بازدید 62287
دو هزار و پانصد و چهل و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پاسخ قالیباف به نامه رضا کیانیان / پیش‌بینی خباز از آینده سیاسی روحانی/گمانه زنی ابطحی در مورد پشت پرده طرح مجلس / حسرت عطاءالله مهاجرانی برای دیدار با بازیگر قدیمی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تکذیب یک ادعا درباره طرح جنجالی مجلس توسط سخنگوی شورای نگهبان / واکنش سفیر ایران به ضرب و شتم یک ایرانی توسط ماموران سوئدی / فیاض زاهد: بهترین تعریف برای اصلاح‌طلبان حیرت و سردرگمی است / پاسخ دفتر رئیس‌جمهوری به برخی شایعات درباره دیدار اخیر هیات دولت با رهبر انقلاب و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ 30 July 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

پناهیان: مدیران نالایق شیطان‌صفت هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان گفت: برداشت من از مردم خوزستان، مردانی از جنس سردار علی هاشمی است؛ به همین دلیل، مدیران نالایقی که مانع رشد و شکوفایی مردم و استعدادهای درخشان خوزستان می‌شوند، شیطان‌صفت هستند، درحالی‌که این استان مدیریت ولایی فعال و پویا و با چشم‌باز می‌خواهد. این استاد حوزه و دانشگاه، ولایت مداری را نوعی مدیریت جهادی، مردمی و ازخودگذشتگی دانست و گفت: مدیران ولایتمدار، قانون را به سود مردم اجرا و از سوءاستفاده جلوگیری می‌کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه غدیر دارای چند وجه است که یکی از شاخصه‌های آن محبت نسبت به مولا علی(ع) در بین همه مذاهب است که این عید فرخنده را گرامی می‌دارند، گفت: مظلومیت علی(ع) و غربت ایشان، وجه دیگری در مناسبت عید غدیر است که پس از گذشت سال‌ها همچنان در جهان نمایان است.

نبویان: چرا ملت ایران باید توسط پلتفرم‌های خارجی تحقیر شوند؟

سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح مجلس در مورد حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: مجلس در این طرح به دنبال حمایت از کاربران ایرانی در فضای مجازی و صیانت از حقوق آنهاست؛اما سوال اینجاست چرا باید ملت ایران توسط پلتفرم‌های خارجی تحقیر شوند و به خاطر انتشار عکس سردار سلیمانی صفحه آنها در فضای مجازی حذف شود؟ ما در این طرح به دنبال آن هستیم تا از حقوق و حیثیت ملت ایران در فضای مجازی صیانت کنیم. نبویان خاطرنشان کرد: مسأله بعدی این است که آنچه روز چهارشنبه در مجلس اتفاق افتاد مصوبه نبود، بلکه نمایندگان موافقت کردند تا طبق اصل 85 قانون اساسی این طرح در یک کمیسیون مشترک و در یک فضای کاملا کارشناسی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

امام جمعه یاسوج: لباس‌های جلف ارزان، عامل بی‌حجابی است

سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه نهم مرداد ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: حیات دنیا و زندگی پر زرق و برق دنیا نباید انسان را فریب دهد، چون خیلی‌ها را به ورطه نابودی و هلاکت کشانده است.خطیب جمعه یاسوج در ادامه همین مبحث به تولید لباس‌های نامناسب برای زنان و دختران اشاره کرد و گفت: این لباسها در شان زن مسلمان و شیعه نیست؛ لباس‌های جلف که به صورت ارزان و فراوان در مسیر زنان قرار می‌گیرند تا بی‌حیایی، بی‌حجابی و بی عفتی زنان و دختران ما را فراهم کنند. وی با انتقاد از عملکرد مسئولان در این زمینه گفت: مسئولان باید متوجه باشند و اجازه تولید و توزیع چنین لباس‌هایی که در شان زن مسلمان ایرانی نیست را ندهند، در حالی که لباس های مناسب زنان کمیاب و بسیار گران است که خود نشان دهنده توطئه‌ای برای گمراه کردن زن و دختر مسلمان است.

صدیقی: اگر ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و تابع رهنمودهای ولی امر جامعه باشند، کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت

کاظم صدیقی با بیان اینکه امروز ولایت فقیه استمرار حرکت پیامبران و غدیر خم است، گفت: اگر ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و تابع رهنمودهای ولی امر جامعه باشند، کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت. امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات اخیر خوزستان گفت: رهبر معظم انقلاب از وفاداری، ولایت پذیری و پایبندی مردم خوزستان به انقلاب و نظام اسلامی و همچنین دفاع از مرزهای ایران در جنگ تحمیلی تقدیر و تشکر کردند و فرمودند که نباید ازمردم گله‌مند بود.

واکنش معاون وزیر ارتباطات به اظهارات سردار نقدی در مورد طرح مجلس

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات در توئیتی در واکنش به اظهارات تند سردار نقدی در مورد طرح مجلس نوشت: به اظهارنظر مردم و مشارکت‌جویی‌شان می‌گویند کامنت‌گذاری منافقان، به محدودیت و مانع‌گذاری هم می‌گویند صیانت. شما در کدام سرزمین زندگی می‌کنید؟ ما در ایران هستیم و هیچ‌وقت هم به شما نمی‌گوییم «خودتان می‌دانید و مملکت‌تان!»؛ چون اینجا مملکت ماست؛ ایران ما.

امام جمعه کرج: دولت جدید به صراحت اعلام کرده به دولت آمریکا اعتماد ندارد

حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیات دولت دوازدهم اظهار داشت: نباید به آمریکا اعتماد کرد و دولت جدید ایران نیز اعلام داشته که اعتمادی به آمریکا ندارد. وی بیان داشت: همه مسئولان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور باید به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در خصوص دولت آمریکا و عهد شکنان توجه کنند تا در دام نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیرند. امام جمعه کرج گفت: خطر جدی نفوذ و لزوم اتخاذ مواضع در مقابل دشمن باید در نگاه نخست مسئولان قرار گیرد و در مواضع انقلابی باید صراحت داشت؛ حضرت امام خمینی (ره) مواضع انقلابی را بدون ترس بیان کردند. حسینی همدانی بر لزوم حفظ یکپارچکی و پرهیز از حاشیه سازی و تشتت آفرینی تاکید کرد و برخی رویداد‌ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را برای آینده کشور عبرت آموز دانست. خطیب جمعه کرج اظهار داشت: وقتی که آمریکا با تزویر عهد کرد نباید اعتماد داشت، هر کس باید هزینه عملکرد خود را بدهد. وی تاکید کرد که باید برای رضای خداوند و مردم خدمت کرد و به غرب مطلقا نباید اعتماد داشت؛ دولت جدید به صراحت اعلام کرده که به دولت آمریکا اعتماد ندارد و این بی اعتمادی مورد حمایت جدی مردم است.

انتقاد تند علم الهدی از سهم خواهی ها از کابینه رئیسی

امام جمعه مشهد:کسانی نیز سودای منصب دارند و در انتخابات و ستادها شرکت کردند تا نصیبی داشته باشند و سهمی بگیرند؛ همه آنها که نمی‌توانند منصب بگیرند و آنهایی که منصب نمی‌گیرند شروع به تخریب می‌کنند.

مطالبات باید تکلیف‌مدارانه و وظیفه‌محورانه باشد و به عنوان تکلیف خدایی وارد شوند و این مطالبات نباید سهم‌خواهانه و انتقام‌جویانه باشد.مطالبات باید به نحوی باشد که آب در آسیاب دشمن نریزند؛ آن هم دشمنی که با آشوب سیاسی می‌خواهد پایه‌های نظام را سست کند./تسنیم

گمانه زنی ابطحی در مورد پشت پرده طرح مجلس

سید محمدعلى ابطحی، فعال سیاسی نوشت: یقینا طراحان طرح مجلس و مشاورانشان از طرحهای ایلان ماسک خبر دارند؛ پولدارترین مرد جهان. مگه می شه ندانند؟ دارد بساط اینترنت های محلی را جمع میکند و اینترنت ماهواره ای سراسری را راه می اندازد؛ همین امسال. شرکت های خصوصی در حال قرارداد بستن هستند. مرزهای ورودی مستقیم از فضا به خانه ها در حال باز شدن هست.من کسی را متهم نمی کنم. ولی باز شیطان دم گوشم وز وز می کند که دستپاچگی طراحان و مشاورانشان برای این است که می دانند کم کم از راه این کارها نمی توانند تیغ بزنند. آخرین فرصت پول درآوردن از این طرح هاست. دو دهه است که برای طرح های داخلی دارند تیغ می زنند و یک اپلیکیشن تراز بین المللی سر پا نکرده اند. شاید هم نفوذی ها هستند که می خواهند ایلان ماسک را تحریک کنند، پروژه ایران را سریعتر راه بیندازد و کم قیمت تر. از داخل خانه اینترنت مستقیم می نشیند روی موبایل ها؛ بی اجازه و حاجب و دربان و فیلتر.

صفحه اینستاگرام اژه‌ای از دسترس خارج شد

مرکز رسانه قوه‌قضاییه اعلام کرد: روز گذشته صفحه اینستاگرام رییس قوه‌قضائیه رسما آغاز به فعالیت کردده بود، این صفحه از ساعاتی پیش و به دلایل اعلام نشده‌ای از سوی اینستاگرام از دسترس خارج شد. صفحات دیگر رییس دستگاه قضا در دیگر شبکه‌های اجتماعی به زودی جهت ارتباط دو سویه با مردم آغاز به کار خواهد کرد.

واکنش سردار نقدی به مسدود شدن صفحه اینستاگرام رییس دستگاه قضا

سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در روبیکا به مسدود شدن صفحه اینستاگرام رییس دستگاه قضا واکنش نشان داد.

متن این یادداشت به شرح زیر است؛

بنام خدا

تاکی باید ذلیل باشیم؟ تاکی باید توسری خور باشیم؟

مگر استقلال، اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی میثاق مشترک ملت ایران نیست؟ مگرملت صدها هزار شهید و جانباز برای استقلال ایران تقدیم نکرده است؟ وابستگی به استعمار تا کی؟

چرا باید صهیونیستهادر فضای مجازی هرکه را می‌خواهند ضریب بدهند هر صفحه‌ای را می‌خواهند ببندند؟

دولت که خودش مسبب اصلی این ننگ و طرفدار سلطه بیگانگان بر فضای مجازی است دولت که خودش دوست دارد دشمن برای فضای مجازی ما تصمیم بگیرد، حاج قاسم را حذف کند، صفحه رهبری را هروقت دوست دارد ببندد، مقاومت را سانسور کند، دولت که طرفدار آنهاست نمی توانیم از او انتظاری داشته باشیم.

آهای مجلس محترم لااقل شما کاری کنید‌.

بعد از ۱۴ ماه که آقا فرمودند ساماندهی فضای مجازی کار اولویت دار مجلس است تازه می‌خواهید برای این کار کمیسیون تشکیل دهید و با ترس و لرز راجع به استقلال ایران در فضای مجازی حرف می‌زنید!

به این وضعیت خفت بار پایان دهید شما بعنوان نماینده مردم قسم خورده اید پاسدار استقلال کشور باشید یک روز ادامه این وضعیت ننگین در فضای مجازی قابل تحمل نیست این ننگ کمتر از کاپیتولاسیون نیست نگذارید نام ما هم در تاریخ مثل پذیرندگان کاپتولاسیون یاد شود.

شما که از ارتش بعث و ارتش آمریکا نترسیدید و جلوی آنها ایستادید از یک مشت منافق کامنت‌گذار که در سالنهای هدایت جنگ روانی در فضای مجازی در ریاض و آلبانی و دبی و لس‌آنجلس نشسته اند و با شیفت های شبانه روزی که با پولهای نفتی عربستان! اسرائیل و سازمان سیا با انبوه پیامها خود راجای افکار عمومی ایران جازده اند نترسید مردم باشما هستند مردم استقلال و عزت شان را می‌خواهند، نترسید از شرف این ملت دفاع کنید به حاکمیت بیگانگان بر مدیریت فضای مجازی ایران پایان دهید.

قوه قضائیه محترم این واقعه بزرگترین درس عبرت است نتیجه محافظه کاری هایی است که در اعمال قانون داشته ایم را دارید می بینید چرا باید یک مشت صهیونیست بنشینند برای ملت ما تصمیم بگیرند و صفحه رئیس قوه را حذف کنند؟

صفحات همه مفسدین اقتصادی و کسانی که ملت ایران راچپاول می‌کنند برای جوسازی باز باشد و شخصیتی که می‌خواهد با فساد مبارزه کند بسته باشد! اگر می‌خواهید با فسادمبارزه کنید این بزرگترین فساد و ام الفساد است؛ بسم الله.

از شما خواهش می‌کنیم از عزت ملت ایران دفاع کنید به این ننگ بردگی پایان دهید.

پیش‌بینی خباز از آینده سیاسی روحانی

یک چهره اصلاح طلب گفت: امیدواریم همانطور که آقای رئیسی پیش از انتخابات قول دادند و مردم هم به استناد همان قول به ایشان رای دادند بتوانند شرایط مناسبی را در کشور به وجود آورند تا از همه ظرفیت‌های کشور برای پیشرفت کشور استفاده شود. محمدرضا خباز، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین، درباره موقعیت حسن روحانی در دوران پساریاست جمهوری اظهار کرد: آقای روحانی واقعا ظرفیت خوبی است؛ دولت اول ایشان دولت موفقی بود، در دولت اول ایشان تورم ۴۴ درصد را یک رقمی کرد، در دولت اول رشد اقتصادی منفی را مثبت کرد، در دولت اول تراز بازرگانی کشور مثبت شد و قدمهای بسیار مؤثری برداشتند، بنابراین این ظرفیت وجود دارد. طبیعی است که ایشان یک مدتی به دلیل اذیت و آزارهایی که منتقدین بی انصاف نسبت به ایشان انجام دادند باید استراحت و مطالعه کند تا از نظر روحی آمادگی فعالیتها را داشته باشند.این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: همه نوع فعالیتی برای ایشان ممکن و میسر است اما نمی دانم ایشان می خواهد چکار کند. من اطلاعی ندارم و اصلا ایشان را از زمانی که استاندار بودم ندیدم اما در کل این ظرفیت حیف است چون این ظرفیت برای فرد نیست و برای کشور است و می توان از این ظرفیت به نفع کشور استفاده کرد البته باید ببینیم شرایط زمان و مکان دولت بعدی چقدر اجازه فعالیت به جریانات سیاسی می دهد، آیا قصدشان انسداد است یا قصدشان باز شدن راه گفت و گو است؟ آیا دنبال مونولوگ هستند یا دنبال گفت و گو؟ دولتی که گفت و گو را سرلوحه کار خودش قرار ندهد حتما محکوم به شکست است. بنابراین تبعیت از مونولوگ و مخالفت با گفت و گو و استفاده از نظرات مخالفین شکست را در پی دارد.خباز در پایان تاکید کرد: امیدواریم همانطور که آقای رئیسی پیش از انتخابات قول دادند و مردم هم به استناد همان قول به ایشان رای دادند بتوانند شرایط مناسبی را در کشور به وجود آورند تا از همه ظرفیت‌های کشور برای پیشرفت کشور استفاده شود.

واکنش وزیر ارشاد به طرح جنجالی مجلس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در پیام توئیتری نوشت: گویا هیچ مورد بسیار مهم برای مراجعه مستقیم به مردم در چهار دهه مجلس نداشتیم!سید عباس صالحی نوشت: به نظرم تعبیر«موارد ضروری» در اصل ۸۵ قانون اساسی در ارجاع قانونگذاری به کمیسیون، سخت‌گیرانه‌تر از تعبیر «مسائل بسیار مهم» در اصل ۵۹ قانون اساسی در همه‌پرسی است. موارد متعدد اعمال اصل۸۵ را شاهدیم اما گویا هیچ مورد بسیار مهم برای مراجعه مستقیم به مردم در چهار دهه مجلس نداشتیم!دو روز پیش نیز صالحی در پی تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی به صورت بررسی بر اساس اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک از سوی مجلس شورای اسلامی نوشت: جامعه دو قطبی جاده مرگ است و متاسفانه هر روز قطب بندی‌های تازه، کرکسان منتظرند مواظب ایران باشیم.

پاسخ دفتر رئیس‌جمهوری به برخی شایعات درباره دیدار اخیر هیات دولت با رهبر انقلاب

در پی طرح برخی شایعات و ابهامات در خصوص دیدار اخیر هیات دولت با مقام معظم رهبری، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری ضمن تکذیب موارد مطروحه، توضیحاتی در این باره داد. علیرضا معزی با بیان اینکه دیدارهای اخیر رهبر انقلاب همه با رعایت ملاحظات و دستورالعمل‌های کرونایی انجام می‌شود،‌ دیدار اخیر معظم له با اعضای هیات دولت را غیرقابل مقایسه با دیدارهای مشابه پیش از کرونا یا دیدارهای پایانی دولت‌های دیگر با ایشان دانست و خاطرنشان کرد:‌ طبیعی است که در زمان شیوع کرونا، همه جلسات رسمی ـ چه از لحاظ سقف زمانی و چه از لحاظ فواصل فیزیکی ـ تابع قواعد مشخصی است و نمی‌توان انتظار داشت این دیدارها آنچنان که در گذشته مرسوم بوده انجام شود. معزی با اشاره این شایعه که مقام معظم رهبری بر خلاف دولت‌های پیشین به اعضای این دولت در پایان دوره مسئولیت قرآن اهدا نکرده، اذعان داشت: این شایعه نیز درست نیست، باز به همان دلیل دستورالعمل‌های کرونایی، قرآن اهدایی رهبر انقلاب از سوی شخص ایشان به وزرا داده نشد بلکه در انتهای جلسه از سوی دست اندرکاران دفتر ایشان به تک تک وزرا تحویل داده شد.

معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهوری موضوع عدم ثبت عکس یادگاری با حضور رهبر انقلاب و اعضای دولت نیز توضیح داد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت فواصل فیزیکی مشخص در جلسات رسمی،‌ روشن است که امکان ثبت عکس یادگاری وجود نداشت.معزی همچنین با رد آنچه در خصوص زمان حضور رئیس‌جمهوری در جلسه بیان شده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان جلسه به دفتر رئیس‌جمهوری ساعت ۱۱ ظهر اعلام شده بود، دکتر روحانی ۱۵ دقیقه پیش از موعد هم به محل جلسه رفت اما وقوع برخی ناهماهنگی‌ها سبب شده بود که جلسه پیش از زمان رسمی اعلام شده به دفتر رئیس‌جمهوری آغاز شود لذا هر گونه تفسیر یا برداشت مبنی بر تاخیر عامدانه رئیس‌جمهوری در جلسه با رهبر انقلاب قرین به صحت نیست.

توصیه یک نماینده به رئیسی برای تشکیل دولت

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم‌خواهی جریان‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی پایانی ندارد اما رئیس‌جمهور سیزدهم به این سهم‌خواهی‌ها توجه ندارد.احمد راستینه در گفتگو با مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور منتخب باید چه موضعی نسبت به سهم‌خواهی برخی از افراد و جناح‌ها اتخاذ کند، اظهار داشت: با شناختی که از سید ابراهیم رئیسی داریم، قطعاً وی به سهم‌خواهی ها و لابی‌گری ها توجه نخواهد کرد.وی بیان کرد: دولت آینده باید بداند که ملاک‌هایی مانند شایستگی، توانمندی، تعهد و کارآمدی افراد برای مجلس شورای اسلامی اهمیت دارد و ما به فردی رأی اعتماد می‌دهیم که این ویژگی‌ها را داشته باشد.نماینده مردم شهرکرد در مجلس تصریح کرد: سهم‌خواهی جریان‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی پایانی ندارد و همواره این سهم خواهی ها آسیب‌های جبران ناپذیری را به کشور ما وارد کرده است، به گونه‌ای که این سهم‌خواهی ها شایستگان را خانه نشین کرده است و افراد لابی‌گری را که معمولاً با ظرفیت‌های جریان‌های سیاسی برجسته می‌شوند، بر کرسی ریاست نشانده است. راستینه تاکید کرد: توصیه ما به دولت آینده این است که تحت لابی‌های سیاسی و فشار احزاب و گروه‌ها تصمیم نگیرند و با انتخاب شایستگان، دولتی تشکیل دهند تا بتوانند دردهای مردم را درمان کنند و به مطالبات مردم پاسخ دهند.

فیاض زاهد: بهترین تعریف برای اصلاح‌طلبان حیرت و سردرگمی است

فیاض زاهد گفت: فکر می کنم اساسا مثل پیشنهادی که بنده به عنوان یکی از فعالان دفتر تحکیم وحدت در زمان مجلس چهارم پس از انتخابات در اجلاس مشهد دادم و توصیه کردم به دوستانم، به لاک برویم و کار سیاسی را برای یک مدت متوقف کنیم و به بازسازی و بازبینی مواضع مشغول شویم.«فیاض زاهد»، یک فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در خصوص وضعیت اصلاح طلبان گفت: من فکر می کنم شاید بهترین تعریفی که از خودمان در جریان سیاسی می توانم بیان کنم، حیرت و سردرگمی است و این آشفتگی ذهنی هم در نتیجه ناکارآمد شدن مجموعه تئوری ها و دکترین هایی است که در ارتباط با حوزه سیاست به کار گرفته اند و در واقع، عدم پاسخ مناسب از سوی دو رکن اصلی بازتاب دهنده آن کنش هاست.

او افزود: این دو رکن یکی حاکمیت است که علیرغم همه گونه تلاش و انعطاف یا تلاش برای ترمیم این مناسبات، پاسخ منفی و سرد و سیاهی از سوی حاکمیت دریافت کردند و گروه دوم مخاطبین اجتماعی آنهاست که زمانی بزرگترین سرمایه اصلاح طلبان محسوب می شدند و با تکیه بر آن پایگاه اجتماعی می توانستند در همان زمین محدود برای بازی، نقش آفرینی کنند.این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: به نظر من، اصلاح طلبان به جز این دو مشکل، مشکل دیگری پیدا کردند و آن فقدان اعتماد نیروهای بدنه جریان اصلاح طلبی به صحت و درستی و دقت استراتژی ها و نقش صادقانه رهبران اصلاح طلب بود که این هم یک عامل درون زاست. نکته دیگر فارغ از آن دو مشکل و این وضعیت جدید، وضعیت سیاسی در ایران است که به حدی پیچیده شده که به نظرم جریان اصلاح طلب هنوز قادر به تحلیل مشخص و پیدا کردن راه برون رفت، نیست.

آلمان: گزینه بازگشت به برجام تا ابد در دسترس نیست

وزیر امور خارجه آلمان ضمن ابراز نگرانی از فاصله گرفتن ایران از تعهدات برجامی گفت، بازگشت به این توافق به سود همه طرف‌هاست اما این گزینه تا ابد در دسترس نخواهد بود.«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان که کشورش در عمل به وعده‌های خود برای اجرای کامل برجام ناکام مانده، روز جمعه از تأخیر پیش آمده در مذاکرات احیای برجام ابراز ناخرسندی کرد. به نوشته آسوشیتد پرس، ماس در مصاحبه با نشریه آلمانی «اشپیگل»، مدعی شد، ایران ادامه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ را «به تأخیر انداخته است» و گزینه بازگشت به این توافق برای همیشه در دسترس نخواهد بود. وزیر امور خارجه آلمان گفت: «در کمال ناخرسندی شاهدم که ایران از یک سو، ازسرگیری گفت‌وگوهای هسته‌ای وین را به تأخیر می‌اندازد و از طرف دیگر همزمان، بیشتر و بیشتر از مولفه‌های اصلی این توافق فاصله می‌گیرد». ماس افزود: «ما خواستار بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک هستیم و قویاً متقاعد شده‌ایم که این اقدام به سود همه طرف‌هاست. اما همچنین روشن است که این گزینه تا ابد برای ما در دسترس نخواهد بود.»

روز پنجشنبه نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در اظهاراتی مشابه تأکید کرد که مذاکرات وین برای احیای برجام نمی‌تواند برای مدت نامحدود ادامه یابد.بلیکن بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت و با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت ادامه داد: «ما به دنبال آن هستیم که ببینیم ایران برای انجام چه اقداماتی آمادگی دارد یا این که آمادگی ندارد. ما همچنان کاملاً برای بازگشت به وین برای ادامه مذاکرات آمادگی داریم».این اولین بار نیست که مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بدون آن که خود را به لغو تحریم‌های ایران برای بازگشت به برجام متعهد کنند، توپ را در زمین ایران می‌اندازند.روز چهارشنبه یک دیپلمات ارشد آمریکا برای لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام برای ایران شرط‌گذاری کرد و در صورت بازگشت ایران به تعهدات، واشنگتن تحریم‌های ناسازگار با برجام را برمی‌دارد.

واکنش سفیر ایران به ضرب و شتم یک ایرانی توسط ماموران سوئدی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد با اشاره به ضرب و شتم یکی از ایرانیان توسط ماموران بازداشتگاه سوئد تصریح کرد: بی حرمتی و تعدی به حقوق اتباع کشورم را تحمل نخواهم کرد و موضوع را تا شناسایی و مجازات خاطیان پیگیری می‌کنم.«احمد معصومی فر» امروز (جمعه) در صفحه توئیترش درباره ضرب و شتم یکی از ایرانیان در بازداشتگاه سوئد توسط ماموران این بازداشتگاه نوشت: امروز اطلاع یافتم یکی از ⁧‫ایرانیان‬⁩ در روز عید غدیر مورد ضرب و شتم شدید ماموران بازداشتگاه ⁧‫سوئد‬⁩ قرار گرفته است.سفیر ایران در سوئد با بیان این‌که برای اطمینان از سلامتی وی درخواست ملاقات فوری کردم، افزود: ‏بی حرمتی و تعدی به حقوق اتباع کشورم را تحمل نخواهم کرد.وی همچنین نوشت: موضوع را تا شناسایی و مجازات خاطیان پیگیری می‌کنم.

پاسخ قالیباف به نامه رضا کیانیان

رضا کیانیان در نامه ای به قالیباف با اشاره به گرانی، تورم، بیکاری و مشکلات کشور در نامه ای از رییس مجلس خواسته بود به جای طرح حمایت از کاربران فضای مجازی، این مشکلات را حل کند.

حالا رییس مجلس یک روز پس از این نامه پاسخ وی را داده است.

متن نامه قالیباف به این شرح است؛

سلام هم‌شهری، هم‌ولایتی و هنرمند دوست‌داشتنی آقا رضای کیانیان عزیز
عید را به شما تبریک می‌گویم؛ ان‌شاءالله زیر سایه مولا علی سلامت و موفق باشید.⁣

آقا رضای عزیز؛ همین اول بسم‌الله من هم یک قسم مشدی میدم که جان امام رضا(ع) از روزی که کار این مجلس شروع شد یک روز هم نبوده که از بی‌عملی و بی‌خیالی آقایانی که مسئولان اجرایی کشور در حوزه‌های اقتصادی بوده‌اند خون به دلمان نشده باشد. ⁣

بگذار تا چند فقره‌اش را برایت راست و حسینی تعریف کنم؛ چیزی از طرح جهش مسکن شنیده‌ای؟ برای ساختن یک میلیون واحد مسکن قانون نوشتیم، اعتبارات آن را در بودجه دیدیم، سازوکارش را مشخص کردیم، گفتیم این طرح این قانون این سازوکار این هم پول. فکر میکنی چه کردند؟ هیچ نکردند! که البته ان‌شاء‌الله دولت بعد با جدیت و برنامه صحیح آن را پیگیری و اجرا خواهد کرد. برای خانه‌های خالی مالیات گذاشتیم تا بازار مسکن کمی آرام بگیرد و گرفت چون خانه‌های بیشتری اجاره رفت. ⁣

در بودجه خدا را شاهد می‌گیرم که تمام تلاشمان کمک کردن به ضعیف‌ترین اقشار مردم بود؛ بعد از بیش از ده سال، اعتبار همسان سازی حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی را تصویب کردیم تا یک پیرمرد یا پیرزن بازنشسته جلوی فرزندان و نوه‌هایش شرمنده نباشد. بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی و ایجاد شغل در کشور اعتبار تخصیص دادیم و از آن طرف هم کسری بودجه را کاهش دادیم تا اسب سرکش تورم لااقل کمی مهار شود. وام ازدواج و وام مسکن تا دو برابر افزایش پیدا کرد و برای زوج‌های جوان افزایش وام ویژه‌ای در نظر گرفته شد. این را شاید شنیده باشید که حقوق سربازان وظیفه هم تا بیش از سه برابر افزایش پیدا کرد و از ابتدای سال با همین مبنای جدید به آن عزیزان حقوق پرداخت شده است.⁣

علاوه بر این بعد از سال‌ها، حکم کردیم که حتما نمایندگان کشاورزان در فرایند تعیین قیمت محصولات کشاورزی مداخله کنند تا ظلم قدیمی در تعیین تعرفه این محصولات رفع شود و قیمت خرید دولتی عادلانه گردد. کلیات مالیات بر عایدی سرمایه را هم پس از سالها تایید و تاکید کارشناسان تصویب کردیم تا نظام مالیاتی علیه فقیرترین مردم تعدیل و اصلاح شود و برای افزایش یارانه‌ها نیز مصوباتی گذراندیم که البته آنگونه که مصوب شد، به اجرا درنیامد.⁣

اقدامات دیگری مثل پیگیری لایحه رتبه‌بندی معلمان و پوشش بیمه ای هزینه‌های درمان ناباروری و الزام استفاده از دستگاه پز و طرح‌ها و اعتبارات ویژه استان‌ها به خصوص استان خوزستان، آبرسانی به بیش از ۱۵۰ روستای خوزستان با پیگیری در نظارت میدانی و اقدام دیگر بخشی از تلاش‌های مجلس در یکسال اول آغاز به کار خود بود و راهی سه ساله و برنامه‌های فراوان دیگری در پیش داریم. اینها فقط بخشی از مواردی است که نتایج کوتاه مدت دارد، وظیفه اصلی مجلس ریل گذاری برای اصلاح زیرساخت اقتصاد است که در آن هم اقداماتی انجام شده است که از گزارش دادن آن در این مجال صرف نظر می‌کنم.
آقای کیانیان عزیز، بسیاری از این اقدامات با وادار کردن دولت به انجام کار توسط مجلس محقق شده است؛ اگر توان و اراده دولت بیش از این بود بی‌گمان نتایج بسیار بیشتری به دست می‌آمد. مجلس نهاد قانونگذار و ناظر است و در حد توان می‌تواند دولت را وادار به کار کند؛ وضعیت اقتصادی کشور بدون این مصوبات به مراتب سخت‌تر می‌بود. با این وجود دلمان روشن است که با اتحاد و باور به توان مردم، بتوانیم بار مشکلات روی دوش مردم را کاهش دهیم. به لطف خدا...
عزیز دل؛
در خصوص طرح صیانت هم نکاتی که لازم بود را صبح امروز به عرض رساندم؛ برنامه مجلس بستن اینستاگرام و واتس‌اپ و سایر پلتفرم‌های پر کاربرد که کسب و کارهای مردم در آنها تعریف شده نیست. بسیاری از آنچه درباره این طرح ادعا می‌شود اصلا در آن وجود ندارد؛ البته در همین خصوص هم طرح موجود اصلاحات و ابهاماتی دارد که آنها در بررسی‌های کمیسیون اصلاح خواهد شد. جلسات کمیسیون را هم به صورت علنی برگزار می‌کنیم تا هم کارشناسان فرصت نقد داشته باشند و هم مردم در جریان آنچه برایشان اهمیت حیاتی دارد قرار گیرند. با بگیر و ببند نمی‌توان مدیریت فرهنگی کرد و ما هم به این قائلیم و آن را باور داریم‌.
آقای کیانیان عزیز، هم‌شهری و هم‌ولایتی؛ دعا کن ما بیشتر از اینکه شبیه سلحشورها شده باشیم، هنوز حاج کاظم باشیم؛ هنوز دلمان برای عباس‌ها بسوزد و هنوز دهه ثباتی نشده باشیم؛ ما همانیم که از قبل می‌شناسی.
قربان معرفت شما
عزت مستدام
محمدباقر قالیباف

تکذیب یک ادعا درباره طرح جنجالی مجلس توسط سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هیچ گونه هماهنگی پیشینی درباره مصوبات با شورای نگهبان معنا ندارد، زیرا اساسا معلوم نیست تا لحظه آخر چه چیزی در مجلس تصویب خواهد شد! هادی طحان نظیف در توییتی در پاسخ به کاربری که گفته بود «آقاتهرانی خبر از هماهنگی لازم برای تصویب طرح صیانت در شورای نگهبان داده و مشکلی برای تایید این طرح به شکل فعلی نیست»، نوشت: «هیچ گونه هماهنگی پیشینی درباره مصوبات با شورای نگهبان معنا ندارد زیرا اساسا معلوم نیست تا لحظه آخر چه چیزی در مجلس تصویب خواهد شد. تا زمانی که متن کامل و نهایی مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی برای شورای نگهبان ارسال نشود، نمی‌توان درباره تایید یا رد آن اظهار نظر کرد.»

حسرت عطاءالله مهاجرانی برای دیدار با فردین

سید عطاءالله مهاجرانی، وزیر اسبق ارشاد در یادداشتی نوشت: یک بار مهندس باهنر به من زنگ زد که فردین هنرپیشه محبوب می خواهد مرا ببیند. تا دفترم قرار را تنظیم کرد، فردین درگذشت! عطاءالله مهاجرانی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏دیده اید گاهی بعد از درگذشت فردی، حسرتی برای انسان بر جای می ماند که کاش او را می دیدم. برای من این ماجرا تکرار شد. یک بار مهندس باهنر به من زنگ زد که فردین هنرپیشه محبوب می خواهد مرا ببیند. تا دفترم قرار را تنظیم کرد، فردین درگذشت!٤٥ قسمت سریال یوسف را دیدم. حسرت دیدار سلحشور!. ‏به تمام معنا، سریال یوسف پیامبر سریال زیبا و عمیقی است. من نسخه ترجمه عربی را دیدم. بهتر از این نمی شد دیالوگ ها را ترجمه کرد. ساخت صحنه ها، هنرپیشه ها، موسیقی جذاب و موثر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۲
مجلسی که به درد مردم نخوره به هیچ نمی ارزه
گرانی ها همچنان می تازند

نه دولت و نه هیچ مسئولی پاسخگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
عطا چشه؟ تا وقتی اینور بود اونوری غش میکرد حالا که رفته اون طرف اینوری غش میکنه
فازت چیه عطا
کرونا کرونا گرانی اقای نقدی خبر داره؟
جناب امام جمعه یاسوج:
از کدام لباس های ارزان قیمت می گویید.
مگر ارزانی هم هست
استاد حوزه و دانشگاه پناهیان عجب تحلیلی فرمودند راه کار ندارند و دغدغه مردم تورم و فشار اقتصادیه واسه بعضی ها لباس ارزان حقم دارن غدغه سربرج موعد اجاره و قسط و ته کشیدن حساب و.... ندارن
بله آقای روحانی ظرفیت بالایی دارد صد ها هزار میلیارد تومان بدهی برای قسمت نیروگاه برق بخش خصوصی و اختلاف دلار 4200 و 25000 هزار تومانی و بانک های بی در و پیکر که عامل نقدینگی و منفی شدن تولید است و کسری بودجه چندصد هزار میلیارد و اقتصاد گره زده شده به برجام و بورس داغان و شرکت های ضرده و دامداری و مرغداری ورشکسته و بودجه پر هزینه و دور از درآمد همه از ظرفیت های بالای آقای روحاتی است. مردم خواستار محاکمه او هستند و دوستان او بدنبال استراحت او
حالا که حزب جمهوری خواه بخاطر حماقت بایدن میخاد به برجام برگرده چرا افراطیون سنگ اندازی میکنند ؟؟ چرا وضعیت فلاکت بار ملت رو مشاهده نمیکنید ، چرا آشوب های مردم خسته از بی عدالتی رو مشاهده نمیکنید ؟؟ چرا کشور تشنه رو در نمیابید ؟؟
رییسی تو رو جان علم الهدی قسم اگه نمیتونی اوضاع رو سر و سامان بدی و پدر خانم عزیزت میخاد برات سناریو بنویسه بهتره به مراسم تحلیف نیای ؟؟؟ ملت بد جوری عصبی شدن
دهه ثباتی یعنی چی؟
مردم نان ندارند بخورند و آقا دنبال چادر سیاه چند میلیونی برای خانم هاست. خب اگر راست میگی به همه خانم ها سالی دو قواره چادر مشکی جنس اعلا رایگان بده
عجب مجلسی شد. فقط فکر کم کردن مسایل رفاهی مردمه. همین. اصلا فکر مبارزه با فقر و این مسایل نیست. ماشالله
پیج آقای اژه ای که هست تو اینستاگرام. Ejei_ir
الان نزدیک نیمه شب جمعه س.
حالا اگه صلاح میدونید میتونید بیاید تو پلتفرمای داخلی.
به نظرم یه بخش جدید تو ساییتتون راه بندازید اسمشو هم بذارید جمعه ها با امام جمعه ها
آقای رییسی انتخاباتی که ۵۶ شرکت نکردن و رای های باطله نفر دوم بود حرفهای زیادی برای گفتن دارد یادتان نرود چهار سال پیش شما ۲ میلیون رای کمتر نفر دوم بودید؟؟
حداقل آدرس پیج شون رو مینوشتید. من یک عالمه اژه ای پیدا کردم تو اینستاگرام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
چه فرق می‌کنه؟ وارد هرکدومش خواستی بشو
جناب نبویان

بی ارزشی پول ملی ،صف های عریض و طویل مرغ و مردن مردم در این صف ها ، مرگ و میر مردم بدلیل کرونا در ضعف مدیران نالایق ذرمانی کشور ،عقب ماندگی اقتصادی نسبت به همسایگان عرب ، مورد تمسخر قرار گرفتن پول ملی در مسابقه تلویزیونی افغانستان و..... تحقیر نیست استقاده از پلتفرم خارجی تحقیر است .
خودروی شخصی شما احیانا خارجی نباشه چون تحقیر محسوب میشود گوشی موبایل و وسایل منزلتان و.... نیز هم
ر
اتفاقاًجواب آقای قالیباف همان مشکلیست که بمردم تحمیل شده مثلاًبرخانه خالی مالیات بستید کارخوبی نکردیدخانه ای که بدلیل خرابی وکهنگی وپرهزینه بودن تعمیراتش امکان اجاره ندارد ویامالک نتواندمستاجرمناسب پیداکند پدرش رادرمیآورند همین دغدغه آقای کیانیان وهمه مردم است همه کارهارا کارهارا میخواهید بازوربمردم انجام دهید نمیآئید اگرمالکی قادربه اجاره دادن خانه اش نیست دولت رامکلف کنیدبرای خانه اومستاجری
مناسب پیداکندوسرموعد هم ملکش راتخلیه کندواگرجرم وجنایتی چنین مستاجریمرتکب شدسازمانی دولتی مسئولیتش رابعهده گیرد آخرمگر کدام دیوانه ای دراین گرانی ازپول اجاره بدش میآید شما وقتی کسی قادربکاری نیست به اوفشارنیاورید آقای کیانیان میگویدهرروزدغدغه ونگرانی جدیدی تولیدمیشودوهرروز سفره مردم کوچکترمیشودشمااینهاراکه‌راه حلش دست خودتان است درمان کنیدازمردم نخواهیدجوردولت رابکشندمسکن بسازیدبمردم اجاره دهید ونه اینکه به پیرمردناتوانی که خانه نیمه مخروبه ای به سن خودش داردکه‌کسی اجاره نمیکندویا اگر مستاجری پیداشودبرای کاری خلاف قانون میخواهدفشارنیاورید
که ‌مجبورشودبه نااهلان اجاره دهدوچندروزآخرعمرش راگرفتار
دادگستری ودادگاه کنید اینطرح ها بدون مطالعه است که مردم رانگران کرده ماهم میخواهیم همه چیزدرست شودولی نه با تخریب چیزهای درست وعملی
مهاجرانی عزیز اکثرماسالهای آخرعمرازبسیاری ازکارهای کرده پشیمان میشویم که شایداگربرگردیم به جوانی هرگزتکرارنکنبم ولی بعضی اوقات دیگرپشیمانی هم سودی نداردوآن زمانی است که حق کسی رابرده ویاضایع کرده باشیم بقول ماقدیمیها
حق الناس بگردنمان باشد که دیگرحسابش باکرم الکاتبین است
در بسته خبری قبلی به اتاق فکر فعال وصاحب سبکی که در تلاش برای حفظ هویت دینی مردم در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی وسیاسی و... هستند اشاره کرده وبه نوبه خودم از ایشان تشکر کردم ، نمی دانم چرا عده ای منفی دادند البته مهم نیست امشب به گوشه ی دیگری از تلاشهای این عزیزان اشاره می کنم ؛
۲_حذف تصویر صحنه صحبت دختران وپسران از جلد کتب درسی .
۳_ سپردن نریشن (راوی متن ) مستند های ارزشی به جناب استاد ناصر طهماسب برای اینکه ای مستند ها فاخر وباکلاس بوده وجوانان را جذب نماید .
۴_ممیزی فیلم های سینمایی پخش شده از رسانه ملی به نحوی که فیلمهایی که در آن به دروغ مردمان مغرب زمین را شاد وانسان دوست ودارای صفات مثبت نشان میداد اجازه پخش نگرفته ودر مقابل فیلمهایی که حقیقت فرهنگ غربی که همانا خشونت وخیانت وافسردگی ومصرف گرایی است پخش می شود که تصور صحیحی از غرب به دست داده وسراب آنها را باطل می کند .
۵_تلاش مداوم جهت روشنگری در جامعه که اگر خدای نکرده وزبانم لال اتفاقی برای نظام جمهوری اسلامی بیافتد مطمئنا" این کشور آماج بدترین اتفاقات مانند ( به خدا پناه میبرم ) تجزیه ، اشغال توسط بیگانگان و....خواهد شدکه حتما" اینگونه است وقطعا" گزینه سومی وجود ندارد .
خداوکیلی تمام مطالب بالا خواندم حرف درست و منطقی نیافتم یکی درباره چیزی که نمیداند میگوید یکی چاپلوسانه مینویسد تآجب میکنم از تابناک که اینهمه هزینه برای هیچ میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
اموزگاررررررررررررررر محترم تاجب نه خخخخخخخخخخ تعجب چقدر باسوادی معلم سهمیه ای
آقای قالیباف اینهایی که برای رضای عزیز تعریف کردن منجر به ارزانی، رونق تولید، کاهش تورم و خوشبختی مردم شد با درحد عریضه در نامه است؟
جناب قالیباف بله مجلس طرح می دهد اما دولت برای اجرای آنها نگاه به بودجه وخزانه خالیش می کند !!
این خط _____ و اینهم نشون ×

طرح صیانت اینترنت که توسط جبهه پایداری ها با عجله و بدون جلسه علنی مجلس تایید شد

یک پوست خربزه لیز ، زیر پای دولت رییسی هست و بس !!!
عجب! شما داری از حقوق و حیثیت ملت ایران صیانت می کنی یا می خواهی ارتباط ملت ایران را با دنیای خارج قطع کنی؟
۱۱ ظهر ؟!
قبلا ۱۲ ظهر نبود؟ ظهر رو یک ساعت کشیدن عقب !
۱۱ ظهر ؟!
قبلا ۱۲ ظهر نبود؟ ظهر رو یک ساعت کشیدن عقب !
با سلام
حسن روحانی اگر ظرفیتی داشت در دوران ریاست جمهوریش از آن استفاده می کرد.
حسن روحانی یک لکه ننگی بود که بر پیشانی جمهوری اسلامی نشست که مردم با رای خود به آقای رئیسی این لکه ننگ را از چهره پاک کردند.
گران بودن چادر چه ربطی به توطئه دارد . مدیریت بلد نیستید . چادر که دیگه دست امریکا نیست
آقای قالیباف . قسم هایت تمام شد؟
طرحی برای خدمت اجباری چرا اجرا نمیشود؟؟
یا شفافیت آرای مجلس؟؟
طرح هایی که گفتی فایده ای هم داشت ؟ ما که چیزی حس نکردیم اما آن سرباز سیلی نماینده ی مجلس را خوب حس کرد .
شما به دنبال صیانت از خود در مجازی هستید نه مردم و الا از هرکسی بپرسی نمیخواهد شماها از حقوقش صیانت کنید
آقای مهاجرانی عبرتی میشه که دیگه دفترت زودتر وقت قرار تعیین کنه
آقای قالیباف آب زاینده رود را مانندعاشورا بر روی کشاورزان اصفهان بستی و به ذوب آهنهای تاسیس شده در یزد رسانیدی چرا سهم آب اصفهان را رعایت نمیکنید
پاسخ ها
سید حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
بیشتر اون آب در کارخانه های فولاد اصفهان مصرف میشه،شما تشریف ببر فرق آب زاینده رود از ورودی شهر باغبهادران اصفهان و آب خروجی زاینده رود بعد از کرخانه های فولاد و ذوب آهن ببین،متوجه منظورم میشی
آقای نبویان مردم بیشتر و پیشتر از اینکه توسط پلتفرم های بیگانه تحقیر شوند در صف های مرغ،با سفره های خالی، با مرگ و میر کرونا در نبود واکسن و دارو و تخت خالی، و.... توسط شماها تحقیر شدند...
حالا آقای قالیباف آیا علت مشکلاتی که گفتید اینترنت است!!!!!!!
جناب آقای .تمام این فرمایشات شما نتیجه آن منفی بوده چراسیمان شد صدو پنجاه هزارتومان؟
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
کیسه ی سیمان 39 تومنه چرا دروغ می نویسید
باسلام و صبح بخیر
ضمن تبریک ولادت امام کاظم ع
نکته مهم اینکه ستاد ویژه آیت‌الله رییسی در تهران توسط خراسانیهای مقیم تهران راه اندازی شده بود و ظاهراً هنوز هم برای گزینش وزرا و نیروهای مدیریتی فعال است.
البته بچه های انقلابی و خوبی هستند اما خطر طیفی و قومیتی شدن دایره مدیریتی وجود دارد همانند پیشنهاد تعداد زیادی خراسانی برای وزارتخانه ها منجمله قاضی هاشمی برای وزارت بهداشت و آموزش پرورش که واکنش منفی زیادی ایجاد کرد که باید به مشاورین آیت الله رییسی هشدار داده شود.
یاعلی
آقای خباز واقعا" خودشما متوجه شدی که درباره آقای روحانی چی گفتی؟
جناب اقای قالیباف نامه شما را به اقای کیانیان خواندم و متن نامه مثل ان بود که به یک لیسانسیه اول ابتدایی را میگفتی . اقای قالیباف مردم عاقلند و می فهمند و با این حرفها ی شما عصبانی میشوند. اقای قالیباف مگر میشود 4 خط قانون را براحتی اجرا کرد ؟ اجرای هر قانون ایین نامه و دستور العمل میخواهد . اقای قالیباف بفرمایید همسان سازی حقوق از کی مطرح و از کی اجرا شد؟ چرا به مردم گزارش ناصواب میدهید ... به خدای موسی ابن جعفر (ع) نامه شما را خواندم خجالت کشیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
اقا جان میلیون ها نفر نامه را خواندن و برخی مثل شما فهمیدن و خیلی ها هم مثل شما فکر نمیکنند. چرا برای نظر سخیف دادن خودت خجالت نکیشیدی؟
اقای پناهیان لطفا توجه کنید . لیت الله مرحوم هاشمی رفسنجانی ، حجت الاسلام سید محمد خاتمی ، حجت الاسلام حسن روحانی و اکنون حجت الاسلام رئیسی از جنس شما بودند و شخص شما که برای احمدی نژاد سینه چاک میکردی بقول خودت یعنی بقول خودت هیچکاری نکردند پس شما و امثال شما از محدوده حکمت خارج شوید تا افراد صالح و کاردان حکومت را در دست بگیرند و کار انجام شود .واقعا چه ادبیاتی بود که شما استفاده کردید.
درود بر سردار نقدی که بسیار حساس و دقیق به این مغول مجازی که همان اینترنت باشد پرداخت و کاملا حق با ایشون است. صفا مارا ۱۰ بار انستاگرم بست و حالا برای همیشه. انستاگرام حتی اجازه نمی دهند صفحه دیگری داشته باشم. و این واقعا یک ذلتی است که ولنگاران سیاسی علیه تصمیم مجلس بلند شده اند. باید با مشت محکم دندان های منافقین را شکست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
اگه میتونست با چماق اینترنت را نایود کنه تا حالا اینکار را کرده بود .خوشبختانه اینترنت از حوزه چماق خارج است.
ناشناس
| France |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
خب تو برو توی روبیکا صفحه بساز
این همه پلتفرم های جذاب ایرانی هست!!!!
تا جماعتی وابسته به غرب که به شکلی سر سفره غرب ارتزاق کردهاند ومنافعشان را غربی ها بطور مسقیم یا غیر مسقیم تامین می کنند در کشور جولان بدهند از استقلال خبری نیست !!!! انهاییکه برای گرفتن یک مدرک از غرب براحتی خودشان را می فروشند. /...
جای تشکر و قدر دانی است که مجلس دغدغه اینترنت ملت دارد اما غصه نان ، گرانی ، بیکاری جوانان ، بی خانه مان ها ، مریض های مملکت وملت ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
چه بی انصاف هستی شما
چطور به خودت اجازه میدی اینطور قضاوت کنی. ایا خیال نمیکنی برای قضاوت کردن نیاز به آگاهی بیشتری داری؟!
اگر واقعا صادق هستید چرا تلگرام و توییتر هنوز فیلتره؟
آقایان به غرب نباید اعتماد کرد، البته در دامن شرق هم نباید افتاد !... عقل داریم و برای منافع کشور باید با غرب و شرق مذاکره و همکاری کنیم. آنها دنبال منافع خودشان هستن و ما دنبال منافع خودمان باشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
مذاکره و همکاری تعاریف و برداشت های مختلفی داره... بستگی داره از چه زاویه ای به این موضوعات نگاه کنی
آقای نبویاب این پلت فرومی که فرمودید یعنی چی؟ میشه برای ما واضح توضیح بدهید
کل هدف طرح مجلس درامد زایی هزاران میلیاردی برای تعدادی کارنابلد بعنوان توسعه برنامه های اینترنتی است. بحث پول است اقا جان
هی تکذیب کنید هی تکذیب کنید . تا کی این آشی که پختید بالاخره نمایان می شود.... گرچه تا همین الان هم نمایان هست....
واقعا باید مجلس و دولت جدید به فکر ثبات قیمتها در بازار باشد و سپس به سمت کاهش قیمتها حرکت کند
بنده یک شهروند عادی هستم ولی خودم در چند کالا متوجه شدم قیمتها از محل تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده گاهی تا چندین برابر افزایش میخورد
دست واسطه ها را شمارا به نام مبارک مولا علی ع قطع کنید
مردم ایران نجیب و بساز هستند
شما برای مردم قدم بردارید برای ارزانی ، اشتغال ، ازدواج و ...این مردم دوباره مثل حسین فهمیده زیر تانک می روند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
از طرف خودت حرف بزن تو دلت میخواد بری زیر تانک به بقیه چه ربطی داره
از خودتان پرسیده اید که مرحوم فردین وامثال بیشمار انها به چه جرمی محروم شده اند
بگذار تا چند فقره‌اش را برایت راست و حسینی تعریف کنم؛ چیزی از طرح جهش مسکن شنیده‌ای؟ برای ساختن یک میلیون واحد مسکن قانون نوشتیم، اعتبارات آن را در بودجه دیدیم، سازوکارش را مشخص کردیم، گفتیم این طرح این قانون این سازوکار این هم پول. فکر میکنی چه کردند؟ هیچ نکردند
جناب قالیباف اگه کاری که انجام دادند هیچ بوده از بی عملی مجلس در بحث نظارت هست. حتی اگه یک روز مونده باشه مجلس باید سوال و استیضاح می‌کرد تا وزیر بعدی نیاد به قانون بی اعتنایی کنه. از مجلسی که با شعارهای تند استیضاح و برکناری رئیس جمهور تشکیل شد و بعدش دید هیچکاره س انتظاری بیش ازین نمیره، شمام که بجای نظارت قانونی، یکسالی رو در گردش و مزه مزه کردن کاندید شدن بودین دیدین کسی دیگه قراره رئیس جمهور بشه بیخیال مجلس نشدین.
هوشیاری جناب کیانیان در نوع و زبان نگارش بالاخره قالیباف را مجبور به پاسخ کرد هرچند پاسخها اما و اگر دارد در هرصورت نامه ای هوشمندانه با زبان محلی بود که جایی برای پاسخ ندادن نمی گذاشت
اگر جناب مهاجرانی در ایران زندگی میکرد ، هیچوقت سریال یوسف پیامبر را یکبار آن هم عربی نمیدید !!
آقای قالیباف همه فرمایشات شما متین ولی همه اینها در حد حرف هست و مردم سر سفره خودشان عکس گفته های شما را احساس میکنند.
اگر بخاهیم عادلانه قضاوت کنیم اول بگذارید مصوبات شما توسط دولت آینده به بار بشیند و مردم نتیجه آنرا احساس کنند آنوقت بروید دنبال طرح صیانت. خوبه؟ یا عرایضم غیر منطقیه؟
چه خبرهای امیدوارکننده ایی؟؟؟؟!!! خدایا شکرت.
نه به مجلس و نه به دولت امیدی نیست
چه ادبیات فاخری بکار رفته در نامه جناب رئیس مجلس
همه وزرا می دانستند جلسه ساعت چنده فقط آقای روحانی نمیدانست.؟!!!!
خوشحالم که تمام شدید
حق کاملا با رضا کیانیان است! معلوم نیست مجلس به جای رسیدگی به ابر تورم موجود و شکسته شدن کمر ملت زیر بار تحریم ها و ذلیل شدن پول ملی کشور در 3-4 سال گذشته، چرا طرح های حاشیه ای را مطرح می کند که هیچ سودی برای مملکت ندارد!
با وجود پیام رسان های داخلی خود شماها چرا از تلگرام و واتساب و ... استفاده می فرمایید که شاکی هم هستید . از پیام رسانهای داخلی استفاده فرمایید و از بقیه طلبکار نباشید . مگر این که پیام رسانهایی که این همه برای استفاده از آن غوغا سالاری راه افتاد نتوانست نیاز مردم و گروه اندک طرفدارانش را بر اورده کند.
مدیرروابط عمومی سازمان برنانه جواب قاطعی به ادعای قالیباف داده.
دولت روحانى براى مردم خوب نبود ولى براى امثال خباز خيلى خوب بود خيلى!
آقای قالیباف درباره طرح رتبه بندی دروغ گفتید چون طرح با همت دولت روحانی به مجلس آمد وشخص شما برای اینکه جناب رییسی بهش فشار نیاد از دستور خارج کردی وگفتی بودجه نداریم
اگر از حقوق و درآمد امام جمعه یاسوج سوال کنیم، یک فیش دو میلیون و دویست هزار تومانی منتشر می کند و می گوید همه درآمدش همین است و خانه و ماشین هم ندارد اما وقتی درباره لباسهای جلف ارزان صحبت می کند آدم شک می کند
آخه، چطور ممکن است فیش حقوقی آدم 2میلیون و 200هزار تومان باشد و لباس چند صد هزار تومانی را لباس ارزان توصیف کند؟ (من می گویم قیمت این لباسها چند صد هزار تومان است وگرنه لباسهایی که جناب امام جمعه درباره آن صحبت می کند و در سایتها یا برخی نمایشگاههای خانگی فروخته می شوند در شرایط حراج قیمتی از 2 میلیون به بالا دارند)
لطفا ایشان این تناقض را پاسخ بدهد که بالاخره او فقیری در سطح و یا پایینتر از ما مردم عادی است و یا اینکه 2 میلیون و 5 میلیون برای حضرتشان پول خرد محسوب می شود؟
جای تاسف داره رئیس مجلس وقتش را برا شخص معلوم الحالی مثل کیانیان تلف می کند.
آقای حسینی زرق وبرق زندگی باید امثال شما را فقط باید فریب دهد و مردم عادی را نه ؟!!
آقای قالیباف اگر قرار بود مثل کاظم عباس باشی که الان رئيس مجلس نبودی و گرفتار در اشرافیت دینی یا هر چه که نامش را گذاشته اید
صحبت یکی از مردم با آقای کیانیان عضو کمپین تبلیغاتی روحانی
چند سوال مطرح هست آقای کیانیان ب خاطر دارید سال ۹۶ که فریادهای بنفش شما و بسیاری از همکارانتان در حمایت از جناب روحانی سر به فلک می کشید ؟! طبق آمار نرخ تورم در دولت روحانی در ۶۳ سال اخیر بی سابقه بوده و نرخ ارز هم که حدودا ده برابر شد! حتی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هم چنین تورمی نداشتیم ! شما به عنوان حامی و تبلیغ کننده و تشویق کننده مردم ب روحانی بنظرم بهتر است اول یه سوزن به خود بزنید ببینید شما چقدر سهیم هستید در بدبختی ها و تورم ها و گرانی های مردم چقدر بوده شما خود و گوش هایتان نیستید وقتی بعنوان یک فرد مطرح و مشهور و محبوب تبلیغ میکنید خدا میداند چند هزار یا چند میلیون رای فقط بخاطر اشتباه شما به شخص مطلوب شما روحانی داده شده پس شما و امثال شما سهم قابل توجهی در بدبختی های بوجود آمده برای مردم دارید!
دوم ) آقای کیانیان آن هنگامی که جناب ظریف و برجامش را اجراکننده آبروی ایران میدانستید و قهرمان دورکننده جنگ از سر ایران را ظریف و برجام خواندید و چندین و چند فایده از برجام خواندید که همه جای مناقشه است ، سردار سلیمانی ها و همدانی ها بدون بوق و کرنا در گمنامی و گریزان از دوربین ها در جبهه ها خالصانه تلاش میکردند و قهرمان دافع جنگ از مملکت اینها بودند نه دیپلماسی ظریف و امثالهم ! به زبان انگلیسی بحمدالله اشراف دارید صحبت های وقت اوباما پیرامون برجام را از خود رسانه های خارجی ببینید می گوید خدمتی که من با برجام در مورد ایران ب امریکا کردم هیچ کدام از روسای جمهور پیشین نداشتند! و قص علی هذا ! برجام چرا تورم را مهار نکرد نرخ ارز را مهار نکرد بیکاری رادمهار نکرد انموقعی که جوگیرانه میگفتتد دکتر ظریف متشکریم ایکاش شما با مطالعه بیشتر و پژوهشگرانه تر و متقن و موثق تر صحبت می کردید از شما بعنوان خواص هنری درست گفتم خواص هنری دارای شهرت و محبوبیت انتظار بیشتری می رود
سوم) سال ۹۶ گفتید اگر انتظار قهرمانی را داریم که بیاید و یکدفعه همه چیز را درست کند وضع همین میشود که تا الان بوده ! در حمایت از روحانی گفتید بعد از چهار سال ریاست جمهوری! اندر فواید فضای مجازی است دیگر همه چیز کامل ثبت و ضبط میشود؛ حداقل به صحبت های خود پایبند باشید آقای قالیباف حدود یکسال هست که آمده و به اندازه مسوولیتی اش بنظر میرود کار کرده باشد و ویران ای را که دولت به کار آمده با حمایت شما ایجاد کرده اند !
چهارم) بنظرم امثال شما بزرگواری کمی دقیق تر محققان تر و دقیق تر صحبت کنند در خور تر هست در مورد طرح فضای مجازی قرار نیست کسب و کاری تعطیل شود و چه بسا فیلتر هایی شکسته شود که به کسب و کار کمک کنند هیجانی برخورد کردن در خور شما و بسیاری از همکاران شما که در مواضع گوناگون جامعه را به تشتت و اضطراب می کشند نیست!
پنجم) آقای کیانیان محبوب قشری از مردم ایران! حامی تبلیغاتی روحانی دیروز! میدانید که شهرت به اندازه خود قدرت می آورد و قدرت به اندازه خود در پیشگاه خدا مسئولیت! انصافا شما به اندازه این موهبت چقدر تلاش کردید آیا نشستن و نامه نوشتن کافی است بزرگوار؟! نمی شود کسی در جایگاه شما یک کمپین حمایت از مردم خوزستان راه بیاندازد و هوادارانش را به کمک مالی اجتماعی حتی یدی مردم خوزستان و ... تشویق کند؟! اگر یکی شما یا هم صنفی هایتان در اینجاها نظیر خوزستان و سیستان و حضور پیدا میکردند و هوادارانشان را به کمک فرا می خوانند چقدر تاثیر گذار بود؟؟!! مثل سردار دل ها در ایام سیل چه کردند؟ شاید اینکارها دون شان شماست؟!
و من الله التوفیق!
این اقا چند وقت بود گم شده بود حالا احساس وجود می کند باشدعیبی ندارد از خواب بیدار شده است
آقای خباز خواب دیدی. خیر باشه ،. اگر روحانی ظرفیت خوبی بود این همه فاجعه ببار نمی‌آورد
دولت اولش هم اصلا موفق نبود کنترل تورم با رکود ضد تورمی ،. اقتصاد قبرستانی که تورم ندارد بعدشم کی دولت روحانی به مردم حرف راست زده ،. همش آمارهای. توهمی
آنموقعی که زنده یادفردین میخواسته جنابعالی راببینه وزیرارشادبودی وحتمامیخواسته گره کوربازیگران قبل ازانقلاب رابرایش بگشایی وعاشق چشم وابرووآن خنده ملیحت نبوده وآنقدرحتماکشش دادی که اون بنده خدابرحمت خدارفت وحسرتی هم اگربوده حسرت ادامه بازیگری بوده که به دلش ماندورفت!!
آلمان: گزینه بازگشت به برجام تا ابد در دسترس نیست:
به درگ که قابل دسترسترس نیست، این بار ایران باید یا همه چیز را از برجام بخواهد یا "اعطایش را به القایش ببخشد". غربها طوری از قابل دسترس بودن یا قابل دسترس نبودم برجام سخن میگویند انگار تا بحال چیزی گیر ایران آمده. این توپ تشرها دیگر رنگی ندارد، "روحانی رفت". ایران این بار یا همه چیز را باید از برجام بگیرد یا آنرا باید برای خود غربها رها کند، یک قدم عقب نشینی از برجام یعنی باخت صد در صد برای مردم ایران. یا همه چیز یا هیچ چیز.
امام جمعه کرج: دولت جدید به صراحت اعلام کرده به دولت آمریکا اعتماد ندارد:
ایکاش مجمع سیاست گذاریهای امام جمعه کمی هم به مشکلات و مسائل داخلی متمرکز میشوند و از دردهای مردم بیشتر میگفتند:
- چرا فساد کم که نمیشود، هیچ روز به روز هم بدتر میشود؟
- چرا مردم اینقدر به حلال و حرام درآمدشان بی اهمیت شده اند؟
- چرا برخلاف ادعاهای صدا و سیما و فیلمهایشان مفسدین در حال بیشرفت هستند"؟
- چرا مفسدین از خدا و دستور امامه و دین و قانون نمیترسند؟
- چرا مردم به هم دیگر رحم نمیکنند؟
- چرا تا جایی که میتوانند سرهم دیگر کلاه میگذارند؟
- چرا از فداکاری های در دهه 60 دور میشویم؟
- چرا هرچه از از انقلاب میگذرد، فداکاریها و گذشته جایشان را به طمع و حرص و ولع دادهان؟
- چرا فداکاری از جان گذشتگی ها در جبهه و جنگ در دهه 60 جایشان را به مقام و میز داده اند؟
- چرا امام جمعه اینقدری که به سیاست خارجی اهمیت میدهند حاضر نیستند و اقعیتهای داخلی که مردم را از هم دور میکنند در اولویت قرار بدهند؟
- دنیا فهمید که امریکا زیاده خواه است و دیگر کمتر باید زمان را بر این در سیاستهای امامه محترم نماز جمعه برایش زمان گذشت؟
- چرا نباید بعد از لطمه بسیار شدید اعتماد مردم به مسئولین در هشت سال گذشته، این عدم اعتماد توسط سخنران جمعه بازسازی شود؟
چراهای زیادی وجود دارد تا واقعیتهای مشکلات داخلی را برای مردم بیان کنند. مردم نیاز دارند بعضی از واقعیتها را اگر چه تلخ هستند ولی آنان را با راحلهای منطقی و قابل اجرا از زبان این تربیبونها بشنوند. نماز سیاسی عبادی باید واقعیتهای و مشکلات را بیان کند. باید اینقدر از مشکلات مردم بگویند تا کسی که توان رفع این مشکلات را نداشته باشد مسئولیت نپذیرد. همان گونه که واقعیتهای و مظلومیت ایران را را در برابر امریکا به جهان شناساند باید فسد را از این کشور ریشه کن کند. فساد از همه چیز بدتر است. فساد ایمان را زائل میکند. باید به داد و درد و دل مردم بیشتر بگویند. خوشا به حال کسانی که دهه 60 را ندیدند و یا بخاطر نیاورند. در دهه 60 مسولین و مردم بسیار بسیار به هم نزدیک بودند. باید رفتارهای دهه 60 به کشور بازگردد تا مردم و بخصوص جوانان انقلاب را بیشتر و بهتر درک کنند.
چرا رفتی توی پلتفرم خارجی پیج درست کردی ؟
برو توی پلتفرم های داخلی پیچ درست کن که کسی نتونه صفحه ت رو از دسترس خارج کنه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی