تا بتوانی کار کنی پس فکر نکن با هیاهو...!
اقای پژمانفر ، شما بنا به کدام تخصص پروژه ای و نفتی و تخصص اجرایی در مورد پروژه نفتی اظهار نظر میکنید . اشکال شما در اظهار نظرهای ابکی این است که هیچ چیزیاز موضوع مطروحه ندارید و صرفا حرفی زده باشید میزنید . اگر تونستی پروژه را تعریف کنی میتونی به گفته های خودت اعتبار قایل بشی
کدام امید!!!؟؟؟
کیهان اصلا کی روی حرفها تو حساب باز می کند که تظر می دهی
یکی نیست که به این آقای جلیلی بگه که شما طبق کدوم اصل از اصول قانون اساسی ج ا ا ،اونم به این با این وضوح، از تشگیل و وجود دولت سایه در کنار دولت های مستقر حرف میزنید ،،،از کجا معلومه که این دولت سایه ، حتی با نیت خیر ،، ولی در حقیقت مخل امور دردست اجرای دولت مستقر نشده باشه ،،بخصوص که شما یک مقام مسئول در شورای عالی امنیت ملی هم هستید و قاعدتا :
انتظار عمومی از شما رعایت مر قانون اساسی میباشد
این طرح (طرح به اصطلاح صیانت) دو رویکرد دارد.
۱-رویکرد امنیتی ، کنترلی ، نظارتی ومحدودیتی
۲- به احتمال زیاد رویکرد دوم رویکرد درآمدزایی و ..باشد.
البته اسم طرح ما رو کشته ....
صیانت وحمایت از کاربر!!!!!!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار